Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

witte smurrie in brandstoffilter

bartmarcus PPO Newbie
edited December 2008 in Algemene Techniek
Hallo,
Ik rijd al +/-50.000km op een mengeling van 60% diesel en 40% koolzaadolie, steeds zonder problemen. Opel Corsa 1.7D, 1996, niet aangepast.
Sinds kort echter kon ik geen hoge toeren meer maken. Bij het groot onderhoud bleek de brandstoffilter vol te zitten met een soort witte smurrie, vlokachtig :confused:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, en hoe dit kan voorkomen worden?
Ik tank thuis uit twee vaten, 2000L per vat. In het vat zelf geen spoor van deze witte substantie...
Alvast hartelijk dank!

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Lijkt mij een emulsie te zijn van water en (plantaardige) olie.

Je kan de witte smurrie in een pannetje doen en even op het vuur zetten, gaat het knetteren en er blijft olie achter dan weet je het.
  • bartmarcus PPO Newbie
    edited December 2008
    Thanks easy Rider, ik heb de emulsie jammer genoeg niet meer. Heb deze keer m'n wagen even voor de zekerheid 100% diesel getankt.
    Kan het zijn dat ik last krijg van dit fenomeen doordat ik de wagen minder gebruik? Tot voor de zomer reed ik nog vlotjes 30.000km per jaar. Sinds juni is dat gedaald tot een goeie 10.000km/jaar. De auto staat nu regelmatig verscheidene dagen achter elkaar gewoon stil.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited December 2008
    Kan ook soort van bacteriegroei zijn, soort slijm en komt voor in verschillende kleurtjes.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    zal t uitleggen( is zeldzaam dat ik dat doe voor een newbie)

maar als je wat moeite gaat doen om in te gaan lezen kom je dr achter.dat PPO in een niet omgebouwde wagen in t filter gaat dichtslibben.
    en vooral dus in een niet verwarmd brandstoffilter.

oplossing voor jou probleem is om eerder t filter te gaan wisselen.
    of je corsa gaan aanpassen door bv een platenWW en/of verwarmd brandstoffilter te gaan inbouwen.

grtn ,en gaan is inzien aub dat aanpassen meer PPO/APO plezier/voldoening geeft.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited December 2008
    ja .... en liefst de ww vlak voor je pomp plaatsen ,. en als het kan ook nog een kleintje vlak voor het filter , en heel goed isoleren de boel.

dat zou al een stuk schelen denk ik

sommige mensen zetten er alleen eentje voor het filter,en dan liefst nog een slang van een halve meter ertussen ..... nou voordat het dan in je filter cq br.pomp is is het alweer afgekoeld. Zeker met dit weer.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=pieterbell0001;44048]een slang van een halve meter ertussen ..... nou voordat het dan in je filter cq br.pomp is is het alweer afgekoeld. Zeker met dit weer.

dikke onzin Pieterbell: je weet wel beter.
    filter na kww krijgt altijd warme PPO.
    zeker met een KGR
    zonder ook warm genoeg trouwens al is t 3 meter leiding ertussen.
    maar hoe korter hoe heter, en zeker als je t onverwarmde filter voorziet van een iso jasje.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Alle gekheid op een sticky; ik denk ook dat het gestolde fracties uit je brandstof zijn. Heb je helemaal geen brandstofverwarming ?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    PB: En het warme koelwater koelt niet af, onderweg naar de WW?

Mijn WW zit helemaal achter mijn luchtfilter verstopt, omdat er niet ergens anders een plek voor is. En daar vandaan loopt er een bijna
  • bartmarcus PPO Newbie
    edited December 2008
    hey guys,
    Alvast dank voor alle antwoorden!!!
    Nee, ik heb helemaal geen brandstofverwarming. Ben zelf niet zo'n knutselaar, en een volledige ombouw te laten doen vond ik te kostelijk voor mijn oude wagen.
    Misschien moet ik het toch maar eens verder uitpluizen en ermee beginnen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    ouwe wagen/onkosten/tijdgebrek/geen verstand van dingen.

waar gaat t nu om en over,
    wat is een oude wagen???:mad:
    hoezo onkosten??: wat kost de dino die je bijmengt je extra ipv PuurPO.
    en je hebt al 2x 2000 L tanks.wat kost dat welk niet in aanschaf

ga maar is lekker inlezen..en daarna ombouwen.
    na t inlezen zijn wij allen bereid om je te helpen met vraagtekens.
    en misschien ook wel met inbouwen van dingen,
  • NeoNeo PPO Addict
    edited December 2008
    Kan het zijn dat het in je brandstoftank kouder is dan in de vaten. Dan gaat het stollen. Filter vervangen en pas weer gaan mixen als de temperatuur boven de 10 graden komt..
Sign In or Register to comment.