Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Op heterdaad ?

Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
edited March 2012 in Wetgeving Nederland
Afgelopen zaterdag stond ik bij snijdende oostenwind in een mager winterzonnetje de tank te vullen.
Ik stond op eigen terrein schuin voor ons huis, de tank opening naar de woning toe. De thuistap werd grotendeels aan het oog onttrokken door de auto.

Terwijl de laatste liter in de tank verdween kwam er een witte auto met diagonale blauwe en oranje strepen voorbij :-o
De veldwachters vertonen zich anders nooit in onze rustige straat aan de rand van het dorp.
De diender aan de rechterkant van de auto trok zijn hals zowat krom om te zien wat ik deed :shock:
Het gevoel dat deze heren aan het einde van de straat om zouden draaien bekroop mij....

Zodra mijn pompje lucht trok heb ik snel de thuistap naar binnen gebracht, de tankdop gesloten, de jerrycans gepakt en binnengebracht.
Daarna wilde ik mijn verlengsnoer nog even pakken...
Door het huis van de buren heen (veel ramen ;)) zag ik de gestreepte auto weer aan komen rijden. :shock: :shock:

Met het hart bonzend in de keel heb ik de gargedeur tot op een kier dicht gedaan en de verlengsnoer die er tussen zat maar laten liggen. Door het ruitje van mijn voordeur kon ik zien dat de "Streifenwagen" voor ons huis stopte :oops: :oops: :oops:
O, jee dacht ik....
Langzaam reed het voertuig achteruit en draaide achterwaarts de tegenover liggende zijstraat in om daarna tergend langzaam te vertrekken in de richting waar hij oospronkelijk reed. :-|

Direct daarna heb ik mijn verlengsoer opgeborgen en heb mijn handen opgewarmd en mijn gemoed gekalmeerd met een flinke bak koffie. :roll:

Nu vraag ik mij af: hadden de dienders mij iets kunnen maken omdat ik buiten een "accijnsgoederenplaats" brandstof tankte? Of was het bonzen van mijn hart voorbarig?
«1

Comments

• browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Die dienders zelf kunnen je niks maken. Alleen de douane kan je hiervoor beboeten. Maar als die politie flauw is, kan hij natuurlijk een douanebeambte oproepen.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Er woont zo'n groen-geel gestreepte belastingdiender in ons stadje....:mad:
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Misschien dachten ze wel dat jij brandstof UIT een voertuig aan het halen was.
    Zeer alert van ze om nog even om te draaien...;)
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    nou en . in mijn dorpje wonen er 2.
    alle dagen controle aan de A37 300m van mn huis grensovergang Zwartemeer.
    mn 2e buurman is verkeerspolitie, kwam gisteren geintresseerd vragen of mn 2e VW ook weer naar oliebollen gaat meuren.
    verleden week hebt mn maatje een auto van een agent gerepareerd,
    stond mn 1e vw met de klep open plus de complete ombouw dr nog in ook in de werkplaats.( MAG niet zij die nors)) ik waarbemoei je je mee.
    je wagen is klaar betalen en grtn.( en ga om mij de volgende x maar naar een garage voor onderhoud aan je barrel)das legaal nl.

M@W: maak je niet druk man.
    edited December 2008
    Bedankt voor de steun.

Jij woont zo dicht bij de grens dat je met een volle tank nog kunt beweren dat je in het buitenland getankt hebt. ;)
    Dat kan ik niet beweren als de de brandstofmeter stijf bovenin op "voller dan vol" staat.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    jij mag toch een x aantal liters meenemen in een kanister.
    edited December 2008
    Weet ik niet precies.

Met twee jerrycans van 20 liter mijn tank behoorlijk vol. Dat zou best vraagtekens bij "dienders" kunnen veroorzaken.
    Mijn meest maximale hoeveelheid aan de pomp is ooit 48 liter geweest.

Soms heb ik 10 jerrycans achter inde auto staan....:cool:
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    :D voel je je geroepen om als tastcase te dienen?
    :mozilla_cool: mare ik ken het gevoel van brandstof tanken op eigen terrein.....
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Maak je geen zorgen, jij was gewoon een litertje aan het aftappen omdat je dat leuk vind om te doen na het ontbijt op zondag. Je houdt namelijk van het klotsende geluid van een laagje diesel.

Het begrip eigen terein gaat hier trouwens niet op. Een eigen terrein is volgens de wet een terrein dat op
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Heb in de "Flessen tijd" een heer een doosje van 15 stuks staan legen op een parkeerterein aan de snelweg. Stopt er een politie auto, de dienders keken er naar en gingen vervolgens weer verder, niets aan het handje.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    is meer Smul: greppel / sloot/ afscheiding met iets.
    verder :alles waar je aan kunt herkennen dat dat t geen openbaar gebied is.
  • NinjabikerNinjabiker PPO Newbie
    edited September 2009
    Dus als ik mijn tank vul met ZBO op het (met slagboom afgesloten) terrein waar ik mijn garagebox huur kan geen enkele wetsdienaar mij bekeuren? Als newbie is het nl. best 'spannend' om te tanken...;)
    edited September 2009
    Jawel, je bent op dat moment volgens de wet brandstof aan het maken en dat mag niet van onze regering, je weet toch dat ze geen concurrentie dulden. M.a.w. dat is dus strafbaar, je zal echter wel de eerste zijn die dan op de bon geslingerd gaat worden, dat is namelijk niet eerder voorgekomen.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=Ninjabiker;50842]Als newbie is het nl. best 'spannend' om te tanken...;)

Haha, ik kan me nog herinneren toen ik mijn eerste flesjes in de tank leegde. ....Goed rond kijken of er iemand keek :p
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Klopt idd., het maakt voor de wet niet uit waar je deze "halsmisdaad" begaat, openbare weg of niet. Staat 4 jaar gevangenisstraf voor of een geldboete tot een kleine 20.000 euro geloof ik.
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited September 2009
    [QUOTE=ingmar;50846]Klopt idd., het maakt voor de wet niet uit waar je deze "halsmisdaad" begaat, openbare weg of niet. Staat 4 jaar gevangenisstraf voor of een geldboete tot een kleine 20.000 euro geloof ik.

Nou zeg ingmar!

Je schrikt hem wel heel erg af.
    Straks stoptt ie er maar preventief mee hahaha.
    edited September 2009
    Aach daar moet je niet zo bang voor zijn...gewone dienders (als je er alleen kunt vinden buiten een flitsauto:p) doen er sowieso niets aan, en als je al tegen een overijverige aanloopt dan zal ie toch douane erbij moeten halen om te verbaliseren. (ander filiaal en andere doelstellingen :D).
    Duss idd. laat je niet bang maken.
    edited September 2009
    Psies, het is een douane verhaal.

Laats nog zo een rakker ingehaald met van die groen/gele strepen op de zijkant. Deed niets, was veel te druk bezig met andere belastingverslindende zaken zo te zien (neusboren en telefoneren).
    edited September 2009
    [QUOTE=easy rider;50856]Psies, het is een douane verhaal.

Laats nog zo een rakker ingehaald met van die groen/gele strepen op de zijkant. Deed niets, was veel te druk bezig met andere belastingverslindende zaken zo te zien (neusboren en telefoneren).

Ik ben ook niet bang voor politie. Die lui zullen wel even krabben, maar inderdaad, ze kunnen eigenlijk niks schrijven en dan is de lol er voor hun af. En dan zouden ze een andere instantie tippen zodat die wel kunnen schrijven? Geloof er niets van dat ze dat een andere instantie dan zelfs nog gunnen. Je leest het wel, ik moet ze echt niet!

offtopic: hoe vaak rij ik keurig 100km pu, racen ze me voorbij met pak em beet 140-150 zonder zwaailampen. Ik krijg hier een boete omdat ik geen schijf gezet heb. die lui gaan gewoon midden op het plein staan hier op noodlichtjes (midden in het centrum op druk kruispunt) en dan trekken ze hun notitieboekje om een schade op te nemen aan een lantaarnpaal die 2 dagen terug krom gereden is... jajaaaaaaaaa urgent. Alle verkeer loopt vast. Parkeer hem dan in een vak! Stelletje schlemielen.
    edited September 2009
    Kan het nog sterker vertelllen....
    Toen we op de forummeeting in Melissant geweest waren (met de brandweerbus), ben ik door een motoragent aangehouden. Die beste man was toch wel van mening dat het hebben van een zwaailicht niet mag....dit terwijl in de wet alleen staat dat je het niet mag voeren en dat er dus een onderscheid bestaat tussen deze twee begrippen.

De man is er ruim 20 minuten mee zoet geweest en toen mocht ik verder. Toen ie echter mijn ppo-forum nummerplaathouders zag zei die van...Jaja plantaardige olie...nee dat kan niet hoor...dit keer heb ik hem maar gelijk gegeven. Waarschijnlijk had ie door de nabijheid van de Macdo in Spijkenisse ook de lucht van de bus niiet geroken.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited September 2009
    Ha, ha, als ik olie bijtank kijk ik nog steeds om of er niet ergens vanachter een boom een politieagent komt aan sprinten om me te beboeten. Vooral in Frankrijk vertrouw ik die macho's niet.

Douwe.
    edited September 2009
    [QUOTE=hautessa;50859]..... die lui gaan gewoon midden op het plein staan hier op noodlichtjes (midden in het centrum op druk kruispunt) en dan trekken ze hun notitieboekje om een schade op te nemen aan een lantaarnpaal die 2 dagen terug krom gereden is... jajaaaaaaaaa urgent. Alle verkeer loopt vast. Parkeer hem dan in een vak! Stelletje schlemielen.
    Waarschijnlijk zijn ze te bang voor blikschade en durven ze niet meer normaal te parkeren. :D:D:D
    Wie weet staat er binnen hun korps een straf op blikschade.
    Toen ik nog studeerde kwam ik bijna dagelijks langs een plaatwerkbedrijf waar altijd wel een paar verkeukelde "Streifenwagen" stonden.
    Verspilling van zuur verdiende belastingcenten!
    Leer die jongens en meiden eerst maar eens rijden en parkeren.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    .....
  • loekieloekie PPO Burner
    edited September 2009
    Hey Ingmar...
    Jajajaja..ik had je gewaarschuwd he?!
    Zalje nog wel vaker gebeuren, totdat je het zat bent, of idd die bekeuring krijgt.
    Hij had trouwens gelijk. Heeft aleen niet het juiste artikeltje kunnen vinden.
    Zo ben ik ook jaren zoet geweest, totdat ik de 'verkeerde' tegenkwam....
    - alleen voertuigen, aangwezen door de minister blabla, ten dienste van..blalbala, mogen zijn uitgerust met...

Het is zelfs zo dat een oranje zwaailicht NIET is toegestaan, maar wordt gedoogd ivm 'gevaarkering"..

suc6 Loek
  • DrivertjeDrivertje PPO Master
    edited September 2009
    [QUOTE=loekie;50892]Hey Ingmar...
    Jajajaja..ik had je gewaarschuwd he?!
    Zalje nog wel vaker gebeuren, totdat je het zat bent, of idd die bekeuring krijgt.
    Hij had trouwens gelijk. Heeft aleen niet het juiste artikeltje kunnen vinden.
    Zo ben ik ook jaren zoet geweest, totdat ik de 'verkeerde' tegenkwam....
    - alleen voertuigen, aangwezen door de minister blabla, ten dienste van..blalbala, mogen zijn uitgerust met...

Het is zelfs zo dat een oranje zwaailicht NIET is toegestaan, maar wordt gedoogd ivm 'gevaarkering"..

suc6 Loek

Weet je het zijn soms net mensen, die pretletters doen zelf ook maar wat, en dat weten ze gelukkig ook wel.
    Ik heb laatst een praatje staan maken voor het politie bureau, met draaiende motor, was gewoon voor de kift, geen eens een reactie. Vond ik eigenlijk toch wel een beetje jammer, vind dat de er best een beetje over moeten zeuren anders is er toch nix meer aan?
    drivert
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Als ze je zien "tanken", doe je niks verkeerd.
    We "tanken" immers niet. "Meneer, dit is geen diesel hoor!" "Dit is dieselspoeling, voor m'n tank en m'n brandstofpomp!". Ik heb namelijk probleempjes met m'n injectie. Met deze spoeling komt alle vuil los.
    Wie zegt dat we erop zullen rijden?
    In Belgie mag men althans op eigen terrein rijden met wat voor brandstof dan ook. Eenmaal op de openbare weg niet meer natuurlijk!. Maar thuis doe je wat je wil.
    Zolang ze je niet betrappen ermee op de openbare weg, kunnen ze je niks maken.

Gr
    Nero
    edited September 2009
    [QUOTE=nero;50899]Als ze je zien "tanken", doe je niks verkeerd.
    We "tanken" immers niet. "Meneer, dit is geen diesel hoor!" "Dit is dieselspoeling, voor m'n tank en m'n brandstofpomp!". Ik heb namelijk probleempjes met m'n injectie. Met deze spoeling komt alle vuil los.
    Wie zegt dat we erop zullen rijden?
    In Belgie mag men althans op eigen terrein rijden met wat voor brandstof dan ook. Eenmaal op de openbare weg niet meer natuurlijk!. Maar thuis doe je wat je wil.
    Zolang ze je niet betrappen ermee op de openbare weg, kunnen ze je niks maken.

Gr
    Nero

Hey Nero,

Das een goeie! Die houden we dr in. Ik ben mijn systeem aan het reinigen.

Grt Hautessa
  • NinjabikerNinjabiker PPO Newbie
    edited September 2009
    [QUOTE=hautessa;50902]Hey Nero,

Das een goeie! Die houden we dr in. Ik ben mijn systeem aan het reinigen.

Grt Hautessa
    Ja maar het klopt nog ook!
    Bij koude start is de motor al aardig aan het 'malen' wat (volgens info van het forum) duidt op een vervuild brandstoffilter. Dus de troep uit mn tank is er al bijna uit.

De T4 heeft vorige week een nieuwe distributieriem gekregen en ik heb het idee dat ie nog nooit zo mooi heeft gedraaid als nu! Ik heb er bijna 150.000km mee gereden op DINO en nu met 50% ZBO loopt ie als een 'zonnetje'! :D
    edited September 2009
    [QUOTE=Ninjabiker;50912]Ja maar het klopt nog ook!
    Bij koude start is de motor al aardig aan het 'malen' wat (volgens info van het forum) duidt op een vervuild brandstoffilter. Dus de troep uit mn tank is er al bijna uit.

De T4 heeft vorige week een nieuwe distributieriem gekregen en ik heb het idee dat ie nog nooit zo mooi heeft gedraaid als nu! Ik heb er bijna 150.000km mee gereden op DINO en nu met 50% ZBO loopt ie als een 'zonnetje'! :D

Nou bij mij was alles verstopt en heb ik er 60 liter uitgepompt via tankdop: en een zooi dat erdoor zat. Allemaal slierten troep. Auto deed ook haperen bij vollast. Nog zeker 3000km, maar uiteindelijk met bij menging van beetje benzine wast over.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    [QUOTE=Ninjabiker;50912]met 50% ZBO loopt ie als een 'zonnetje'! :D
    Loopt hij een stuk "rustiger"? Minder nagelend?
    Kan er op duiden dat je de inspuiting iets moet vervroegen.
    Ach ja, what the ff ;-)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2009
    Hautessa wil je svp het "add reply"-knopje gebruiken.
    Lees anders eerst de forumregels.
    edited September 2009
    [QUOTE=Ninjabiker;50912]...bij koude start is de motor al aardig aan het 'malen' wat (volgens info van het forum) duidt op een vervuild brandstoffilter.......

Dat klopt dus niet. Als je een koude motor start op koude PPO gaat ie "halen" omdat de PPO nog erg dik is en dus niet goed verspoten wordt waardoor een slechte verbranding ontstaat. Hierdoor moet de IP wel zorgen dat de motor stationair blijft draaien en gaat de toerenregeling in de IP "zoeken" naar het juiste toerental. Dat zoeken van de IP resulteerd in dat "halen".

Maar nu weer ontopic graag.
  • udoudo Super Moderator
    edited November 2009
    Qua heterdaad: ik stond vanochtend te tanken op een parkeerterreintje, deels uit het zicht maar wel pal onder een lantaarnpaal.
    Langs de zicht-zijde komt er een politie-VW aanrijden. Ze komen even later het terrein op langsrijden, naar de rest van het terrein.
    Ik bleef stug doortanken.
    Ze maken nog een rondje.
    En weg zijn ze.
    edited November 2009
    Waren ze zo bang van je? Dat ze hun wagen nog en eens durfde te verlaten? :D
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Jij werkt toch bij de politie Udo?

gr Ton

[QUOTE=udo;52599]Qua heterdaad: ik stond vanochtend te tanken op een parkeerterreintje, deels uit het zicht maar wel pal onder een lantaarnpaal.
    Langs de zicht-zijde komt er een politie-VW aanrijden. Ze komen even later het terrein op langsrijden, naar de rest van het terrein.
    Ik bleef stug doortanken.
    Ze maken nog een rondje.
    En weg zijn ze.
  • udoudo Super Moderator
    edited November 2009
    Ik ben techneut, ik ontleen geen bevoegdheden aan mijn functie. Mijn kenteken etc heeft geen ontheffing of wat dan ook. Ik ben dus een normale burger...

Misschien dat het vroege tijdstip, even voor 6 uur, heeft geholpen?
  • Sunnyflowerpower PPO Burner
    edited November 2009
    ze moeten meer bonnen schrijven en dat kon bij jou niet omdat er geen artikeltje bestaat in hun wetboekje waar ze je op kunnen pakken.
    rijden ze snel door want elke seconde verloren tijd aan niets, is een seconde teveel dat ze wel kunnen schrijven.
    lunchtijd is ook al niet toegestaan want dat levert een extra uurtje bonnenschrijven op.

en dan ook nog in de overtuiging zijn dat dit respect oplevert??????

boeh.
    edited November 2009
    Vissers en boeren worden beboet als zij hun quotum overschrijden.

Het bonnen quotum van de politie werkt net andersom zij moeten beboeten om hun quotum vol te krijgen. Als is het met mieren****erij.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Stokers,

Deze redenering klopt van geen kanten. Als je je gewoon aan de regels houdt is de pakkans altijd 0%.

Tim :wink:
  • udoudo Super Moderator
    edited November 2009
    [QUOTE=Tim;52670]Deze redenering klopt van geen kanten. Als je je gewoon aan de regels houdt is de pakkans altijd 0%.
    Euhm Mja.
    Maar wellicht kunnen de regels toegelicht worden?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    Het heeft hier vaker gestaan: wat heeft de politie met ppo te maken?
    edited November 2009
    In principe nix Ruud, echter als oom agent je ziet tanken met een gieter of jerrycan, zouden ze hun collega's van de douane kunnen inseinen.

gr Ton
    edited November 2009
    Zelfs de douane kijkt er niet naar tijdens controle.

Ik was dit jaar aangehouden door de douane en ben alleen gecontroleerd op rode diesel, met een zelfs een monster voor het laboratorium.
    De plantaardige olie interesseerde ze niet, zelfs niet met stickers en een PPO.NU nummerplaat houder op de wagen.
    edited November 2009
    Klopt Ed, ze kunnen er immers niets mee, omdat ze niet hard kunnen maken dat jij in nl hebt getankt.
    Echter ziet de douane jou tanken in nl, is het een ander verhaal.

gr Ton
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2009
    [QUOTE=suzuki;52678]Echter ziet de douane jou tanken in nl, is het een ander verhaal.

Ook niet meer: Eindelijk accijnsvrij KZO rijden in NL, 0,86 ct/l

Dus daar snel een paar keer tanken, of gewoon altijd, zeker in de koude maanden.

Tim
  • ppo'rppo'r PPO Burner
    edited July 2010
    ik ree gister weg van de zwarte cross
    controle

10 man politie
    7 man douane

zo'n beetje iedereen moest bazen
    en iedere bedrijfswagen werd gecontroleerd op brandstof

En dat duurt wel even.
    Ik stond er een half uur en menig een zat al met de vingers op de neus
    maar mij controleeren ho maar.

ik was zelfs op tv

http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/volledig/miMedia/2010/week29/ma_1600_nieuws.avi_plain.xml

4.30 min

dit even ter info

groet wouter
    edited July 2010
    Ja lekker is dat.

Ik zit namelijk altijd straal bezopen achter het stuur en wordt nooit aangehouden. Ben ik van de week eindelijk es een keer nuchter moest ik blazen.
  • NeoNeo PPO Addict
    edited July 2010
    Zwarte cross nieuws van 2009:
    'Naast de overtredingen voor alcoholmisbruik heeft de douane zeven bestuurders bekeurd die met rode diesel reden en vijf bleken met voertuigen te rijden waarvoor de BPM belasting niet betaald was. Drie bekeuringen zijn uitgeschreven omdat men met mensen in de laadruimte reed.'

Ben wel benieuwd wat ze zouden doen met PPO.

2008:
    'Door de controleurs van de Douane werden vijf voertuigen aangetroffen die op rode diesel reden, voor negen auto’s bleek de BPM (belasting) niet te zijn betaald en drie bestuurders werden bekeurd omdat zij mensen in de laadruimte vervoerden.'

Elk jaar vaste prik dus :)
    edited July 2010
    [QUOTE=Neo;56869]...Ben wel benieuwd wat ze zouden doen met PPO...

Niets.

Een "normale" douanebeambte zal weten dat er in de Europeese regelgeving tegenstrijdigheden zitten waarbij hij ten tijden van een eventueel rechtsgang persoonlijk in moeilijkheden zal komen ook mede omdat er geen jurisprudentie is over dit onderwerp.
    edited February 2012
    Vanmiddag kreeg dit verhaal een vervolg.

In alle rust draaide ik vanmiddag de auto weg op. In mijn spiegel zag ik een witte auto met gele en groene strepen achter mij de autoweg op draaien.

Ondanks afslagen naar een zeehaven en industrieterreinen bleef de witte auto met gele en groene strepen achter me rijden richting Middle of Nowhere.

Na een km of 10 haalt de auto me in en blijft voor me rijden. vlak voor de eerstvolgende rotonde gaat er een rode tekst branden tussen de twee oranje knipperlichten: DOUANE VOLGEN .

Netjes de auto gevolgd tot bij het eerst volgende tankstation:
    [I]"Goedemiddag mijnheer, wij rijden al een tijdje achter u enals wij u wat korter naderen dan ruiken wij een brandlucht. Misschien loopt
Sign In or Register to comment.