Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

mn 2e golf variant

pjotterpjotter Banned
vandaag een 2e golf variant 1900TD gekocht.(bj 95) zeer nette wagen.

zaterdag as, gakum halen.

ombouwplan: voorlopig 1tank systeem.
daarna een RVS 5L dino tankje achterin en de orginele tank voor APO
«13

Comments

  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Gaat de oude eruit, pjotter? Of mag ie blijven tot z'n motorische dood?
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    haha Mig: motorisch niet stuk te krijgen is deze 1900D.
    t ding moet weg: te veel PPO /gebruikers sporen.
    de geplande 5 ton ga ik dus niet halen ( nu 470.000)


    PPO gebeuren wordt verwijdert, en wordt een beetje opgekalivatert.
    en gaat ie voor de export.
    schijnt dat VW nog wel redelijk betaald wordt.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Hou deze dan een beetje proper h
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    SoapW: mooi dat je meedenkt.:)
    proper houden gaan ik zeker weten doen.
    dr komt ook geen enkel PPO ding meer binnen de auto.
    grotere dia leidingen (rvs) komen onder de wagen te zitten.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Jee, pjotter, ik word er stil van... De laatste 30.000 km laat je het erbij zitten en daarbij nog een volledige uit-zicht-installatie...

    Desalniettemin hoop ik dat je veel plezier van je "nieuwe" Variant hebt. Hoeveel heeft de nieuwe gereden?
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    doet ook wel pijn Mig: maar soms moet je keuzes maken.
    variant 1 loopt op meerdere dingen op zn end ,en de APK komt dr an.
    heb geen trek en tijd meer om nog verder te sleutelen eraan.

    variant 2: is toeval.
    ben al een tijd op zoek naar een transporter.
    maar t lukt niet om naar zin 1tje te kopen.
    gistermiddag kruisde VW2 mn pad.
    een jaartje ouder dan de huidige, maar toch trok hij mn aandacht.

    t ding is super netjes zowel binnen als buiten.
    t ding heeft zelf 180.000 km gereden.
    dr zit een ruilblok in die nog geen ton hebt gedraaid.

    k neem zelf de km met een dikke korrel zout.
    maar heb testgereden ( A37 planken):cool:, en tgaf een goed gevoel.

    zodoende. grtn.

    [quote=Miglowie;43161]... een volledige uit-zicht-installatie...
    ?

    haha: door die baggerbende zeker uit zicht:mozilla_laughing:
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    heb m gisteren gehaald.
    ding rijdt naar verwachting,
    vanavond de eerste kanister(10 liter) APO bij de bijna volle(50L) dino tank gekiept.
    morgenavond weer 10 liter.

    PPO aanpassingen laat ik ffn op zn beloop.
    heb te veel projecten nu tegelijk,(filtertoren/thuisklussen, nog een x thuisklussen:mad:/werkplaats inrichten) en moet bewuste keuses maken.
    en de ppo ombouw zal nu in 1 x top moeten worden.

    ( verdikkeme zag ik vandaag weer een intressante VWtransporter op speurders)
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    stap 1 is gezet.mega WW komt dr weer in.

    image

    begin gemaakt van 3mm plaat een behuizing voor platenww.met ruimte voor isolatie.
    komt op zelfde plaats als mn 1ste VW golf.
    maar dan wel vast gemonteerd.

    filter wordt er ook bij in gebouwd.
    image
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Wow, wat een zee van ruimte heb je daar! :eek:

    En wat gaat het worden 1 of 2 tank, KGR LGR "o-wtf". Alles weer met kogelkranen of nu toch maar met soleniod-kleppen en een complete automatische besturing? Hoewel ik dat laatste betwijfel of jij dat wel wil ;)
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    [quote=CaddyEd;45822]en een complete automatische besturing?;)

    yakk:;)

    eerst 1 tanksysteem, later zien we wel verder.

    eerst platenWW met filter dr in.
    dan leidingen leggen van tank naar voren 10 of 12 mm.
    aan onderkant wagen dus( niks meer binnen)

    zit wel te broeden op een uitvoering van een klein 5 liter dino tankje achterin de station.
    want de orginele dino leidingen en filter blijven gewoon op zn plek.
    ( worden afgedopt)
    en dan met vorst op dino starten.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Met de Caddy was ik vorige jaar ook begonnen met eerst alleen de platen-ww er tussen. De verhouding heb ik toen opgevoerd naar 70/30, gewoon starten en lopen met nog geen 10 graden buiten.
    Daarna toch snel verder omgebouwd naar 2-tank. Dat geknoei met de jerrycans naast de wagen begon me al snel tegen te staan.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    k weet dr alles van..heb t allemaal meegemaakt met mn 1ste VW 1900D.
    ( ervaringen waren ook gepost, maar heb door omstandigheden alles laten deleten).waarom ,das een ander verhaal..

    maar ben door inmiddels bijna 5 jaar PPO ervaring, dr wel achter wat wel en nie kan.

    CE: vooral bij t woord GEKNOEI krijg ik al de antiPPO rillingen

    maar tijd zal t weer leren.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    [quote=pjotter;45824]......dan leidingen leggen van tank naar voren 10 of 12 mm. aan onderkant wagen dus( niks meer binnen).....

    Voorheen had ik ook dikke ppo in de orginele leidingen lopen onder de auto. Daarna heb ik een 12 MM kunststofleiding binnendoor aangebracht alleen voor de aanvoer, het verschil is wel te merken hoor. Voorheen had ik het idee dat de motor wat inhield als het erg koud was, nu niet meer. Immers je moet koude dikke PPO door een kleine leiding naar voren trekken en daarbij krijgt de opvoerpomp in de IP toch wel wat te verdeuren.

    Ik heb ook nog een (alleen in de winter) verwarmingselement achterin geplaatst met 1 gloebougie en een clixon van 65C. De olie komt nu met 35C aan in de motorruimte alvorens die de WW in gaat.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    de APO 35 graden s morgens is in deze tijd wel aangenaam.
    zit te denken aan een 12 v verwarmingslint zoals PPO-er gebruikt voor zn filterinstalatie.
    vraag me af hoe lang dat lint is.
    ik heb nog 10 en 12 mm RVS leiding voor onder de wagen als aanvoer.
    en wil die lint daar aanplakken met allu tape en iso dr om
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    [quote=pjotter;45838].....zit te denken aan een 12 v verwarmingslint zoals PPO-er gebruikt voor zn filterinstalatie. vraag me af hoe lang dat lint is.......

    Wat je ook kan doen is een element uit een 12V waterkokertje of koffiezetter rukken en er een clixon van 65C op schroeven. Plaats het geheel achterin zo dicht mogelijk bij de tank en je hebt altijd warme APO. Op die manier kan je ook wat dikke klonterige APO stoken. Ik stond vandaag even te tanken bij 0 graden en zag dat de olie vanuit mijn IBC maar langzaam door de 1Mu filters de tank in ging. Rijden gaf uiteraard weer geen enkel probleem op 90% APO/5% olie van boer piet/5% benzine.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    image

    onderste beugel wordt gebout aan hijsoog naast de koppeling.
    image
    hoop wel dat t stevig genoeg is ,want tis alluminium.

    image
    verder de houder nog in de menie.
    WW grondig schoonspoelen.
    en dan meer weer is tijd zien te vinden om te gaan inbouwen.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited January 2009
    Mooi compacte oplossing!
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Pjottter,

    Mijn WW in de brandweerauto hangt met 2 beugels aan het blok, aan de bevestigingspunten voor de stuurbekrachtiging die ik niet heb. Nadeel van bevestiging aan het blok, zo ik ondervonden heb, is dat de zaak wel flink trilt. Een van de beugels heeft het al een keer begeven. En die waren toch van 4 mm dik staal. Als ik het nog een keer anders zou moeten doen, dan hang ik hem niet meer aan het blok maar aan de carrosserie.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    [quote=ingmar;45847].....Nadeel van bevestiging aan het blok, zo ik ondervonden heb, is dat de zaak wel flink trilt. Een van de beugels heeft het al een keer begeven......

    Ik heb mijn WW aan de carosserie hangen met uitlaatrubbers, die hebben aan beide zijden een draadeind

    image
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Pjotter,

    Ken je de staat van die WW? Als hij vanbuiten even 'schoon' is als langs binnen, dan zou ik persoonlijk toch €60 extra uitgeven voor een nieuwe (compactere) editie...

    [off topic]
    Die dingen kunnen dus wel degelijk lek raken.
    Onlangs bij ons op't werk nog gehad... Grote platenwisselaar voor het koelen van hydraulische olie (flight simulators) lek, 1000 liter olie vervuild met roestig water, 9 servo valves naar de donder, ongecontroleerde beweginen van de actuators met schade aan allerlei stangen als gevolg.
    Reden was het reinigen met een te agressief product en een versleten WW.
    Het was dus goedkoper geweest een nieuwe te nemen i.p.v. de oude op te lappen.
    [/off topic]
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    image

    IM: dr is voor deze mega WW geen plek aan de carrosserie.
    en helemaal niet met t filter erbij, wat voor mij een must was.
    de haakse beugel van de WW houder komt aan bovenste gat.
    dan is ie op 2 punten geborgt.
    maar door trilling scheuren zou best kunnen op den duur.

    maar dan zet ik m gewoon weer los net als bij mn vorige Golf.(zie foto onder)

    image
    SW: deze WW hebt net 2 jaar goed gewerkt in mn vorige Golf.(zie foto boven)
    Maaaar na r schoonspoelen ga ik m wel ffn afpersen,en een nacht op druk laten staan
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited January 2009
    [quote=soapwater;45854]......Reden was het reinigen met een te agressief product en een versleten WW......

    Fosforzuur zeker?
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Pjotter,

    Ik zag dat je een voor mij bekend PPO-filter gebruikt (zat standaard in de Elsbettset). Ik gok erop dat het identiek is aan het VW dinofilter.

    De prijs daarvan (ca €20) viel me erg tegen. Dit komt waarschijnlijk door de slangaansluitingen die je ook elke keer weg moet gooien. :x

    Daarom ben ik overgeschakeld op "preiswerte" (ca. €5) filters zoals Monpoel ze aanbiedt. :-)
    Na één filterwissel ben je al uit de meerkosten voor de filterkop.
    Ik heb destijds meteen een filterkop en vier filters besteld.
    (dit had ik meteen bij de ombouw al moeten doen)
    Je zou ook voor je dinofilter over kunnen schakelen op de "preiswerte" oplossing.

    Het wisselen van een filter gaat nu ook veel sneller doordat ik er alleen een "wegwerppatroon" hoef te wiselen en geen slangen hoef los te halen.

    Succes met de ombouw.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    K weet t [EMAIL="M@W"]M@W[/EMAIL] : k ben al is eerder getipt door jou hierover.

    maar ben een eigenwijze Drentie en blijf dus bij dat wat goed werkt moei nie veranderen.

    filterwissel van mijn systeem is ook stuk van koekie.
    heb altijd reseve filter met dino gevuld en afgedopt achterin liggen.
    en is in 5 min gewisseld.

    zal met jou voorstel mn houder moeten aanpassen met een afneembaar of scharnierend filtergedeelte.
    en 18 euro filtervoordeel op 20.000 km.??zal t nog is overwegen.
    en als ik is tijd over heb de aanpassing doorvoeren.
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    vandaag mn platenWW op druk gezet.
    morgenvroeg maar is weerzien.

    image
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    [quote=pjotter;46035]in 24 uur een halve bar drukverlies.
    k verdenk lekkage van t fitwerk.

    heb nu de WW vol met water en dino,en de drukmeter op de PPO aansluiting gedraaid.
    koelwater gedeelte op 3 bar gezet en na 5 uur staat de meter nog steeds op nul.
    morgen weet ik of de KWW nog in goede staat is.

    wil als de WW 100% is m met de pomp gaan spoelen.
    wat zou de beste methode zijn:

    zit te denken aan een tijd met iets laten losweken met de ww in een pan heet water.
    en daarna laten rondspoelen.

    iemand ervaring hiermee??
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited February 2009
    Zelf heb ik mijn WW, zelfde als jij hebt, een tijdje in azijn op het vuur gehad. Kwamen bruine stukjes (roest?) los en er kwam een bruin laagje op het azijn drijven voor zover ik me kan herinneren. De azijn verdampte trouwens best snel. Daarna met water nagespoeld en dan nog laten drogen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    mijne kan geen roest van CV inzitten.
    k had m nieuw.
    maar wel 2 jaar bij mn 1ste VW variant gebruikt.

    heb nu de kans om m grondig te spoelen , ook mede omdat ik bij t vullen wat sluimerige bruine vliezen zag bij t overlopen van de volle WW.
    denk aan vergumming ondanks dat de WW afgedopt was.

    wbt t spoelen denk ik aan een mix van benzine en diesel en dan een kwartiertje laten rondpompen.
    misschien de mix wat opwarmen zodat t vuil wat makkelijker oplost of losweekt
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Warm de mix dan meteen op naar een graad of 50-60, dan heb je ook geen energiedrank of sigaren meer nodig :D
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    das een strak plan MIG.

    image

    meter van morgen op nul ,dus ik keur m goed.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    vanmorgen RVS leiding gebogen,en volgt t zelfde tracee als de orginele dino leiding. parallel onderkant wagen dus .(binnendia is 9mm.)

    image

    de halve meter gates 10mm slang druk ik moeiteloos t motorruim in.
    langs de dino aanvoer/retour.(is al getest)

    image


    dr is zelfs ruimt voor een dikkere retour leiding.
    ( zie is hoe weinig diameter de orginele leiding is
    k schat nog geen 4 mm binnendia)

    ja Caddy E.
    [quote=CaddyEd;45822]Wow, wat een zee van ruimte heb je daar! :eek:

    k kan behoorlijk uit de voeten onder die VW kap.
    maar dat wist ik sinds mn vorige Golf en jij met je Caddy ook wel.:cool:
    alhoewel bij de jongere VW veelmeer poespas onder de kap is verwerkt.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    [quote=pjotter;46128]k kan behoorlijk uit de voeten onder die VW kap.
    maar dat wist ik sinds mn vorige Golf en jij met je Caddy ook wel.:cool:
    alhoewel bij de jongere VW veelmeer poespas onder de kap is verwerkt.

    De Caddy heeft ruimte gebrek, zit echt overvol. Kijk maar eens naar mijn foto's.

    Afgelopen week heb ik de radiator laten vervangen(lekkage), zelf ook wel meegeholpen. Maar heel de neus moest er af, anders was niet mogelijk. Bij een Golf gaat dat veel makkelijker.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    gister ffn jou topic langs gefiets: vandaar ook (alhoewel)

    morgenvroeg de krik dr onder,en de leiding plaatsen.
    en als t meezit de WW spoelen, tules erop fitten.
    en misschien wel in de houder plaatsen en aansluiten.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2009
    @Pjotter, Ik zou, als je toch bezig bent, de RVS leiding onder de auto goed isoleren om warmte naar voren vast te houden. Ik heb een kunststofleiding (niet geisoleerd) binnendoor liggen en als de auto eenmaal warm is kom ik toch met een graadje of 25 aan op de WW als het buiten 0 graden is. Nu moet ik wel vermelden dat ik een verwarmingselement met gloeibougie achterin na de hardi heb staan die de olie naar 65 graden opvoerd.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    k ga m zeker isoleren ER.
    heb zelfs serieuse plannen om de dino tank in te pakken mets iso
    en dan met bedienbare KGR.
    en dan zomers met KGR rijden en s winters retour tank.

    vandaar ook elders mn vraag naar t 12V verwarmingslint.
    om met vorst die APO in de leiding onder de wagen s morgens vloeibaar te maken

    maaar dit alles is voor aankomende winter.
    k rij nu met al die nachtvorsten zeker weten met een mix tussen 50 en 70 % APO en rest dino.
    en geen problemen gehad.
    dus straks naar de zomer toe met mn 9mm binnendia verwacht ik zelfs zonder verdere aanpassing geen problemen.
    ja t filter zal snel dichtslibben, en daarom gaat dus ook de platenWW dr in.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    vroeg op(06.00) de dag gesmeerd begonnen.

    image
    een half uurtje lang de platenww gespoeld met dino.
    image

    t vuil dat er uit kwam viel nog wel mee.
    image
    en dat na bijna 3 jaar en rond de 200000km.
    en zonder voorfilter.

    gisteren vergeten om slang en tules te halen.
    kon verder niet veel doen.
    alleen de ww en filter in de houder geplaats.
    image

    laat t een weekje zo om te zien of er door t rijden wat klappert of losloopt.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Mooi zo... als ik dit zie, krijg ik weer zin om een andere auto te kopen of mijn systeem opnieuw in te bouwen :)
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    [quote=soapwater;46153]Mooi zo... krijg ik weer zin

    haha:weer terug naar simpel PPO-EN.bedoel je zeker.( met kogelkranen):cool:

    [quote=soapwater;8517]Aanschouw, de fotos:

    Waar het in deze 'draad' vooral om te doen was: Het kranenpaneel

    image

    ;):cool::cool:
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    [quote=pjotter;46156]haha:weer terug naar simpel PPO-EN.bedoel je zeker.( met kogelkranen):cool:
    ;):cool::cool:

    Neen, zo primitief hoeft het niet meer... (Het werkte wel :D)
    Ik bedoelde gewoon: het is leuk om een systeem in elkaar te knutselen. Eerst op papier, dan in de praktijk. En het leukste: perfectioneren en vaststellen dat het werkt... Die laatste stap (het vaststellen), dat doe ik nu een jaar. Maar het begint wat te vervelen...
    Maar, ik heb nog genoeg andere (niet PPO gerelateerde) dingen gepland. Voorlopig hou ik het dus bij het enthousiast volgen van andermans ombouw.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    [quote=soapwater;46159]Neen, zo primitief hoeft het niet meer. :D)
    .

    das waar Soap W:
    en wie weet hebben jullie volgend jaar een zapper om de magneetkleppen te bedienen.
    en kunnen eindelijk die nu al primitieve druk schakelaars verwijdert worden uit t dashbord.

    maar t werkte wel:lol:
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited February 2009
    heb ik al gespot bij conrad :D
    vind het allen een beetje duur €100.-
    maar wel leuk

    je kunt dan allen niet zien of je klep ook echt aan staat
    nu gaat de wip schakelaar branden als er stroom op staat:rolleyes:
    je zou ook weer ledtjes kunnen maken maar dat wil je natuurlijk niet

    dyssie
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    [quote=Dyslectie;46163]vind het allen een beetje duur €100.-


    kom kom Dyssie: wordt trendsetter( en weg met die vervelende schakelaars int dashbord)

    [quote=Dyslectie;46163]je kunt dan allen niet zien of je klep ook echt aan staat


    vroeger zag je: hendel haaks op de kraan was ie dicht,en int verlengde open.
    ( en ik reed probleemloos 80.000km per jaar):D
    ;-)
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    krijg weer een beetje de bibbers:
    want de orginele koelwaterslang zou deze week gekapt kunnen worden.
    (correctie: moet gekapt worden)

    t moet in 1x goed,want de Benz is geschorst dus heb ik geen reserve wagen om acuut wat vergeten dingen te halen,en kan als t tegen zit de VW dus ook niet een nacht laten staan.
    vandaag 1 meter koelslang gehaald,wat 3/4"bochten.verlooptules.

    verkoopt verdulleme de lassaulec geen brandstofleiding meer :(.
    Brezan hebt maar tot 8mm.
    zie morgen wel weer
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Waarom bestel je niet bij
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    weer wat gefixt vandaag:
    image
    PPO gedeelte van de WW naar de RVS leiding en filter is klaar.
    image

    was weer behoorlijk bewerkelijk.
    image
    .
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Um, Pjotter, moet je je filter niet isoleren? Lijkt me dat de rijwind daar behoorlijk voor afkoeling gaat zorgen met ijzer op ijzer.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited February 2009
    Ziet er goed uit pjotter. Je pakt het zoals gewoonlijk weer grondig aan!
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    Mig: klopt , maar daar is aan gedacht.
    heb nog een soort plakbaar iso materiaal liggen.
    en die wordt aan de buitenkant geplakt.
    dr komt nog een kap over t hele gebeuren,maar das voor aankomend winter.
    eerst een tijdje kilometers maken en zien of alles dicht is.
    en dan de afwerking.

    JGdH:
    [quote=jgdenhol;46198]zoals gewoonlijk !

    grondig wel ja : vorige ombouw waren toch probleemloos 200000km.
    en huidige ombouw is bijna een duplicaat ,maar dan netter afgewerkt.
    wbt gewoonlijk: dat t maar niet zo een baggerbende wordt dan de 1ste ombouw.
    maar ja dat was een 2 tank ombouw,en t ging vaak fout met tanken.

    alhoewel ik toch plannen heb om een 5 liter dino tankje ergens te plaatsen.( ook voor de winter,om toch op dino te gaan starten.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    [quote=pjotter;46199]heb nog een soort plakbaar iso materiaal liggen.


    Is dat die isolatieband van Wildkamp? Als dat zo is, raad ik het af.
    Die lijmlaag word papperig door de hitte en gaat los laten. Ik heb het ook aan mijn WW gehad. Twee maanden later heb ik er weer alles afgepeuterd en degelijke hitte bestendige isolatie schuimmatten gebruikt.
  • pjotterpjotter Banned
    edited February 2009
    [quote=CaddyEd;46207]papperig door de hitte .

    je brengt me ffnbij de les Caddy E,

    tis een soort plastiek mininoppenfolie op rol.
    en wordt gebruikt dacht ik om wanden af te plakken om daarna betonvloeren te storten.
    t zal zeker gaan smelten op de duur.

    heb ik gelukkig nog allu plakfolie op rol liggen.
    en zal nu denk ik een dun laagje steenwol om de houder doen en dit afplakken met de tape
Sign In or Register to comment.