Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

APO/GPO monsters

pjotterpjotter Banned
edited December 2008 in Filteren van GPO
div topics worden vervuild met fotos van monsterflesjes.(doe zelf ook mee).

deze zouden ook in een apart topic(deze dus) kunnen komen.
blijft dat onderwerp ook overzichtelijk.
pjotter;42479 said:
hier een aantal monsters van div partijen.

image

flesje1(links)
is eigen 1mu gefilterd ,aangelengt met water.
na t schudden bezonk t water vrij snel.de apo is daarna licht troebel geworden.
flesje 2(links)
is van de zelfde partij zonder water,en deze blijft helder.( apart is dat).
beide flesjes staan nu 2 weken, en er onstaat geen bezinksel.
de partij heeft 7 weken staan te bezinken.en is van boven de bezinklaag afgetapt.
de overige flesjes zijn van andere partijen met duidelijk kortere bezinktijden.

heb dr al 1tje verplaats, de rest komt komt nog.
of helpen de moderatos een handje.
pjotter;42860 said:
image

draai ik net ffn een flesje van mn eigen 1mu om .
zie ik daar toch een partij bellen langzaam naar onder zakken:shock:.
water waarschijnlijk.:(.

flesje nu op zn kop gezet, en morgen een gaatje in de dop prikken en de hete pantest doen.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited November 2008
    Pjotter,
    Ben er niet zo'n voorstander van om een apart draadje te maken met foto's. Het nadeel is, dat je de historie niet weet: waar komt de olie vandaan, welke oliesoorten zitten erin, welke behandeling heeft het ondergaan, onder welke temperatuur, etc.
    Met andere woorden: zonder de aanvullende informatie zegt het niks. Ik heb daarom liever dat iedere filteraar zijn eigen draadje opent en uitlegt wat en hoe. Zo heb ik op verzoek een apart draadje voor Matteus gemaakt.
    Wel dank voor het meedenken!!.
    Niek
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Stokers,

A few secrets from the upper North:

Van Mayo...
    image

Naar APO...
    image

Tim and his Evil brotha....
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Volgende keer wat onthullingen vanuit het noorden ?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Jep,

M'n Brotha gaat een een toren bouwen ala joe en Er. We zullen wat foto's maken.

Tim
    edited November 2008
    Oke,
    Ben benieuwd hij draait bij mij nu ook zo'n twee weekjes, maar zo'n volume als op jouw foto heb ik nog niet gezien hahaha.
  • wessenduramaxwessenduramax PPO Burner
    edited December 2008
    image
    image
    eerste flesje van links
    olie van ophaalbedrijf, verwarmd tot 60° en 1 dag laten bezinken
    middelste flesje
    1X door 100Mu filter
    rechtse flesje
    30 min door centrifuge.
    edited December 2008
    Wesley,

Grappig om te zien dat die olie linkse flesje dat je opgewarmd hebt en daarna laat bezinken er net zo uit ziet als mijn potje. Mijn ervaring is als je het niet op warmt, dat het dan helemaal stolt. Zie ook post 51 in http://www.ppo.nu/forum/f76/diy-filterinstallatie-ingmar-2535/index6.html
    image
    image

versus niet opgewarmd, was nog wel een graad of 10-15 toen ik het ophaalde, daarna gemixt met de 5 % filterverbeteraar en 2 dagen in een schuur van een graad of 5 laten staan. Het potje is een monster dat ik genomen heb en heb verwarmd binnen, daarna in de kou naar buiten.

image
    image

PS. Wat voor centrifuge gebruik je...heb je daar al eens plaatjes van gepost ?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Hoi Ingmar,

Het lijkt inderdaad dat er veel verschil zit in 20°+ en alles eronder, mbt het splitsen van de olie.
    Je zou nog een proefje kunnen nemen met een potje vol van boven staande foto. Dat binnen zetten (20°) en kijken of het vloeibaar wordt en of het dan inderdaad gaat uitzakken :confused:.

De centrifuge is mi niks anders dan uitzakken, maar dan sneller. Maar hier voor moet je wel extra energie toevoegen ;). Ook hierbij is de temp, net als boven, cruciaal.

Herman
    300SD
    edited December 2008
    [QUOTE=pena;43566]
    Je zou nog een proefje kunnen nemen met een potje vol van boven staande foto. Dat binnen zetten (20°) en kijken of het vloeibaar wordt en of het dan inderdaad gaat uitzakken

laat dat nou net het proefje te zijn geweest wat ik had gedaan, ik heb het alleen niet binnen laten staan om uit te zakken maar buiten. Ik zou nog een potje kunnen nemen en kijken wat het binnen doet.
Sign In or Register to comment.