Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

capaciteit van filterinstalatie

pjotterpjotter Banned
edited December 2008 in Filteren van GPO
hoeveel liter APO/GPO filtert jullie instalatie per etmaal.
ben ook benieuwd naar E.R ., hoeveel t verschil is met 1 of meerdere filters.

Comments

• NiekNiek Super Moderator
    edited November 2008
    szomers 100-200 liter, swinters 10-25 liter
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    pfffffffff cijfers......zijn behoorlijk wat parameters van invloed op.
    temp
    soort olie, homogeen (soya) of samengesteld frituurvet
    hoogte verschil vulbak/filters
    Diameter slangen
    gebruikte filters
    opstelling filters
    etc etc
    ik merk o dit moment nog geen vertraging bij de heersende temp.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    Met onze (ER & ZX) installatie kan 's zomers 100 liter per dag gefilterd worden en 's winters (nu 10C) 25 liter per dag gefilterd worden.
    edited November 2008
    nou moe? ik kan met de huidige temp 7-10C in een paar uurtjes 75L filteren...(meer kan er niet in de bak) Soya, 3-4 weken bezinktijd. hoogte verschil 60 cm, 10mu-1mu in serie. 1 duims slang.
    edited November 2008
    [QUOTE=ericzwiep;42883]nou moe? ik kan met de huidige temp 7-10C in een paar uurtjes 75L filteren.......

Dat kan best, wij gooien gewoon alle meuk in 1 keer in de installatie zonder bezinken. Bovendien hebben we niet altijd de zelfde kwaliteit olie, de ene keer veel vet de ander keer weinig, er valt gewoon geen peil op te trekken.
    edited November 2008
    psies :mozilla_cool:
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    [QUOTE=easy rider;42879]Met onze (ER & ZX) installatie kan 's zomers 100 liter per dag gefilterd worden en 's winters (nu 10C) 25 liter per dag gefilterd worden.

Kan ik bevestigen.....met mijn eigen ogen gezien. Mijn installatie, berust op hetzelfde concept, filtert ca. 15-20 liter per dag. Eric/ZX hebben twee torens parallel, en mijn installatie heeft iets kleinere bakken en zodoende is het filter oppervlak wat kleiner. Momenteel filter ik een mengsel van Soya van de visboer en zonnebloem van de oliebollenboer, beiden met 5 % van de fijne olie.
    edited November 2008
    Vandaag geconstateerd dat de filterinstallatie niet meer lekker door loopt, sterker nog, de doorstroom is bijna gestagneerd. De ruimte waarin de installatie staat heeft geen verwarming en dus is het daar nu net zo koud als buiten. Ik heb er (nog) geen thermometer hangen maar het is er ongeveer tussen 3 en 5 graden.

Het idee is nu er een kachel in te zetten die de zaak op 10 graden houd (dan loopt de olie wel door weet ik uit ervaring)

Het lijkt zo te zijn dat men onder de 5 graden niet meer kan filteren vanwege het stollen van de APO, het loopt gewoon niet meer door de filtervliezen en patronen.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Eric,

Gek he....ik heb precies hetzelfde...hahahaha.
    Ik moet toegeven dat ik zaterdag de pomp al uit gezet heb, omdat ik even in de lappenmand geweest ben, maar sindsdien is er denk ik nog geen eierdopje meer bijgekomen.

Ik zit er ook aan te denken om er een kacheltje in te zetten, maar ik moet nog eens even bekijken hoe ik dat ga doen. Misschien de toren inpakken in van die polystyreen platen en een kacheltje erin met thermostaat.....ga eens even in de conrad bladeren.

PS. Het weer wordt wel weer wat minder koud.
    edited November 2008
    Zal es flux een thermometer ophangen in mijn filterruimte, ben benieuwd wanneer hij weer door gaat lopen.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited November 2008
    je kan natuurlijk gewoon de ruimte op 10 graden houden .
    maar zo dra je de olie in de tank van je auto giet stolt het vet
    wat je niet hebt gefilterd .
    wand dat was bij +10 graden opgelost :confused:

je rijd dan op zo als we dat hier noemen op zomer gpo
    en dat wil je niet in de winter :rolleyes:

daar om ga ik een verwarmde tank maken als het winter is
    shit het is al winter8)

dyssie
    edited November 2008
    [QUOTE=Dyslectie;43234].......daar om ga ik een verwarde tank maken als het winter is .......

Je bedoeld een verwarmde tank in de auto? en hoe ga je dat doen? met een WW op het koelwater of elektrisch?
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited November 2008
    met koel water dat is het plan

dyssie
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited November 2008
    Ben benieuwd hoe je het gaat doen. Na perikelen met dichte filters door vet en zo ben ik wel ge
    edited November 2008
    Laten we een nieuw draadje openen dan vervuilen we dit topic niet.

Kijk even hier voor het nieuwe draadje.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited November 2008
    [QUOTE=Dappere Douwe;43252]Ben benieuwd hoe je het gaat doen. Na perikelen met dichte filters door vet en zo ben ik wel ge
    edited November 2008
    O.T. Sorry.
    Tuurlijk, maar ben gewoon aan het p**len op dit moment met filters en zo. Heb trouwens de Heipro.de filter binnen en moet 2 slangtules van 8 mm. halen om het hele spul in het Dino systeem te zetten en alles in orde te maken want het starten is een ramp 's morgens. Ik durf het niet te vertellen dus zeg verder niets tot dat het in orde is :( . Ik hou niet van dat koude sleutel weer.

Douwe.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    k zou t wel gaan zeggen wat er aan de hand is.( in je xantia topic)
    kunnen we je helpen naar een oplossing.
    edited December 2008
    Dank je Pjotter. Ik stuur je wel een PB-tje.

Douwe.
Sign In or Register to comment.