Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

DIY Filterinstallatie Matteus

2»

Comments

• pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    als je de kranen dicht zet als t filterunit nog helemaal vol is kan dr niks aankoeken.

anders zou je :

[quote=pjotter;43628]E.R. de patroon houders :zou ik daar een gaatje voor een aftapnippel kunnen inboren???
    ??

[quote=easy rider;43635]Ja, dat kan maar..... Als je er een gat in wilt boren neem je het beste een stappenboor, een gewone boor heeft de neiging in 1 keer door de kunststof heen te breken waardoor het kunststof rond het te boren gat kan scheuren.

Ook zou je dan een schroefdraad in de kolf moeten tappen maar pas op dat je niet een kraantje met tapse draad (BSPT) monteerd, die zet veel buitenwaardse kracht op het geboorde gat waardoor de kolf ook kan scheuren. De (T) staat voor "tapered" of wel "taps", gewone BSP draad gaat weer wel maar,.....

Het beste is een kleine tankdoorvoer te monteren, die werken met 2 moeren, 1 in de kolf en 1 er buiten die tegen elkaar in gedraaid worden om de afdichting te garanderen.

wbt je instlatie: loopt dr lekker door, en ziet dr goed uit.
    denk wel aan om dingen af te dekken ivm stof en in de zomer ook vliegen en ander ongedierte.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited December 2008
    Mooi spul Matteus. De bakken zijn bijna het zelfde als de mijne. We hebben er beide "vogelspullen" voor gebruikt en een afvoerputje.

Verstandig om je olie eerst te testen alvorens je het in je tank kiept. Jij stond met je schoenen in de olie. Ik met mijn ellebogen in de boter...
  • matteus PPO Burner
    edited December 2008
    [quote=jgdenhol;44025]Mooi spul Matteus. De bakken zijn bijna het zelfde als de mijne. We hebben er beide "vogelspullen" voor gebruikt en een afvoerputje.

Verstandig om je olie eerst te testen alvorens je het in je tank kiept. Jij stond met je schoenen in de olie. Ik met mijn ellebogen in de boter...

Achja, hoe vettiger hoe prettiger zeker? :D:cool:
  • matteus PPO Burner
    edited December 2008
    Vraagje: ik heb nu m'n huidige lading GPO gefilterd. Maar ik wens het nog niet meteen te verbruiken.

Hoe lang blijft die olie 'goed'?

Ik heb gemerkt met de KZO van Ookjan, dat er na een maand of 2 een soort van slijmerige vlokjes worden gevormd.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2008
    Matteus,
    als het zaakje op 1 mu gefilterd is en je voegt wat (5 %) fijne olie van boer peter bij, dan kun je het zomaar twee jaar bewaren.
    Niek
  • matteus PPO Burner
    edited December 2008
    Ahzo, dat wist ik niet! Tijd zat dus. Thanks!
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [quote=matteus;44299]Vraagje: ik heb nu m'n huidige lading GPO gefilterd. Maar ik wens het nog niet meteen te verbruiken.

Hoe lang blijft die olie 'goed'?

Ik heb gemerkt met de KZO van Ookjan, dat er na een maand of 2 een soort van slijmerige vlokjes worden gevormd.

Vreemd, ik heb KZO al eens een jaar laten staan en nog steeds zag het er als nieuw uit. Ook nu duurt het ca. 4 maanden voor ons laatste 120l vat leeg is. Van vlokjes hebben we geen last.
    Het vat moet wel luchtdicht zijn denk ik.
Sign In or Register to comment.