Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

APO meur

pjotterpjotter Banned
edited November 2008 in Filteren van GPO
net ffn div filtertorens bekeken.
en kzie allemaal open groffilterbakken.
kben zelf in mn eigen schuur ook aan t (proef) filteren met een open 1mu filterzak( Pieterbell hangzak :oops:methode).

valt mij op de enorme meur in de schuur, persoonlijk vind ik geen probleem.
maar kan me voorstellen dat zomers de buurt/buren t minder aangenaam zullen vinden.

hoe zit dat bij jullie medefilterraars????
wonen julie op de vlakte,of net als ik in een woonwijk.??

voor mn filtertoren in aanbouw ben ik een gesloten systeem aan t voorbereiden, met waterslot ontluchtng op de vaten.
verwacht dat t behoorlijk wat uitmaakt.

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    Wat versta je onder "enorme meur", ruik je gewoon olie of vis of is het een rotte eieren luch?.

Wij ruiken alleen de heelijke olie geur, af en toe wat vis en natuurlijk de lucht van de olie van bp. Heb wel eens een vaatje rotte olie gehad (zat water en vet bij), even een scheutje olie van bp er bij en de rotte geur was weg.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Pjotter,
    Ik woon in een Dorp, maar heb redelijk wat ruimte om me heen. Ja het ruikt zoals Easy ook aangaf, maar niet in die mate dat je in de verre omtrek ruikt. Die watersloten zullen misschien wel iets schelen, maar verwacht er niet te veel van. Ik heb ze ook op gistingsflessen zitten en het valt goed te ruiken als het gistingsproces op volle gang is. Pas ook wel op als je onderdruk in de vaten hebt, dan kan het water naar binnen gezogen worden en dat moet je ook niet hebben.

Groet,
    Ingmar
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    enorm is wat overdreven.
    maar bij t binnenstappen van de schuur ruik inderdaad die heerlijke lucht met wat vis.

wbt bijmengen van fosiele branstof zoals petroleum of dino.
    en de lucht ervan die jij ook ruikt.
    das voor mij vloeken in de kerk.(puurPO-er) weet je wel.

denk dat de buurt die fosiel meur ook niet zal waarderen.

Ingmar: heb een hoekwoning en wil dus niet dat de naaste buren last van me hebben,

t waterslot komt met een lange lus van meer dan een meter met olie dr in.
    dus zal t nergens heen kunnen
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    pjotter, ik heb mijn ruwe olie in vaten staan en i die groen ton 300L met houten deksel, dat scheelt enorm in de reuk ja. stukje zeil eroverheen trekken?
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    onze werkplaats is in een bedrijvenpand,en dr zit oa chaletbouw/apk station/kledingwinkel in.
    maw. dr zijn de hele dag mensen aanwezig daar.
    onze filtertoren komt daar ook.

kan dus die heerlijke geur door t hele pand heen daar niet verkopen .

E.Z: 200L vaten is ruim voldoende.k zag net op speurders 100 en 150 liter vaten met klemband.
    misschien dat ik deze neem.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    Kan je niet een ventilatortje in de muur maken zodat de lucht (meur) naar buiten afgezogen kan worden
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Mocht je dan teveel gaan filteren, kan je altijd nog een filter halen bij de growshop :P

Wie is trouwens "onze"??
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    medehuurder/knutselaar/halve stoker is:http://www.ppo.nu/forum/f61/corsa-1500-d-ombouw-2281/
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    [QUOTE=pjotter;42653]medehuurder/knutselaar/halve stoker is:http://www.ppo.nu/forum/f61/corsa-1500-d-ombouw-2281/

Aha, je schoonzoon toch? :-P
Sign In or Register to comment.