Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

brandstofpomp lekt hulp gezocht

floordirection PPO Newbie
edited November 2008 in Algemene Techniek
Hallo,

Ik heb een nissan vanette omgebouwd en inmiddels met een twee tanksysteem iets van 30000 km gereden.Maar nu begint de pomp ineens erg veel te lekken!
Kan iemand me misschien helpen , ik weet niet goed waar te beginnen. De pomp is erg lastig bereikbaar. Ik woon in utrecht, 0654257075
hulp gezocht dus bij deze operatie...

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    pomp uithalen en naar revisiebedrijf doen. Volledig zelf alle dichtingen vervangen kun je niet.

Nero
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    http://www.ppo.nu/forum/f55/nissan-vanette-te-koop-2215/

en daarna verkopen??
    wees zo aardig en post hier een paar foto's van je ombouw etc. vinden we altijd leuk om te zien.
  • carl PPO Addict
    edited November 2008
    Hey floordirection

Idd Moet Nero hier in steunen .

Ik heb zelf ook zo iets meegemaakt , ik had ook een lek aan mijn ip ,van mijn toyota corolla2.0d nippon denso ip ,heb dan mijn motor afgestoomd met heet water onder hoge druk,dan deze laten op drogen ,vervolgens gestart en met een looplamp en een spiegeltje mijn ip bekeken en opeens zag ik een drupje olie aan een afdekplaatje aan mijn ip .

Dit afdekplaatje bevond zich tussen mijn motorblok en ip onderaan op de ip,en was gevezen met 2 m6 inbusboutjes , om deze los te draaien heb ik 2 soorten verlegde inbus sleutels moeten maken .

achter dit plaatje zat een O ringetje dat gescheurd was ,nadat ik dit vervangen had en met veel moeite de 2 boutjes te hebben aangedraaid gekregen op een aanvaardbaar koppel was het lek gedicht .

alles bij elkaar een volle dag werk om dit te herstellen .

dit was geen leuke ervaring ,alleen al omdat het lek op een onmogelijke plaats was .

ik wens je veel succes

groetjes carl
  • floordirection PPO Newbie
    edited November 2008
    Ja ik heb hem nog. ik zal eens fotoos maken wanneer de motor weer bloot ligt.
    trouwens ik schakel de kleppen met kleine relais zodat ik alles automatisch op temperatuur aan en af kan schakelen. wanneer de ppo warm is schakeltie automatisch om. Ook heb ik een alarmpje ingebouwd zodat ide motor altijd op diesel uit gaat.
    edited November 2008
    Is het ook zo dat wanneer het asje in de BP gebroken is de motor niet meer loopt, want ik hoorde tijdens het rijden ook een "tuaang" maar de motor loopt gewoon hetzelfde.
    Het lukt me niet om een foto te uploaden...
  • RaafRaaf Modding Member
    edited November 2008
    edited November 2008
    Er zit een extra tank in van 50 liter met een eigen tankdopmidden in de zijkant.
    Ook is de tank verwarmt met een spriraal van 6 mm koper waarin het midden ervan de olie wordt aangezogen.
    image
    image
    edited November 2008
    Ik wil de brandstofpomp vervangen, geen gedoe met dat ie later weer gaat lerkken.
    Ik heb een zeneth of zenith brandstofpomp gevonden maar is deze te vergelijken met een bosch??
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    enkel een pomp van dezelfde motor monteren.
    Anders heb je problemen.
    Zomaar een lukrake andere pomp monteren? lol
    Dat zie ik graag. Maar jij zult het niet graag hebben.
    Laat hem toch gewoon testen en reviseren. Dan ben je zeker van je pomp. Eenmaal gereviseerd, is hij terug betrouwbaar hoor.
    Met een andere 2dehandse pomp weet je niet of die het lang zal volhouden vooraleer hij lket of stukgaat.

Gr
    Nero
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Als de as breekt looptie niet meer.
    Breng je pomp naar een Lasaulec en laat er naar kijken.
    Waar lekt hij eigenlijk? links, rechts, achter, voor, boven, onder of in het midden?
    edited November 2008
    Jaja hij lekt niet meer.
    de pakking van de deksel en een busje moesten vervangen worden.
    Het viel dus mee.
    De monteur zei me dat deze lekkage niets met het gebruik van ppo heeft te maken

Bedankt
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    [QUOTE=floordirection;42780]........de pakking van de deksel en een busje moesten vervangen worden.Het viel dus mee..........

Das dan het lager en de seal van je gashendel die ook lek was?
    edited November 2008
    Geen idee, Hij had het alleen over de pakking van de deksel.
    Hij rijdt weer als een zonnetje!!
Sign In or Register to comment.