Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ben gek op nieuwe techniek

penapena Livin' and Breathin' PPO
edited December 2008 in Algemene Techniek
Mijn Sterretje over .... 20 jaar :confused:.

Ik wou dat ik rijk was, en een beetje minder knap 8).

Onvoorstelbaar wat ze er tegenwoordig uithalen.

Herman
300SD

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    En nu hopen dat het allemaal lang heel blijft he :D
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Doe mij dan maar een 1100 met 250Nm en 103pk...

Dat gaat ook goed vooruit en kost geen z*k wat taksen betreft :D:D:D

En een 550cc met 125Nm voor m'n moto is ook goed... :D
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Hoi Tjorque,

Down-sizing: ben het helemaal met je eens.
    Het ging mij alleen om de kengetallen: ruim 92 PK per liter en ruim 225 Nm per liter. Dit zijn ongekende waarden.

Leuk is wel dat jouw voorstel van 103 PK met 250 Nm uit een 1.1 L , 25 jaar geleden (mijn Sterretje :p), nog uit een 3 L moest komen. Dan is er toch wel heel veel veranderd. Met de mijne 1 op 10 en deze al 1 op 20 image.

Je ziet: ik ben gek op oude auto's, maar ook op nieuwe techniek (oh, dat had ik al gezegd :roll:).

Herman
    300SD
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Sterker nog Pena, als je kijkt naar de Amerikaanse benzine-slurpers, die krijgen het voor elkaar nog minder vermogen uit een liter slagvolume te halen. Enne, wat dacht je van 340pk uit een 9 liter 6-cylinder? :D De opvolger van dit blok haalt nu trouwens 380pk uit hetzelfde volume. Daarbij, wel 1700 Nm koppel :)
  • matteus PPO Burner
    edited November 2008
    Naar het schijnt is de motor van de 250CDI helemaal niet zo aangenaam als wel afgeleid wordt van het papiertje. Veel trillingen (ondanks extra balansas) op lage toeren, relatief luid en 'hamerig'. De huidige 220CDI motoren zijn veel zachter en aangenamer om mee te rijden.

Kan eigenlijk ook niet anders, dat vermogen en koppel uit zo'n kleine 4 cilinder. Aan alles zit ook een downside.

Ik ben benieuwd hoe zo'n motortje er zal uitzien als 'ie 17 jaar oud is, en er 500.000km heeft opzitten. ;)
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    [QUOTE=matteus;42520]..........250CDI helemaal niet zo aangenaam als wel afgeleid wordt van het papiertje. Veel trillingen (ondanks extra balansas) op lage toeren, relatief luid en 'hamerig'.........

Neem gewoon een BMW, die gasten hebben veel meer verstand van motoren bouwen dan Mercedes :D
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    ff er op wijzen dan dat ook BMW nu met PSA motoren werkt :D:D:D

(evenals: ford, mini, volvo,.... :) )
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited November 2008
    BMW heeft onlangs volgens development executive Klaus Draeger de samenwerking met PSA opgezegd en gaat gewoon verder met het ontwikkelen van eigen motoren, de PSA motor is trouwens al een heel oud consept, er wordt beweerd dat zijn in 2000 een variabele klep timing had toegepast die uniek zou zijn, grappig dat het patent hier op van Honda is en al in 1980 op de markt was in een van de eerste civic's.

Nee laat BMW maar gewoon alleen verder gaan dat is het beste, die gasten bouwde de beste stermotoren die er toen voorhanden waren.

image

Tekening van de 90EV motor.

image

En dan natuurlijk het echte werk
  • wodanwodan Super Moderator
    edited November 2008
    Knap gemaakt... respect voor die gasten.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    In Blerick op de kazerne zit een clubje dat oude legervoertuigen restaureert.
    Laatst stond er daar een WOII tank buiten waarmee ze even gingen rijden. Een van die jongens vertelde me dat er een 9-cil stermotor in zit die ook in vliegtuigen werd geplaatst. Vertikaal geplaatst. Toen werd hij gestart; wat een geweld en kabaal en rook!!!
    Volgens mij had hij op de eerste 50 m. al 2 liter benzine verbruikt :D:D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Vertikaal geplaatst? :shock:

Dat houdt dus in dat er een relatief inefficiente haakse overbrenging in dat apparaat zit. :(

Bij een dwars geplaatste lijn- of V-motor is dat helemaal niet nodig in een tank.

Of wordt de kracht in die dingen via hydraulische motoren overgebracht?
  • RaafRaaf Modding Member
    edited November 2008
    [QUOTE=Man@work;42566]

Of wordt de kracht in die dingen via hydraulische motoren overgebracht?

In die WO2 tanks niet denk ik.
  • hanzo PPO Burner
    edited November 2008
    Waren dat benzinemotoren? Ik heb wel gehoord van schepen met de motor van een Amerikaanse tank (diesel).
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited November 2008
    Waren dat niet van die dingen die op zowat alles konden rijden?
  • leander PPO Newbie
    edited December 2008
    [quote=easy rider;42537]BMW heeft onlangs volgens development executive Klaus Draeger de samenwerking met PSA opgezegd en gaat gewoon verder met het ontwikkelen van eigen motoren, de PSA motor is trouwens al een heel oud consept, er wordt beweerd dat zijn in 2000 een variabele klep timing had toegepast die uniek zou zijn, grappig dat het patent hier op van Honda is en al in 1980 op de markt was in een van de eerste civic's.
    alleen jammer dat ze dat idee weer van toyota gejat hebben
Sign In or Register to comment.