Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

filtertoren verwarmen

1356

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Goed gefit met goede tef gaat ook niet druipen hoor.
    Maar ik denk dat de juiste Loctite op den duur beter tegen toevoegingen kan. (bv diesel/petroleum (weet niet of je dat gebruikt/gaat gebruiken))
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    bedoeling is om PUUR te filteren, maar je weet maar nooit.
    heb wel een geisoleerd hok dus moet dan een keus gaan maken.

stoken of dino/petro bijmengen om t filteren bij lage temperaturen door te laten gaan.
    kzelf hoop dat bijstoken vldoenden is
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Met een warm hok hoef je in principe niet te mengen.
    Maar ja, daarna moet het de auto in en je weet niet of het dan wel of niet stolt.
    Ergo: olie scoren en beginnen! 8-)
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=Carlo;44184]Pjotter je bent goed bezig.
    Als ik het goed begrijp moet je eigenlijk nog beginnen met filteren?
    Ben zeer benieuwd naar de eerste resultaten. Aan filterenergie geen gebrek in ieder geval! :arrow::arrow::arrow:

dank je Carlo:

verzoek je vriendelijk om comentaar,positief/op en aanmerkingen/kritisch liefst opbouwend te posten in deze draad.
    en je post in de andere tpic te verwijderen,(bvd)

kwil t andere topic graag schoonhouden: daar ik die wil gebruiken voor promotie voor t binnenhalen van ruwe APO.
    zo kan ik snackboeren verwijzen erna om ze over te halen om APO te leveren aan mij.
    kan m dan ook zo ffn uitprinten op een paar a4tjes om te laten zien.
    en t blijft aangenaam overzichtelijk zo om ffn door te nemen hoe Pjotter zn systeem in elkaar zit

wbt je vraag: ik moet nog beginnen ja.
    heb wel proefgefilterd met emmers in elkander met doeken ertussen en zelfs ok met 1 mu filterzakken( Pieterbell methode).
    maar wil een gesloten mors/reukvrij systeem.

je schrijft aan filterenergie geen gebrek.
    je bedoeld zeker aan FITenergie geen gebrekimage,klopt kheb me suf gefit met al die kranen/nippels en koppelingen de laatste tijd:mozilla_undecided:.

grtn
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=pjotter;44172]heb gaten in de filterhouders geboord en er tules in gedraaid.
    dit om de APO weg te laten lopen zodat er morsvrij de filterpatronen gewisseld kunnen worden.
    aan de tules komt nog slang en een aftapkraan.

image
    image

image

de gaten eerst met div kleine boortjes voorgeboord, tot aan 10 mm.
    de tules met een brandertje een beetje heet gemaakt, zdat de tule tijdens t indraaien gelijk schroefdraad in t kunstof smolt.

in t hart van de bodem is t kunststof behoorlijk dik om draad in t tappen
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited December 2008
    Soldeerbout er doorheen steken en dan meteen de fitting er in rammen. Dat zorgde er in mijn blauwe vat althans voor dat er een schroefdraad ontstond. (heb tankmeter in mn tank bevestigd).

Weet natuurlijk niet of dat plastioc van de filterhouder daar ook voor geschikt is.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [QUOTE=jgdenhol;44209]Soldeerbout er doorheen steken en ....

Lekker fris :confused:
    Ik zou toch liever een boormachine pakken
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=jgdenhol;44209]rammen. .

aai:shock::sorry JG. maar dit moet met beleid, dus de tule dia opmeten,en de juiste boor dr bij zoeken.
    net als mn gaten in de vaten: de 1"gatenboor(pag 8) speciaal gekocht voor mn 3/4"kogelkranen,en de 3/4"fit onderdelen.
    hoef er zelfs geen afdichtringen tussen te doen. gewoon strak aandraaien en t staal vreet zich alst ware in t kunststof.
    weet 100% zeker dat dit niet zal lekken.
    gisteravond 5o liter water naar t bezinkvat gepompt.
    vanmorgen was de bodem kurkdroog:D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited December 2008
    Dat blauwe vat is gemaakt van HDPE, een kunststofsoort die gemakkelijk smelt. De kolf van het kaarsfilterhuis is gemaakt van SAN, die kunststofsoort heeft een veel hogere smelt temperatuur dan HDPE en is dehalve moeilijker te smelten. Wanddikte speelt ook nog een grote rol, hoe hoger de wanddikte hoe meer energie (lees warmte) men nodig heeft de zaak te vervormen.

Het beste is om onderin de kolf een gat te boren en er vervolgens schroefdraad in te tappen. Een andere manier is, zoals pjotter gedaan heeft, om de messing tule te verwarmen en dan warm in het gat te draaien, op die manier smelt je er een schroefdraad in, niet echt ideaal omdat wanneer de tule afkoeld (zijn warmte afgeeft aan de kunststof) hij zijn smeltende werking snel verliest en er veel spanning komt te staan op/rond het gat inderin de klof en er na verloop van tijd scheuren kunnen ontstaan in de kunststof.

Wat ook een goede manier is om schroefdraad te snijden in kunststof is zelf een tap te maken. Je neemt een tule o.i.d. met de zelfde maat schroefdraad en brengt daar met een dunne snijschijf op een slijptol 3 groeven aan welke haaks op de schroefdraad staan. Het gebruik van een dunne slijpschijf is beter dan b.v. een ijzerzaag, het gaat er om dat men ruimte krijgt voor het af te snijden materiaal en een zaagsnede van een ijzerzaag is gewoon te klein. draai de zelfgemaakt tap er telkens 1/2 slag in en vervolgens weer 1/4 slag uit om het uitgesneden materiaal te lossen. Let op: dit lukt je niet als je een BSPT draad hebt, T staat voor "tapered" ofwel taps, je moet echt een tule hebben met rechte draad, BSP dus.

Spanningsloos monteren bij SAN is dus de beste manier.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    heb de tule 4 x opgewarmd ,en dus in 4 stappen dr in gedraaid.
    de laatste x met locktide drin gedraaid.
    voor mn gevoel zitten ze spanningvrij drin gedraaid.

de tijd zal t leren.
    edited December 2008
    Dan zal het wel goed moeten zijn.

Loctite in kunststof is nogal definitief, als je genoeg gebruikt hebt krijg je de tules er nooit meer uit, dat wil zeggen, je vermoert de schroefdraad in de kunststof als je dat doet. Beter is om wat silconen pakking te gebruiken, dat blijft zacht en je kan de tule er nog eens uitdraaien terwijl de schroefdraad in de kunststof heel blijft.

Mijn posts m.b.t. het maken van schroefdraad in kunststof zijn juist ter lering zodat iedereen hier zijn kennis kan vergroten, het doel van dit forum dacht ik zo. Maar goed er zijn meer wegen naar rome en..... 3 keer links is ook 1 keer rechts :D.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    is prima ER.en inderdaad dr leiden meer wegen naar rome.
    k had normaal jou methode(zoals t hoort) ook toegepast, maar mn tappenset lag nog thuis,en nam niet de tijd te halen.

mocht er toch een tule uitmoeten, dan boor ik t gat op voor een grotere tule. en dan siliconen.

trouwens ER. de bodem van de houder (zie foto 2 vorige pagina) is voorzien van verstevigings ribben,
    k verwacht daar niet zo snel barsten int kunststof.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    image

nog eens een schets gemaakt:
    ( voor geintresseerden)zal bepaalde lijnen inkleuren t duidelijker maken??
    edited December 2008
    Pjotter het schema is toch duidelijk zo? Gewoon de lijnen volgen.
    Vindt het heel mooi dat je alles met 1 pomp kan doen.
    Al vraag ik me dan wel af of je geen restjes van het
  • NiekNiek Super Moderator
    edited December 2008
    Mooi gedaan Pjotter. Nu maar eens kijken of het echt werkt. Ben nl. heel benieuwd of je met drie kaarsfilters genoeg productie kan maken.
    Niek
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Voor een leek als ik is het nu helder pjotter. En wat een lange zinnen allemaal ;)
    edited December 2008
    [QUOTE=pjotter;44216].......trouwens ER. de bodem van de houder (zie foto 2 vorige pagina) is voorzien van verstevigings ribben, k verwacht daar niet zo snel barsten int kunststof.

Ja, het is natuurlijk wel kwaliteit he :D.

Wat mij opvalt is dat jou installatie veel mogelijkhden heeft, je kan van alles overal heen pompen. Schoonmaken van de gehele installatie moet ook een eitje zijn dan.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    dank JG: maar heb zelf regelmatig de acuute drang om t nog ffn na te kijken,en moet goed turen hoe t loopt,
    maar ik heb in mn kop zitten en weet wel hoe t ongeveer loopt , maar wil t graag voor een ander dat t enigzinds ook te volgen is.

en met 1 pomp was natuurlijk wel een uitdaging.(maar kogelkranen genoeg):lol:
    'wbt meepompen van t1naar t ander,: k dacht Wodan die me ook daar op atend maakte.
    heb toen vermeld dat ik waarschijnlijk een kleiner type filterhouderv van ER, tussen mn tankpistool en toevoerkraan plaats
    zodat er ondanks schakelfouten er toch 1 mu APO in mn tank komt.

Niek:dank:
    wbt de instalatie: had eenzoiets systeem al tijden in mn kop.
    ben al tijden in mn eigen schuur wat aan t rommelen met filteren.
    en eindconclussie is: zooitje/baggerbende ,en bewerkelijk.
    vandaar de huidige opstelling.
    wbt: t verpompen van t 1 naar t ander, heb ik wel vertrouwen in.

wbt 3 filters: tja moest ergens mee beginnen te investeren.
    en 3 filters van ER is al een behoorlijke aanslag op Pjotter zn knip.
    ben zeker van plan om een meer dan behoorlijke bezinktijd in acht te nemen.
    mocht dit niet voldoende zijn , zal ik meer moeten gaan voorfilteren.
    (heb nog ideen om iets te maken voor filterzakken maar heb dat al is elders gepost,
    en wat in vat zit verzuurd niet,

pffff: voorlopig weer genoeg getikt. (tied veur een peukie,en blikkie nat);)
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=Miglowie;44251]Voor een leek als ik is het nu helder pjotter. En wat een lange zinnen allemaal ;)

[quote=pjotter;44255]pffff: voorlopig weer genoeg getikt. (tied veur een peukie,en blikkie nat);)

tja: ben kort veur de kont; maar lang van stof:mozilla_laughing:

ps:ben toch benieuwd naar:
    [quote=pjotter;43867]mmm:idea: M@W: zit nu acuut te denken of t mogelijk is om van 2 stuks 60 liter vaten de bodem eruit te slijpen, en deze 2 aan elkaar te lassen.
    zo heb ik dus 120L vaten met 2 draaidoppen boven en onder

zijn hier meningen over, of ervaringen.
    kweet dat de dikte van olietonnen bijna bladstaal is.
    maar zou aan de velsrand van de bodems te lassen zijn.??
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=easy rider;44253]. Schoonmaken van de gehele installatie moet ook een eitje zijn dan.

haha: dat is nou net iets waar mn hersens over aant knarsen zijn.
    denk dat dat nou juist een hele onderneming wordt.
    (maar had jij ook wel door, of niet dan):)

nog ffn over draad tappen: schiet me net te binnen.
    vanmorgen ook nog ffn de koperen afdicht vulplug van de pomp doorgeboord.
    en de dikke 6 kant van boven met 10 mmboor ingeboord om daar een tule in te draaien.
    dit omdat de vulzijde aan de houten plaat kant zit,en ik er niet zomaar makkelijk bijkan om de slang naar t vat te vullen om te gaan pompen.

kan nu een slang op de tule zetten met een kogelkraantje en daarop een vultrechtertje.
    kon daar geen foto s van maken want voor kleine details foto is mn JVC camera nodig,en had ik niet bij me.
  • carl PPO Addict
    edited December 2008
    [quote=pjotter;44266]tja: ben kort veur de kont; maar lang van stof:mozilla_laughing:

ps:ben toch benieuwd naar:

zijn hier meningen over, of ervaringen.
    kweet dat de dikte van olietonnen bijna bladstaal is.
    maar zou aan de velsrand van de bodems te lassen zijn.??

mooi project Pjotter

ik denk dat je de felsranden van de olietonnen aan elkaar zilverd of brazeerd je een goede kans maakt op een olie dichte verbinding.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    Carl: je bedoeld zilver hard solderen.
    wat is braseren.

vandaag weer behoorlijk actier geweest;

hieronder de verlengde opgeboorde vulnippel
    image

verder alle slangen aangekoppeld, en net nog ffn 60 liter water naar div vatenn laten circuleren.

image
    ook de filterhouders tules voorzien van slange en aftapkraan
    image
    image

fotos zijn van vanmiddag, heb net nog weer wat veranderd.
    overal slangklemmen opgedraaid,
    wat andere slang gehaald en gemonteerd.
    had nl de gele3/4"slang over de 1/2"slang geschoven.
    met vaselinne was te doen zostrak ging dat.
    maar heb dr toch op den duur geen fedussie in.
    vandaar alles met 1/2"slang gemaakt

ben dr nu ffn schijtbeu van.
    voor kerst wil ik 200 l vullen, voor de finale lektest.
    denk dat ik t voorlopig bij deze vaten hou.( en geen 4 bezink vaten op rij)
    en als dr extra APO is deze laten bezinken in vaten op de grond, om die later naar boven te pompen
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Het voordeel van bezinken is wel dat je grove filters minder snel vol zullen zitten.

Heb je al een stookton om het resterende vet in op te stoken of gaat dat naar een forumlid wat zelf z'n biodiesel wil maken?
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    Tim woont dichts bij me, en die is toch ook met biodino bezig
    verder: k heb nog geen serieuse APO dealer,dus ook nog helaas gen vet:(
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    gisteravond laat een kacheltje in t hok aangezet.
    vanmorgen kijken: en de APO was al bezig mooi vloeibaar te worden.
    morgen kiep ik de 100 liter die ik heb in een vat en dan maar is echt gaan pompen naar t vat(ipv water.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    geplande actie afgeblazen: hier endaar toch wat lekkende fittingen.
    'die eerst in orde maken.

kan ik tussen de 2 rode kogelkranen boven de uitgaandepomp een extra T stuk plaatsen met afsluiter.
    om mn vlotterslang te vullen, of gaat dat alleen via de daarvoor bestemde vulplug ???

wil nl een kanister met APO gevult erboven hangen en dmv kogelkraan de vulslang vullen
    [quote=pjotter;43906]
    image

• pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    vanavond de 1ste 60L APO in een vat gekiept om naar t bezinkvat te pompen.

CATASTROFE.:koe:

nee: k wil dr nu niet over praten.:mad:
    grtn.
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited December 2008
    [QUOTE=pjotter;44453]
    nee: k wil dr nu niet over praten.:mad:
    grtn.

Doe dan maar een fotootje...... ;-)
    edited December 2008
    Pjotter,
    dat krijg je ervan als je alles met 1 pomp wilt doen.
    Niek
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    kzou mn camera niet eens durven beetpakken zo vet was t.

zal t maar vertellen

khad acuut een blauw 100L vat geleend(die ergens stond).
    net ding brandschoon van binnen.
    begin ik mn 30L archide olie blikken dr in te kiepen.
    na t 2e 30 liter blik bemerk ik dat ik in de APO sta te soppen met mn klompen.'
    blijkt er een klein pislekje in de bodem van t vat te zitten.

ik poetslappen dr om heen,en als de brandweer mn zuigslang gaan vullen.
    om te gaan pompen.
    maar khad niks om te vullen. zoeken zoeken nog niks ,op laats een fles koelvloeistof uit mn koffer gehaald.
    en de pomp aan t werk gezet.

maar inmiddels schat ik wel een liter of 15 over de vloer.
    we zijn nu door onze voorraad poetslappen heen.

[quote=Niek;44457]Pjotter,
    dat krijg je ervan als je alles met 1 pomp wilt doen.
    Niek
    was voor je beurt Niek:

verder daarna wel weer positiefe ervaring gedaan. want heb de olie naar wat div vaten heen en weer gepompt.
    dus twerkt wel ,alleen de aanzuigslang van t bezinkvat is te soepel en trekt vacuum.
    'deze wordt dus vervangen door pijp of die stevige zwarte slang.
    dus met 1 pompie werkt tot nu toe dus perfect.

morgenvroeg op tijd met een soppie en dasty de vloer boenen.:mozilla_frown:
    vrolijk kerst allemaal
    edited December 2008
    Nou, dat is het kleinste drama dat ik gelezen heb. Dacht dat jezelf helemaal onder de olie zat.
    Ik heb zelf wel eens 100 liter over de vloer gehad. Eeenvoudig op te lossen: zaagsel !!!
    Niek
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=Niek;44459] zaagsel !!!
    Niek

jij doet toch iets met hout of niet.:)
    k had achteraf een zak kattegrit in de koffer.

kleinste drama: tja hangt dr van af, voor de 1 wel en ander niet.

twas gewoon mn eigen domme schuld.
    hebt t vat dat ik ffn in t donker had gescoord (God straft direct)niet gecontroleerd ,terwijl ik de hele week wel de instalatie met water heb gevuld voor lektest

ps: en kwou de boel clean houden, want kzit in een bedrijven pand.
    edited December 2008
    Haha ja een filteraar houdt de boel niet schoon he!
    Waar had je dat vat gescoord? Gewoon terugzetten dan. Wie weet is je werkplaats dan ook onmiddelijk weer schoon!
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    JG: haha ja wie weet??.

maar khou m lekker zelf, heb gezien van Dissy dat een soldeerbout wonderen kan verrichten.
    en zal is gaan zien of ik dat pieslekje kan dichten.

[quote=jgdenhol;44461]Waar had je dat vat gescoord? !

schuin tegenover andere kant straat waar wij hobby-en.
    stond dr al maanden en zag af en toe iemand er op zittend een peuk te roken.
    deze roker zal volgend jaar raar opkijken.
    k hab nog een krukje staan in de schuur, en zal die dit weekend daar maar neerzetten, met een leeg 30L archide olie blik voor de peuken:)

[quote=Niek;44459]Dacht dat jezelf helemaal onder de olie zat.

mn broekspijpen en sokken wel ja: en ik stefel zonder na te denken via de voordeur( netjes klompen uit) op mn sokken en afgezakte broek met de pijpen over de vloer zo de kamer binnen( nieuw laminaat gelegt deze week).
    en vrouwtje was net klaar met boenen:-P
    edited December 2008
    Goede ruil!

Zag een paar maanden geleden ook eens een blauw vat staan na het boodschappen doen.
    Dacht toen. als die er maandag nog staat gaat ie binnen no time naar de kelder. Maar was weg toen.
    Je weet nooit van wie het vat is en waarom het daar staat, dus eerst even aankijken voor je iets meeneemt. Zoals jij deed dus. Ze zullen het vat niet missen. Als die persoon maar kan zitten. Roken is al uitputtend genoeg..
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    ach: en terwijl dr plentie 60/100/150 L vaten met klemdeksel te koop zijn.
    moet alleen ffn kortsluiten met die gasten en een dag plannnen om te halen.
    maar ja: ik MOEST mn warm gestookte inmiddels vloeibare archide in 1 vat hebben, en MOEST naar t bovenste vat gepompt worden.

zie dus: ook ik heb mn momenten dat ik geen geduld heb, en rust in mn kont kan bouwen.

maar kheb lekker een paar dagen de tijd om te bezinnen en te bedenken om dingen anders te gaan doen.

(en blijf ik potvrdrie weer met een partij kogelkranen zitten):confused:.

van de andere kant: iets van Miglowie van lui aangelegt.
    doelstelling is qwa tijd: zaterdagmorgens 1e actie mn tank vol kappen met APO.
    2e actie: ruwe bezonken APO pompen naar bovenste filtervat.
    om weer te filteren naar t onderste vat voor de volgende zaterdag.
    indien nodig 3e actie aangekochte APO pompen naar bezinkvaten.

schat ik ruim in met piepschaffie(rookpause) 2uur.
    filterpatronen wisselen :????
    vet/bagger aftappen en opslaan???
    of laten halen ???
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [QUOTE=pjotter;44464](en blijf ik potvrdrie weer met een partij kogelkranen zitten):confused:.Ist das ein zoll pjotter? Dann brauche ich nog wel een poar...

Tim
    edited December 2008
    [QUOTE=pjotter;44464]
    vet/bagger aftappen en opslaan???
    of laten halen ???

Weet ook nog niet wat ik er mee moet. Misschien op kleine schaal biodiesel van maken en dat gewoon bijmengen bij de apo. Als de auto dat hebben kan.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    Tim :wat over is gaat bij deze naar jou
    zal ik ook wat kanisters wiite vette drap meenemen als je er belang bij hebt voor de biodino

JG: denk voor biodino maken dat er meer voor nodig is dan APO filteren.
    denk niet dat jij er nog zo een grote kast bij hebt in je kelderschuur:mozilla_smile:
    edited December 2008
    De kast heeft een linker en een rechterhelft. De linkerkant zitten nu nog planken in. Maar is zo leeg...

Heb een tijdje terug nog het forum zitten doorzoeken naar kleine biodiesel experimenten. Flesje schudden dat werk maar kan het niet vinden. Dacht het wel eens hier gezien te hebben.
    edited December 2008
    Dit werk bedoelde ik. Bedankt voor de links.

YouTube - Making Biodiesel (4:03)
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    zoeken was kleine moeite: sucses ermee
    edited December 2008
    Spijt me, je topic is wel aardig aan het vervuilen zo... Misschien kan een moderator er nog iets aan opschonen?
    edited December 2008
    Leuk allemaal, maar het percentage loog hangt af van het percentage vrije vetzuren in de olie. Als je te veel of te weinig loog gebruikt gaat het proces niet goed.
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    [quote=jgdenhol;44530]Spijt me, je topic is wel aardig aan het vervuilen zo... Misschien kan een moderator er nog iets aan opschonen?

geen probleem. heb daarom t gesloten systeemtopic geopend pm t kort en overzichtelijk te houden.
    zodat ik en evt anderen t kort kunnen nazien/lezen
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    zit te denken aan een andere opstelling van bezinkvaten.
    heb vandaag contact met deze persoon:Marktplaats.nl > Mooie stevige 70 ltr. kunststof vaten / tonnen - Dieren en Toebehoren - Overige Toebehoren

vaten zijn vierkant dus optimaal ruimte benutten;
    dus k vrees dat de hele mikmak weer aangepast gaat worden.
    voordeel van deze vaten is: dat ik doorgang behou in t smalle filterhok.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    [QUOTE=pjotter;44512]Tim :wat over is gaat bij deze naar jou
    zal ik ook wat kanisters wiite vette drap meenemen als je er belang bij hebt voor de biodinoThanx, ik wil alle vettigheid van iedereen wel hebben, zolang het maar vettigeheid is.

[QUOTE=pjotter;44512]JG: denk voor biodino maken dat er meer voor nodig is dan APO filteren.Leuk filmpje, maar die man weet dus niet waar hij mee bezig is. Alleen al loog en methanol mengen in een afgesloten flesje :shock:

[QUOTE=pjotter;44534]heb vandaag contact met deze persoon:Marktplaats.nl > Mooie stevige 70 ltr. kunststof vaten / tonnen - Dieren en Toebehoren - Overige ToebehorenAls je een nusje gaat kopen, ik kan er ook wel 10 gebruiken. Je mag ze meenemen als je wil. Ik kom er zelf begin januari weer in de buurt, dus dan zou ik wat kunnen halen.

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    hangt dr vanaf :stouw waarschijnlijk mn station vol.
    kschat dat ik 7 stuks kan nemen.
    gaat de bens met aanhanger mee,dan gaat ie maximaal beladen worden Tim.
    en zal dr voor jou ook wel een partijtje meekomen.
    we zien wel
  • pjotterpjotter Banned
    edited December 2008
    10 stuks vaten geladen in de station.
    5 stuks aan Tim gedaan/

k vind ze wel een dunnere wanddikte hebben dan de blauwe tonnen.
    kga mn opstelling behoorlijk veranderen ,omdat door de afmeting van de 70 litervaatjes de ruimte veel voordeliger ingericht kan worden,

vraag: de kern van de filterhouder waar ik de aftap nippels in gefit heb.
    is dat t gefilterde gedeelte,of is dat de buitenkant.
    maw: komt als ik een filter wissel ga doen er schone of vuile APO uit de aftap???
This discussion has been closed.