Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

2008 chevrolet silverado 6.6 duramax

wessenduramaxwessenduramax PPO Burner
edited May 2011 in Overige merken
Sinds vorige woensdag heb ik mijn wagen terug van de installateur.

deze rijdt nu volledig op PPO met name 100% op gebruikte frituurolie.

daar wij in spanje wonen is get dan ook geen probleem om met die opstelling rond te rijden.
Nu rijden we van restaurant naar churreria en terug met onze mobiele filterinstallatie om onze enorme tank van 280L te vullen en meestal is dat hier gratis.

werkt heel goed, ben eigelijk wel verrast dat er geen verlies was in vermogen.

das echt een heeel verschil in de geldbeugel

zal vandaag nog wat fotos posten van auto en installatie.

Comments

• wessenduramaxwessenduramax PPO Burner
    edited October 2008
    image
    image

image

image

image
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=wessenduramax;41613]met onze mobiele filterinstallatie om onze enorme tank van 280L te vullen en meestal is dat hier gratis.
    .

intressantimage

[quote=wessenduramax;41613]das echt een heeel verschil in de geldbeugel, dat ik daar nooit eerder ben op gekomen.

.

als t je met die duur betaalde ASO bak maar niet vergaat als in de link hier onder image
    http://www.ppo.nu/forum/f67/groot-verdriet-motor-vastgelopen-2408/

:mrgreen:
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2008
    Vastlopen zal ie niet doen...
    Maar de duramax is gekend om heel kieskeurig te zijn qua properheid van brandstof, wees due HEEEEEEL voorzichtig.

Lees hier eens onderaan: Gettin Ready to WVO my 03 DMAX - Chevy and GMC Duramax Diesel Forum
    of hier: converted my duramax to WVO..... FREE veggie oil! - Chevy and GMC Duramax Diesel Forum

Ik zou ZOWIEZO altijd in de WVO tank 20% Diesel bijmengen en zorgen voor een zeer goede ontwateringsfilter IN de wagen.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=wessenduramax;41613]zal vandaag nog wat fotos posten van auto en installatie.

wbt auto is al genoeg:tis een plaatje, en ik vergaap me alle dagen op de snelweg als is ze zie .

doe maar foto s en meer info van de instalatie das intressanter voor ons.
    edited October 2008
    BTW: Is het een C of K (2x4 of 4x4) en 1500 of 2500 (of heel mischien een 3500) ? Waarvioor gebruik je de wagen?
    edited October 2008
    het is een silverado 2500 met de nieuwe generatie motoren voorzien van alle toeters en bellen om op biobrandstof te rijden.
    de enige vereiste was een upgrade voor wvo of apo.
    De computer van de motor merkt niks van de olieen.
    We zijn vrijdag van BELGIE NAAR SPANJE gereden in 1 ruk zonder 1 druppel diesel te verbruiken.
    echt super.

het gebruik van de wagen is trekken van zware aanhangers, deze mag op papier nl 6ton trekken.

hier zijn ook nog een paar foto's van mijn filter voor onderweg.
    gefilterd tot 1 micron.
    alsook een link van de demonstratie van de filter
    YouTube - Episode 6: The One Shot Filtration Unit Demonstration

image

image
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    filmpje gezien, en zegt me genoeg: geen bezink tijd:rolleyes:.
    alleen maar halejula

voor de rest : net lid geworden- niet de moeite genomen om in te lezen lezen.
    komt met een vette aso bak binnen.
    en met een comercieel filmpje.

nogmaals :zegt mij genoeg -grtn- kraskras niet...image

na ffn googlen helemaaal genoeg: Welcome to Golden Fuel Systems! - PRODUCTS: Fuel Filters :-x
    edited October 2008
    Hum, ik kan pjotter geen ongelijk geven... dit riekt een beetje naar ...
    No flame intended.

Opvallend 'propere' foto's ;)
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=wodan;41633]
    Opvallend 'propere' foto's ;)

[quote=pjotter;41631]: geen bezink tijd:rolleyes:.
    :-x

???:confused:

dank Wodan;heb hier http://www.ppo.nu/forum/f43/melden-van-ongewenste-berichten-2480/#post41634 maar de 1ste klacht gepost.

daar was deze topic toch voor bestemd??
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Pjotter,

Tis op zich geen ongewenst bericht, maar een middel dat (voor ons) niet afdoende lijkt. ZIjn ervaringen zullen leren of het middel goed is of niet.

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    Tim: wbt ongewenst, misschien niet.(twijvel
    t zal wbt t Spaanse klimaat daar zeker minder problmen geven dan hier.
    voor de rest blijf ik sceptisch.
    edited October 2008
    [QUOTE=pjotter;41636]???:confused:

dank Wodan;heb hier http://www.ppo.nu/forum/f43/melden-van-ongewenste-berichten-2480/#post41634 maar de 1ste klacht gepost.

daar was deze topic toch voor bestemd??

mannekes,

mijn eerste ppo auto was de dodge ram van 2005 die hier ook gepost heeft gestaan maar denk door weinig bezoek aan het forum verwijderd geweest is.

Ik maak mij daar ook verder niet druk over.
    We gaan momenteel al aan ons derde jaar ppo tegemoet alleen heeft het bij deze auto iets langer geduurd om hem om te bouwen naar ppo.

ik heb intussen 3 jaar lang gependeld tussen spanje en belgie op ppo, hetzij koolzaad of waar ik mijn handen kon aankrijgen.

deze auto is nu 3 maand oud en heeft intussen 30000km op de teller en ik doe het voor de prijs, (gratis verkrijgbaar).

daarom heb ik thuis een vat van 1000 l staan dat minstens 3tot4 weken STAAT te bezinken alvorens nogmaals te filteren en gebruik in de auto.

dus als jullie denken dat dit ongewenste post is dan vind ik van niet.
    IK heb nu pas de tijd om eens iets te posten, in mijn vakantie.

ik zeg het nogmaals, we hebben al minstens 3 jaar ervaring.

dus als jullie eens in de buurt zijn van alicante laat dan gerust iets weten dan kunnen jullie misschien nog komen tanken?:D:D

en de eerst volgende meeting zal ik proberen aanwezig zijn.
    mvg
    wessen
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=wessenduramax;41643]mannekes,

door weinig bezoek aan het forum verwijderd geweest is.
    http://www.ppo.nu/forum/f50/dodge-ram-pick-up-5-9l-bj-2005-a-1591/

deze bedoel je zeker.

Ik maak mij daar ook verder niet druk over.

als je met je laatste post als 1ste begonnen was had ik me ook niet druk gemaakt
    ( dus storm in een glas water).
    sorryimage

ps:
    [quote=wes 5.9 DODGE;24595]100% apo
    :wink:
    APO= image man
    edited October 2008
    Grin. Alicante, dat ken ik van naam.

@wessenduramax: Reed jij vroeger met een rode ram?
    edited October 2008
    [QUOTE=pjotter;41645]als je met je laatste post als 1ste begonnen was had ik me ook niet druk gemaakt
    ( dus storm in een glas water).
    sorryimage

je druk maken das nergens goed voor dat leer je hier in spanje wel.

todo vamos acer manana...

dus ik doe het voor het geld en sorry dat ik niet alles zelf bouw of doe maar heb daar niet echt de tijd voor.
    heb de auto ingevoerd van amerika en ben bij golden fuel systems langs geweest om de filter op te halen en een interface om de computer van de auto een omleiding te geven.
    Dat systeem heeft mij daar presies 690$ dollar gekost incl de interface voor de duramax met de nieuwe motorversie.

ik weet enkel als ik naar belgie kom of terug naar spanje dat de tank die ik heb presies genoeg is om op mijn bestemming te komen (berekend):rolleyes:
    edited October 2008
    [QUOTE=wodan;41646]Grin. Alicante, dat ken ik van naam.

@wessenduramax: Reed jij vroeger met een rode ram?

vroeger...

tot 4mnd geleden wel ja.
    image
    image
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=wessenduramax;41648]dat leer je hier in spanje wel.

tis hier Holland: dus post ook op Hollandse wijse aub
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2008
    Vette bak en ombouw wessenduramax, leuk ook die foto's er bij.

Alleen die "One Shot Filtration Unit " is natuurlijk niet helemaal serieus te noemen. Je filterd op 10Mu en kan er dan vervolgens 100 Gallon mee filteren steld de man in het filmpje. De olie die je dan verkrijgt zal in Spanje goed te gebruiken zijn maar in het koude Belgie zal je vroeg of laat problemen gaan krijgen tenzij je het vet weer in Spanje uit je (verwarmde)filters weet te rijden natuurlijk.

Daar komt dan nog bij dat je onder druk filterd, je weet dan al zeker dat je al het vet wat nog in de olie zit dwars door het filter heen perst.

Dan is nog de vraag: waar blijft het vuil kleiner dan 10Mu, in het filter van je auto?

Ik vind de kosten van ombouw van de auto ook behoorlijk meevallen, was dat alleen voor de onderdelen of incl. ardeidsloon?
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2008
    T'is hier helemaal niet Holland, t'is hier Zeeuws Vlaanderen ;)
    Enne een beetje meer van manana komt het ook wel goed zou veel Hollanders (en Drenten) een stuk relakster maken :D
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Wesley: Heb je de ombouwset van de Dodge in de Chevrolet gezet?
    edited October 2008
    [QUOTE=Ruud S;41660]Wesley: Heb je de ombouwset van de Dodge in de Chevrolet gezet?

Deels wel, andere delen waren niet voorzien om op8 cyl. te rijden.
    en de chevy heeft een kleine 200 pk meer dan de dodge, vandaar dat ze de opstelling hebben aangepast.
    edited October 2008
    [QUOTE=easy rider;41654]Vette bak en ombouw wessenduramax, leuk ook die foto's er bij.

Alleen die "One Shot Filtration Unit " is natuurlijk niet helemaal serieus te noemen. Je filterd op 10Mu en kan er dan vervolgens 100 Gallon mee filteren steld de man in het filmpje. De olie die je dan verkrijgt zal in Spanje goed te gebruiken zijn maar in het koude Belgie zal je vroeg of laat problemen gaan krijgen tenzij je het vet weer in Spanje uit je (verwarmde)filters weet te rijden natuurlijk.

Daar komt dan nog bij dat je onder druk filterd, je weet dan al zeker dat je al het vet wat nog in de olie zit dwars door het filter heen perst.

Dan is nog de vraag: waar blijft het vuil kleiner dan 10Mu, in het filter van je auto?

Ik vind de kosten van ombouw van de auto ook behoorlijk meevallen, was dat alleen voor de onderdelen of incl. ardeidsloon?

dat was voor de filterunit en interface.
    de kosten voor de plaatsing waren iets hoger.

de filters die wij nu gebruiken zijn 1Mu en tot hier toe nog nooit problemen gehad zelfs niet in belgie.;)
    edited October 2008
    Ik ben blij dat de set nog steeds voldoet:)
    edited October 2008
    [QUOTE=Ruud S;41678]Ik ben blij dat de set nog steeds voldoet:)

Je zou mij enkel eens de temperatuur relais voor water en uitlaat moeten opsturen want die werkt niet.
    edited October 2008
    Die kan je gratis omruilen. Stuur me even een mailtje svp.
  • terpterp PPO Burner
    edited October 2008
    Heel fijn dat er weer een V8 terug is! Erg goed gedaan en ja de duramax krijg je niet kapot.
    GM's helaas wel (snik). Ik ga wachten tot er een Van met duramax betaalbaar is.
    Ik ga binnen kort voor een Volvo V70, natuurlijk ga ik die weer ombouwen naar een 2-tank systeem maar nu automatisch. Deze ga ik zelf uitdenken, geen voorgekookt systeem ;-)

Nog steeds pijn, live goes on......

gr,
    Terp
    edited October 2008
    tegenwoordig door de crisis in amerika krijg je deze nieuw aan 45% korting:rolleyes:
    zo heb ik de mijne ook gekocht. maar wel ni aan 45%, toen da ik hem kocht was de cries ni zo erg as nu.
    edited October 2008
    vandaag eerste 5000KM op PPO.:D
  • vanderstroomvanderstroom PPO Burner
    edited December 2008
    [QUOTE=wessenduramax;41648]je druk maken das nergens goed voor dat leer je hier in spanje wel.

Ja dat komt bekend voor
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Nee man lekker stressen da's oerhollands!
    :D:D:D
    hahaha daar is het in zuid-Europa veels te warm voor. :mozilla_cool:
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Waar blijven die isolatie-foto's? :D
    edited December 2008
    [QUOTE=Carlo;44605]......lekker stressen da's oerhollands!.....daar is het in zuid-Europa veels te warm voor.....

Nee daar in Spanje is alles ma
    edited December 2008
    [QUOTE=easy rider] Das ook de rede dat hier in Holland ook wel es wat van de grond komt Moet ook, groot gedeelte ligt onder de zeespiegel ;) :D
    edited December 2008
    Ja, dat dan weer wel natuurlijk :D:D:D
    edited December 2008
    mannekes,

vandaag deze morgen gekeken...

de temp was gezakt in de tank to 22° door de vorst.

ben meteen naar doe het zelf gereden voor extra isolatie.

heb er dan 6MM zilverfolie- polieturaan opgeplakt en nu op dit ogenblik nog altijd 44° bij -4°C buitentemperatuur met gure oostenwind.

fotos volgen morgen,

heb teveel gedronken om deftige foto's te trekken 8)
    edited December 2008
    [QUOTE=wessenduramax;44682]
    ben meteen naar doe het zelf gereden voor extra isolatie.

heb er dan 6MM zilverfolie- polieturaan opgeplakt en nu op dit ogenblik nog altijd 44° bij -4°C buitentemperatuur met gure oostenwind.

fotos volgen morgen,

heb teveel gedronken om deftige foto's te trekken 8)
    Ik hoop dat dat drinken viel NA dat je naar de DHZ bent gereden...

Die 6MM zilverfolie- polyurethaan daar wil ik ook wel eens een fotoke van zien.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    [QUOTE=wessenduramax;44682]

fotos volgen morgen, ....../QUOTE]

Wel een errug lange morgen........haha... 2jaar later nog nix..Lol
    edited December 2010
    Ben je straal bezopen of verveel je jezelf gewoon op de oudejaarsavond :D:D:D, reageren op een 2 jaar oude post, hihi.
    edited January 2011
    Haha..bezopen ben ik noooit! Maar was wel benieuwd naar amerikaanse v8's op PPO...dus dan lees je er eens wa over....en dan valt het op dat het ineens stil valt....ok..dankzij de andere post weet ik nu wel dat de wagen in kwestie helaas heeft besloten dat ie zwemles wilde hebben...en dat ie ondanks 4 bandjes rond zn armen wrs dus niet is blijven drijven..zonde.... Maar ok... zolang men zelf maar nix heeft h
    edited May 2011
    was idd heel spijtig...
    de volgende heeft het ook niet gehaald om op ppo te rijden.
    deze is intussen veranderd van eigenaar.

de huidige toepassing rijdt 50/50 en hij vindt het lekker.

BTW
    lidl verkoopt morgen olie aan 99ct/L...
    edited May 2011
    Ah, de prijzen zijn dus aan het zakken? Hopelijk duurt het een tijdje.
    edited May 2011
    Ow dus de 2e durmax ook al een nwe eigenaar...en de nwe..ook duramax powered? Blijft een blok wat erg hoog op mn verlanglijstje staat! :D
    En ideaal dat PPO kan...dat in mn firebird...zalig!
    Blijft leuk benzine bakken om te bouwen naar diesel...ben nu net begonnen met de 2e keer... dit keer een celeste 1.8 turbodiesel in aanbouw:) Maar met 75pk is dat amper 1 cylinder van de duramax ofzo;)

greetz
Sign In or Register to comment.