Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Xw100

DeBruin PPO Burner
edited October 2008 in Olieen
Bekende weg: Zoek functie..

Maar ook met de zoekfunctie kom ik er niet uit:

Wat is XW100?

Waar komt de term vandaan, waar staat 't voor en: wat is het?

Heel raar, want de term komt zeer regelmatig voorbij, en ik heb t vermoeden dat t gewoon het 'CP/Smul' bio-PPO/GPO-diesel' mengsel is, maar goed: 'ineens' is het daar: XW100, op een fotoke bij de erasmusbrug.. met Paint in getekend.
Mis ik een deel van het forum, waarin dit w

Comments

• DeBruin PPO Burner
    edited October 2008
    Ja, die 'thread'.. daar komt op pagina 5 voor het eerst de naam Xw100 voor: http://www.ppo.nu/forum/f76/gpo-schoonmaken-nieuwe-manier-2126/index6.html#post34225

en op de eerste pagina staat deze foto:

image

Maar waar komt de naam 'XW100' nou vandaan?
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2008
    De X en de W staan voor de voorletters van de makers van het goedje.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    [QUOTE=easy rider;41491]De X en de W staan voor de voorletters van de makers van het goedje.

Juist, en 100 voor 100% biologisch!
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2008
    [QUOTE=smul;41495]Juist, en 100 voor 100% biologisch!
    Biologisch afbreekbaar ja, dat zal wel kloppen.

Dat ALLE ingredienten komen van Biologische teelt, dat zou me HEEL sterk verwonderen...
  • DeBruin PPO Burner
    edited October 2008
    [QUOTE=easy rider;41491]De X en de W staan voor de voorletters van de makers van het goedje.

Dan zou het toch SC100 of CS100 moeten zijn? :)

Maar goed: Xander en Willem ( ofzo ) dus! Duidelijk :) Ben niet zo thuis in de echte namen op 't forum: ik zou waarschijnlijk eens naar een meeting moeten komen.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    [quote=DeBruin;41499]Dan zou het toch SC100 of CS100 moeten zijn? :)

Maar goed: Xander en Willem ( ofzo ) dus! Duidelijk :) Ben niet zo thuis in de echte namen op 't forum: ik zou waarschijnlijk eens naar een meeting moeten komen.
    Xanderrrrr en Wouterrrrr
    edited October 2008
    [QUOTE=DeBruin;41499] Ben niet zo thuis in de echte namen op 't forum: ik zou waarschijnlijk eens naar een meeting moeten komen. Dat is een heel goed idee ;)
    edited October 2008
    [QUOTE=DeBruin;41487]Wat is XW100?

Heel raar, want de term komt zeer regelmatig voorbij, en ik heb t vermoeden dat t gewoon het 'CP/Smul' bio-PPO/GPO-diesel' mengsel is, maar goed: 'ineens' is het daar: XW100, op een fotoke bij de erasmusbrug.. met Paint in getekend.
    Mis ik een deel van het forum, waarin dit w
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Smul:..."is h
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Smul,

Dus jullie gebruiken biologische olie? Zo niet, dan klopt biologisch niet.

Voordat Cp weer begint te zeuren over biologisch: In de Van Dale hebben we afgesproken dat het: bio·lo·gisch bn, bw op de biologie betrekking hebbend: ~e landbouw die werkt zonder kunstmest en bestrijdingsmiddelen, betekend.

Naar mijn mening is het een slim gemaakte brandstof, van voornamelijk plantaardige oorsprong. Helemaal revolutionair is het niet, het is deels afgekeken uit het wassen van GPO met de glycerine uit het biodiesel proces. Cp's kennis van chemie heeft de rest gedaan.

en wulpse dames.

Ik had je hoger, maar helaas, ook hier wordt je al een balloonist...

Cp: Waar blijft die brief?

Tim :wink:
    edited October 2008
    [QUOTE=Tim;41508] Helemaal revolutionair is het niet,

He timmie, dromen mag ik toch wel :)
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited October 2008
    Even binnen de drukte van het normale werk en de bouw van de olie-/ emulsie-/water- seperator wat korte reacties tussendoor:

[QUOTE=wodan;41497]Biologisch afbreekbaar ja, dat zal wel kloppen.
    Is ook zo!

Dat ALLE ingredienten komen van Biologische teelt, dat zou me HEEL sterk verwonderen...

Hehe slimmerik, dat had ik al eens uitgelegt: de oorsprong van methanol en waar dat thans vandaan komt, ga ik niet nog eens doen voor de max 5 % benodigde hoeveelheid die dat in het eindproduct (niet eens meer) is.

De rest even in het 'terugbeuk' verhaal van onze Tim.

Groet, Cp
    edited October 2008
    Ah, had ik niet gelezen. En dat ik een slimmerik was, wist ik al :D :D
    edited October 2008
    [QUOTE=Ruud S;41506]Smul:..."is h
    edited October 2008
    [QUOTE=Tim;41508]Smul,

Dus jullie gebruiken biologische olie? Zo niet, dan klopt biologisch niet.

Over zeuren gesproken, jij weet ondertussen als geen ander, dat wij zowel dierlijke, alswel plantaardige olie
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2008
    [QUOTE=Chicken Power;41692].......... En, trouwens, die afspraak met Van Dale is niet met mij gemaakt!................Groet, Cp

WHoeoeoeoeaaahhhh, die ga ik van je overnemen CP.

Goedemorgen agent, nee ik weet niet hoe hard ik reed daarnet, hoezo "ook u moet zich aan de regels te houden", Die afspraak met de Minister is niet met mij gemaakt, prettige dag verder he.
    edited October 2008
    [QUOTE=easy rider;41695]WHoeoeoeoeaaahhhh, die ga ik van je overnemen CP.

Goedemorgen agent, nee ik weet niet hoe hard ik reed daarnet, hoezo "ook u moet zich aan de regels te houden", Die afspraak met de Minister is niet met mij gemaakt, prettige dag verder he.
    Uiteraard geen bezwaar tegen! Maar wel op het marktconforme tarief zoals jij het toepast, en niet direct naar die agent!
    Groet, Cp
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    [QUOTE=Chicken Power;40911]Ik denk dat ik jouw baas ga vertellen dat ik beter ben! Zeker in die gas- en vergistingsmaterie.

Dus ik wil jouw job!

Groet, Cp

[QUOTE=Tim;40933]Is goed man, stuur maar een brief, ik zorg dat je aangenomen wordt.

Maar dit is geen antwoord, doe je best even, begin bij het waswater wat je aan gaat bieden, tot de productie van het methaan.

Tim.....
Sign In or Register to comment.