Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Atoomstroom advertentie

Tim Livin' and Breathin' PPO
edited October 2008 in Forum beheer
Hey Menno,

We gaan toch geen reclame op het forum maken voor Atoomstroom, hoop ik??

See banner!

Tim

Comments

• RaafRaaf Modding Member
    edited October 2008
    Ach wat joh wat heb je tegen atoomstroom das hartstikke veilig, neem nu het afval daar hebben we toch een prima plek voor.
    We slaan het op op een opgespoten zandvlakte (industrie gebied Vissingen-oost) in de schelde delta, daar ligt het voor 1000-den jaren veilig ;)
  • mennomenno Webmaster
    edited October 2008
    Zit in de Google Ads voorraad, als ik de specifieke ad kan vinden zal ik 'm d'r uit vissen, is inderdaad niet de bedoeling!
    Liever ads voor zonnestroom en windenergie! :-)

--- 5 tellen later... ---
    ad is geblokkeerd... lekker misleidende advertentie ook 'CO2 Neutraal' kijk es wat er bij de bouw van de centrale en de winning van de eindige brandstof voor de centrale nodig is...
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    eindig is ze zeker. vond dat laatst wel een goede zet van de aussies om de levering aan rusland nog eens tegen het licht te houden....zo heeft het westen toch nog een pressie middel als antwoord op het russische pressie middel.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Ik ben tegen atoomstroom doe mij maar stroom van zon, wind en water!

Maar wisten jullie dat de Russians en de Amerikanski's op meerde plekken in Midden-Europa vanaf de jaren '50 uranium "geplunderd" hebben? :shock:
    Uraniumerts komt nl. alleen voor on oude gebergten.

De Russians hebben aardig lopen rotzooien in het zuiden van de DDR en in Tchechoslowakije.
    De Amerikanski's hebben het in het Schwarzwald iets netter gedaan.

Ook zonder dit geplunder is het onverstandig om in het Schwarzwald en andere uranium erts gebieden een lokaal geschoten everzwijn te eten.
    Deze grondwroeters zij door de natuurlijke aanwezigheid van Uranium en de bijbehorende straling echt ongezond voor ons.

(Misschien maken ze het lichtje in de klep van de vrieskist overbodig ;))
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Ik heb al heel veel schwarzwald-wild gegeten, wat nu? :D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2008
    @Miglowie, ga in een donkere kamer staan en kijk of je licht geeft:D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    ..en die duitsers maar klagen dat Holl
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Het lijkt mij geen probleem om daar een zwijn te eten hoor. Uranium in de grond is immers niet radioactief. Het moet eerst naar een opwerkingsfabriek voordat het gebruikt kan worden in een kerncentrale. Daar worden neutronen aan de kernen van de atomen toegevoegd waardoor de onstabiel word en vervalt met straling als gevolg. In de bodem van oude gebergtes zal geen radioactief uranium voorkomen omdat dat in de loop der tijd praktisch allemaal vervallen zou zijn.

Radioactiviteit komt van nature eigenlijk niet voor op aarde. Natuurlijk wel in de zon en in laboratoria.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2008
    [QUOTE=brownie;41803]Radioactiviteit komt van nature eigenlijk niet voor op aarde. Natuurlijk wel in de zon en in laboratoria.

Euhm, op aarde is er ook natuurlijke radioactiveit hoor, maar gelukkig niet veel ;)
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    [QUOTE=wodan;41804]Euhm, op aarde is er ook natuurlijke radioactiveit hoor, maar gelukkig niet veel ;)

Natuurlijk altijd wel iets, maar dan toch vooral in de aardkern en atmosfeer en vooral niet in de koude bodem. Je hebt natuurlijk wel altijd elementen met een heel hoge halfwaardetijd waardoor ze strikt genomen radioactief zijn, maar zeer weinig straling uitzenden en nauwelijks vervallen. Ik weet even geen voorbeeld, maar sommige van die elementen zitten ook gewoon in dagelijkse dingen.
    Ik wil alleen maar zeggen dat uraniumerts bepaald niet radioactief is.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited October 2008
    Ter info: Jargon van termen die kernenergie- en stralingsgerelateerd zijn met wat uitleg en korte verklaring:

NIRAS - Jargon
Sign In or Register to comment.