Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Temperatuur loopt op

HanM PPO Burner
edited October 2008 in Algemene Techniek
Hallo allemaal,

ik was net even met de auto wezen winkelen en zag dat de temperatuur van mijn koelwater steeds verder omhoog ging. Nu vraag ik mij dus af waar dit door komt.
Toen ik bij mij op de dam stond was ie al opgelopen tot 95 graden.
Wat mij opviel was:
Ppo warmtewisselaar wordt niet warm
Binnen verwarming doet het ook niet meer.

Ik heb een opel combo 1.7D uit 1995.

Ik dacht, laat ik het eerst even hier vragen. Bij de garage heb ik het gevoel dat gelijk de ppo de schuld zal gaan krijgen.
Ik zat zelf te denken aan een kapotte waterpomp ofzo? kan dit?

mvg

Han

Comments

• HanM PPO Burner
    edited October 2008
    hmmm koelwater reservoir was leeg,, zal m eerst eens bijvullen
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Dat wijst dan op een lek denk ik zo... Toch maar in't oog houden. Vooral de koppakking vindt dat niet zo leuk en als je niet zo handig bent met auto-techniek, kan je dat een aardige cent kosten.
  • HanM PPO Burner
    edited October 2008
    hmmz, net even 3 liter water erbij gegooit.
    Verwarming werkt weer en wtw wordt ook weer heet.

Mss dan toch ergens een lek, 3 liter verdampt niet in 1 week. (kan alleen niks vinden :( )
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    lekke koppakking?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Hoi Han,

Het makkelijkste is te zoeken naar sporen van koelvloeistof. Het verdampt nl. echt.
    Ook kan, bij warme motor, elke slang bevoelen en een beetje heen-en-weer bewegen. Soms vindt je dan een gaatje of een scheur. Succes.

Herman
    300SD
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited October 2008
    kan ook zijn dat je radiateurdop stuk is,...... als die veer die eronderzit niet genoeg tegendruk geeft komt het water te vroeg in je expansietank , en die loopt dan helemaal vol

heb ik tenminste een keertje gehad bij een nieuwe immitatie radiateur de oude dop gebruikt.

beter ook gelijk de dop vervangen
  • HanM PPO Burner
    edited October 2008
    volgens mij geen lekke koppakking, want dan zou de dikke radiator slang onder druk komen staan en dat was gelukkig niet het geval.

Morgen gewoon maar weer naar m'n werk en goed het metertje in de gaten houden.
    ik laat het hier nog wel even weten mocht ik het vinden
  • RaafRaaf Modding Member
    edited October 2008
    Kijk ook even onder je olievuldop bij koude motor, als daar een soort witte aanslag (water-olie emulsie) zit duid dat op een lekke koppaking .
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Han,

Van de vakantie heb ik een defecte waterpomp gehad, verloor ook water via het lager van de as. De oorzaak ervan was hoogstwaarschijnlijk een defecte thermostaat waardoor er te veel druk op het circuit gekomen was en de lagerafdichting het begeven heeft. Of dit bij jouw auto ook het geval is zul je even moeten bekijken, maar de symptonen zijn wel dezelfde.

Groet,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.