Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

PPO breekt door in Europa !

solaroil PPO Newbie
edited January 2005 in PPO in het nieuws
Bijna 14 miljoen Kilometer op PPO !!
( Zaaien, Oogsten, Persen , Rijden !!!)

Nadat in 2002 is door PTN een nieuw twee-tank systeem is ontwikkeld om voer-en vaartuigen op Pure Plantaardige Olie ( P.P.O.) te laten rijden/varen zijn er intussen probleemloos ca. 14 miljoen kilometer op de Europese wegen ( waaronder ook met voertuigen in Nederland ) met deze hernieuwbare en schonere brandstof afgelegd.
( stand : Januari 2005).

Ook heeft Solaroilsystems verbeteringen en verfijningen in het twee -tank systeem aangebracht.

Dit twee-tank systeem, welke via een kleine boordcomputer wordt aangestuurd, functioneert probleemloos. De chauffeurs zijn enthousiast vanwege de stillere motoren, en de “koppel “, welke in de meeste gevallen ca. 200 toeren eerder komt dan bij dieselbrandstof.

Veel van de voertuigen zijn bussen en trucks , welke iedere dag opnieuw de weg opgaan en relatief veel kilometers rijden.
Vastgesteld is dat vermogen, verbruik en gemak, tenminste hetzelfde is dan bij diesel, dan wel beter dan bij diesel gebruik.

Van bijna alle gerenommeerde merken zoals : DAF, GINAF , Chysler-Daimler
( Mercedes Benz), MAN, IVECO, SCANIA, RENAULT,VOLVO zijn nu voertuigen voor PPO gebruik aangepast.

Voor een groot deel waren de motieven om over te gaan naar PPO , gebaseerd op het bijdragen aan minder schadelijke emissies, echter met de voortdurende stijging van de brandstofprijzen, en de invoering van het “rekening rijden “ in Duitsland, zijn intussen ook de economische aspecten interessant geworden.

Bij een PPO prijs welke zich gemiddeld zón 20 Eurocent per liter onder de dieselolie prijs beweegt, is een PPO installatie voor vrachtwagens al binnen het jaar terugverdiend.
Er is daarom een stroom van opdrachten voor aanpassing op PPO op gang gekomen

Dit heeft er nu ook toe geleid dat in Duitsland en Nederland een dealernetwerk wordt
opgericht waarbij de monteurs van “vrachtwagen-dealers “worden opgeleid het tweetank systeem in hun eigen werkplaatsen te kunnen aanbrengen.

Hierdoor ontstaat ook nieuwe werkgelegenheid, en komen er ongetwijfeld nieuwe technische innovatieve elementen direct van de werkvloer.
Sign In or Register to comment.