Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Diesel prijzen buiten Europa

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited October 2008 in Olieen
Net op het internet gevonden.

Bekijk deze internationale lijst eens met dieselprijzen in de rest van de wereld! Dan beseft u eindelijk hoe verschrikkelijk wij door onze (zelf gekozen) Overheid en de gesubsidieerde milieu- en anti-auto lobbies bedrogen worden! Wanneer wordt u eindelijk eens wakker?

Afghanistan normale benzine € 0,43
Algerije diesel € 0,11
Azerbeidzjan diesel € 0,31
Egypte diesel € 0,14
Bahama's diesel € 0,25
Brazilië diesel € 0,54
Hongkong diesel € 0,84
India diesel € 0,62
Indonesië diesel € 0,32
Kazachstan diesel € 0,44
Libië diesel € 0,08 (!)
Mexico diesel € 0,41
Peru diesel € 0,22
Filipijnen diesel € 0,69
Saudi-Arabië diesel € 0,07 (!)
Zuid-Afrika diesel € 0,66
Syrië diesel € 0,10 (!)
Tunesië diesel € 0,49
US diesel € 0,61
Venezuela diesel € 0,07 (!)
Verenigde Arabische Emiraten diesel € 0,18
Vietnam diesel € 0,55
Wit-Rusland diesel € 0,51

Met superdank aan de Europese ‘mafiosa-regeringen’ voor hun accijns, btw... enzovoorts.

Bron: Niburu.nl, 01-08-2008

Comments

• jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited October 2008
    In de USA was diesel duurder dan benzine!
    Hoeveel ct per ltier weet ik niet meer, toch al raar met die gallons daaro.
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Als ik snel reken 0,77 € per liter (USA)
  • DeBruin PPO Burner
    edited October 2008
    Diesel prijzen IN Europa ( of beter : Nederland ) zijn ook hard aan het dalen!

Weet u nog, dat diesel op ongeveer 1 euro stond?

Vrijdagmiddag nog 1,17. zaterdag al weer 1.15 p/l

04 April - 1.25
    17 April - 1.32
    13 Mei - 1.35
    25 Mei - 1.49
    vervolgens de gehele zomer geschommelt tussen 1.32 en 1.45

Nu in een paar dagen.. duikt ie weer richting de 1.10!

Maar onder de euro? Daar geloof ik al lang niet meer in.

Overigens: ik persoonlijk tank toch al (bijna) geen diesel meer, maar aangezien de PPO/GPO prijs 'gekoppeld' lijkt te zijn aan de Dino prijs.. vind ik het een goede zaak als de Diesel weer instort..
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Hey,

Iran:
    Benzine: 0,074 per liter
    Diesel: 0,012 per liter
    CNG: 0,014 per m³

Jah, in EURO en incl Accijns......

Lekker bezig,
    Tim
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    Hou er dan wel rekening mee dat de overheden de brandstof subsidieren in verschillende van deze landen met lage prijzen waar dat bij ons net omgekeerd is en de autobestuurder de overheid subsidieert.
    Op zich is het in mijn ogen goed dat brandstoffen duur zijn, alleen zouden ze met de opbrengst wat nuttigers kunnen doen dan Stationsgebouwen bouwen om ze dan leeg te laten staan.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2008
    De standaard voor praktisch alle brandstoffen in 50 cent af haven. Brazilie levert bijvoorbeeld methanol aan Zweden voor 50 cent per liter. Is de prijs lager --> subsidie, is de prijs hoger --> tax
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    [QUOTE=Niek;41402]...alle brandstoffen 50 cent af haven.
    Is de prijs lager --> subsidie

Hoi Niek,

In de olieproducerende landen kost het natuurlijk minder (geen reiskosten en geen tussenhandel). Zie de prijzen.
    In deze landen wordt veelal allen maar benzine 'verstookt'. Hier zijn diesel en gas dan een bijprodukt en daarom extra goedkoop. Ons LPG werd vroeger ook afgefakkeld.

Herman
    300SD
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2008
    ONZE olie komt uit de noordzee en kost een scheet en drie knikkers, pijpleiding loopt rechtstreeks naar de Europoort alwaar er sliesel van gemaakt word.

We worden door vadertje staat gewoon uitgeknepen hoor.
  • Jor= PPO Burner
    edited October 2008
    ER, lekker rijtje landen om mee vergeleken te worden. Ik neem aan dat alles goedkoper is in die landen (inclus het inkomen).
    En tegenover de anti auto lobby staat nog een veel grotere pro auto lobby (zie tegenlicht), dus daar zal het niet aan liggen.
    Dus als je vindt dat je bestolen wordt moet moet je in libie (8 cent/l) ofzo gaan wonen dan snap je meteen waarom hier alles zo duur is.
    edited October 2008
    [QUOTE=Jor=;41558].......... Ik neem aan dat alles goedkoper is in die landen (inclus het inkomen).............. dan snap je meteen waarom hier alles zo duur is.

Ik pak gewoon even drie rijke landen uit het lijstje: China (hongKong), Amerika en de Verenigde Arabische Emiraten. De gemiddelde prijs is dan 0,54 Cent. Niet alles is daar goedkoper dan hier.

Ik snap meteen dat we hier met zijn alle vreselijk getild worden door vadertje staat. Ik kan je ook nog uitleggen waar al dat geld naar toe gaat n.l. Betuwelijn, Noord/Zuid lijn Amsterdam, foute ontwikkelingshulp, oorlog in Irak, soldaten in afganistan, moet ik nog even door gaan?
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited October 2008
    Je vergeet het overeind houden van banken nog...
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=Jor=;41558]moet moet je in libie (8 cent/l) ofzo gaan wonen dan snap je meteen waarom hier alles zo duur is..
    image

[quote=easy rider;41701] moet ik nog even door gaan?

nee stop maar: we hebben hier onze gal al gespuucht.
    http://www.ppo.nu/forum/f67/kan-het-zo-doorgaan-2131/
    en heeft ook nergens toe geleidt
  • Jor= PPO Burner
    edited October 2008
    [QUOTE=easy rider;41701]Ik pak gewoon even drie rijke landen uit het lijstje: China (hongKong), Amerika en de Verenigde Arabische Emiraten. De gemiddelde prijs is dan 0,54 Cent. Niet alles is daar goedkoper dan hier.

Ik snap meteen dat we hier met zijn alle vreselijk getild worden door vadertje staat. Ik kan je ook nog uitleggen waar al dat geld naar toe gaat n.l. Betuwelijn, Noord/Zuid lijn Amsterdam, foute ontwikkelingshulp, oorlog in Irak, soldaten in afganistan, moet ik nog even door gaan?

Wordt maar eens ziek in de USA of in China, of rij maar over een brug in de VS, dan woon ik toch echt liever hier. En helaas over de VAE weet ik niet zoveel, maar lijkt me logisch dat de diesel daar goedkoop is.

Ben het niet zo vaak met Jan Peter eens, maar we hoeven niet over alles zo negatief te doen.
    edited October 2008
    Ik ben het ook niet altijd met Jan Peter eens maar "waar is toch die VOC mentaliteit gebleven"
Sign In or Register to comment.