Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

slijtage brandstofslang

pjotterpjotter Banned
edited October 2008 in Algemene Techniek
image

had een stukje van deze slang tussen mn retour pomp en temperatuur sensor.
ben omdat er wat lekkage was deze gaan vervangen.
en zag plots dat de binnencoating aan t oplossen was.( soort teflon)

heb deze slang 3 jaar terug gehaald bij de wildkamp.

deze kan dus niet tegen PPO/APO.

heb gelukkig nog steeds een klein filtertje op de aanvoer pomp.
en deze dus ook gelijk maar vervangen.

image

Comments

  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    amaai Pjotter! Nog goed dat je filterjte er was en nog niet propvol zat!

    Maar kan deze slang niet tegen ppo of niet tegen petroleum dat bijgemengd wordt?

    Gr
    Nero
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2008
    zou kunnen Nero, maar dan kan ie ook niet tegen dino.
    en de ene APO leverancier filtert puur.
    de andere weet ik zo niet.
    van Niek heb ik al een hele tijd niet afgenomen.

    maar ikzelf denk hoofzaak hete APO

    ben benieuwd of er meer stokers zijn die deze slang gebruiken.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2008
    Ik haal mijn slangen altijd bij het mechanisatiebedrijf of de garage. Toch had ik laatst een lek retourslangetje. Ding was helemaal gaar. Vervangen door eentje van de garage: binnen drie maanden weer moeten vervangen. Nu eentje van de Brezan. Lijkt goed. Voor de zekerheid een reservestukje bij me. Wildkamp is meer voor het watergebeuren.
    Niek
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2008
    welk type slang was dat Niek?

    kzal eens een stukje van de lassaulec vervangen,en die is binnenstebuiten keren.
    om te zien hoe die er aan toe is.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2008
    Gewoon Gates brandstofslang nemen, geeft bij mij geen probleem.
  • jumperjumper PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=Raaf;40811]Gewoon Gates brandstofslang nemen, geeft bij mij geen probleem.

    Zit die er bij mij ook op????
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2008
    Ja want jouw slang komt ook van vd Peijl ;)
  • jumperjumper PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=Raaf;40813]Ja want jouw slang komt ook van vd Peijl ;)

    Ok
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2008

    Wildkamp is meer voor het watergebeuren.

    ik heb daar doorzichtige olie slang gekocht .
    stond op de slang olie bestendig

    dyssie
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2008
    @pjotter, Merk weet ik niet, maar ik vraag altijd slangen die benzinebestendig zijn.
    @dyssie, doorzichtig niks mis mee, maar de vraag is of hij tegen de warmte kan (uitzetten ??)
    Niek
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2008
    Doorzichtige slang is zacht PVC, door indringen van de diesel verdampen de weekmakers en wordt de slang op den duur hard en kan later breken zeker onder koude omgevingstemperaturen.

    Groeten,

    Easy rider.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited October 2008
    Nou Pjot, weet ff niet wat ER schrijft, maar ik weet ff niet wat ik natuurkundig moet met het 'indringen' van diesel, en 'verdampende' weekmakers.

    Is dat klontencircus nou aanslag/prut,of een echt loslatende laag prut van orgine?

    Naar de opbouw van de slang te zien, heb je hier gewoon een vette foute eendvogel geschoten, door afzetting van ernstig foute.... Begint met een A..

    Afzweren die blubber!:D

    Groet, Cp
  • NiekNiek Super Moderator
    edited October 2008
    CP,
    ER heeft het bij het juiste eind voor wat betreft doorzichtige "kunsstof" slangen. Op den duur worden ze hard en kunnen dan eenvoudig breken. Of dat proces aan de binnenkant of aan de buitenkant speelt weet ik niet. Mijn ervaring is met een MB 1014 uitsluitend gebruik van diesel !!.

    Verder is ook duidelijk, dat als je "rubber" brandstofslangen van onvoldoende kwaliteit gebruikt, zo van binnenuit oplossen. Voorbeeld: tijdje geleden hier op het forum: koelwaterslang gebruikt voor brandstof: begon na korte tijd te zweten.

    Niek
  • DeBruin PPO Burner
    edited October 2008

    ...en zag plots dat de binnencoating aan t oplossen was.( soort teflon)...



    Zal dan toch geen teflon zijn geweest neem ik aan: Dat spul kan overal tegen lijkt 't..



    Ik gebruik een doorzichtige slang, met hierin een (nylon?) pantser welke normaliter ook voor perslucht gebruikt wordt..
    Gebruik m nu al een jaartje ofzo, vooral met pure PPO, maar ook met mengsels DiNo, Aceton, Benzine enz enz..

    Koud is ie redelijk hard geworden, maar warm nog steeds even slap en flexiwiebel.. destijds hier een foto'tje gepost van de slang door het interieur ( ID 10 vanaf tank tot bsp) en toen al commentaar gekregen, maar
  • loekieloekie PPO Burner
    edited October 2008
    Wanneer ik het zo een beetje bekijk,..geloof ik eerder CP, dat dit NIET oplossen ofzo van je brandstofslang is, maar vetafzetting van G;)PO!
    Heb je eens een beetje van die smurrie verhit? zou je toch in theorie moeten zien of het vet is!?

    Sterkte!
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    image

    hier een stukkie nieuwe slang.



    [quote=pjotter;40786]dat de binnencoating aan t oplossen was.( soort teflon)


    zeker overheen gelezen CP:rolleyes:

    [quote=Chicken Power;40912]Naar de opbouw van de slang te zien, heb je hier gewoon een vette foute eendvogel geschoten, door afzetting van ernstig foute.... Begint met een A..


    alsof ik niet weet wat voor slang ik gebruik.

    nee de APO is okee: k betrek de APO ondermeer ook van bij wie jullie gpo halen.

    [quote=loekie;41003] zou je toch in theorie moeten zien of het vet is!?
    Sterkte!

    neu: vrouwtje was een week mee naar de sleurhut.
    en hebt t pastiek zakje met met de elementen dr in weggepleurt in de container.
    anders had ik t wel dieper uitgeplozen

    grtn:mozilla_wink:

    ps: t filtertje zat er zekerweten meer dan 150000 km op.
    dus zal de troep niet alleen opgeloste coating zijn.
  • loekieloekie PPO Burner
    edited October 2008
    lijkt wel een dropstaaf met vanille laagje..nog noooooit gezien zo'n slang!
    Was da???
    In elk geval wel duidelijk dat idd het 'binnenlaagje' heeft losgelaten.

    Ik ken alleen slangen die, zwartrubber, versteviging, zwart rubber..en nog nooit met een extra binnen laagje!
    weer wat geleerd...en..overtuigd!:mozilla_foot:

    grz loek
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    heb net nagezien bij wildkamp.
    en tis niet meer int assortiment.

    achteraf:augustus 2005( en mn 1ste ombouw was natuurlijk een periode van dingen uitproberen.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    CP

    Nou Pjot, weet ff niet wat ER schrijft, maar ik weet ff niet wat ik natuurkundig moet met het 'indringen' van diesel, en 'verdampende' weekmakers.

    de materiaalkundigen onder ons begrijpen wat hij bedoelt CP :mozilla_tongue:
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited October 2008
    @Pjotter, neem es een stukje mee naar de meeting dan zou ik kunnen kijken voor je waar die binnen coating van gemaakt is. (Ben kunststof spuitgiet specialist van beroep en heb veel verstand van kunststoffen)

    Groeten,

    Easy rider.
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    heb PPO,er gePB om t adres, omdat dat er een zeer kleine kans is dat ik toch kom.
    dan neem ik t wel mee.
    en anders bij de volgende gelegenheid.

    grtn
Sign In or Register to comment.