Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Wie verkoopt filterzakken?

Remco PPO Newbie
edited October 2008 in Filteren van GPO
Hoi!

Ik ben nieuw hier, stel me meteen even voor: ik woon in Rotterdam en heb een Mercedes 406, een kampeerbus. En bezig met zelf filteren van GPO, nog in een proefopstelling. Ik volg de handleiding van Niek.

Vraag: wie weet waar je goed filterzakken van 10 micron en 1 micron kan kopen in kleine hoeveelheden? Of is er iemand die ze kan doorleveren of een gezamenlijke bestelling wil plaatsen?

Ik ben op zoek naar filterzakken van 10 micron en 1 micron. Doorsnede iets meer dan 160 mm, lengte 500 mm. Zonder koort of ring aan de bovenkant. Van beide 1 stuk. De maten zijn van belang omdat mijn proefopstelling bestaat uit een buis met die doorsnede. Andere oplossingen zoals kaarsfilters zijn op dit moment een minder goede optie

Ik heb al een paar keer gebeld met Lampe maar in eerste instantie weinig reactie daar. Weer gebeld en ik wacht nu opnieuw op een prijsopgave. Ik hou er rekening mee dat de prijs hoog uitvalt omdat deze zakken op maat gemaakt moeten worden. Ik las ergens E 40, dat is niet veel voor maatwerk maar wel een hoop geld.

Dus wie weet een bedrijf of persoon die mij aan filterzakken kan helpen? Bedankt alvast voor het meedenken!

Groeten, Remco

Comments

• SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited September 2008
    Lampe zit er idd niet om te springen om een paar (kleine) zakjes te maken.
    Op Ebay.com (usa) verkoopt iemand filterbags. Niet heel duur maar ik weet niet wat de verzendkosten zijn.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Even de ebay doorzocht: klik
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2008
    probeer het hier eens

Vloeistof filterzakken

dyssie
    edited September 2008
    Kosten meteen 225€, inclusief btw en verzend, Dyssie. Zijn er dan wel 60, maar toch...
  • Remco PPO Newbie
    edited September 2008
    [quote=Sinnefjild;40741]
    Op Ebay.com (usa) verkoopt iemand filterbags. Niet heel duur maar ik weet niet wat de verzendkosten zijn.
    De verzendkosten zijn $29.
    Is er iemand die ervaring heeft met deze leverancier?
    edited September 2008
    hij heeft wel een 90+ score, dus dat zou een goeie indicatie mogen/kunnen zijn.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Ouch,

You're evil...

Tim
  • NiekNiek Super Moderator
    edited September 2008
    @ Remco,
    Ik koop altijd 16 zakken in een keer bij Lampe. Ze hebben me nog nooit afgewezen. Kosten destijd 16 euro per zak. Ik heb nog een stel zakken (1 mu) liggen, die 1 jaar gebruikt zijn. Ze zijn nog goed, alleen koop ik elk jaar een nieuwe set, om er zeker van te zijn, dat ze goed zijn. Als je wilt kun je wel een tweedehandse overnemen/krijgen.
    Stuur me een pbtje als je belangstelling hebt. Voor de 10 mu filtering zou je ook papieren koffiefilters of filterdoek kunnen gebruiken, zoals in mijn opstelling.
    Niek
  • reinout PPO Newbie
    edited September 2008
    Hallo Remco,

Ik heb nog een 1 micron filterzak van Monopoel liggen, doorsnede 180mm en lengte 410mm. Er zit wel een ijzeren draad in maar die kan je er altijd afknippen.
    Ik gebruik hem verder toch niet, als je wil mag je hem gratis hebben. Ik woon in Amsterdam, als je eens in de buurt bent kan je hem wel ophalen.

Mvg

Reinout
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited September 2008
    [QUOTE=Remco;40738]Hoi!

monopoel.de

25 liter zakken a 8 euro per stuk

filtration bag, 1µm, length = 820mm, d=180mm
  • Remco PPO Newbie
    edited October 2008
    Allemaal bedankt voor de suggesties!

Ik heb nog doorgezocht naar aanleiding van de ideeen die ik van jullie kreeg. Daarbij kwam ik op een bedrijf, LFS-KME, Liquid Filtration Systems/KM-Engineering. Die wilde me wel een klein aantal leveren, van de plank, E 7,50 ex per stuk, van polypropyleen. Een standaard-zak van de plank was een voorwaarde voor mij, want maatwerk wordt duurder en betekent grotere aantallen. Ik heb daar een bestelling uitstaan.

Aankopen in de US via e-bay ging mij iets te ver vanwege de verzendkosten, hoewel het bij een behoorlijk aantal wel erg voordelig is.

Ik heb na een tweede telefoontje naar Lampe toch antwoord gehad. Zij hadden enige twijfel of 1 micron niet te dicht zou zijn voor deze toepassing dus hebben zij mij monsters van het nylon dat zij daarvoor gebruiken toegestuurd. Prima materiaal, heb ik mee getest, dat werkt goed. Dus uiteindelijk goede service van Lampe. Maarja, zij leveren in grotere aantallen dan ik nodig heb.

Nog even wachten op de filterzakken van LFS-KME en dan vrolijk verder filteren met mijn eerste litertjes :)

Groet, Remco
  • NeoNeo PPO Addict
    edited October 2008
    Kunnen we niet met z'n allen een inkoopactie doen
  • pjotterpjotter Banned
    edited October 2008
    [quote=Remco;41080], Liquid Filtration Systems/KM-Engineering. Die wilde me wel een klein aantal leveren, van de plank, E 7,50 ex per stuk,

heb net ook een aantal besteld bij hun.
    ze hadden geen 1 micron in voorraad
    ze hebben zelfs 1/2 micron, maar die zullen wel snel dichtslibben.

ze hebben ook voor een paar tientjes filterhouders.

wbt gezamelijke inkoop: normaal gaat t per 50 stuks bij hun.
Sign In or Register to comment.