Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

spritmonitor.de

DeBruin PPO Burner
edited September 2008 in Besparing
Ja, snorry, komt een beetje als reclame over, maar mochten jullie een goed nederlands alternatief hebben.. kom maar door!

Ik hou sinds een jaar of 2 m'n verbruik bij op Spritverbrauch berechnen und Autokosten verwalten, en plaats zelfs m'n verbruikswaardes ( in de vorm van een klein icoontje ) onder m'n postings op diverse fora waarop ik actief ben..

1) Hou voor jezelf strak bij wat en hoeveel je tankt (optie voor PPO is zelfs aanwezig :) )

2) Probeer jezelf te overtreffen qua verbruikswaardes

3) Promoot het zuinig rijden door gebruik van het icoontje,

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2008
    Ik rijdt altijd zuinig.

De motor staat zuinig afgesteld en ik trap de plank nooit te ver in en rijdt nooit harder dan 140.

Met een verbruik van 1:13,5 ben ik toch wel heel erg zuinig te noemen met een 2,5 geblazen diesel die 1700 KG weegt dacht ik zo.

Groeten,

Easy rider.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2008
    ik haal dat ook bijna (1.12)
    ik rij nooit harder als140 hij gaat niet harder:D
    met mijn 5cilinder 2.4D 1850 kg

dyssie:cool:
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Hey,

Ik heb 45 liter tank (krijg er nooit meer in). Afgelopen tankbeurt van 960km, het lampje brandde nog niet. Als het lampje brand rij ik vaak nog 50km, en kan dan 45 liter tanken. Ik rij niet harder dan 130 met de Saxo, daarboven vind ik hem teveel toeren maken. Hij wil 160-170, afhankelijk van de wind.

Dus 960+50=1010km/45= 1:22,4 :mrgreen: CO2 neutraal

Daar heb je dus geen dure Leipo of Bluemotion voor nodig, ons record ligt op 1:23,7.

Saxopowerrrrr,
    Tim

Edit: En ik rij niet expres zuinig, gewoon rijden zoals je ik gewend ben. Het record is van mijn vrouw....
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Wat een cijfers....
    Zo te leze wordt het tijd mijn LT te "verschrotten". (dat is duits)
    1 op 10 bij 90 kmh
    1 op 7 bij volgas (120kmh)
    image
    edited September 2008
    "verschrotten" is niet nodig.

Begin met het reinigen van het brandstof systeem, laat de IP timing goed afstellen en probeer de ingespoten branbdstof te minimaliseren. Vervolgens het brandstof systeem en motor behandelen met, hoe kan het ook anders, XADO :D en de zaak is weer als nieuw.

Groeten,

Easy rider.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited September 2008
    he Erik
    dit kan ook via pb dan blijft het topic schoon
    (mmm dit natuurlijk ook:rolleyes::rolleyes::rolleyes:)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    [quote=Tim;40682]Als het lampje brand rij ik vaak nog 50km, en kan dan 45 liter tanken.
    Deze Saxo kilometervreter rijdt zonder het zweet in handen te krijgen nog zeer gerust van @work naar @home. Dat zijn 70 km. :cool: 85 km heb ik ook al meer dan eens gehaald. (Abe Lenstra, @work, @home) :wink:

Mijn verbruik is ongeveer gelijk aan dat van Tim.

:idea: Voor 1-tank rijders met een beetje lef: als je de tank leeg rijdt zit er meestal nog wel een halve liter of meer in het by-pass filter.
    Heb ik ooit eens uitgeprobeerd op de snelweg. :???: Ik was de vorige avond vergeten te tanken. :roll:
    Dit was voor mij voldoende om mijn gebruikelijke afrit te halen en rustig naar de "goedkoopste" dino-pomp in de regio te gaan. En daar slechts 2 liter dino te tanken :D
    edited September 2008
    [QUOTE=Dyslectie;40689]he Erik
    dit kan ook via pb.........

Hey Oscar,

Dus als ik geen dealer was van deze fantastische producten die ik met met 20% korting lever mocht ik van jou wel aanbevelen het te gebruiken.

Mod geworden? Pfffff.

Groeten,

Easy rider.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Er,

Wat een luchtje ER, pfffff Het lijkt wel dat iedereen APO-tekort gefrustreerd is.....

Ik vind dat ie wel een punt heeft. Het valt mij ook op dat je het geregeld goed duidelijk maakt. Geen probleem wat mij betreft, maar daar is een plekje voor.

Tim
    edited September 2008
    [QUOTE=Tim;40696]..........Geen probleem wat mij betreft,..........Tim

Mooi, wil niemand voor de kop stoten natuurlijk.

Nog bedankt voor de tip, zal es wat neer pennen bij bedrijfspresentaties als ik wat meer tijd heb.

Groeten,

Easy rider.
  • DeBruin PPO Burner
    edited September 2008
    Leuk dat 't wel aanslaat.. en dat eigenlijk iedereen z'n brandstofverbruik min of meer regelmatig bepaald

M
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Een kantelende zuiger is dan ook wel ff een ander verhaal dan draaiende delen.

gr Ton
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Mijn astra rijdt nu helaas nog op diesel..schaam schaam schaam.... maar krijgt ook pas PPO als de nwe motor erin ligt....dan komt alles op andere plekken en heb ik ds pas kans voor de ombouw goed af te ronden...maar das off topic.

hij loopt nu op diesel met mijn loodzware voet ca 1 op 15...laatst zelfs 1 op 14 gehaald (maar behoorlijk door gereden en veel korte stukjes)... was paar weken terug 3 dagen met moeders naar mofrika..en jah...met moeders naast je op de passagiersstoel zit stevig doorrijden er niet in..was al blij dat ze niet in de gaten had dak geregeld toch net boven de 140 zat...maar doortrekken naar de 170 in een 57pk dieseltje gaat wel.....maar niet zonder dat het erg opvalt (oordopjes in-muziek hard zetten!)...en dan langs de moezel constant netjes rustig 80km/h rijden.....en toen... 1op18 gehaald....wist nie eens dat ie het kon.

nu strax eerst kijken hoe zuinig de nwe turbodiesel loopt...en dan vergelijken PPO met Dino....maar da duurt nog ff...

greetz, Hans
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited September 2008
    Leuk dat verbruik per kilometer!

Mijn handicap is dat ik dr niks mee kan. In het werk draait de koelcompressor mee (Gek toch dat die garagejongens het altijd over 'pomp' hebben; dat is het helemaal niet!).

Het ding trekt afhankelijk van het weer buiten tussen de 5 en 10 kiloWatt weg.

Mijn ervaring met mn T4 na alle riemen vernieuwd te laten hebben, alle lagers van hulpspanrollen, waterpomp en wat dies meer zij, alsmede het opnieuw op tijd (iets voor tijd) zetten van de IP, en het afsluiten van de EGR klep, is fantatisch! Jaa Bob, echt waar!

Vermogenstoename (met name in lage toeren) enorm (sterker dan bij nieuwe LMM), minder brandstofverbruik, en vooral (haast) niet meer roken!

Koste wel moeite om de garage te overtuigen:eek:, maar de kosten (zelfs zonder korting) waren dik minder dan honderd euro per jaar auto. En nog geen wonderlapmiddelen met korting nodig, ik kan aanraden de esentials eerst eens serieus te laten uitvoeren.

Was helemaal feest om met de uitgevoerde werken een lange rit te maken (De tank voor de biodieselproccesor op te halen).:D

Groet, Cp
  • DeBruin PPO Burner
    edited September 2008
    Bij mij draait er ook een compressor / luchtpomp mee,. deze trekt een pk'tje of 10 vanaf de krukas..

Maar gelukkig pompt ie alleen maar lucht de motor in.. en kan ik dus vrij weinig met vergelijk tot andere dieseltjes: Ik geloof niet dat er op deze aardkloot iemand rondrijdt met dezelfde setup, laat staan dat ie op spritmonitor is aangemeld..

Maar toch: Is het niet om te vergelijken met anderen, dan wel om te vergelijken met je eigen verbruik..
Sign In or Register to comment.