Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

peterolie en motorolie

anco PPO Newbie
edited September 2008 in Algemene Techniek
hallo
ik heb een vw golf(type 3)
en die rijd op peterolie en op motorolie nu is mijn vraag zijn er meer mensen hier die zo rijden en hebben mischien tip's of ervaring

groetjes anco

Comments

• suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Forum is voor rijden op plantaardige olie, en afgewerkte plantaardige olie.
    duidelijk?????

gr Ton
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    op afgewerkte motorolie rijden is een kleine milieuramp veroorzaken dus erg happig zijn we daar niet op hier...

alle metalen die je dan door je motor jaagt zijn overigens ook niet gezond, zowel voor je motor als voor de mensen in de buurt van je auto...
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    ff stomme vraag... peterolie is gewoon petroleum zeker? :oops:

...ennuh rookte ie nie fors op afgewerkte olie? (of filterde je dit eerst heel hoogwaardig?)

kweet wel dat een ouderwetse diesel heel netjes loopt op gewoon nwe motorolie..gooi je lege brandstoffilter vol met motorolie en je hebt geen lucht...en loopt als zonnetje. maar op de lange duur heb ik er geen ervaring mee. en zeker nie met afgewerkte olie. Heb net 2700L laten afvoeren:)

greetz, Fury
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited September 2008
    [QUOTE=anco;40358]..........die rijd op peterolie en op motorolie nu is mijn vraag zijn er meer mensen hier die zo rijden en hebben mischien tip's of ervaring.......

Tja wat moeten we hier mee, dit forum gaat over het rijden op Puur Plantaardige Olie. Maar...... we moeten wel bekennen dat vele van ons een aandeel petroleum in de PPO hebben om de Plantaardige Olie wat dunner te maken om het 1/ sneller te filteren als het gaat om APO en 2/ een bepaald aandeel petroleum beter start als de motor 's winters steenkoud is dus....

Maar rijden op motorolie is NOT DONE omdat het dan gaat over een volgens mij afgewerkte olie?. Rijden op schone motorolie doe je toch al niet vanwege de prijs dus moet het afgewerkte olie zijn en bij verbranding bijzonder schadelijk is voor het milieu.

Gezien het feit dat het hier gaat over een schoner milieu ben je ZEKER WETEN beland op het verkeerde forum. Je kan ook altijd over gaan op het rijden van PPO en dan ben je hier ZEKER WETEN zeer welkom.

Groeten,

Easy rider.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Hey,

Olie stoken laat een keiharde koolstof laag achter op je verstuivers, kleppen, voorkamer, zuigerveren. Duurt niet lang voordat ie kapot gaat, komt vanzelf. Laat hem dus maar lekker roken, krijgt vanzelf .......

Tim
  • mennomenno Webmaster
    edited September 2008
    [quote=anco;40358]hallo
    ik heb een vw golf(type 3)
    en die rijd op peterolie en op motorolie nu is mijn vraag zijn er meer mensen hier die zo rijden en hebben mischien tip's of ervaring

groetjes anco
    Ik gooi dit draadje op slot, dit is een PPO forum en, hoewel er ruimte is voor andere zaken, zijn we niet blij met zaken als rijden op motorolie.
This discussion has been closed.