Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

citroen wil niet meer

belgbelg PPO Burner
edited September 2008 in Algemene Techniek
eergisteren vlak na het omschakelen naar apo viel de citroen stil, ik dacht geen prob effe terug starten en verder rijden maar dit zat er niet in, de elektriciteit deed heel raar, lichten bleven constant aan ook zonder sleutel in contact ppo lampje bleef aan, radio had geen stroom, Groote lichten lampje op dachbort en 4-pinkers lichtje brand als ze uitgeschakeld staan, bij inschakelen gaan deze lampjes uit. bij terug proberen starten gebeurt er helemaal nix, geen voorverwarming, geen overgaan van startmotor helemaal nix, dan heb ik de ppo installatie draden losgekoppeld omdat ik dacht dat het daar mss ergens mis zat maar bleek ook nix te helpen, nu heb ik de stuurkolombekleding losgemaakt omdat ik dacht dat de + kabel mss verbrand was door een kortsluiting maar bleek ook het geval niet te zijn, weet iemand hier raad op??

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Nergens een (grote) zekering doorgebrand ?

Groet,
    Ingmar
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    kleine allesinds niet, grote waar zijn de te vinden, in de buurt van batterij?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Tja...ik ben geen citrofiel zoals je aan mijn profiel kunt zien, bij mij zitten ze op een drietal plekken in de auto. Heb je geen vraagbaak of een instructie boekje ? Is de spanning van de accu wel goed, wordt ie goed bijgeladen (toen hij het nog deed) ?

Groet,
    Ingmar
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Wellicht het hoofdrelais doorgebrand? das bij mij ook gebeurd.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    Bij de Xsara zit er een zekering/relaiskastje voor de batterij. Daar zitten enkele dikke zekeringen en wat relais. Ook onder het dashboard, bij de gewone zekeringen zitten wat relais maar enkel voor ruitenwissers enz...
    Meet ze eens allemaal na. Als het dat niet is, kan het ook zijn dat de boordcomputer (als die er is) de geest gegeven heeft. Als je er nog niks gepost zou hebben, op Tom Vuijk Automobielen zijn ze bijna even vriendelijk als hier.
    Succes ermee...
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008

elektriciteit deed heel raar

ben geen expert maar heb nu 2x meegemaakt met de wat modernere wagens dan mijn '92-er dat het verband had met te lage accuspanning. kreeg desbetreffende wagens dan ook niet gestart. Die kerstboomverlichting schijnt daarvoor een indicatie te zijn..ook bij citroen...
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    ja, straks eens kijken naar die zekeringen, zal wss wel hetzelfde zijn als bij jou xara, boordcomputer was nog niet uitgevonden in mijn auto, gelukkig maar,

toch een goede ziel gevonden die me met een trekbaar en ene jeep naar huis wou trekken wat het al aangenamer maakt dan in het midden van het centrum te staan klooien...
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=ingmar;40348]Tja...ik ben geen citrofiel zoals je aan mijn profiel kunt zien, bij mij zitten ze op een drietal plekken in de auto. Heb je geen vraagbaak of een instructie boekje ? Is de spanning van de accu wel goed, wordt ie goed bijgeladen (toen hij het nog deed) ?

Groet,
    Ingmar

accu spanning is vrij goed, alternator werkte ook(maand of 2 geleden vernieuwt)

vraagbaak heb ik, maar ben er niet zo heel blij van, hij geeft me heel veel handige info maar altijd als ik echt iets moet weten is het er niet in te vinden...
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=ericzwiep;40352]ben geen expert maar heb nu 2x meegemaakt met de wat modernere wagens dan mijn '92-er dat het verband had met te lage accuspanning. kreeg desbetreffende wagens dan ook niet gestart. Die kerstboomverlichting schijnt daarvoor een indicatie te zijn..ook bij citroen...

nja, maar gisteren had ik er de volvo van moeders aan gelegd met statkabels om dat toch eens geprobeerd te hebben, maar gaf ook nix
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    check eens of er spanning op de startmotor staat, misschien is de bendix (het hogestroom relais dat op de startmotor zit) om zeep.
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    alle zekeringen bij batterij en zware zekering op plus gecontroleerd, en deze zijn allemaal in orde
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=Tjorque;40362]check eens of er spanning op de startmotor staat, misschien is de bendix (het hogestroom relais dat op de startmotor zit) om zeep.

om dit te controleren, sleutels gewoon in contact en op startstand draaien en tegelijkertijd op de + van startmotor en massa meten? en als er geen op staat is het relais stuk?
    edited September 2008
    Je moet eens kijken, in principe zitten er 2 draden aan de startmotor,
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    kerstboomlampjes, functies die nix meer doen, etc etc...kga me afvragen of er niet ergens een belangerijke massa kabel door is..bijvoorbeeld massa kabel van motor naar carrosserie...

probeer eerst eens een (goede)startkabel van de min van de accu naar een goed blank stuk op het motorblok aan te sluiten (vaak rondom de kop wel ergens een mooi blank stukje) en kijk nu of je verschil merkt.

de raarste klachten zijn vaak gerelateerd aan massa (bij de oudere of simpelere wagens)

laatst nog golf...diverse lampjes op dashboard branden, stadslichten branden bij knipperlichten etc...echt vaag...was 1 massa draadje stuk bij een achterlicht. of een fiat panda...de benzine pomp draaide daarwerkelijk andersom..was gewoon omgepoolt en er brande een lampje op het dashboard..oliedruk ofzo - met contact uit zelfs geloof ik....en da was dus de massa van motor naar carrosserie..... check dit eens

veel suc6! en als je vragen hebt hoor ik het wel:)

greetz, Hans
  • RaafRaaf Modding Member
    edited September 2008
    [QUOTE=fury;40369]kerstboomlampjes, functies die nix meer doen, etc etc...kga me afvragen of er niet ergens een belangerijke massa kabel door is..bijvoorbeeld massa kabel van motor naar carrosserie...

Mijn idee ook, ik weet bijna zeker dat het een massa probleem is
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    [QUOTE=Raaf;40373]Mijn idee ook, ik weet bijna zeker dat het een massa probleem is

ok, morgen deze dingen zeker proberen, hopelijk draait ie terug lekker,
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    jaaa, fury had gelijk, even startkabel op de - en motor gezet en startte onmiddellijk, (zelfs beter dan ervoor gelijk) nu nog even uitzoeken welke massakabel het begeven heeft en voilla,

allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en bijstand geven, nu kan mijn mobiel terug de baan op en dit annonceke gesloten worden

willem
    edited September 2008
    Hehe, massaprobleem, eigenlijk had ik dat ook moete weten :mozilla_oops::mozilla_oops:

Heb hetzelfde gehad met de lichten van een aanhanger: pinkers die werken als je remt ipv de stoplichten etc...

ook allemaal gewoon door slechte massa.
  • belgbelg PPO Burner
    edited September 2008
    ja, ben nog blij dat het dat is, is het meest simpele, het is waar de kabel van de batterij komt en op auto word gezet ergens mis, heb nu even ana kabel staan schudden, en ie start mooi zonder problemen, maar toch even me ppo filter verwijderen om het probleem beetje fatsoenlijk te fixen...
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    mooi:) blij dat te horen. dacht al iets van een hoofd massa kabel vd motor. Gelukkig snel gevonden :D:D:D

rij ze! en tot horens

greetz, Hans
Sign In or Register to comment.