Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

leveranciers langs de grensstreek

pieter PPO Master
edited August 2005 in Olieen
Ik denk dat deze lijst zich ook goed leent voor het zoeken en weergeven van leveranciers dicht langs de grensstreek opdat we het daar zelf kunnen halen.
Met een van hun heb ik reeds gesproken en het is geen probleem om het in (meerdere) jerrycans van 10ltr. te halen.
De firma Rickermann in Herzlake (vlak achter Meppen ter hoogte van Emmen) Poststrasse 11 tel 0049 596293550 levert grotere hoeveelheden koud geperste koolzaadolie voor 0.65 eurocent excl 7% btw .
Dit is natuurlijk geen 0.59 eurocent maar je hebt niet meer het nadeel van de lege flesjes+ als je zakelijk rijdt je de btw terug krijgt (of niet berekend wordt).
Groeten Pieter

Comments

• Multivan GenerationMultivan Generation PPO Addict
    edited July 2005
    Goed initiatief Pieter !!
  • Orgastiko PPO Burner
    edited July 2005
    Ja dat is een goed idee. En dan ben jij meteen de eerste PPO rijder die niet meer bang hoeft te zijn voor een naheffing accijns en een bestuurlijke boete.

Krijg je ook een korting als je het zelf komt ophalen?
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    Orgastiko said:

Krijg je ook een korting als je het zelf komt ophalen?

Ik ben (nog) niet aan het handjeklappen geweest maar wie weet?
    overigens de prijs die ik doorgaf was niet per liter maar per kilogram,
    koolzaadolie wordt per kg. afgerekend i.v.m het soortelijk gewicht.
    Dit even ter informatie.
    Groeten Pieter
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    Wel verdorie Orgastiko, ik had er nog niet zo op gelet (krijg je ook met zo'n avatar) maar ik zie dat je in Nordhorn (D) woont dan moet jij (mag ik tutoyeren?) toch wel meer "tankstelle"in je woonomgeving weten.
    Dat zou voor mij interessant zijn, ik woon niet zover bij Nordhorn vandaan.
    Geef eens wat tips als je kunt.
    Groeten Pieter
  • Orgastiko PPO Burner
    edited July 2005
    Ik ga wel even voor je aan iemand vragen. Ik rij zelf op benzine dus ik heb geen adressen waar je PPO kunt tanken. Bio diesel is in ieder geval algemeen verkrijgbaar. Ik ken de PPO alleen van de vele tankwagens die hier rondrijden met pflanzenoel. Ik weet dat er in de buurt van Emlichheim een bedrijf is waar grote vaten met PPO op het terrein staan. Deze regio is sowieso welvarend dankzij de olie.
  • pieter PPO Master
    edited July 2005
    Orgastiko said:

Ik weet dat er in de buurt van Emlichheim een bedrijf is waar grote vaten met PPO op het terrein staan. Deze regio is sowieso welvarend dankzij de olie.

Emlichheim zou helemaal mooi zijn ik woon er +/_ 20km. vandaan, als je me kunt uitduiden waar dan kan ik er zelf ook wel even naar toe rijden en informeren, als je de naam van het bedrijf weet helpt dat wel met zoeken, alvast bedankt.
    Groeten Pieter
  • Orgastiko PPO Burner
    edited August 2005
    Ik weet niet meer precies waar. Het was wel op een bedrijventerrein. Het waren grote ronde vaten, zoals je die ook wel in Rotterdam ziet. De buitenkant was groen en er stond op dat er rapsöl in zit. Ik denk dat daar bio diesel gemaakt wordt. Ik zal het verder uitzoeken.
  • leoleo PPO Burner
    edited August 2005
    Kijk eens op deze site:

http://www.biotanke.de/html/nrw.html

Staan alle bekende plaatsen op in Duitsland.

Ben zelf wezen tanken in MoenchenGladbach.
    Was ondanks (of dankzij) routeplanner moeilijk te vinden.
    Het bleek in Reyth te zijn bij een grafsteenhouwer, direct na het kruispunt. Op zijn terrein staat een groene pomp met POEL erop. Mensen zijn erg vriendelijk en geven een kwitantie met handtekening en stempel erop af.
    Geen gedoe met telefonische afspraak, pasjes o.d. Gewoon contant.
  • pieter PPO Master
    edited August 2005
    Orgastiko said:

Ik weet niet meer precies waar. Het was wel op een bedrijventerrein. Het waren grote ronde vaten, zoals je die ook wel in Rotterdam ziet. De buitenkant was groen en er stond op dat er rapsöl in zit. Ik denk dat daar bio diesel gemaakt wordt. Ik zal het verder uitzoeken.

Orgastiko, ik ben vanavond kriskras door Emlichheim gekomen en dan vooral het industrieterrein afgestruind.
    Wat ik gezien heb waren allerlei vaten van die grote vierkante met zo'n stalen kooi, maar ook gewone ronde vaten in de kleuren groen en blauw.
    Het bedrijf waar ze stonden was Emsland Starke kan dat het bedrijf zijn die jij ook bedoeld???
    Ik kon vanaf het hek niet zien wat er in zat, was ook niet leesbaar het leek wel op olie zover die grote vierkante enigzins lieten doorschijnen.
    Ik denk alleen dat je daar geen olie kunt kopen, het is een gigantisch bedrijf die het dan voor eigen gebruik heeft staan lijkt mij.
    Maar als het ook dat bedrijf is wat jij bedoeld dan neem ik wel even kontakt op daar wordt je altijd wijzer van.
    Voor tip's hou ik me nog van harte aanbevolen (ook als jezelf gaat dealen :wink: )
    groeten Pieter
  • Orgastiko PPO Burner
    edited August 2005
    Ik weet niet hoe het bedrijf heet, en ook niet meer waar het lag. Ik heb die vaten bij dat bedrijf gezien toen ik ruim een jaar geleden op huizenjacht was in de buurt van Emlichheim. Het viel mij op omdat ik toen ook veel tankwagens zag rijden met Plantenolie. Het waren van die ronde olievaten of tanks die je ook in de Rotterdamse oliehaven ziet. Ze waren groen met in gele letters een tekst waarin oa het woord rapsöl in voorkwam. Er stonden er denk ik drie of vier van op het terrein. Ik heb me er toen verder niet in verdiept. Ik denk dat het ofwel een oliemolen is ofwel een bedrijf dat bio diesel maakt. Maar ik ben er toen langsgereden en heb er hooguit enkele seconden naar gekeken.

Ik heb op google gezocht en gevonden: www.emsland-staerke.de
    Het is een bio-chemisch bedrijf. Ze verwerken daar aardappels. Dus geen PPO.
  • Orgastiko PPO Burner
    edited August 2005
    Ik heb hun website verder bekeken en de luchtfoto daarbij is niet hetzelfde als dat ik mij herinner gezien te hebben. Ze maken ook aardappel chips, dus ze hebben op zich wel een behoefte aan olie en olieopslag om deze te kunnen bakken.
Sign In or Register to comment.