Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

eindwerk

belgbelg PPO Burner
edited September 2008 in Algemene Techniek
ik weet niet goed of dit draadje hier onder algemene techniek valt maar wist niet echt waar anders het te plaatsen.

Ik moet dit jaar een een eindwerk maken voor mijn studies (mechanisch ontwerp en productontwikkeling), graag had ik iets ppo gerelateerd gedaan maar de inspiratie blijft een beetje zoek. Iemand van jullie mss idee

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    GPO filtertoren...zal te weingig wertuigbouw zijn en te veel chemisch mare, kan interessante combi zijn.
    En heb je gelijk een maatschappelijke verantwoording :D
  • belgbelg PPO Burner
    edited August 2008
    ja, dat was ook een van m'n eerste ideen, centrifugaal filteren zou al beter passend zijn maar er zijn zo al massas toestellen op de markt
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Soort warmtewisselaar (elektrisch+koelwater) met alle sensoren en aansluitingen reeds ingebouwd zodat er weinig extra aangepast moet worden? PPO-powerplant als het ware die automatisch omschakelt en temperaturen regelt. Inclusief uitgebreid monitorsysteem met LCD natuurlijk... Of is dat er wat over?

Grtz
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    yes soapy! Me like wat je zegt!!
    DE uitvinding voor de ppo'ers EN een mooie opgave om te maken.

Gr
    Nero
  • belgbelg PPO Burner
    edited August 2008
    in principe dus een kit (doosje) dat je onder de moterkap maar te foefelen hebt darmen aansluiten en wegwezen..? zie ik mss wel zitte, enkel dat lcd systeem vind ik mss ietwat moeilijk
    edited August 2008
    Yep!
    een soort plug-and-play ppobox. Alle leidingen erop, elektra erop en wegwezen maar.
    edited August 2008
    enig probleem : moet klein zijn en in veel auto's passen! Dat laatste is niet makkelijk meer.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    En dan een gewenste viscositeit instellen die hij zelf afregelt :) Alleen wanneer je op stop drukt, moet er 100% dino naar de pomp. Dan een controle lampje wanneer de viscositeit onder de 10Cst komt en de motor uit kan... Voor een MB kan de visco rustig op 40Cst zijn, maar een CR wil volgens mij vast niet meer hebben dan 15-20Cst.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    LCD is eigenlijk heel eenvoudig (als je een basis elektronicakennis hebt of graag bijleert uit datasheets enz). Ik wil je er gerust wat mee helpen hoor. Uiteindelijk moet je gewoon temperaturen inlezen, verwerken met microcontroller, de nodige signalen uitsturen en die info ook weergeven op LCD.

Grtz
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Wat dacht je van een GPS gestuurde terugschakeling naar diesel voor 2-tank?

Als je via de GPS (TOMtom of iets dergelijks) rijdt moet het systeem op ca 10 min voor aankomst de boel netjes omschakelen.

Hierbij is het patentrecht reeds geclaimed maar ik gun je de uitdaging voor je eindwerk!
  • belgbelg PPO Burner
    edited August 2008
    hehe, maar er moeten hoofdzakelijk mechanisch te ontwerpen onderdelen inzitten...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    [QUOTE=soapwater;39925]Soort warmtewisselaar (elektrisch+koelwater) met alle sensoren en aansluitingen reeds ingebouwd zodat er weinig extra aangepast moet worden? PPO-powerplant als het ware die automatisch omschakelt en temperaturen regelt.....

Bestaat al, word geleverd door een duitse firma voor veel geld 1000 Euro dacht ik. Er is hier al een topic over, kan het zo even niet vinden.

De viscositeit van de toegevoerde brandstof word geregeld door een stukje elektronika. De meting zit op de IP, als de temp van de IP oploopt (d.m.w. WW in brandstof toevoer) wordt er meer PPO aangevoerd net zo lang tot de IP 85 graden heeft bereikt dan rijd men op 100% PPO, in koude toestand rijdt men op DINO, het systeem moduleerd d.m.v. een 3/2 ventiel waar DINO en PPO op aangesloten is, uitgang gaat naar IP.

Groeten,

Easy rider.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited September 2008
    wat je ook nog kan maken is een generator die op afvalwarmte van de uitlaat draait. Zo kan je een hoop extra elektriciteit produceren... :)

kan je leuke dingen mee doen :)
Sign In or Register to comment.