Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Advertentie's

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited August 2008 in Forum beheer
Het valt me op dat er steeds meer advertentie's komen op ppo.nu/forum. Ik vind dit storend en probeer er dan ook vanaf te komen. Alleen als ik op Remove advertisements klik, krijg ik de melding dat ik al geregistreerd ben. Ik wil best een abonnement overwegen, maar kan nergens vinden hoe.

Comments

• ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    kan me hierin niet terugvinden miglow, welke advertenties?? geen last van volgens mij...
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Als je Firefox gebruikt kun je adblockplus gebruiken. Dan zie je net als ik helemaal geen reclame meer!

Adblock Plus: Save your time and traffic
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Bedankt voor de tip jgdenhol!
    Ik surf trouwens altijd met Firefox.

gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Nou, ik vind het niet netjes om de bron van inkomsten van dit forum weg te nemen. Tenslotte, met een adblocker worden de advertentie's niet geladen en blijft menno met een gat in de begroting zitten. Vandaar mijn vraag of ik het niet tonen van ad's af kan kopen oid.
  • mennomenno Webmaster
    edited August 2008
    Heren,

de hoeveelheid advertenties is al sinds het begin stabiel: max twee per pagina. Wel draait er sinds enkele weken naast de Google advertenties nog een ander programma. Dit zorgt er voor dat er meer afwisseling in de ads komt en dit wordt wellicht ervaren als meer advertenties.

Over het waarom van de ads kan ik kort zijn: het in de lucht houden van een forum kost geld en na dat 4 jaar lang zelf opgehoest te hebben doen we het nu op deze manier. Dat het werkt blijkt uit het feit dat ik dit jaar waarschijnlijk net break-even kan draaien uit de advertentie opbrengsten.

Voor degenen die liever geen advertenties zien is er de mogelijkheid om een abonnement te nemen. Je ziet dan geen advertenties en je hebt toegang tot een deel van het forum dat alleen voor abonnees toegankelijk is. Daarnaast is er nog een iets uitgebreider abo waarbij je boven op het voorgaande ook opslagruimte krijgt voor plaatjes.

Ik zal de precieze voorwaarden op de site zetten en het meer promoten, maar zal ik dat met banners doen of toch maar niet ;) ?

Voor degenen die Adblock gebruiken: ik kan het niet verbieden maar denk je even aan het bovenstaande?

groeten,
    Menno
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ik zou er gewoon een topicje over maken. :-) Om meteen met de deur in huis te vallen: "Hoe duur kost dat?"
    edited August 2008
    Inderdaad, maak een topic. Het was mij niet bekend dat je een abbo kan nemen.
    Aangezien ik 100x per dag het forum opvraag en sommigen met mij zie ik er geen probleem in om daar ook voor te betalen hier. Het is toch een deel van je leven he!?

En ja die adblocker heb ik nou eenmaal niet voor ppo.nu geinstalleerd. Maar hij werkt wel erg goed haha.
    edited August 2008
    Hey Menno, het is idd niet de bedoeling dat jij uit eigen zak de kosten van deze site ophoest.
    De meesten(inclusief ik) hebben trouwens ook geen idee wat zo'n site nu eigenlijk kost qua hosting en software+ de rest.
    Mischien is het ook een idee om een eigen server aan te schaffen met z'n allen?

In het verleden hadden we een site voor onze motorclub, en tijdens de jaarlijkse TT lapten we dan allemaal geld daarvoor. Meestal bleef er nog wat over van dat bedrag en daar lieten we dan stickers van drukken of we zopen het samen op:)

gr Ton
    edited August 2008
    Een eigen server bij een hostingbedrijf dan praat je volgens mij over ong 1500 EUR. niet echt haalbaar en totaal niet nuttig.
    Menno is denk ik zo'n 150 tot 200 EUR per jaar kwijt aan de hostingkosten?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Hey,

Een eigen server aanschaffen hoeft niet, een gewoon netwerkschijfje zou voldoende zijn, als je dat zou willen. Bv zoiets: Synology

Ik betaal ook wel, ik heb een hekel aan opgedrongen reclame :evil:

Tim
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    [QUOTE=jgdenhol;39717].......Menno is denk ik zo'n 150 tot 200 EUR per jaar kwijt aan de hostingkosten?

Plus alle uren die hij (en ook anderen) er in steekt om de boel draaiend te houden. Dat is ook mede de rede dat ik ook een banner heb draaien, op die manier is het nog een beetje betaalbaar voor hem. Ik zie dan ook niet graag dat lezers de banners kunnen blocken, de banners brengen gewoon inkomsten voor Menno al zal hij als hij echt zijn uren gaat rekenen er nooit uit komen, het blijft voor hem ook gewoon een hobby op deze manier denk ik.

Groeten,

Easy rider.
    edited August 2008
    Mischien ook een idee om een aparte rubriek te maken waar sponsers voorgesteld worden en aanbiedingen kunnen doen qua producten. Wordt het voor sponsers ook interesanter denk ik?

Dat is wat LuxSat Satellite - Index doet, en ze hebben onder aan elke pagina een niet storende kleine banner.
    Het is de onderste rubriek op het forum.

Is maar een idee he.

gr Ton
Sign In or Register to comment.