Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Grecav EKE/Minicar MC-1

MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
edited August 2008 in Overige merken
Luitjes,

ik ben van plan om een brommobiel te kopen, omdat ik volgende maand 5 min van m'n huis kom te werken. De keus is nog niet erg duidelijk, ofwel een nieuwe Grecav EKE (met alu body en chassis) of een gebruikte Minicar MC-1 van 2006. Er zit in allebei een Lombardini motor(tje). Uiteraard moet de mobiel op PPO rijden, anders is het niet goed.

Specs:

Engine image 2 cylinders Diesel Lombardini - N° cylinder 2 - Stroke/bore 62/72 - Cylinder capacity 505 cc - Operating cycle 4-stroke diesel - Fuel supply atmospheric - Cooling system liquid - Maximum power 4 KW a 3600 r.p.m. - Maximum torque 14 Nm a 2400 r.p.m. - Transmission continuous variation transmission by pulleys and centrifugal masses - Gear box selection forward – neutral – reverse - Driving front-wheel drive with reversing gear - Braking hydraulic with double circuit

Zou dit bakkie op 1-tank kunnen rijden, of zit ik toch wel aan een 2-tank vast? Heb de verkoper gevraagd en het is sowieso geen CR-diesel, maar op de site van Romotech, de importeur staat dat ze pompverstuivers hebben... Iemand ideeen over dit bakkie?

PS: een brommobiel gaat er sowieso komen, dus daar ligt het niet aan.

Comments

  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Miggy,

    Waarom geen klein Saxootje? Kun je in ieder geval nog op de snelweg, en nog veel belangrijker, op meetings komen......

    Wat betreft je vragen, ik heb geen idee....

    Tim
  • hanzo PPO Burner
    edited August 2008
    PS: een brommobiel gaat er sowieso komen, dus daar ligt het niet aan.

    Goedkoop in verzekering en verbruik, comfortabeler dan een brommer, sneller dan een fiets... je ziet ze steeds meer.

    Ik weet er niets van, maar ik zou er niet op rekenen dat er een pomp in zit die net zo sterk is als een Bosch. Of zit er een Bosch in?
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    @Tim: Omdat mijn vriendin geen rijbewijs kan(mag) halen en ik sowieso weinig trek heb in lange familie-uitjes. Daarbij geen wegenbelasting, alleen verzekering en brandstof (1:30 moet haalbaar zijn) Voor boodschappen of visite binnen of net buiten de plaats is het meer dan voldoende. Dus daarom brommobiel.

    Er zitten pompverstuivers in, heb ik vandaag uitgevonden.
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited August 2008
    Dit is toch wel een heel leuk projectje.
    Toen ik nog geen rijbewijs had wilde ik ook zo'n ding hebben. Helaas kon ik hem toen niet betalen.
    Ik ben heel benieuwd naar het vervolg!
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Als ik pompverstuivers hoor denk ik aan tweetank.
    (please correct me if I'm wrong).

    Kom je met de kleine stukjes wel goed genoeg op temperatuur om over te schakelen naar 100% PPO?
    Zo niet dan zou een 1-tank mix misschien uitkomst bieden.

    Hebben die karetjes überhaupt wel een waterkoeling die genoeg warmte kan leveren om de ruiten te ontwasemen èn de PPO op temp te brengen?

    Is het electrisch systeem sterk genoeg om alle extra verbruik voor PPO te kunnen voeden?
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited August 2008
    Ga even zoeken op Neoweb; ervaring van willem1940 of zoiets.

    Ding slikte dicht, moest bijmengenen zwaar spoelen, geen idee van het merk.

    Link op me ouwe comp, ga zoeken.

    Groet, Cp
  • evertevert PPO Burner
    edited August 2008
    ik zou er een elec verw element tussen plaatsen en thuis ff aan het stopcontact hangen voor je naar je werk gaat, dan is je koelwater tenminste warm
    5 min...... dan krijg je dat ding volgens mij niet eens half op temperatuur op een normale manier
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited August 2008
    Volgens mij is het warm worden van de motor niet zo'n probleem. Ieder koelsysteem is aangepast voor de auto. De auto kan dan wel een laag verbruik hebben, maar volgens mij is de motor ook niet heel erg groot.
    Als rijwind dan een probleem word dan is dat ook niet zo moeilijk op te lossen.
    Misschien is een proefritje een goed idee. Dan kun je even in de gaten houden hoe snel hij warm word.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Het is een klein motortje, met een klein radiateurtje die in z'n geheel dwars voorin ligt. Dus inclusief radiator, die staat tegen de rechter zijkant. Hij is zelfs zo klein, dat ik er 2 op de achterbank leg van de Benz. Proefrit gaat zeker volgen. Lijkt mij dat het op zich niet veel uit hoeft te maken, ook al maakt ie maar 5Kw vermogen, dan komt er toch minimaal 5Kw warmte uit (rendement zeker niet boven 50%)

    Heb trouwens gevonden dat het motortje sowieso voor B100 geschikt is :D

    AVIATION KEROSENE AND RME FUELS (BIOFUELS)
    The use of these fuels is allowed. However they may condition the performance of the engine. The only Aviation fuels that may
    be used in this engine are: JP5, JP4, JP8 and JET-A if 5% oil is added. For more information on Aviation fuels and Biofuels (RME,
    RSME) please contact the Lombardini applications department.

  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Je wilt er dus toch serieus eentje gaan aanschaffen.........

    Snap wel dat die 190d eruit gaat als je 5min van je werk afzit binnenkort.
    Maar wat kost zo'n brommobiel eigenlijk?

    Vroeger waren er ook nog van die 3-wiel auto's, voor mensen die hun rijbewijs niet konden halen. Die hadden ook het formaat van een normale auto.

    Heb je al eens een belastingvrije overwogen? Er is meer dan alleen MB daarin, zoals: golf1,jetta,passat en ford escort.....

    gr Ton
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Een nieuwe kost een 13000 euro, maar een 2e hands al snel de helft. En belastingvrije oldtimer? Neuh, ik vind dat je een auto naar toepassing aan moet schaffen en voor af en toe naar de familie vind ik niet echt een goeie toepassing. Dan huur ik wel 2x per jaar een auto als dat nodig is. En voor de Benz, dat is een auto die moet rijden, hoe langer, hoe beter, niet voor de deur laten staan. Na mijn benzine-avontuur merk ik dat hij beter gaat lopen (zal wel door de reinigende werking komen) en dan wordt het voor mij steeds duidelijker, na september gaat ie een andere baas krijgen waar ie beter tot z´n recht komt. Een duif moet je niet in een kooitje stoppen, dan gaat ie dood :D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [quote=suzuki;39002]
    Vroeger waren er ook nog van die 3-wiel auto's, voor mensen die hun rijbewijs niet konden halen. Die hadden ook het formaat van een normale auto.

    Het merk was Reliant.
    Een oudcollega rijd er al ja
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Reliant ja, toch wel een stukje historie idd.

    13k is teveel als ie 6k afschrijft in 2jaar vind ik. Dan maar 2e hands kopen....
    Ik blijf het maar een leip idee vinden zo'n ding.

    Ik vind dit wat meer bij je passen
    image
    Kan zo op landbouwkent, en zonder rijbewijs.....
    ze zijn er vanaf 240D tot 5.5D 6cil en soms vind je een 300D 5cil.

    gr Ton
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    :D
    Brommobiel >> weg ermee !! >> UNIMOG !!
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    :mrgreen: JUIST :mrgreen:

    Zij kan dan mooi achterop, blijft ze toch op een betere afstand dan in zo'n brom mobiel.

    Tim :wink:
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Man@work;39019]@ Miglowie; En wat de meetings betreft. Als ik op de heenweg een beetje bij je in de buurt kom kun je zeker meerijden!

    of op een auto ambulance meeslepen die car.
    om je ombouw te tonen,en wat rond karren daar.

    trouwens een ideaal ding in jou situatie.
    je bent in stad er sneller van A naar B dan in een auto.
    t merendeel van de stokers weet niet eens wat voor luxe die dingen hebben.'
    t gaat van ABS t/m airco.
    en wat voor uitvoeringen er meer zijn.: cabrio s/aannemer uitvoering met open en dichte bak, met huif en zonder huif.

    en wbt aankoeken: je weet inmiddels dat een mix met benzine wonderen doet. dus..

    grtn en sucses met de aankoop.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ze zijn inderdaad erg luxe, airco is een 450-euro optie, rondom schijfremmen(tjes), kuipstoelen, extra geluidisolatie, electrische ramen, radio, 145/60/14 bandjes, van alles zit erop. Ik durf er best een rit van een km of 100 mee te doen. (50 heen/50 terug).
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    bij ons rijden jochies van 16 erin ipv een scooter.
    opgefokt die dingen, dikke bas instalatie met toeters en bellen dr in .

    en ze raggen m binnen t jaar af.

    ken ook jongeren die m koesteren, en die rijden probleemloos jarenlang vele kilometers.

    trouwens voor de statestieken: Luth was de 1tse brommobiel rijder hier.
    http://www.ppo.nu/forum/f50/ppo-ligier-424/

    alleen jammer dat ie zn PPO ervaringen erna niet meer heeft gepost
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=suzuki;39002]eigenlijk?
    Vroeger waren er ook nog van die 3-wiel auto's, voor mensen die hun rijbewijs niet konden halen. Die hadden ook het formaat van een normale auto.



    je bedoeld reliant robbin: daar moest je motor rijbewijs voor hebben.

    Reliant Robin - Wikipedia

    San Rafael: HET VERKOPEN MESSERSMITH MODELO DUITS 1957 U$$7 000 (Rubriek: Autos-Bedrijfsvoertuigen / Klassieke auto's / Messerschmitt / Benzine) :)
Sign In or Register to comment.