Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Midden in een woonwijk geld verdienen met windenergie?

mennomenno Webmaster
edited August 2008 in Wind
Hierover binnenkort meer ;)

Comments

• Chicken PowerChicken Power Banned
    edited August 2008
    Menno,

Geen gek verhaal!
    Vandaag of gister hier in het nieuws;

Op het politie 'kantoor' naast de A 20 ter hoogte van Crooswijk (oude Veilingterrein) wordt een uitbreiding gepleegd.

Zelfs de politie is overtuigt van een zero emmissiongebouw. Passen zelfs al LED lampjes toe!

En denken aan een windturbine!

Google zelf of bel de voorlichtingskloris.

Groet, Cp
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Volgens mij staat er op het dak van het Erasmus MC ziekenhuis ook een windturbine.

Erasmus MC plaatje windturbine

http://www.zonnepanelen.wouterlood.com/solar_images/erasmus_mc_renewables.jpg
  • mennomenno Webmaster
    edited August 2008
    [quote=smul;38706]Volgens mij staat er op het dak van het Erasmus MC ziekenhuis ook een windturbine.

Erasmus MC plaatje windturbine

http://www.zonnepanelen.wouterlood.com/solar_images/erasmus_mc_renewables.jpg
    Dit is volgens mij een 'Windwall'.

Nadeel van dit soort urban-turbines is dat je er een heleboel van nodig hebt om de opbrengst van
  • mennomenno Webmaster
    edited August 2008
    [quote=menno;38631]Hierover binnenkort meer ;)
    Zoals beloofd... ik heb even een momentje van onrust zodat ik me toch niet op m'n werk kan concentreren :(

Wij hebben geen windturbinetje op het dak van onze woning staan. Het lijkt me overigens wel leuk om er
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    De rendementen zijn niet afhankelijk van de beurs dus je hebt waarschijnlijk wel een rendement waar je op kan rekenen. Dat heb je bij beleggen niet, en bij sparen kan de rente ook nog al verschillen.

Over wat voor rendement spreken we hier dan? Wat kan je ongeveer verwachten?
  • mennomenno Webmaster
    edited August 2008
    [quote=jgdenhol;38776]De rendementen zijn niet afhankelijk van de beurs dus je hebt waarschijnlijk wel een rendement waar je op kan rekenen. Dat heb je bij beleggen niet, en bij sparen kan de rente ook nog al verschillen.
    Klopt helemaal. Verwachting is ook dat stijgende energieprijzen een hoger rendement gaan opleveren omdat de stroom meer opbrengt en de wind niet meer gaat kosten (wel meer waaien waarschijnlijk)

Over wat voor rendement spreken we hier dan? Wat kan je ongeveer verwachten?

Over 2006 6% en waarschijnlijk over 2007 7%. De rentepercentages worden jaarlijks in de ledenvergadering afgesproken en kunnen dus wel wijzigen, maar ik verwacht wel dat dit vrij stabiel blijft.

We hebben nu een relatief klein bedrag in de cooperatie zitten, het is wel de bedoeling dit jaarlijks uit te breiden.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=jgdenhol;38776]Over wat voor rendement spreken we hier dan? Wat kan je ongeveer verwachten?

Zie verslag ledenvergadering:

2006: 6%
    2007: 7%
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Awel toch meer rendement dan de gemiddelde spaarrekening.
Sign In or Register to comment.