Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

APO aangeboden!

Nyulli PPO Burner
edited September 2008 in Filteren van GPO
Beste leden.

Ik filter sinds kort APO (zoals in een eerder threar reeds vermeld) - zeer zuiver, zelfs 2x op 1my.

Dit is voldoende voor mij zelf en een van de forumleden, wie er om de paar weken een kleine hoeveelheid van mij koopt. Ik heb nu - eventueel (ik ben nog in onderhandeling) - een bron waar ik grotere hoeveelheden APO kan krijgen. Dit houd echet in, dat ik mijn filterinstallatie iets moet vergoten. Als er in het forum belangstelling is voor een goede kwaliteit APO, wil ik deze stap graag doen, anders heeft het voor mij uiteraard geen nut.

Graag hoor ik het - ik zit trouwens in Voorhout, vlak bij Leiden

Frank

Comments

• jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Op dit moment koop ik nog APO (ook niet ver van Leiden vandaan zelfs), maar ook ik ben bezig om zelf te gaan filteren. Dus ik verwacht niet van je te gaan kopen. Maar wie weet? Mijn apo stroom is nog helemaal niet optimaal en over de kwaliteit van de olie ben ik ook nog niet te spreken.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2008
    hoi Nyullie

kan je wat foto`s van je instalatie maaken.
    ik filter zelf ook en ben wel benieuwd hoe jij het aan pakt.

dyssie
  • NiekNiek Super Moderator
    edited July 2008
    Frank,
    gewoon uitbreiden die capaciteit. De vraag naar APO/GPO is heel erg groot en het aanbod is veel te klein.
    Niek
  • Nyulli PPO Burner
    edited August 2008
    Hoi Niek!

Mee eens, er is steeds meer vraag naar APO. Maar ik heb niet onbeperkt veel opslag ruimte over. Ik heb er geen zin in om honderden liters op vooraad te hebben. Dus als er mensen zijn die een bepaalde hoeveelheid per week of per maand overnemen neem ik de moeite om mijn filterinsterlatie uit te breiden. Vandaar dus mijn vraag...

Groeten,

Frank
  • terpterp PPO Burner
    edited August 2008
    In het oosten van het land is het helemaal dramatisch! Ik kan gewoon niet aan voldoende komen. Als ik in 1 rit 400-500liter per maand van je kan afnemen, geeft je dat dan motivatie?

Ik hoor het wel,

gr,
    Terp
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Nyulli,

Waar woon je ongeveer? Wat is de herkomst van je olie?

Tim
  • Nyulli PPO Burner
    edited August 2008
    Hoi iedereen!

Ik vrees ik moet er even iets recht trekken! Ik hab zojuist de vent uit de snackbar aan de lijn die mij vrolijk verteld dat hij VAST VET gebruikt... He he, shit, dus!!! Tevens moet hij nog eerst zijn baas vragen of hij het weg mag geven...:confused:

DUS: als er iemand vet voor biodiesel wil en die vent het vet wergeeft zijn er zo"n 50L/ week te halen.

IK zelf woon vlak bij Leiden en produceer rond 60-70 Liter gezuiverd APO uit een goede bron (het hotel waar ik werk, dus ik weet waar ik het over heb...). Dat is voldoende voor mij en om nog iets te verkopen. Een forumlid neemt al regelmatig APO van mij over, maar ik denk dat er alsnog een beetje overblijvt. Ik blijf sowieso - nu ik uit de reacties kan zien dat er vraag na is - op zoek na een twede bron. Want mijn huidige (nieuwste) installatie kan best nog een beetje meer aan...:mrgreen:

Ook over de "making of" wil ik hier graag antwoord op geven:
    (fotos duren nog - ik ben er niet zo een ster in het uploaden van fotos...):cry:

Ik laat eerst een week/ 10 dagen bezinken. Dan schep ik het (redelik) zuivere olie over in mijn installatie. Deze bestaat uit drie "slagerkratten" (deze kratten van slager, visboer... lekker stapelbaar, dus).

In de bovendsde ligd een theedoek - in de bodem zitten gewoon gaten (boormachine...)
    In de middnsde krat ligt een 1my filter op een rooster - in de bodem weer gaten.

In de onderste heb ik een gootje uit een wastafel gezet en via een 50mm buis loopt het een jerrycan in. De inhoud hiervan filter ik nog eens door een 1my filterzak. Vanaf dit moment komt de olie niet meer in aanraking met de buitenlucht om vervuiling te voorkomen. Alles vind op kamer (garage-) temperatuur plaats, dus geen heet-filteren.

Deze dagen gaat mijn nieuw installatie in werking, waar de afvoer van de 1my-filter direkt bover de filterzak terecht komt. Deze hangt in een 200L Plastictank. Zo bespaar ik dat lastige heen een weer gieten. Via een pompje en een aangesloten boormachine gaat het dan makkelijk de tank van mijn Benz in - zonder trechter, spetters op de auto en ZONDER VIEZE VINGERS!!!!:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Groetjes,

Frank
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Nyulli;38257]Beste leden.
    - zeer zuiver, zelfs 2x op 1my.
    Frank

zuiver is t:

heb 2x de overcapaciteit van Frank gekocht.
    en t heeft een mooie licht goudgele kleur.
    heb de indruk dat de vuile APO die Frank haalt zeer regelmatig word ververst.

Jammer dat je nieuwe leverancier harde vet gebruikt.
    en je zo je capaciteit niet uit kan breiden.
    ikzelf betrek ook APO dichter bij mn werk.
    en zolang die mij kan voorzien, zou je dus een deel bestemd voor mij aan een andere liefhebber kunnen verkopen.

plaatjes schieten zou ik de volgende keer wel kunnen doen.
    nemen we meteen de ombouwplannnen van je benz door.:idea:

grtn
  • reinout PPO Newbie
    edited August 2008
    He Frank,

Leuk om te zien dat meer mensen de "Caddy-Daddy" methode nog gewoon toepassen. Ik laat de olie een maand staan en gebruik geen theedoek maar direct 1 micron filterdoek. Nog een tweede keer filteren op 1 micron heb ik aan gedacht, ben er nog niet aan toegekomen. Nu stroomt de olie via een brandstofslang uit mijn onderste bak in een 120 liter drum.

We hebben trouwens ook dezelfde auto! Heb jij nog problemen met je tankzeef gehad of heb je hem weggezaagd?

Vraagje, waar heb je je 1 micron filterdoek gehaald? Ik ben nog steeds op zoek naar een goede en goedkope leverancier.
    Groeten,

Reinout
  • Nyulli PPO Burner
    edited August 2008
    [quote=reinout;38412]He Frank,

Leuk om te zien dat meer mensen de "Caddy-Daddy" methode nog gewoon toepassen. Ik laat de olie een maand staan en gebruik geen theedoek maar direct 1 micron filterdoek. Nog een tweede keer filteren op 1 micron heb ik aan gedacht, ben er nog niet aan toegekomen. Nu stroomt de olie via een brandstofslang uit mijn onderste bak in een 120 liter drum.

We hebben trouwens ook dezelfde auto! Heb jij nog problemen met je tankzeef gehad of heb je hem weggezaagd?

Vraagje, waar heb je je 1 micron filterdoek gehaald? Ik ben nog steeds op zoek naar een goede en goedkope leverancier.
    Groeten,

Reinout

Hoi Reinout!

Ik heb mijn filters in Duitsland gekocht bij MONOPOEL. Tot nu toe heb ik geen enkel probleem met die auto.
    Ik heb je een PN gestuurd!

Frank
  • CasperBTU PPO Newbie
    edited August 2008
    Ik heb binnekort misschien ook interesse :)
  • carlito PPO Newbie
    edited August 2008
    Hallo .een vriendin van mij werkt in een cafetaria en daar kan ik het gebruikte vet voor niet al te veel kopen. zijn er mensen die daar intresse in hebben ??
    Ik ben zelf op zoek naar goed gefilterde apo
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Beter open je een eigen topic hiervoor. Maar waar is dat cafetaria en is het vet of olie? In vet heeft denk ik niemand interesse. Olie is zeker wel gewild.
    edited August 2008
    [QUOTE=jgdenhol;39619]In vet heeft denk ik niemand interesse. Ik wel hoor....

Waar zit je Carlito?

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    image

image
    image

bij deze wat foto s van Frank zn instalatie.
    heb nog en paar, maar mn camera hebt nukken, dus lukt nu niet.

comentaar/uitleg laat ik aan Frank over
    edited August 2008
    Pjotter,

Wohnt hij in de buurt van Black lake? Ik heb wel oren naar dat vet van em.

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    neu: plusminus 25 km vanaf mien sleurhut.
    grtn

biedewee dat vet: vrees voor je dat t al bestemd is.(randstad)
    edited August 2008
    Ach,

Toch te ver weg......kom ook veel te deprie uit de randstad, blijf liever hier.

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Tim;39917]Ach,

......kom ook veel te deprie uit de randstad,

tis goed verdienen daar.en t werk gaat dr op zn 31tigsten.
    maar terug na voorbij Zwolle en bordje provincie Drenthe gaat t plankgas dr af.
    en tuf ik relex de laatste 60 km naor huus.

zou t vet wel kunnen meenemen naar jou.
  • terpterp PPO Burner
    edited August 2008
    Ik kan wel weer wat gebruiken, iemand olie staan?

gr,
    Terp
  • Nyulli PPO Burner
    edited September 2008
    Hoi Pjotter!

Bedankt voor het instellen van de foto´s!

Op het donkere foto zijn de bakken te zien waarmee ik grof voorfilter (gewoon zo als het aangeleverd word meteen door een theedoek gieten). Het zo gefilterde olie komt in een 200L vaat (niet in beeld) waarin het verder kan bezinken. De bovensde 50% pomp ik over naar een 1000L IBC en wat hier ook nog kon bezinken gaat via de twee filtertorens (zie foto 1) in een 200L tank en in een 25 L jerrycan. In de bakken ligt een 1my filterdoek op een roostertje (uit een groenten-krat geknipt) en loopt vervolgens via een wastafel-grootje een bak verder. Opgeslagen word alle in een 600L IBC.

Pjotter, heb jij hier nog een opname van?

Frank
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2008
    [quote=Nyulli;40058]
    Pjotter, heb jij hier nog een opname van?
    Frank

detail opname is onmogelijk met die alleruimteinbeslagnemendeduitseasobak :shock:in jou hobby ruimte:wink:.

maar zal de volgende keer eens zien naar de mogelijkheden.
Sign In or Register to comment.