Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

W124 300TD turbo automaat

RaafRaaf Modding Member
edited July 2010 in Mercedes
Mijn nieuwe aanwinst:
image
image

Ik vind de W123 touring ook erg mooi maar die zijn moeilijker te vinden en nogal prijzig, daarom toch voor de W124 gegaan, ik had een lichte voorkeur voor een 250 TD maar deze 300 TD was een mooie aanbieding met werkende airco en weinig slechte plekken en een heel net interieur.
Enig echt duidelijk minpunt is de spoiler :rolleyes: dat hoort niet bij zo'n auto.
Bij het ophalen 25L apo meegenomen en de 6 pitter loopt er prachtig op, g
«134

Comments

  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2008
    Proficiat!
  • loekieloekie PPO Burner
    edited July 2008
    Nou In elkgeval alvast lol van je airco!:p
    ster ze!:mozilla_cool:

    grz Loek
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Jongens , ik ga het niet mooier maken dan het is....de airco werkt, maar niet optimaal, moet tenminste bijgevuld worden :cool:
    Maar het is gelukkig geen climatronic
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2008
    Dan zo snel mogelijk laten bij(of her)vullen met het JUIST middel....
    Voor je het weet te weinig smering en dan is de compressor naar de haaien :(.

    Zeker met dit weer moet je van de airco kunnen genieten vind ik :)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Kwijl.....

    Mooie sticker ook
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Vette bak Raaf,

    Veel fijne PPO kilometers gewenst met deze bijzonder fraaie duitser.

    Groeten,

    Easy rider.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited July 2008
    Raaf, gefeliciteerd.

    Super mooie wagen!

    Blijf toch maar een beetje ZZPer.

    Groet, Cp
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Kicken ding, Raaf. Pas op, het ding is zwaar verslavend, die roffel, die rustige loop, geniet ervan!
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    proficiat Harold!
    Mooie koop.
    Voor jou of voor de vriendin i.p.v. haar benzineslurper?

    GR
    NEro
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Tja de benzineslurper van mijn vriendin, ze is er erg aan gehecht
  • wodanwodan Super Moderator
    edited July 2008
    [quote=raaf;38283]ik probeer hem rustig te laten snorren en te rijden als een ouwe lûl als? :) :)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Als "Nun ouwe pee"
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2008
    Ik had het wel verstaan ;)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Raaf, met m'n 2,5-je doe ik al met moeite 7l/100 op de erg lange stukken@100 km/h. Hij lust wel een borrel zogezegd. Hoe gaat de start enzo?
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    De start.... dramatisch vanmorgen (de accu is heel goed ;)), kwam door lucht, retourslangetjes op de verstuivers heb ik ondertussen vervangen, brandstoffilter vastgezet (zat vrij los) en boven op de pomp (de persleidingen) is het ook nogal nattig.
    Eens kijken of ik daar ook wat aan kan verbeteren.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2008
    Het is geen brandnieuw bakje natuurlijk ;) Maar na de versleten zaken vervangen te hebben, moet dat vlotjes bollen dunkt me.
  • knutselsmurfknutselsmurf PPO Burner
    edited August 2008
    Als alles optimaal draait, zal hij als 6-pitter wel heftig van de plek willen. (doen is wat anders natuurlijk):p
    Veel rijplezier, hou hem tussen de lijntjes de glimmende kant boven.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Nee, het bakje is 20 jr oud, daarom mankeert er toch wel het een en ander.
    Ik heb ondertussen wat info over de IP en de lekkende aansluitingen, dat lekken is niet ongewoon, kwestie van rubberen O ringetjes en koperen ringetjes vervangen.
    Het start gedrag is sinds vandaag bizar,
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [quote=Raaf;38323]Pls reply

    Is dat startgedrag dan niet te wijden aan je startmotor die slecht wordt? Is je oude dame al ingereden? (3 ton gepasseerd?)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    hey Raaf, mooie bak h
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2008
    Mischien zou een opvoerpomp helpen om de IP genoeg brandstofdruk te geven voordat hij effectief wordt gestart?
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    elke lekkage is te herstellen.
    Deze aan de pomp is niet zo moeilijk.
    Raaf weet al wat hem te doen staat! :D

    Nog enkele jaren (moeten 25 jaar oud zijn h
  • wodanwodan Super Moderator
    edited August 2008
    [QUOTE=nero;38336]Nog enkele jaren (moeten 25 jaar oud zijn h
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    @ Miglo,

    De dame is net ingereden, 383800 Km op de klok, de startmotor gaat vlot rond, daar zit het probleem echt niet.
    Het is gewoon vreemd, soms in 1 X tikken en lopen, dan ga je rijden, zet 'm 5 min stil en wil dan vervolgens bijna niet starten, komt pas na lang starten moeizaam op gang, als 'ie dan eindelijk loopt is er geen vuiltje aan de lucht
    Nee de hele boel moet gewoon eens stap voor stap nagelopen worden, maar eerst die lekkage oplossen.

    Trouwens, als ik de loop van de brandstofl volg onder de kap , dan komt er eerst:
    1> een inline filtertje
    2> dan door een rond alu cylindertje, waar ook 2 rubber, later over in staal leidingen aanzitten die richting de oliefilter lopen (moeilijk te zien waar naar toe precies)
    3> de opvoerpomp
    4> brandstof fijn filter
    5> de IP

    Wat is nu 2 ? ik lees op een tekening in het handboek iets van thermostaat ?
  • jumperjumper PPO Burner
    edited August 2008
    Je hebt er geen gras over laten groeien?

    Zo te zien op de foto's een nette auto voor zijn leeftijd. Je zult er nog wel werk aan hebben, maar dan zal het zeker een fijne auto zijn.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    [QUOTE=Raaf;38352]
    2> dan door een rond alu cylindertje, waar ook 2 rubber, later over in staal leidingen aanzitten die richting de oliefilter lopen (moeilijk te zien waar naar toe precies)

    Wat is nu 2 ? ik lees op een tekening in het handboek iets van thermostaat ?

    Ik ben er achter na dat ik bij goed daglicht eens even heb gekeken.
    Het is idd een thermostaat die vermoedelijk bij lage temp opent en dan de brandstof langs een mini WW, die op te kachel toevoer zit, laat lopen die net onder het spruitstuk voor het oliefilter zit.
    Je zou de WW een "buis op buis" WW kunnen noemen.
    De capaciteit lijkt me niet bijzonder, ik heb hier nog geen enkele benz rijder over gehoord, dus iets wat enkel op mijn model zit ?
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    tis zonde dat de klant van me die ook een 300TD had (maar dan zonder turbo) , deze heeft ingeruild... majah zn nwe auto is ook wel lief...S320CDI van ergens om en nabij 2000...erg rap dieseltje:D... wel die nare CDI verstuivers erin.. anders had ik daar eens kunnen kijken of die ook dat soort buis op buis ww'tje had... maar vlgnd keer als ik je zie mag je het nog wel eens aanwijzen...wie weet herken ik het toch..heb het toen allemaal wel eens uit mekaar gehad bij die 300touringD

    evt lekkages zijn ook nog te vinden door gewoon hardipomp voor de hele filterzooi te zetten....als ie dan ineens ergens gaat lekken zit daar een lek...lucht trekkende lekken kunnen soms best nog lastig te vinden zijn.

    Suc6!!!

    greetz, Hans
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Ik heb nog een hardi nieuw in de doos liggen dus dat is het overwegen waard als ik er niet uitkom.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Omdat de Km dagteller niet werkte, besloot ik om bij wijze van zondagmiddag klusje dat eens proberen te repareren.
    Het hele zooitje uit elkaar geprutst, en volgens mij heeft een of andere prutser voor mij de kilometer teller al eens open gemaakt op niet zachtzinnige wijze...... afgebroken plastic en losse onderdeeltjes :cool:
    (ik vond die km stand eigenlijk al verdacht laag ;))
    Met engelen geduld en secondenlijm alles weer gefatsoeneerd en alles werkt weer zoals behoren.

    (Raaf UW Benz km teller specialist:twisted:)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    en toen de teller in mekaar zat stond er ineens nog maar 175.000km op de wagen?...hihi..lolz of toch nog 380.000km? dus wie weet heeft de jouwe ook wel 550.000 gedraait int echt :D

    wil de teller van mn astra nog aanpassen naar de huidige stand (teller vd donor staat maar 2 ton..mn wagen heeft er ruim 3.3ton gelopen...is leuker dat de nwe teller dan ook op 332.000km staat... meeste tellers zijn goed te doen, maar deze toch vrij prutserig in mekaar gestoken..nie de handigste

    is weer eens wa anders.tellerstand verhogen:)

    greetz, Hans
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Tja, wat zou een re
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    tjah het kan natuurlijk zon beetje alles tussen de 400.000 en de 1.000.000km zijn...de body is nog redelijk netjes, stoel beetje sleet...dus dan zou je denken aan een stand tussen de 450.000 en de 750.000km...heel grofweg

    grtz, Hans
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Wat die buis in buis ww betreft, check mijn W124 topic, daar had ik het ook al over. Er zit (volgens mij) een thermostaatje in die de diesel gewoon een beetje opwarmt in de winter via de motorblokwarmte. Ik heb de test gedaan en de uitkomende brandstof was even warm als de ingaande. Ik denk dat het zoals bij de meeste auto's +/-30°C moet zijn om vlokken van de diesel te voorkomen. Anders gaat de brandstof gewoon recht naar het filter. Best voor de WW plaatsen dus, anders koel je weer een deel af via de metalen onderdelen...

    Verder mijn complimenten, ziet er een mooie slee uit (nog een witte, héhé)... je zal er veel plezier van hebben. Die airco van ons doet het écht héél goed, na enkele meters blaast hij frigo-lucht. (Niet zoals bij de gemiddelde plastic auto waarmee je de auto nauwelijks gekoeld krijgt). Dus als dat een referentie kan zijn. Er zijn door de vorige eigenaar wel recentelijk enkele onderdelen vervangen waaronder de airco-radiator.

    Grtz
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Ha Soap, ik las in het instructieboekje dat het een putje winter voorziening is, zodat je bij -25 c ook nog zonder problemen kan dieselen.

    Goed, voor ons soort dieselaars een overbodige voorziening straks als er een platen ww inzit.

    Ik ben vanavond bezig geweest om de rubber ringetjes en de koperen ringetjes van de pers aansluitingen op de IP te vervangen, tevens zijn nu alle brandstof slangen vervangen.
    Het karweitje duurde nogal....ik had er 1 setje uit (Bus + Veertje) en op een doek gelegd, ondertussen een bakje met diesel gehaald om alle onderdelen schoon te maken, maar ik morste wat en pakte zonder na te denken die doek..... busje kon ik zo pakken maar het veertje was een hele speurtocht en ik vond het uiteindelijk onder het blok op de afdekplaat :oops:
    Alles is nu lekvrij, ook na een korte testrit, ik ben dus erg benieuwd hoe de dame morgen start.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    [QUOTE=Raaf;38479].......... ik ben dus erg benieuwd hoe de dame morgen start.

    Ik heb al diverse auto's gehad en van sommige kan ik zeggen dat het dames zijn maar vraag mij niet waarom.

    Mijn Beemer is ook een dame, van stand dan wel te verstaan. Mijn Lancia Delta Integrale 16V is een mannetje, een vervelende snotaap die gewoon doet waar ie zelf zin in heeft :mozilla_wink:

    Groeten en nog veel succes met de nieuwe aanwinst.

    Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Ik vind oude dame wel passen voor m'n Benz, Mercedes is tenslotte een meisjesnaam.
    De Mitsu heeft geen naam of geslacht dat is gewoon een Japanner.
    De Corolla van m'n vriendin idem, al noemt ze 'm zelf "mijn bakske"
    En dan heb ik natuurlijk de "trak-trak" nog staan, da's een oud kranig nukkig boertje :mrgreen:
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    De startproblemen zijn opgelost gloeien-tikken-lopen vanmorgen :D
    Wel wat haperend en onrustig de eerste 10
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Geweldig, zo zie je maar, ook een oudere dame van stand heeft wel eens een goeie beurt nodig:D:D
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Ga je mond spoelen met ongefilterde APO vlerk ! ;)
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Dat klinkt bekend, Raaf, precies zoals mijn meissie tot leven komt :)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    En ze zijn snel tevreden die meisies, dat setje ringetjes wat ik voor dr gekocht heb was maar € 10,71 en ze is er dol gelukkig mee :cool:
    Daar hoef ik bij die andere niet mee aan te komen :D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Apart; een meissie wat niet van sierrraden houdt.....:confused:

    In mijn harem worden zulke kleinnoodjes nog wel gewaardeerd. :D
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=Raaf;38323]
    Het start gedrag is sinds vandaag bizar,
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ah het meisje houdt juist wel van sieraden... alleen ze hoeft nie van die dure:)

    of ze heeft nooit duurdere meegemaakt dus weet het verschil nie...maar des te beter:D...een meiske die mooi en gelukkig is met weinig sieraden is beter dan een meisje die beladen wil worden met de duurste en dan nog nie tevreden is... ben blij dat ze weer snort als ze hoort te doen:D

    greetz, Hans
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ha,

    Vrouwen moeten niet zo zeuren. We zijn toch zo nodig ge
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    [QUOTE=Tim;38623]....Laat haar dan maar cadeaus voor mij kopen!...

    Krek, Ik verwen :D haar ook genoeg.

    Groeten,

    Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Ok weer een beetje ontopic dan maar ;)

    Motorolie flush gedaan, olie ververst en filter vervangen .
    Dat werkt wel makkelijk zeg een oliefilter vervangen, geen geklieder met schroef filters !
    Verder de brandstof loop aangepast, ik heb het thermostaatje weggehaald, de volgorde is nu:
    Inline filter > buis op buis ww > opvoerpomp > brandstof filter > IP
    Die buis op buis WW stelt qua capaciteit eigenlijk niets voor en werkt enkel als je de kachel aanzet.
    Die gaat er dus van tussen als de platen ww er in komt denk ik.
    Of ik laat 'm wel zitten en zet de platen WW tussen de opvoerpomp en het brandstof filter,
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    Toch maar goed dat de Mitsu nog niet verkocht is.....
    Wilde Zaterdag morgen naar een MB sloper in Lokeren om toch maar om een andere Km teller te gaan, want de dagteller is toch weer kapot gegaan en het schakelaartje van het bestuurders zijraam is ook slecht.
    Maar de dame wilde niet...... gloeien 2x rond en de startmotor deed helemaal niets meer, zelfs het relais tikte niet meer.
    Plannen dus maar aangepast en de startmotor er vanonder gehaald, wat een pokkejob liggend op de grond en modderen omdat er toch niet al te veel ruimte is met zo'n 6 pitter in het vooronder, de startmotor kan er uit zonder andere onderdelen uit te bouwen maar het is absoluut niet makkelijk .
    De schade aan de startmotor valt mee, er zit een reductie in met 3 tandwielen in een kunststof ring, van die ring waren enkele stukken af gesprongen en blokkeerden het hele mechanisme.
    Ik heb alle losse plastic zooi eruit gevist en de startmotor gaat weer rond, maar ik ga voor de zekerheid toch eerst die ring vervangen voordat ik de boel weer inbouw.
    Dus maandag als vanouds weer met de Mitsu op pad ;)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Tis dat het in nederland zo verrekte duur is om 2 diesels ,die in de wegenbelasting zitten,voor de deur te hebben staan...anders was het makkelijk...busje en mercedes..ideale combinatie...

    tis nie eerlijk die belastingen enzo!

    ff langs peijl, daar kunnen ze je wel zo'n ring leveren voor de starter:)

    greetz, Hans
  • matteus PPO Burner
    edited August 2008
    [quote=Raaf;38729]
    Wilde Zaterdag morgen naar een MB sloper in Lokeren om toch maar om een andere Km teller te gaan, want de dagteller is toch weer kapot gegaan en het schakelaartje van het bestuurders zijraam is ook slecht.



    Van de Velde, daar vind je inderdaad alles. Supergoeie gast!


    Spijtig van de startmotor, maar het voordeel aan deze auto's is dat je gelukkig nog (bijna) alles zelf kan doen.
Sign In or Register to comment.