Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW Golf TDI GL 1996

124

Comments

  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Ik ga ff naar de sloop.

    Was met mijn ford ook geweest toen, maar mijn ford was net een ander model als ze hadden staan toen dus heb ik het bij een garage laten doen.
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    neneneneeeeenneeeee,.Niet de sloop...Brezan, dealer,..whatever,.maar NIEUW.:evil:
    Wat heb je nu aan een tweede hands termostaat? Helemaal nix!
    Of haal je ook je remblokken op de sloop?

    :rolleyes:
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Een nieuwe thermostaat kost 12 euro bij Brezan voor ons motorblokje. Vergeet de bijbehorende pakking niet. Indien ze die niet hebben, neem dan vloeibare pakking.

    Laat het anders door de garage doen, maar neem geen 2de hands thermo.
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    thanx smul...:D
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=smul;39355]
    Laat het anders door de garage doen, maar neem geen 2de hands thermo.

    KREK:

    maar uh garage is duur; zoek een beunhaas
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    aaaarhhh...niets doe je beter dan..ZELF..;)

    toch??
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=pjotter;39368]beunhaas

    kan ie toch mooi goedkoop afkijken voor de volgende x
    zelf doen:idea::mozilla_wink:
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Duh ik weet niet wat een pakking is laat staat vloeibaar.

    En het is al zo een troep op straat hier :neutral:
    Waar vind ik een beunhaas, www.beunhaas.nl ?
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Beunhaas.nl doet het niet dus dat zal wel niet werken.

    Een goede manier om aan voldoende beunhazen te komen op alle vlakken is te trouwen met een meisje die een grote familie heeft, of en dat is eigenlijk nog beter: lid worden van een kerkgenootschap.
    Zorg dan dat je een beetje opvalt in die kerk, (niet door met je ppo voor de deur te meuren) en je kan gegarandeerd beunhazen vinden op elk denkbaar terrein!
    christendom-kerken.startpagina.nl
    Succes!

    Nu we het er toch over hebben, ik weet dat het in amerika bij sommige megakerken zo is dat ze heel veel verschillende clubjes hebben. Zo ook zag ik pas een customcar sleutelaarsclub bij een megakerk in new mexico die ik zelf over een maandje hoop te bezoeken.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    [QUOTE=Andretje;39384]www.beunhaas.nl ?

    :D Gevoel voor humor heeft Andretje wel ;)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Hey,

    Je kan ook bij een hobby club gaan, hebben vaak ook een werkplaats en een boel mensen met teveel tijd, NOFI.

    Tim
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Denk dat ik het zelf ga proberen als jullie zeggen dat het te doen is.
    Kwestie van schroeven losdraaien toch ?
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    Klopt,..dat is meestal een goed begin..:D

    Vergeet ze niet ook weer vast te draaien,...(als je klaar bent);)
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ahum!: Ik zou niks meer zeggen. Maar wat zij Andretje hier: http://www.ppo.nu/forum/f48/vw-golf-tdi-gl-1996-a-2350/index4.html#post38454

    [quote=Andretje;38454]Ik ben niet van plan zelf te gaan sleutelen, heb ik ook niet gedaan.


    Ik wil niet rot doen hoor, maar zoek gewoon idd een beun op. En kijk het af. Dat gaat misschien achteraf veel schade schelen, als dat je het zelf gaat aan prutsen. http://www.watbenjedan.com/

    Grtz, Ed
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ed, ik kwam er zelf achter op deze site dat het bijna niet mis kan gaan. Hier staat een overduidelijke handleiding waarbij echt iedereen het kan. Met plaatjes!
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    :D:-P:D:-P:D Haha, zo erg bedoel ik het nou ook weer niet.

    Ik wil iedereen helpen, die ik kan helpen. Maar me geduld word soms wel op de proef gesteld.

    Grtz, Ed
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    ja, ed, maar misschien breken we wel ons record!!
    :D
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Dit is de oplossing: Doe Het Zelf Garage Oss

    Zelf knutselen en als je het niet weet, is er een monteur die kan helpen.


    Er is een auto technicus aanwezig. Als u dus vragen heeft of advies of hulp nodig heeft, dan kunt u altijd terecht. Eventueel kunnen wij een reparatie of een deel ervan –tegen betaling- voor u uitvoeren. U hoeft dus niet bang te zijn dat u uw auto op de brug achter moet laten als u er zelf niet meer uitkomt!

    Grtz, Ed
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Heu,

    Ik wordt eerder ziek van het eeuwige gezeik in dit topic. Get a life mannuh, en laat deze kerel knoeien. Ga liever die prutsers in Den Haag aanpakken, dan heb je mijn steun wel :mrgreen:

    Tim
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Dit is de oplossing: Doe Het Zelf Garage Oss

    En het zit naast de BREZAN!! Goeie combo.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [quote=Tim;39402]Heu,

    Ik wordt eerder ziek van het eeuwige gezeik in dit topic. Get a life mannuh, en laat deze kerel knoeien. Ga liever die prutsers in Den Haag aanpakken, dan heb je mijn steun wel :mrgreen:

    Tim

    De altijd nuchtere Fries Tim ;)

    Ik wilde eigenlijk al niet meer reageren, maar wilde toch nog eenmaal Andre de goeie kant opsturen.

    Grtz, de nog Caddy loze Ed
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Leuk,

    weer 3 pagina's onzin
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    Ben ik niet met je eens!

    Pag 15: advies je retour niet afteklemmen, en goede tules te gebruiken.
    pag16: advies Nieuwe termostaat in te bouwen,..(en tips hoe)
    Pag 17: advies DHZ-garage. incl Adres

    Je ziet,..je hebt toch een streepje voor hier!:D

    Pag 18: Veel Suc6..en ..ik luister maar naar Tim...zolang ik mij kan beheersen..:mozilla_foot:
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Zie je nu wel het kan ook korter,
    Zo heb ik er tenminste ook wat aan ;)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    [QUOTE=Andretje;39384]Duh ik weet niet wat een pakking is laat staat vloeibaar.


    Pakking (techniek) - Wikipedia
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited August 2008
    Pakking (techniek - Wikipedia)

    Nu doet ie het wel )je vergeten.

    Groeten,

    Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited August 2008
    OK easy bij mij istie nu goed, jij moet het haakje nog op de goeie plaats zetten ;)
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Ok die pakking snap ik,

    Het blijkt dat ik mijn pomp eraf moet halen, (op het vw forum nagevraagd) om bij het thermostaat huisje te komen.
    Word een beetje te gek voor mij, Ik ga volgende week wel naar de garage.
    Ik heb wel een thermostaatje bij de brezan gehaald..
    Verder overigens alles keurig vast gezet, slangtules hadden ze helaas niet maar ik heb de slang van de retour afgesneden zodat hij strak op de pomp zat en mijn 10 mm eroverheen getrokken.
    retour van de ppo is nu een 10 mm slang.
    slangklemmetje van de diesel retour is goed losgedraaid, die klemt volgens mij niet meer.

    Dus morgen testen en hopen dat er nu geen slangetjes meer springen, ik geloof er wel in....
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Goedemorgen,

    Nou mijn eerste testritje gemaakt.
    Hij rijd in ieder geval goed wat mij meteen opvalt is dat de temp veeel sneller oploopt,
    hij is als ik na 10 km overschakel al na nog eens 10 km op temp.
    Nu geeft hij 43 gr aan maar dat komt door de rijwind (blokje is niet afgedekt).
    nu hopen dat er geen slangetjes meer springen.

    Het is me wel duidelijk nu wat het probleem met de ford was zie:
    http://www.ppo.nu/forum/f62/ford-escort-1-8-d-op-zonnebloem-olie-2057/index12.html

    Bedankt voor de tip Pjotter, en iedereen bedankt voor de hulp.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Andretje;39425]Bedankt voor de tip Pjotter, .


    Andretje: kweet zo ffn niet meer welke, maar doe er in ieder geval je voordeel mee.
    zit net wel te bedenken dat als je een vraagbaak van je VW zou gaan kopen, je meer van de golftechniek gaat begrijpen.

    heb er zelf ook eentje.
    ik kan zelf hierdoor t kleine onderhoud doen.
    dynamo/starmotor en andere flauwekul
    en met de PPO ombouw had ik ik er ook voordeel mee.

    grtn
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Pjotter,


    Ik bedoel in hoofd zaak de KGR die door de WW moest en te kort bij de pomp zit.
    Ik heb maandag overigens mijn thermostaat laten maken bij de garage want de pomp moest eraf en dat werrd me even te veel.

    Na 4 km schakel ik over, na nog eens 5 km is de ppo op 40 graden
    na 15 km 50 na 20 km 60 en om en nabij de 25 km is de ppo 70 graden.
    Dat kan mijn pomp wel aan toch ?


    Hij rijd in ieder geval lekker !!!

    Ik had al een handleiding online gezien, daar had ik de stroom richting van mijn koelwater uitgehaald.Deze was verder heel beknopt.
    Maar idd is het wel handig er eentje te kopen, maar ook via het vw formum kan je denk ik wel een hoop te weten komen.

    Gr
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    De temperatuur zit wel snor denk ik.
    Hopelijk heb ik zelf ongeveer dezelfde waardes. Mijn sensor zit op de ppo slang maar warmt niet zo snel op als de jouwe. Maar de meting is ook niet correct aangezien de sensor niet in de ppo zit.
    Tijdens rijden komt de temp op ongeveer 55 graden. Ik maak me er geen zorgen over.
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    ja zit wel goed he,

    ik heb mijn thermostaat op het blokje van de magnaatklep, vlak voor de brandstof pomp. (heb je geen magneetklep?)
    de PPO zal idd toch wel iets warmer zijn als waar ik meet.
    Maar de bosch kan het vast wel hebben !
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    De sensor zit ook tegen de magneetklep aan. Ik heb dezelfde set als jij van Dyslectie.
    Uiteindelijk meet hij de temperatuur van de lucht binnen de isolatie die ik om de slang heb zitten.
    Caddyed heeft wel een mooie sensor die in de olie zit.
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Past ie niet in het gaatje van je magneetklep, of zit die vastgeschroeft?
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=Andretje;39844]Na 4 km schakel ik over, na nog eens 5 km is de ppo op 40 graden, na 15 km 50 na 20 km 60 en om en nabij de 25 km is de ppo 70 graden. Dat kan mijn pomp wel aan toch ?

    Hoi Andre,

    Of dit genoeg is zal de praktijk moeten uitwijzen.
    Maar op de grafiek van Peus kan je zien hoe je je pomp kan ontlasten.
    Moet zeggen dat ik het overschakelen na 4km (lees: temp. in de lage 20-gers?) aan de vroege kant vind. Dat de pomp het nu doet wil nog niet zeggen dat hij het ook volhoudt. Maar hier over is al genoeg gezegd denk ik.

    PS interessant zou zijn om dezelfde waarden (zie boven) op te nemen als je de KGR afdopt. Ben nl. bang dat deze niet te veel doet. KGR's zijn nl. best moeilijk, omdat het niet alleen de temp. is maar ook de druk en eventuele lucht. Bij onze Sterretjes wordt dit allemaal gedaan in ons hoofdfilter en dat is dus een komplex ding geworden.

    PS2 Temp. meten: metaal geleid erg goed :p

    Herman
    300SD
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Jij hebt hem in een gaatje van de magneetklep gedaan dat wist ik ja. Maar anders dan de twee schroefgaten kon ik niet vinden en daar past mijn sensor niet in. Zou wel een ideale plek zijn om een realistische meting te doen ja.

    Heb al maanden een vervelende rammel in de auto zitten. Bij bepaalde toerentallen. Komt volgens mij van de afdekking van
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Een andere optie is om de ontluchtingsschroef van de pomp te voorzien van een temp-sensor (zelf gemaakt) kijk maar eens hier op de site van Sam Hotte kgr_bmw2

    De schroef zelf zit zo in elkaar: Kleinteile

    Groet,
    Ingmar
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Andretje;39844]Pjotter,
    Na 4 km schakel ik over, na nog eens 5 km is de ppo op 40 graden
    na 15 km 50 na 20 km 60 en om en nabij de 25 km is de ppo 70 graden.
    Dat kan mijn pomp wel aan toch ?
    Gr


    deze waarden heb ik ongeveer ook.
    ik meet net na de retour van de pomp.
    met de sensor in de isolatie.
    met buiten temperaturen van rond de 20 graden schakel ik direct na t starten over op APO

    image
  • Andretje PPO Addict
    edited September 2008
    [quote=jgdenhol;39861]
    Heb al maanden een vervelende rammel in de auto zitten. Bij bepaalde toerentallen. Komt volgens mij van de afdekking van
  • pjotterpjotter Banned
    edited September 2008
    neu: aanvoer temperatuur is altijd hoger.
    is ook niet intressant voor mij.
    mn retour temperatuur is de temp die de pomp na invloed van rijwindafkoeling , en oplopend door motorwarmte tijdens filestistand te verwerken heeft.
    en vind daarom deze alleen belangrijk.

    [quote=Andretje;40241]Waar vind ik die grafiek van peus ?

    probeer eens bv GRAFIEK in de zoekfunctie.
    kom je zeker bij Peus zn visco metingen terecht.
  • Andretje PPO Addict
    edited October 2008
    Nou ik schakel nu iets later over en rijd tot de olie op 50 graden is, even erg rustig. Dit gaat een stuk sneller.

    Ik heb inmiddels de 10000 km gepasseerd, dus gebak voor iedereen.
    Volgende week ga ik mijn eigen olie filteren, ik heb een visboer gevonden.:mozilla_tongue:
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited October 2008
    Goedzo Andretje. Jij maakt ook wel kilometers dus.
  • Andretje PPO Addict
    edited October 2008
    :p ja maar het helpt als je tussendoor nog even naar Zuid Frankrijk gaat.:mozilla_cool:
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2008
    Mijn VW-tje rijd nog steeds perfect op mijn zelf gefilterde ppo,
    ik heb nu net even alles eruit gehaald zodat mijn auto morgen naar de APK kan, dit gaat n.l. via de garage waar ik hem gekocht heb en ik wil niet dat hij me zo dadelijk minder inruil geef omdat ik op ppo gereden heb ofzo.
    Bovendien heb ik nu een mooi excuus om alles wat op te leuken en netjes weer in te bouwen.

    Ik ben alvast begonnen mijn warmte wisselaar netjes in te pakken:
    [ATTACH]47[/ATTACH]

    Tevens heb ik mijn brandstof filter ingepakt:

    [ATTACH]48[/ATTACH]

    De magneet kleppen ga ik op dit metalen balkje bevestigen, ik moet hier nog even een hoek in maken en een stukje afzagen.
    [ATTACH]49[/ATTACH]

    Ik denk dat ik de aanvoerslang dit keer meteen onder de auto door ga laten lopen ook al ben ik bang dat de ppo flink af gaat koelen met rijden met dit weer en dus gaat klonteren en vast gaat zitten.
    Iemand hier ervaring mee ?

    Verder alles netjes isoleren, dat mag wel met dit weer.

    bijna 13.000 km op PPO :)
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    kzou de slang in een cv buis doen en dan deze onder de wagen op maat buigen en bevestigen.
    op die mannier is de slang beschermt tegen koude wind en steenopslag.

    bij mijn volgende ombouw doe ik rvs instrumentatie leiding onder mn wagen .
    en doe er tuinslang omheen tegen de windafkoeling.
  • Andretje PPO Addict
    edited November 2008
    Heb je daar ook waterdichte buizen voor, wat ik nu om mijn brandstofleidingen heb zitten word drijfnat.
  • pjotterpjotter Banned
    edited November 2008
    bedoel de verzinkte cv leiding.
    je kan m vanaf de tank naar beneden,onder de wagen door, en bij de motor weer naar boven.(aan 1 stuk dus)

    zo kan er bijna geen water in komen.
    je zou de uiteinden ook nog dicht kunnen kitten
  • Andretje PPO Addict
    edited December 2008
    Nou dat wordt me nog even teveel een onderneming,
    maar misschien iets voor volgend jaar.

    Ik heb inmiddels alles weer ingebouwd en het ziet er een stuk beter uit.

    Ik ben benieuwd of het stalen balkje volgend jaar door de apk komt aangezien het iets uitsteekt.
    Anders moet ik daar nog ff een oplossing voor vinden.

    Zo ziet het er onder de moterkap uit:
    Ik heb meteen alle slangetjes geisoleerd
    [ATTACH]52[/ATTACH]
    Warmte wisselaar verstopt
    [ATTACH]53[/ATTACH]
    Magneet kleppen eveneens ingepakt
    [ATTACH]54[/ATTACH]
    Knopjes in het dashboord en thermometer welke in de magneetklep voor de pomp zit.
    [ATTACH]55[/ATTACH]

    Volgend jaar ga ik dus misschien de slang onder de auto door laten lopen.
    voorlopig werk ik hem even netjes onder de bekleding weg misschien gaat dat ook wel goed.
    Brandstof filtertje moet ik nog eens goed vastzetten maar die zit voorlopig wel klem.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited December 2008
    Mooi gedaan met de knopjes. Ziet er netjes uit daar.

    Hoe heb je de aanvoerleiding nu lopen dan?
    Bij mij gaat ie door de goot aan de linkerkant. Is prima ruimte voor en het is nog verwarmd ook. Er zijn ook klemmen waar je de leiding zo tussen kan hangen. Onder de achterbank door zo naar de kofferbak. Kan in mijn ogen niet beter.
Sign In or Register to comment.