Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

VW Golf TDI GL 1996

245

Comments

  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Eigenlijk zou ik nog wat meer metingen moeten doen. De olie is volgens mij wel op temperatuur maar de meter heeft toch last van afkoeling door rijwind.
  • dyssie pda PPO Wannabe
    edited August 2008
    andre

    als je de ww het selfde heb aangesloten.
    als bij de ford.
    dan is dat anders als johan.

    hij heeft de ww met t-stuken er tussen.

    gr dyssie
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    T stukken , hmmm waarom dat ?

    Maar hij is idd precies hetzelfde als de ford aangesloten, heb schematjes gevonden op het www.
    Ik heb net nog ff alles goed ingepakt, ww in een handoek brandstof slangetjes in cv isolatiebuis, en de magneet kleppen ook even ingepakt.

    Kijken wat hij morgen doet !!!

    Ik rij overigens met een mix van 10 % diesel 45 % gpo en slaolie.
    Het goedje ziet er behoorlijk dunner uit is wel ff zo veilig !!!
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Aangezien de temperatuur langzaam opliep heb ik mijn reisdompelaars er maar weer bijgehaald.

    Ik heb in een klein 5 litertankje 2 reisdompelaars gebouwd van 230 watt totaal.
    d.m.v. een overhevelings/druk systeem laat ik deze door de grote 60 liter tank bijvullen.
    Ik ben dit net aan het testen en zal binnenkort de resultaten posten.

    Zonder dit systeem loopt de temp ongeveer een graad per km op,
    D.w.z. temp is na 54 km net op ong. 50 graden.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Andretje;38178]Maar 2 tank lijkt me toch beter, kan je ook overschakelen naar diesel als je in de stad rijd of als het erg koud is.
    .

    waarom in de stad dino: toch geen schaamte voor oliebollen meur hoop ik.
    waarom met kou dino :?????.



    [quote=CaddyEd;38453]Want als ik zo jou verhalen lees, heb je de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
    Grtz, Ed

    ik denk meerdere klokken horen luiden.

    Andretje: ze hebben t over naalden vervangen, evt verstuivers en nog meer dingen.
    dikke onzin.
    ga eens gewoon een tijdje rijden met je golf,en als t goed loopt dan laten zo.
    doe je meetpunten is goed rijwindvrij in de isolatie.

    en zeker een goede raad: verdiep je zeker eens wat meer in de PPO materie.
    dan weet je zeker meer van t PPO gebueren dan de basis dingen.
    en is t achteraf allemaal veel simpeller dan dat sommigen t voordoen

    biedewee: met 40/50 graden loopt jou pomp met PuurPO heus geen schade op.

    grtn
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2008
    Zeker weten doe ik het niet, maar als je je WW in serie met de kachelslangen aansluit. En je gebruikt de kachel niet. Is er dan wel stroming in je leidingen daar? Daarom kan je beter parallel aansluiten.

    Correct me if im wrong!
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    in serie gaat prima.en is t makkelijkst
    met de kachel uit stroomt t koelwater continu rond

    althans met 1900D 1Y motor wel
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Ik heb weleens getest of het verschil maakt de kachel aan te zetten, en merkte geen verschil.
    Maar kan hem nu naturlijk niet lang warm houden, anders is het te warm binnen.;-)

    Ik neem overigens liever het zekere voor het onzekere nu, ik blijf nog ff mengen tot ik een hogere temp heb.
    Dit is overigens wel een goed systeem voor in de winter !

    Ik rij idd liever in de stad op ppo, dit voor politie ik heb al eens een voertuig inspectie gehad. Nu konden ze niets maar ik heb geen zin in dat gedoe.

    Hoe moet ik dat doen overigens paralel schakelen, gebruik je daar een T-stuk voor ?

    Ik ga eerst ff zo testen, ik ga morgen naar sauerland, mooie test toch...
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Andretje;39058], anders is het te warm binnen.;-)


    NEEE MAN:
    koude start, motor stationair laten draaien en kachel uit of op koude stand, dan motorkap open, dan voelen welke slang t eerst warm wordt.( deze is de aanvoer kachel en dus WW)
    wachten tot de motor op temperatuur is,en dan nog is voelen of je die slang een tijdje met de hand vast kan houden.
    zeker weten dat jeje handen verbrand.
    en dus de WW in serie kan zetten
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [quote=Andretje;39058]Ik heb weleens getest of het verschil maakt de kachel aan te zetten, en merkte geen verschil.
    Maar kan hem nu naturlijk niet lang warm houden, anders is het te warm binnen.;-)

    Ik neem overigens liever het zekere voor het onzekere nu, ik blijf nog ff mengen tot ik een hogere temp heb.
    Dit is overigens wel een goed systeem voor in de winter !

    Ik rij idd liever in de stad op ppo, dit voor politie ik heb al eens een voertuig inspectie gehad. Nu konden ze niets maar ik heb geen zin in dat gedoe.

    Hoe moet ik dat doen overigens paralel schakelen, gebruik je daar een T-stuk voor ?

    Ik ga eerst ff zo testen, ik ga morgen naar sauerland, mooie test toch...

    Welke stad is dat? Dan komen we er allemaal een keer rondrijden, tot de pliessie er beroerd van is :)
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    :rolleyes:
  • dyssie pda PPO Wannabe
    edited August 2008
    bij de vw die ik heb omgeboud
    stromt er geen koelvloestof als de verwarming uit is.( dus in serie)

    dit was wel het geval bij de ford.
    en daar om in parallel.

    bel me als je het niet snapt.
    gr dyssie
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    t gaat hier om een bj 1996 .

    dus verwacht t zelfde verwarming systeem als de mijne
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Iemand een idee waar ik sterkere verstuiver slangetjes kan kopen, als die van de brezan.

    De mijne scheuren om de 200 KM, vandaag had ik er zelf 2 vrij kort achter elkaar.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Andre,

    Komen ze nergens tegenaan, waardoor er wrijving/slijtage ontstaat?

    Tim
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Nee nergens ziet er keurig uit, wel zit er vaak een bochtje op die plek en gebeurd het pal voor het metalen in/uitlaat stukje.

    Vaak is het het zelfde slangetje.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    jou retour tank is niet in orde,en bouwd druk op.
    waardoor die slangetjes springen.
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Het gebeurd meestal op gpo en dan heb ik kort gesloten retour,
    maar vanmiddag gebeurde het toen ik op diesel reed.

    Hoe kan ik dit oplossen?

    de retour zit nu vrij dicht bij de pomp ingang, maakt het uit als ik deze verder wegzet ? Misschien meteen tot voor de ww.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    volgens mij vangen we nu 2 vliegen in 1 klap.

    leg eens duidelijk uit hoe jij je ombouw hebt laten bouwen.
    waar komt de retour van de KGR terug in de aanvoer.
    en zo te lezen zit de platenWW buiten de KGR.wat de lage temperaturen tot gevolg heeft

    en je KGR is veel te kort. en kan zn piekdrukken niet aan
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    ok, nou ik heb deze zelf ingebouwd !
    Heb ik afgekeken van mijn vorige auto die ik in heb laten bouwen,
    daar zat ie iets verder maar ook neit voor de ww.

    Morgen dus een slangetje kopen bij de brezan.
    en eerst ff ombouwen voordat ik na duitsland ga :)
  • dyssie pda PPO Wannabe
    edited August 2008
    niet het zelfde.

    de kgr komt gelijk terug.
    bij de ford was je kgr ongeveer een meter.
    en hij kwam na je verwarmt filter terug.
    je ww moet je nu niet parallel maar in serie zetten.

    wel het zelfde

    je verstand van ppo.

    wat ik niet goed begrijp
    er zijn hier zat mensen die je graag en goed willen helpen.(smul......)
    maar dat is volgens mij tegen dove mans oren.

    of denkje oscar en richard deeden dat zo makelijk dat kan ik ook.
    vergeet niet dat wij al heel wast ervaring met ppo en ombouwe hebben.

    groeten van uit het zonnige hoenderloo
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Smul had geen tijd dus vandaar, ik vraag het ook hier en ik ben blij met de oplosingen die me geboden worden.

    Kgr was idd verder van de pomp wist niet dat het uitmaakte,
    nu heb ik hem voor de ww gezet.
    Ga hem morgen testen....
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=dyssie pda;39095]dove mans oren.


    heb t vroeger wel vaker kort ddB gepost.
    iets van hapklare brokken in de bek ,enz.

    jullie bouwen voor 2 linker een PPO inbouw in.
    op zich niks mis mee. heb er zelfs wel respect voor.

    maar je ziet van vele newbies dat ze er verder de ballen niet van afweten.
    en dat ook niet willen( door niet in te lezen.
    en zo problemen krijgen.( bv lucas pompen naar de kltn helpen)( dompelaars):confused:,, natte vinger temperatuur meten

    heb t in deze draad wel ffn gehad:rolleyes:

    ( heb vroeger dobermans gefokt en regelmatig puppiekopers/kijkers de deur gewezen,
    omdat ik zag dat ze een pub niet kunnen opvoeden)

    duidelijk- of niet;)

    grtn
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Andre,

    Maak nog eens wat duidelijke foto's. Dan praat makkelijker. Of maak een schets van je systeem, desnoods met afstanden van leidingen erbij.

    Kan het zijn dat je retour van de verstuivers niet in de loop zitten? Dus op ppo misschien tegen een dichte klep aan drukt?

    Bij mijn Saxo zit het t-stukje in de retour (tbv de lekleiding) lekker verstopt. Een andere Saxo rijder op het forum heeft altijd verkeerd gereden.

    Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=Andretje;39098]Smul had geen tijd dus vandaar

    Hee dat valt wel mee he!

    Ik had het al 2 keer aangeboden en toen kwam je niet. Ik kon afgelopen dagen even niet, omdat ik zo nu en dan ook wat andere dingen te doen heb ;) Ik heb je gePBt wanneer je wel kunt komen.
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Smul,

    Ja ik weet het joh ik kon niet vanwege die startmotor, anders was ik alang geweest
    Maar morgen kom ik.

    Ik heb trouwens op de 2e pagina van deze draad 2 foto's staan waar de oude situatie nog vrij duidelijk op te zien is.
    nu zit dus de retour vlak voor de ww !!
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Pjotter,

    Hoe kom je erbij dat ik mijn ford kapot gemaakt heb,
    Ik heb dit niet zelf ingebouwd en heb wel degelijk op het forum gepost dat ik op een gegeven moment zelf geconstateerd heb dat de temp niet goed opliep.
    Er is mij ook verteld dat ik mij daar geen zorgen om hoefde te maken,
    Smul heeft i.d.d aangeboden langs te gaan, en ik ben niet geweest ik heb toen mijn thermostaat laten repareren en het even op die manier geprobeerd. dit maakte helaas niets uit.
    Ik weet ook niet of het nog uitgemaakt had als ik toen naar smul geweest was, ik weet ook niet precies meer wanneer hij het aanbood maar volgens mij was dit meer uitstel van executie geweest.

    Kan het overigens niet zo zijn dat de temp van mijn ford langzaam opliep omdat de retour alleen door het 'voor' verwarmd filter ging.
    Is zo een filter niet meer om een beetje op te warmen, bv voor diesel in de winter.

    Waar de slangetjes van mijn huidige auto nu ik het zelf ingebouwd heb afgeschoten zijn is me wel duidelijk, maar ik ben echt wel druk bezig om dit soort problemen z.s.m op te lossen. En bedankt voor je advies overigens.
    Ik ga kijken of ik vanmiddag met de KGR voor de WW naar miglowie kan rijden en of dit uitmaakt.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=Andretje;39132]Is zo een filter niet meer om een beetje op te warmen, bv voor diesel in de winter.

    Zit de thermostaat er nog in? En zo ja, zit hij koelwaterzijdig aangesloten via je ww?

    Als dat zo is, gaat het thermostaatje dicht bij >30 graden en wordt je WW ook nooit warmer dan 30 graden.

    Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Andretje;39132]Pjotter,

    Hoe kom je erbij dat ik mijn ford kapot gemaakt heb,
    .

    [quote=Andretje;32166]Hey

    heeft iemand ervaringen met de Ford Escort 1.8 D uit 1996.
    Ik ben aan het testen en ik kan zonder problemen bijna puur op zonnebloem olie rijden.
    Gr
    Andre


    24-04-08 lid geworden en 21-07-08 pompie stuk.
    van te voren niet ingelezen,en nu nog steeds niet ingelezen.


    en krijgt de inbouwer de schuld.
    Andre: je weet zelf niet wat er verkeerd gegaan is.

    [quote=Andretje;39132]Waar de slangetjes van mijn huidige auto nu ik het zelf ingebouwd heb afgeschoten zijn is me wel duidelijk, .

    is niet intressant: vertel liever waarom ze gesprongen zijn.
    kun je ook eens PPO kennis/oplossingen delen met ons
  • nick PPO Burner
    edited August 2008
    Honden kun je opvoeden zoals je zelf wil en vindt dat dat nodig is dat is het mooie,alleen daar moet je dus als onbekende rekenining mee houden!

    Ik kom mischien hard over,maar probeer alleen duidelijk te maken dat je
    als je iets verkoopt ook al zijn er veel problemen over te vinden je wel heel
    duidelijk over de problemen die je zal krijgen moet hebben.

    Maar geen problemen zo kom je steeds verder in de wereld van ppo.
    En geloof me hoor ik heb een schat van een hond..)
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Ok het was niet goed om puur te rijden, niet lang overigens.
    Maar er zijn mensen die zeggen dat vooral bij een lucas pomp de temp 70 graden moet zijn en dat was hij veel te laat, en ik ben er zelf achter gekomen.

    Is meer een constatering en misschien zijn hier ook meer mensen die er iets mee kunnen,
    maar ik maak me er verder niet druk meer om.

    mijn slangetjes zijn eraf gesprongen omdat de kgr te dicht bij de pomp zat.
    Wel heb ik nog de indruk dat het tdi pompje teveel druk op de ppo zet.
    Aangezien toen ik net van smul afkwam er weer 3 slangetjes gesprongen waren,
    maar het kan zijn dat die al een tik gekregen hebben.

    Ik hou het in de gaten, verder zag alles er goed uit volgens smul,
    op een kapotte thermostaat na.
    Veel tips en trucs gekregen, bedankt nog !
    Voorverwarmertje werkt ook lekker olie zit snel op de 50 graden,
    en aangezien het in de tank al warm is heeft de pomp het ook veel minder moeilijk.
    mooi tot ik mijn thermostaat heb laten maken en heel handig voor in de winter,
    als alles goed gaat hoef ik misschien niet te mengen.
    Druk/overhevel systeem werkt ook perfect !!!
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    jij bent de enigste in zolang dit forum bestaat met dit slangenprobleem.

    en dus lig t zeker niet aan teveel pompdruk
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    nou uitdaging :)

    Wat zou dat nu kunnen zijn, kgr zit echt op een beste afstand, dit was volgens smul ook goed.
    Misschien gaat het nu goed, het slangetje wat er nieuw ingegaan was is blijven zitten.
    harder als 170 krijg ik hem overigens ook niet op ppo, zal dit er iets mee te maken hebben.
    Het lijkt ook sneller te gebeuren naar mate ik harder rijd/of sneller optrek.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Andre,

    Nogmaals, waar komt de verstuiverlekleiding op de retour?

    Tim
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Tim,

    De slangetjes waren eerst te lang, die kwamen idd ergens tegen aan, nu niet meer. (is met die slang ook niet meer gebeurd)

    Verstuiverlekleiding zegt me niets, zijn de fotos op pagina 2 niet goed genoeg. Anders moet ik morgen ff nieuwe maken.

    De retour is zeker een meter nu en kom onder op de ww uit gaat dus het hele cirquit weer door.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    DIESEL

    Diesel-faq

    AutogidsTechniek_diesel:deel2

    hier wat leesvoer:t forum doorspitten intreseerd je niet.
    dit misscnien wel
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    Respect!..hoeveel geduld jullie hebben met onze andretje....

    Maar..een zin als:
    "harder als 170 krijg ik hem overigens ook niet op ppo, zal dit er iets mee te maken hebben.
    Het lijkt ook sneller te gebeuren naar mate ik harder rijd/of sneller optrek. ...."

    laat mijn tenen al krullen...
    Maar ook dat zal wel aan mij liggen ..
    Hoewel ik mij dan ook weer afvaag, hoeveel ppo rijders hier 'deze mentaliteit" hanteren..
    Ben je niet verdwaalt? en hoor je misschien op het 'scheefinstoelbaseballpetachterstevorenGTIforum' thuis? ipv PPO, nitro..

    sorry .jongens..:mozilla_cry:

    ik heb wel eens zo'n bui..vergeef me..
  • Andretje PPO Addict
    edited August 2008
    Haha

    Hij moet 200 halen :p Doe ik in nederland niet hoor ;)

    Ik heb trouwens wel een blauwe wolk als ik start,
    Een keer toen ik van de parkeerplaats weg reed bleef er echt een flinke wolk hangen.
    Verder erg interesant, maar ik begrijp niet wat ik er mee moet.
    Ben maar een leek hoor.
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=loekie;39181]sorry .jongens..:mozilla_cry:

    ik heb wel eens zo'n bui..vergeef me..

    had ik vroeger ook, en vinden ze niet leuk hier.
    ik tel nog steeds regelmatig tot 10.

    en maak me niet meer druk .

    maaar gelijk heb je:cool:
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=Andretje;39182]Haha

    Hij moet 200 halen :p Doe ik in nederland niet hoor ;)

    .
    Verder erg interesant, maar ik begrijp niet wat ik er mee moet.
    Ben maar een leek hoor.

    snap niet waarom jouw topic niet op slot gaat.

    de grtn
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    Hup Pjotter,..
    maaaar..lachen doen we wel!
    :mozilla_tongue::mozilla_tongue::lol:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Een blauwe wolk als ie start? Op dino? Topsnelheid 30 km/u lager dan normaal? Laat ik het voorzichtig omschrijven: Er is iets niet goed met die motor...
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    170 km/u is echt niet verkeerd hoor. Mijn Caddy haalt dat nogeneens met tegen wind, wat toch ook een TDI is en zelfs nog een wat modernere.
    Als jij de wagen 's avonds neer zet, hoe heb jij dan terug gespoeld naar dino? Waarschijnlijk start je op koude PPO.
  • loekieloekie PPO Burner
    edited August 2008
    zo miglowie, ook al gesnapt door de belevenissen van onze A?

    Wat denk je zelf,..zou hij zijn zuigers al weggevreten hebben? of alleen zijn klepsteelrubbers verfikt?
    om heel eerlijk te zijn ,..ze zijn nog niet ver genoeg versleten, want hij haalt de 170 nog...
    Als ie zo doorgaat hoeft hij helemaal niet meer op ppo te rijdden, maar mag hij gratis de afgewerkte 10w40 van de lokale dealer ophalen en daarmee verder vlammen.
    ..:p..
  • pjotterpjotter Banned
    edited August 2008
    [quote=loekie;39187]Hup Pjotter,..
    maaaar..lachen doen we wel!
    :mozilla_tongue::mozilla_tongue::lol:

    tis eerder om te janken zo triest is t:lol:
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    @CaddyEd, jouw turbo had dan ook al even een probleem he? ;) Zelfs die ouwe stinkMercedes van mij haalt de 170 (na een tijdje als de wind gunstig is, maar 162/163 altijd) en ik heb maar 90 pk (ik dacht altijd 69, maar dat zijn de Kw-en) en een 4-traps automaat.

    Dan lijkt het mij dat die Golf TDI al onderweg is (zou moeten zijn) naar de dealer voor een nieuwe T en de DI er binnenkort ook aankomen. Immers, juist een TDI heeft even tijd nodig voor je er vollast mee kan draaien, de Turbo draait redelijk vrij in het lager en wordt door de oliedruk op niveau gehouden. Ik ken maar weinig mensen die niet plankgas de straat uit jagen en mensen met een Golf3 TDI al helemaal niet. Anders gezegd, wie kent de historie van Andretjes TDI?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Andre,

    Ik zal het proberen uit te leggen. De lekleidingen (de kleine leidingen die tussen de verstuivers zitten), gaan uiteindelijk ergens heen. Ofwel rechts of links van de verstuivers gaat het leidinkje ergens naar toe?

    Kijk eens goed, waar gaat ie naar toe, op welke retour leiding zit ie?

    Ik heb sterk het vermoeden dat ie nog op de dino retour zit. Zodra jij op ppo schakelt, gaat de klep dicht en kan het beetje diesel uit deze leiding niet meer weg. Dan gaan ze er vanzelf af.......

    Tim

    Waarom ik gewoon blijf antwoorden? De
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [quote=Miglowie;39207]@CaddyEd, jouw turbo had dan ook al even een probleem he? ;) Zelfs die ouwe stinkMercedes van mij haalt de 170 (na een tijdje als de wind gunstig is, maar 162/163 altijd) en ik heb maar 90 pk (ik dacht altijd 69, maar dat zijn de Kw-en) en een 4-traps automaat.

    Hoi Mig,

    Mijn Caddy heeft ook 90pk en meer luchtweerstand. Maar met wind mee kan ie de 185 aantikken. Hij heeft altijd goed gelopen, ik kon de straatstenen er mee uit rijden. Waardoor de turbo echt defect is geraakt, krijg ik nog wel te weten. In ieder geval een lekkende lager.

    Volgens het boekje heeft mijn Caddy een top van 165km/u.

    Grtz, Ed
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [quote=CaddyEd;39211]Hoi Mig,

    Mijn Caddy heeft ook 90pk en meer luchtweerstand. Maar met wind mee kan ie de 185 aantikken. Hij heeft altijd goed gelopen, ik kon de straatstenen er mee uit rijden. Waardoor de turbo echt defect is geraakt, krijg ik nog wel te weten. In ieder geval een lekkende lager.

    Volgens het boekje heeft mijn Caddy een top van 165km/u.

    Grtz, Ed

    Ondanks het feit dat je meer oppervlak heb, denk ik dat de Cw-waarde elkaar vrij weinig ontloopt, je Caddy is behoorlijk gestroomlijnd tegen een vierkante bak als de Benz. Daarbij heb je een 5-versnellingsbak ;)
Sign In or Register to comment.