Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Ficale toestand Belgie voor gpo in 2008

mjmd PPO Newbie
edited July 2008 in Wetgeving Belgie
Omdat de meeste topics hier al minimum een jaar oud zijn en omdat ik elke week andere dingen hoor had ik graag wat meer duidelijkheid van iemand die op de hoogte is (en eventueel een recente wettekst kan voorleggen).

Hoe zit het nu met de accijnzen op ppo/gpo/... en is het legaal om zelf je gpo te filteren om dan in je auto te gebruiken?

De ene keer zegt de Vlaamse regering te investeren in alternatieve brandstof, dan is het weer niet goed voor de voedselproductie, dan is schone brandstof weer niet zo schoon als je het productieproces bekijkt, en ga zo maar door. Ik ben in de war, wie helpt mij.

(ik heb het wel over de belgische/vlaamse situatie)

alvast bedankt voor de moeite

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Wij zijn hier in Nederland ook ernstig in de war, vooral onze regering, dat kan men telken male zien op het nieuws over wat voor een truuken ze telkens weer uithalen met het op slinkse wijze afhandig maken van Euro's van de hard werkende burger.

Maar dat even ter zijde.

Wat je leest hier op dit forum klopt nog steeds omdat de wetgeving zowel in Belgie als Nederland nog steeds niet is aangepast op accijns afdracht op plantaardige olie.

Het is wel mogelijk om bij de boer en speciaal daarvoor ingerichte tank stations KZO te tanken en daarbij accijns en B.T.W te betalen. Ik rijd zelf op GPO (zelf gemaakt) dus hoe moet ik daar nu accijns en B.T.W. over betalen?

Nee, ik tank altijd in duitsland en bewaar nooit het bonnetje omdat ik dat bij wet niet verplicht ben.

Ik zou je voor willen stellen om gebruikmakende van de zoekfunctie op dit forum, jezelf verder in te lezen over dit onderwerp dan weet je na een avondje snuffelen exact hoe alles in elkaar steekt.

Groeten,

Easy rider.
Sign In or Register to comment.