Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Opel 2.3 TD op PPO hoe loopt dat?

manta24v PPO Newbie
edited August 2008 in Opel
De titel zegt het al

wil dat een beetje of is het af te raden.

Comments

• ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Manta,

Zou zeggen probeer het eens...nou nee even serieus...lees je even door in de materie die op dit forum is neergezet door de leden Inleiding ...en stel dan pas eventuele vragen. Stel je ook even voor dat wordt ook wel gewaardeerd
    link.

Overigens kan vrijwel iedere dieselmotor geschikt gemaakt worden voor het rijden op PPO, het is maar hoeveel je er zelf in wilt investeren in termen van tijd en geld. De meesten onder ons zijn zelf-sleutelaars al dan wel of niet ontstaan uit hun beroep of interesse.

Groet,
    Ingmar
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Heb er zelf ook nog geen ervaring mee.

heb wel eens de uitdrukking gehoord dat het niet de allersterktste motoren zijn.Weet echter niet op welk vlak. Vind het wel aparte blokken om te zien... echt alsof men een benzine motor heeft omgebouwd naar diesel...de dieselpomp zo onder een hoek op de plek van de verdeler.

het zijn wel erg zware logge blokken die ook best hoog zijn. Ik zie de naam "Manta"staan...wil je het in een manta leggen? meet wel de hoogte. in de oudere opels (rekords) had men voor de diesels een extra hoge motorkap. Staat wel stoer..maar kan zijn dat je die voor een manta zelf moet gaan bouwen. De ombouw zelf moet wel goed te doen zijn verder. die 2.3TD is in principe gewoon zo'n CIH motor. Andere optie kan zijn een isuzu 1.7TDS motor..das ook 82pk. maar zal allicht niet zoveel koppel hebben enzo. maar het zijn wel echt compacte en lichte blokjes. (vectra A loopt er toch een 200km/h mee). Zie kadett B topic.

ben iig wel nwsgierig! Wel ff kijken of de pomp een BOSCH pomp is.

greetz, Fury - Hans
  • manta24v PPO Newbie
    edited July 2008
    Bedankt voor de reacties, ik ga me zo even voorstellen via de link.

Ik heb een Manta A met een 3.0 24 klepper in het vooronder dus zodoende de naam (gebruik het op meerdere fora) Heb ook meerdere opeltjes maar dat terzijde.

De bedoeling is om een oud opeltje te gaan aanschaffen op diesel. Rekord Ascona B in die trend en deze om te bouwen naar PPO. Dit omdat de LPG er ook niet goedkoper op gaat worden ;)

Het zijn inderdaad benzine motoren die oudere diesels waar ze een pomp in de verdeler gestoken hebben. Maar of de 23td dat ook nog heeft is bij mij onbekend.
    edited July 2008
    De 2.3D volgens mij wel...althans heb volgens mij nog wel eens een omega A diesel motor gezien bij mn buurman sloper (vrees wel dat die al weg is...is 3jr geleden)... en die had vlgns mij zo'n pomp. weet nie of dit een turbo was. Eens ergens iemand vinden met een Omega 2.3TD en ff onder de kap spieken.

suc6! het idee is leuk. en als je eens wat info zoekt rond de isuzu motoren, dat heb ik weer hier:)..ook vd kleine opel diesels (1488cc, 1598cc, 1686cc 1699cc opel en isuzu motoren..haynes manual) van de omega motoren helaas weinig data. (enkel ATEZET gegevens)

grtz, Fury - Hans (fury is ook afgeleid van auto)
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    je hebt 3 soorten motors in die 2,3td's!

1) een omega met 23 YDT motor (66kw)
    2) omega met 23 DTR motor (74kw)
    3) rekord met 23 DT motor (63kw)

Dus welke wordt het?

GR
    Nero
    edited July 2008
    Die DTR is met intercooler en ook weer 10pk meer....en laatste vd serie dus hopenlijk uit-ontwikkeld... maar aan de andere kant ook tot de max vermogen....maar tis maar net wat je ervan vraagt. Intercooler is altijd wel gunstig.

Rekord motor is mss moeilijker aan te komen..die zijn er minder meer...maar van 84 tot 86 ook gebouwd...dus die vind je niet op elke straathoek..majah die omega's zijn inmiddels ook best al schaars. Ik zou zelf de DTR het liefst hebben dan.... 100pktjes :D:D

maar ben nu zelf into isuzu...hoop ik ook een kleine 90pk uit te persen (in duitsland perst men er soms zelfs 105pk uit)

als ik eens wa tegenkom van donor wagen ofzo dan geef ik wel een gil.

greetz, Hans
    edited July 2008
    omega diesel...geen idee wat erin ligt..maar 400€

kapaza.be > Auto's > Opel > Aangeboden: Opel Omega break diesel
    of
    kapaza.be > Auto's > Opel > Aangeboden: Opel Omega 2300 Diesel - Bouwjaar 1988
    of
    kapaza.be > Auto onderdelen > Opel > Aangeboden: Omega A 2.3 Diesel break 1990 onderdelen

tis in belgië...en die betalen belasting naar pk's..dus best kans zonder turbo...

duitsland:
    Pkw-Inserat: Detailansicht

weet niet of zo'n link ook werkt...maar was de 101pk 2.3TD met 116.000km ..maar dan hele nette auto voor 1750euro....mss beetje veel vh goede.in deutschland.

maar tis alvast een start
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    1750 is de vraagprijs he! Dus standaard een stuk onderbieden :)
    edited July 2008
    aber naturlich,nicht zuviel zahlen fur die alte diesel...,und denn unterwegs brötchen Wurste fressen. Immer schön im Deutschland.

ook al eens oldtimertje gaan halen in munchen.. alleen was 1800km rijden met autoambulance achter een omega op 1 dag wel wat veel. Heb niet gekeken waar deze staat.Met beetje mazzel ergens bij het rurhgebied ofzo.

grtz,Hans
  • pjotterpjotter Banned
    edited July 2008
    Pkw-Inserat: Detailansicht

dacht dat er geen senator diesels waren.
    wat voor een motor lig hier in ????
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Die staat in Mainz, halverwege Duitsland, net voor Ludwigshafen.
  • manta24v PPO Newbie
    edited July 2008
    Kan een C commodore 23td met intercooler aanschaffen en nog een station ook, dus zodoende de vraag of dat wil op ppo... ;) Maar eerst maar eens wat verkopen :mozilla_cry:
    edited July 2008
    dat klinkt wel erg speciaal... commodore station... wel wreed..zeker als dat nog hard is. En anders kun je em altijd nog omkeuren naar 6pitter diesel mocht de motor eens kapot gaan...:P... Omega B 2.5TD (oftwel gewoon een BMW 2500TDS motor)..wel uitdaging ivm computer gestuurde pomp en gaskabelloos. maar loopt wel lekker. (zie easy rider)

suc6!

ps: ben wel erg benieuwd naar eens een foto van dat apparaat... commodore in station en bult op motorkap ivm motor...da heeft wel iets lijkt me...mooie velgen..mooi klassiek sportief kleurtje,,,evt 2 tone... denk dat er echt wel iets moois van te maken zou zijn zonder gekke dingen te doen. (en nee kwil em nie van je wegkapen hoor..heb zelf nu al teveel projecten en een lege beurs ook en kzou ook nie willen dat n ander da bij mij deed..no worry's)

ff foto erbij gezocht. doet veel denken aan een vroege rekord E(E1) / Senator..zeker wel leuk. Commodore B heb ik ook altijd echt o zo wreed gevonden...maar zou daar iets van een station van bestaan?

greetz, Hans
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Mijn eerste auto was een kadett combo 1.6D van 86.
    standaard 25-30sec gloeien en luidruchtig tot leven komen....
    winters 3x gloeien en starten waarbij je dacht dat het blok elk moment door de kap zou kunnen komen bonken.
    Heb er een ton mee gereden en nooit problemen mee gehad.
    Wel af en toe wat olie erbij en een top speed van 135......

@Fury, mijn benz heb ik ook bij Munchen gekocht. 1600km retour. Ook in 1 dag gedaan, op de terugweg liep de koppeling van m'n laguna van 2.2d eruit maar konden wel door.
    Heenweg 180 plankgas in de laguna en terug 135-145 met 200D en de laguna.

gr Ton
    edited August 2008
    Mijn vorige opeltje was ook een 1.6D...een opel kadett combo 1.6D uit 1987...roestig als wat..maar altijd draaien...en bijna nix aan kapot...1 keer een tuimelaar en verder wiellager achter en eens waterpomp...voor de rest gewoon onderhoudt (en daar valt die waterpomp eigenlijk ook gewoon onder)....liep altijd, en ook op 100% ZBO...en normaal gezien heb ik er zelfs al eens 170 mee gereden (paar keer).....wind mee:wink:

op het laatst fors opgeschroefd....toen trok ie als een bezetene....maar op den duur ging ie moeilijk starten...soms moest ik em dan aanslepen. Maar als ie liep...nix aan de hand (op het laatst stond ie een ruime maand stil..mss wel paar mnd...onder dikke laag groen en accu plat. Startkabels erop...afspuiten, andere accu er ingezet, banden opgepompt en zo naar amsterdam en terug (maar 1 keer afgezet bij het tanken ivm mogelijke startproblemen)

Nu de astra...vergelijkbare techniek, de 1.7D. Ook eigenlijk best wel betrouwbaar..alleen idd erg gevoelig voor gloeien...zowel de 1.6 als de trage 1.7D...start niet voordat het lampje uit is want je kan het vergeten..en als ie koud is wacht ik altijd nog 5 sec nadat het lampje uit is..da vond de kadett lekker, en de astra ook.

Echter is de 1.6D 1.7D 1.7DR en X17DTL motor totaal niet te vergelijken met de 2.3TD motoren ( 2.1 2.3 2.3td etc),,,, de 16 en 17 zijn gebaseerd op de nwere voorwiel aangedreven benzine motoren (1800 - 2000), de 2.3TD en aanverwante op de oude volledig gietijzeren CIH motoren.

Nog ff en ik rij niet meer met de echte opel motor...dan komt de isuzu motor erin:)....normaal gezien mega betrouwbaar en snel en relatief zuinig:D:D deze zijn wel minder gevoelig op het gloeien

Greetz, Hans
Sign In or Register to comment.