Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Kadett B TD PPO special

furyfury Livin' and Breathin' PPO
edited July 2008 in Opel
heyzz... tis maybe nog een beetje voorbarig, maar we zijn nu al druk bezig met de beredenering en planning voor nog een PPO voertuig. Wederom voor mn kameraad. Zou zn 2e oldtimer ombouw zijn.

Het idee:

Kadett B , achterwiel aangedreven (en nooit als diesel geweest) ombouwen.
hangijzers: welke motor / bak / diff / kenteken etc

nu de regels: motor zonder typegoedkeuring in dat voertuig.
meer dan 40% vermogens stijging:tech keuring rdw+ geluidstest&gedragstest op lelystad circuit
tot 40% vermogens stijging: technische keuring rdw + geluidstest lelystad

als de wagen origineel 1.2S was dan kunnen we tot een kleine 90pk gaan zo.Bij de 1.5, 1.7 en 1.9 versies tot meer.

technisch gezien het makkelijkst: kadett B olympia(met zware motor) en dan de 2.3TD omega motor ervoor in de plek. nadeel: zware logge motor, niet super goed, motorkap te laag dus "dieselmotorkap"maken.

nu heb ik ervaring met de 1.7 TDS isuzu motor. lekker compact en kwalitatief best goed.
dus nu willen we deze erin bouwen.

hebben al wa research gedaan en hebben al een bak die erop gaat passen. moet wel de prise as aanpassen. nu proberen om een omega koppelingsplaat op een astra drukgroep te plaatsen. we zullen de tunnelbak moeten vergroten (indien het geen olympia 1.9 wagen is...en deze bak is sowiezo fors dus denk dat het sowiezo ombouwen wordt). De auto die we in gedachten hebben is de kleine motor uitvoering met de kleine tunnelbak dus dat wordt gewoon lassen.

maar dan wel strax een auto van ca 800Kg met ca 85Pk turbodiesel op PPO 2 tank systeem...is da mooi oldtimer rijden of niet.

Momenteel is mn kameraad bezig met de aanschaf vd kadett en hebben de bak hier al liggen. Heb zelf nog wel wat onderblokken liggen die we als Mock-Up blok kunnen gebruiken ivm maken steunen.

wordt wel veel verbouw werk. maar das wel weer een uitdaging.

werkzaamheden waar we voor vrezen en op rekenen:

-zelfmaken motorsteunen of verbouwen originele
-grotere tunnelbak plaatsen
-zwaardere diff met betere overbrengings verhouding
-verbouwen of zelfmaken carterpan
-zelfmaken uitlaatspruitstuk ivm turbo die nu op plek zit waar motorsteun moet komen. (non turbo blok van 60pk heeft dit probleem niet)
-vermaken van schakelmechanisme zodat pook op mooie plek komt.
-bij voorkeur verzwaren remmen (minimaal olympia remmen, of zwaarder)
-leggen van vele leidingen, hulpveren, 2e tank en o zoveel klein spul.

jullie horen ervan. de echte werkzaamheden beginnen pas nadat mn astra en de bmw klaar zijn. Nu is de Research fase (willen wel binnenkort blok in de auto passen ivm passing carterpan enzo)

iemand ervaring met grote versnellingsbakken(boite) in kadettjes? (Omega A)

grtz, Fury - Hans

Comments

  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Ik wil niet heel negatief klinken, maar is het niet makkelijker eerst ervaring op te doen met je Astra en BMW? Oftewel dat eerst afronden, een tijdje rijden en dan weer wat nieuws beginnen?
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Mn kameraad kon nu deze kadett kopen. benzine is geen optie. Gas ombouw net zo duur...en dan ist nog maar een 50 a 60pk benzine motortje van 40jaar oud... En we rijden beide gewoon graag (turbo)diesel. Maar eer we daadwerkelijk gaan sleutelen moeten de andere wagens al klaar zijn. Dan ist eerst de diesel erin en keuren enzo.

    Eer de PPO erin komt hebben we denk ik toch wel al heel wa tientallen duizenden kilometers PPO ervaring. Want de huidige wagens klaar maken, dan de kadett ombouwen(en liefst gelijk spuitbeurtje) en dan ook nog eens keuren met alle rdw gedoe...je bent zo een jaartje verder. Maar het leek me een leuk idee en d8 wie weet inspiratie voor anderen ook. (alleen zijn we dan nie meer uniek als iemand het nog doet ook). wel ultieme compacte oldtimer zo.

    grtz, Hans
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    'K heb wel eens een vette 6 cylinder uit een 7 serie in een 320 I gelepeld, de wagen was niet op de weg te houden, veel te veel vermogen maar we hebben wel gelachen. de ratiateur kon er niet in dus hebben we er twee van een golfje 1 gepakt en die onder een hoek naast de motor geplaatst, zag er wel gaaf uit.

    Is het geen idee om een automaat te nemen? heb je dat geneuzel met die pook ook niet.

    Groeten,

    Easy rider.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2008
    ik wil iets dergelijks met mijn Morris Marina
    maar liever geen Opel motor image

    Ook mijn tunnelbak is te klein, dus ik zie graag hoe jullie dat doen image
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Op een diesel heb ik zelf toch het liefst een handbak. zeker een 4cylinder diesel. en tevens komt dat wel goed. das het kleinste probleem van al.

    de gedachte voor de tunnelbak is: een tunnelbak uit een omega uitslijpen en een gat slijpen in de bodem vd kadett en deze erin lassen. of de huidige tunnelbak eruit slijpen en verlengen en verbreden. denk dat 1e optie snelste is.

    heb zelf ook al eens een 2liter turbo in een oude celeste gebouwd. van 75pk naar 180pk...ook leuk. ook geholpen bij de inbouw van 2 opel projecten (2.0 8V omega motor in kadett D GSE en daarin ook gelijk digitaal dash uit kadett E GSI en ook Digitaal dash in Ascona C) en de astra ook met de TDS motor. Heb ook nog een 6serie staan met een leuk motorblokje ernaast (V12 5.0).En een LT met forse restauratie plannen(1/3e gedaan) en een Ford fairlane uit 55.....

    Ben gek op ombouwen en opknappen. Maar astra heeft nu prioriteit. Tesamen met mn escort cabriootje (ivm de apk boetes die ik nie weer wil krijgen)

    grtz, Hans
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    AHA V12 das mooi, Jaguar zeker?

    Heb nog een 5,3 liter V12 liggen uit een Jaguar, die moet ik nog eens in mijn Lamborghini Countach replica lepelen, ben de enige in Nederland met de orginele chassis tekeningen van de Countach, body heb ik liggen evenals een hoop andere meuk. zoek nog 6 verticale webers voor die motor, zelfde als op de 914 blokken van Porsche.

    Word lachen op de meeting Hans, lekker ouwehoeren over auto's.

    Groeten,

    Easy rider.
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Zeg Fury,

    Zo te lezen ben je een echte "petrol-head" uhhh "diesel-head" uhhh "veggie-head" ;)

    Zijn er nog aspecten in je leven waar geen auto's in voorkomen :?:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Cool, nog een verbouw freak. Wel cool die countach. Heb nog een amerikaan die breder is als een countach:P...kd8 ca 2.14meter. Wel cool met jag motor erin.

    heb voor deze een BMW 750i V12 motor uit 1987. nie de makkelijkste (3 computers enkel voor de motor, 2 injectie systemen met 2 pompen en nog 4e computer voor de automaat)maar gelukkig nog wel zonder sleutel met startblokkering en zulke ellendige nonsens. En wel volledig aluminium blok, dus lekker "licht". en ook nie echt slecht. Die BMW blokken zijn ook best wel betaalbaar nog. Maar wel hele uitzoekklus voor het te laten draaien. maar wel leuk..BMW met BMW motor:D ca 300 Pk standaard. strax zonder kat en openluchtfilters en sportuitlaten vast wel goed voor 320pk ofzo. schattig toch:)

    tot babbels op de meeting :D:D (kan flink kletsen hoor...soms te veel en te lang)

    greetz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Uhm... ff denken... denk denk denk denk...tjah..uhm... bij de vriendin denk ik alleen aan haar. Maar naar haar toe en bij haar ben ik toch ook weer met de auto. Maar auto's zijn idd zeer belangerijke factor in mn leven. op mn 15e wilde ik mn 1e kopen (helaas nie doorgegaan wegens A-technische ouders) op mn 16e kwam de 1e, 17 2e, 18 3e, 19 4e en op 20 had ik 5 wagens staan..lolz. toen wat geruild enzo..en reed ik ineens met een oude amerikaan en had ik ook nog een trabant. dus jah..ben wel een petrol/two stroke/diesel head. Momenteel ben ik de tel kwijt van hoeveel voertuigen ik nu heb... weet het echt nie.. wat motoren en auto's etc.... doe de moeite al nie meer om het bij te houden.

    grtz, Hans
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Ook een verzamelaar dus,

    'K heb nog een Golf I uit 76 met een 150 PK groepA motor, mag gewoon op straat. En dan nog mijn trots, een Lancia Delta Integrale 16V met slechts 250 PK en heel weinig kilometers maar die is voor de Zondag.

    Kom het allemaal wel bekijken bij je op de meeting.

    Groeten,

    Easy rider.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Leuk spul:)

    Golfje niet toevallig te koop? Goeie maat van me heeft er vroeger 1 gehad en droomt nog telkens van er weer eens eentje terug te kopen. 150PK versie is natuurlijk wel erg leuk...

    we doen zondag wel een rondje.

    grtz, Hans
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Ja golf is te koop, maar alleen aan iemand die er echt wat van gaat maken, hij is wel in slechte staat hoor, ik PB je wel even morgen.

    Groeten,

    Easy rider.
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2008
    ha, das wel weer erg leuk.
    Autogekken met rare auto's, daar houd ik van.

    hier ook al een hoop van die gekkigheid.
    Morris Marina, Morris Ital, 4x BX, w.o. een 2liter, een 2100 diesel, een 19d, en eentje zonder motor, waar een 3liter v6 uit een xantia voor klaarligt. tevens nog een Citroen C15e 2.0 turbo en een Skoda 130........
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    veel citro
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    over rare en speciale auto's gesproken...daar heb ik er veel van gehad...

    -trabantjes (p50 en p601 sedans + combi) 59-eind 60
    -plymouth fury lijkwagen(ontlijkt) 2.14*5.7meter lol '73
    -plymouth fury stretched limo (tel er 80cm bij op) '70
    -reliant scimitar SE5
    -fiat 600 suicide doors
    -honda civic 2(bol model) orig sport (2 carbs etc)[heb ik nog en is te koop]
    -bmw 6 met V12 plannen
    -mercury cougar 68
    -pontiac firebird 77er model
    -ford fairlane 55
    -cadillac coupe de ville (60'er)
    -bmw 5 E12
    -dodge miniramvan V6 met handbak conversie (moet er nog in) '89
    -mogelijk nog een chevy Van (20) V8 oldtimer....maar daar w8 ik al 2jaar op ofzo.

    heb niet alles meer...maar das zo de specialere dingen sinds dak mn rijbewijs heb (helaas was nie alles rijdend) en wrs vergeet ik ook nog wel wat.

    greetz, Fury (zie mn naam fury: plymouth fury)
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2008
    oef, een Scimm SE5 of SE5a staan ook nog steeds op het verlanglijstje
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    aii..sorry...je had em graag mogen kopen voor eigenlijk te weinig geld ..maar bevind zich nu ergens in scandinavi
Sign In or Register to comment.