Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

corolla 2.0 1999

Jor= PPO Burner
edited July 2008 in Oosterse merken
Eindelijk heb ik mijn corolla ook omgebouwd. 2de tank en KGR,
In ppo stand: PPotank ---> verwarmd brandstoffilter---> platenwissellaar ----> aanvoerklep---> inlinefilter--->brandstofpomp. ----> retourklep----> T stuk in aanvoer ppo leiding voor het verwarmd brandstoffilter.
In diesel stand kleppen spanningsloos. De retourklep valt na uitschakelen van ppo stand na 1 minuut af.
Om eventueel lucht te verwijderen uit het systeem kan in ppo stand de retourklep uitgeschakeld worden zodat alles naar de dieseltank verdwijnt.
Nu ongeveer 1000 km me gereden en op het luchtlekken van het brandstoffilter na geen problemen.

image
linksboven het brandstoffilter en warmtewisselaar, er zit ook een elektrische ww (homemade) op maar die ga ik denk ik niet gebruiken, ff kijken hoe de temp in de winter is.

image

image
het bediendings paneeltje, met links onder ppo aan/uit schakelaar + ledje.
In het midden keuze schakelaar temperatuur ingang brandstofpomp of temperatuur ingang brandstofpomp af te lezen.
Rechts ledje tbv retourklep.
Geheel rechts drukker om retourklep uit te schakelen. (moet nog vervangen worden door tuimel schakelaar)
Onder het paneel afval vertraagt relais tbv retourklep

Comments

• jumperjumper PPO Burner
    edited July 2008
    Leuk om te zien dat er nog iemand is met een toyota 2.0dsl die op PPO rijd.

Voorlopig houd ik het op een
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Hey foto's mooi.

Wel een vette timer trouwens.

Veel rijgenot op dat gouden vocht.

Groeten,

Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Hey mooie ombouw. Vooral dat schakelbord ziet er gaaf uit.
    Wat ik me wel afvraag: Als je een KGR hebt, hoe kan je dan je retour nog een minuut op ppo laten staan? Er is dan toch geen enkele flow in je ppo systeem. Ook ontluchten via diesel zal lastig gaan omdat je altijd dan nog lucht in je ppo retour hebt wat je er niet uit krijgt.
    Dat is tenminste mijn ervaring met KGR. En als je pomp de brandstof niet retour kan sturen dan gaat het door de uitlaatpijp naar buiten worden merkte ik en de rest van de straat...
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=jgdenhol;36865]En als je pomp de brandstof niet retour kan sturen dan gaat het door de uitlaatpijp naar buiten worden merkte ik en de rest van de straat...

ehh, welke uitlaatpijp? die onder je auto door loopt?
    Want volgens mij heeft een IP 2 uitgangen...
    -verstuivers
    -retour (+ retour verstuivers)

ik zie even niet hoe het dan in de uitlaat komen kan.
  • Jor= PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=jgdenhol;36865]Hey mooie ombouw. Vooral dat schakelbord ziet er gaaf uit.
    Wat ik me wel afvraag: Als je een KGR hebt, hoe kan je dan je retour nog een minuut op ppo laten staan? Er is dan toch geen enkele flow in je ppo systeem.
    Het Tstuk van KGR zit tussen tank en brandstof filter, dus als aanvoerklep dichtstaat en retour open dan gat het ppo-diesel mengsel in de omgekeerde richting terug naar de ppo tank

[QUOTE=jgdenhol;36865]Ook ontluchten via diesel zal lastig gaan omdat je altijd dan nog lucht in je ppo retour hebt wat je er niet uit krijgt.
    Dat is tenminste mijn ervaring met KGR. En als je pomp de brandstof niet retour kan sturen dan gaat het door de uitlaatpijp naar buiten worden merkte ik en de rest van de straat...

De slang tussen de retour en tstuk van de KGR is zo'n 40 cm (relatief kort in vergelijking met de rest). Stel dat er nog lucht inzit dan schakel ik na het spoelen het ppo systeem even in en spoel dan nog een keer. Maar ik denk dat de lucht in dat stukje wel mee valt.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Ik moet er natuurlijk wel bij vermelden dat mijn 3/2 kleppen verkeerd waren aangesloten. De brandstof kon geen kant meer op. Gaat dus via de verstuivers weg.
    Aan de andere kant kan het inderdaad wel zo zijn dat als je retour is ingeschakeld je naar je tank pompt vanaf je kgr.

ik heb zelf een vergelijkbare opstelling als jij en vroeg me dit ook voor mezelf af.
    Zal zelf ook de retour eens wat langer naar de ppo tank open laten staan.
Sign In or Register to comment.