Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

LISA Pflanzenoel umrusting

ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
edited July 2008 in Algemene Techniek
Iemand ervaring met dit systeem ? LISA - die Pflanzenölumrüstung
Opinies over de werking ervan zijn ook zeer welkom.

Groet,
Ingmar

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited July 2008
    Zullen wel speciale pompen moeten zijn omdat de IP uit beide tanken gaat "zuigen".

Groeten,

Easy rider.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Mooi systeem als het goed werkt, en de prijs lijkt me ook niet verkeerd
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    @Raaf...dat qua prijs dacht ik nu ook, aantrekkelijker geprijsd dan dat andere Duitse spul.

@Easyrider...het zijn Tandradpompen...zoiets als de Facet, Hier staat de prijslijst van de afzonderlijke componenten..dus "cherry-picking" is ook nog mogelijk.

De pomp "UP2" ken ik niet..iemand die al eens gezien:

image
    image

Niet geheel onbelangrijk voor TDI:

Leerlauf- und Stauerkennung (optional)
    L

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    [quote=easy rider;36664]Zullen wel speciale pompen moeten zijn omdat de IP uit beide tanken gaat "zuigen".
    Dat is niet waar. De IP hoeft niet te zuigen.
    De twee brandstofpompjes houden de KGR continu onder een overdruk van 0,3 bar.

Het enige nadeel van dit systeem lijkt me dat je een met diesel gevulde IP niet kunt legen in de dieseltank. Alle diesel bevindt zich in de KGR en zal dus verbrand worden.
    Hetzelfde geldt ook andersom. Je kunt vlak voordat je thuiskomt niet de IP vullen met diesel. Alle PPO zit namelijk nog in de KGR.
    Ws moet je als je thuiskomt even 'spoelen' (30 s.).
    Nadeel daarvan is dat je alle PPO uit de IP naar de dieseltank pompt.
    edited July 2008
    Carlo,

Inderdaad je hebt gelijk, maar dat treedt alleen op bij veel relatief korte ritjes met grote tussenpozen. En dat nadeel is inherent aan elk twee-tank systeem. Je zou kunnen overwegen om een van de niet gebruikte tules op de mixer met een klep te laten lozen naar de PPO tank...een soort snelspoel dus.
    Tevens lijkt het me zinvol om de ww te kunnen afsluiten als er alleen diesel gereden wordt, maar dit zou ook simpel kunnen met een kraantje in de koelwaterslang..of electrisch met een klep.

Groet,
    Ingmar
  • SinnefjildSinnefjild PPO Addict
    edited July 2008
    Spoelen bij een 2-tank systeem kan je netjes doen met een tijdsgestuurde schakelaar. De reourklep blijft daarmee (instelbaar tussen enkele seconden tot 3 minuten) langer open staan dan de aanvloerklep. Hiermee spoel je ppo-naar de ppo tank en diesel naar de dieseltank....

www.db-shop24.de - Multifunktionsrelais 12/24V mit Schnellspülfunktion ECOFUEL1
    edited July 2008
    Duidelijk is zeker dat om het helemaal perfect te maken toch een tweede klep noodzakelijk is, voorzien van een tijdsturing..Overigens kun je daar ook een leuk Conrad bouwsetje voor kopen, ik gebruik dit voor mijn variabele nagloeiregeling.

Groet,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.