Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Hydrogen Booster

easy ridereasy rider PPO Junkie
edited May 2010 in Overige discussie
Hoort eigenlijk in "techniek" thuis maar wat vinden jullie hiervan?

Hydrogen Booster

Ziet er vrij simpel uit vind ik en je kan zo een ding makkelijk zelf maken, ga me eens inlezen.

Groeten,

Easy rider.
«1345

Comments

• ingmar89 PPO Burner
    edited June 2008
    achja daar is er weer 1...
    Er is een hoop energie nodig om een beetje waterstof en zuurstof te maken...
    Het lijkt mij erg stug dat dat meer energie oplevert dan je er in stopt...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Ik denk dat dit wel wat kan zijn hoor, het is gewoon een kleine waterstofcel die van stroom voorzien word door de motor (lees dynamo)zelf. Je blijft gewoon op diesel of benzine rijden maar geeft een besparing van 10 tot 60%. op je brandstof.

Je moet het zien als een gasinjectie op een gewone dieselmotor.

Ik ga verder met lezen.

Groeten,

Easy rider.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Ben wel benieuwd!
    Suc6
    C
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    ER,

Die flexibele uiteinden op de rvs reactor, die kan ik wel voor je versieren. Het stukje rvs buis ook wel.

Zeg het maar, dan neem ik het mee naar de meeting. De flexibels moet je betalen (ik ook), het stukje buis krijg je zo. Moet ik wel een maat van je hebben.

Tim
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Hier is gisteren over gesproken op Arrow classic rock. Hoorde het ook. Dat is Adam Curey toch? Goed bezig die man.
    Maar ik heb hier ook gisteren wel aardig over zitten lezen. Het lijkt mij zeer interresant. De Joe-cell kwam hier pas ook nog voorbij op het forum geloof ik. Maar een Joe cell en hydrogen generator is volgens mij niet precies het zelfde.
    Ook een paar utube videotjes van hydrogen bekeken. Ik denk dat hier echt wel flink rendement mee te behalen valt. En ten opzichte van gas injectie is dit ook veel interessanter voor ons aangezien water geen fossiele brandstof is!

ER het lijkt me geweldig als jij dit gaat proberen. Als het je lukt om er geen "rocketscience" van te maken dan ben ik zeer geinteresseerd om het ook te gaan doen.
    edited July 2008
    For those skeptics that doubt these results I want to assure you that the power to produce the hydrogen came from the alternator of the engine being tested. I must say that I am very impressed because I have only expected maybe a 5% improvement with the Hydrogen Generator alone. Just think what the complete Hydrogen Boost system might achieve.

Also please note that the vegetable oil test proved the ability of vegetable oil to produce more torque at a lower fuel consumption rate than petroleum diesel fuel. What makes this even more noteworthy is that the energy content by weight of the vegetable oil is actually 11% less than petroleum diesel fuel (see table below). Note that the vegetable oil was heated to engine coolant temperature before injection. I am certain that if our fuel heater was used on the petroleum diesel and bio-diesel tests it would have shown even more of an improvement.
    edited July 2008
    [quote=Tim;36646]........dan neem ik het mee naar de meeting. De flexibels moet je betalen (ik ook), het stukje buis krijg je zo. Moet ik wel een maat van je hebben. Tim

Aardig aangeboden Tim maar ik ben nog steeds aan het lezen dus ik weet nog niet exact wat er gebouwd moet gaan worden.

[quote=jgdenhol;36647]Hier is gisteren over gesproken op Arrow classic rock. Hoorde het ook. Dat is Adam Curey toch? Goed bezig die man........
    ER het lijkt me geweldig als jij dit gaat proberen. Als het je lukt om er geen "rocketscience" van te maken dan ben ik zeer geinteresseerd om het ook te gaan doen.

Ja dat was Curey, je kan in zijn show zo een ding winnen , kosten normaal 1000 Dollar.

Ik wil dit serius gaan bekijken, ik heb niet veel tijd dus als ik iets ga bouwen wil ik wel iets wat meteen werkt, welligt dat ik de cel zelf bouw van een kaarsfilterhuis, daar heb ik er 50 van liggen. De electronika is een ander verhaal, ik heb nog niet veel kunnen vinden voor diesel motoren alleen voor benzine motoren.

Keep you posted.

Groeten,

Easy rider.
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited July 2008
    is dit net zo iets als het geet prosees?
    edited July 2008
    Bijna, de Geet processor werkt met magneten i.p.v. stroom en zou werken op van alles als het maar vloeibaar is, ljikt mij een beetje discutabel. Deze werkt alleen op water.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    Ben je al bijna klaar Easy? Kan niet wachten...
    edited July 2008
    Hoho, ik werk 14 uur per dag op dit ogenblik en verwacht over een week of 3 pas tijd te hebben om e.e.a. voor te gaan bereiden. Dus nog even geduld hoor.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    Als ik het goed begrijp hoef je alleen twee plaatjes geperforeerd RVS in demiwater te hangen met zo mogelijk 1,5 V er op en gaan met die banaan?
    Klinkt nog niet eens zo moeilijk!
    edited July 2008
    Gaat wel tot 40A geloof ik, dus 1,5 volt????
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    In BASF ludwigshafen wordt de waterstof geproduceerd met 1V per cel @ 200 000A

in het totaal staan er een 120tal cellen achter elkaar in serie :D

Daar komt aardig wat magnetisme en een hoop H² en O² uit....

Als dit High frequency - electrolysis of water écht is dan lijkt het me wel tof om zo'n waterstof generatortje te bouwen :)
    Dan gaat m'n Guzzi heel snel op waterstof draaien :)
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Hey jongens,

Kijken jullie een beetje uit met die "waterpijpen"?
    Zorg er in ieder geval voor dat er zich geen H2 gas gaat ophopen...

Ik houd nl. niet zo van koffietafels :cry: en al helemaal niet wanneer een forumlid z'n PPO-mobiel of motorfiets veranderd heeft in een "Hindenburg op wielen"

Hoewel ik een leuke knal of steekvlam zonder persoonlijke schade altijd wel leuk vindt....:twisted:
    edited July 2008
    Heren,

Ik heb me nog even verder ingelezen. Men neemt een 10" kaarsfilterhuis met daar in 9 of 11 geperforeerde platen RVS, door iedere plaat gaat dan een voltje of anderhalf en het zaakje trekt ongeveer 25 tot 35 Ampere :mozilla_yell:.

Vervolgens gaat er gewoon kraan water in met een of andere pil (zout oplossing). Stroom er op en je hebt waterstof :mozilla_smile:.

Dan gaat "het gas" door een pot met water die er voor moet zorgen dat als je een back fire hebt niet de hele waterstof cel de lucht in gaat. Vervolgens zit er een regeleenheid die al naar gelang nodig het gas in het inlaatspruitstuk brengt.

Die regel eenheid is voor benzine motoren een stukje elektronica maar voor een diesel zit dat toch weer ander, ik heb het nog niet kunnen vinden dus....

Ga ik weer verder met lezen en onderzoeken.

Groeten,

Easy rider.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    How, elektronica... Leuk... Wat wil je gaan sturen, I like!!:) Kan ik me misschien eindelijk eens nuttig maken op dit forum :D
    edited July 2008
    [quote=soapwater;36702]How, elektronica... Leuk... Wat wil je gaan sturen, I like!!:) ............

Dat weet ik nog niet exact bij een diesel, bij een benzine motor maak je gebruik van een onderdruk censor in het inlaatspruitstuk en de hal gever van de ontsteking. vervolgens word daar een digitaal signaal van gemaakt voor een tweetal 2/2 kleppen. Er gaat er 1 open voor stationair en de tweede gaat pulseren al naar gelang de vraag.

Groeten,

Easy rider.
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    let wel op dat je er dus niet gewoon zout in gooit...
    Want dan valt het natrium(oxide) naar de bodem en krijg je chloorgas naar boven..
    edited July 2008
    @Ingmar, het is "sulfuric acid" of KOH (Potassium Hydroxide) maar wat is dat in het Nederlandsch?

Groeten,

Easy rider.
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Zwavelzuur, KOH is wel bekend als kali-loog
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited July 2008
    [QUOTE=ingmar89;36708]let wel op dat je er dus niet gewoon zout in gooit...
    Want dan valt het natrium(oxide) naar de bodem en krijg je chloorgas naar boven..
    Hoho,
    Het zout of zuur wordt alleen maar gebruikt om de geleidbaarheid van het water te verhogen. Het splitst zich alleen maar in ionen; Na+ en Cl- bij keukenzout. De gevormde gassen zijn alleen zuurstof en waterstof. Er wordt helemaal geen natriumoxide gevormd, dat krijg je als je natrium zo in water gooit. Maar dat wordt niet voor niets onder paraffine bewaard!

Elektrolyse - Wikipedia

En als je nog wat wilt experimenteren:
    http://www.thui***perimenteren.nl/science/electrolyse/electrolyse.htm

[QUOTE=Miglowie;36711]Zwavelzuur, KOH is wel bekend als kali-loog
    Zwavelzuur = het zuur gebruikt in accu’s (ook een electrolyseproces).
    KOH, kali-loog = Kalium hydroxide. Wordt o.a.gebruikt in reinigingsmiddelen en als katalisator bij de biodieselproductie (evenals NaOH, natriumhydroxide).

Maar ER, zullen we niet eerst die warmtepomp bouwen? Dat zet natuurkundig gezien meer zoden aan de dijk.

Groet, Cp
    edited July 2008
    [quote=Chicken Power;36719]..............Maar ER, zullen we niet eerst die warmtepomp bouwen? Dat zet natuurkundig gezien meer zoden aan de dijk. Groet, Cp

Ah, kijk de expert aan het woord, mooi heb ik weer wat geleerd vandaag.

Warmtepomp, ja natuurlijk maar eerst het huis maar es afbouwen zodat ik er in kan, heb nu dubbele lasten weet je.

Die waterstofcel is leuk voor een regenachtige zondagmiddag als ik ff niks te doen heb :D.

Groeten,

Easy rider.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited July 2008
    Voor voor een juiste werking van de laatste link in bij de sterretjes:

'thuis experimenteren', maar dan zonder spatie!

Blijkt dat de laatste letter van het eerste woord en de eerste twee van het volgende woord een gebande term op deze site zijn.

Moet toch ook eens kunnen lukken met APO, ook maar drie letters.:D

Groet, Cp
    edited July 2008
    Hier nog een leuk PDFje met 1 van de vele op internet te vinden uitvoeringen.

http://smacksboosters.110mb.com/Smack.pdf

Groeten,

Easy rider.
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=Chicken Power;36719]Hoho,
    Het zout of zuur wordt alleen maar gebruikt om de geleidbaarheid van het water te verhogen. Het splitst zich alleen maar in ionen; Na+ en Cl- bij keukenzout. De gevormde gassen zijn alleen zuurstof en waterstof.
    Groet, Cp

Dit durf ik toch te betwijfelen...
    Ik heb deze proef jaren geleden op school gedaan, en je ruikt toch duidelijk een chloorlucht.
    Maar ik heb het weer even opgezocht:)
    Het blijkt dus inderdaad chloor vrij aan de ene kant(anode), en waterstof
  • MSH PPO Newbie
    edited July 2008
    Heren,
    Check deze link eerst even en bespaar je de moeite:
    Run your car on water? - it's a scam!

Mochten er nog mensen zijn die na het lezen hier nog steeds in geloven en het gaan uitproberen, dan ben ik wel heel erg benieuwd naar de resultaten.
    De enige manier die ik ken om meer kilometers uit een volle tank te halen is aceton toevoegen aan je brandstof. Ik weet uit eigen ervaring dat dit werkt en geen schadelijke gevolgen heeft voor je auto. Dit werkt voor benzine & diesel, ga als volgt te werk:
    1) Klok eerst het aantal kilometers dat je rijdt op een volle tank.
    2) Koop bij de drogist een 100ml flesje pure aceton.
    3) Voeg bij een volle tank van ~50 liter 1 flesje aceton van 100ml toe.
    4) Klok nu het aantal kilometers dat je rijdt op de volle tank, hou wel rekening met verhouding stad/snelweg kilometers.

Je zult zien dat je 10%-15% meer kilometers rijdt op een volle tank.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    @MSH, dat is vorige week nog eens ontkracht bij mythbusters en de toevoeging van aceton aan PPO is hier al volop besproken.
    edited July 2008
    Hallo MSH,

Welkom op dit forum.

In het artikel staat "the energy generated by recombining the hydrogen and oxygen through combustion can only ever be equal to the amount of energy it took to separate them.".

Die beredenering klopt ten dele, je kan nooit ergens meer energie uit halen dan dat je er in stopt. Maar wat de auteur vergeet te melden is dat in dit geval de energie in het water zit in de vorm van waterstof. Je hebt alleen stroom nodig om het er uit te halen.

De auteur steld dan ook dat de energie die nodig is om de waterstof er uit te krijgen net zoveel energie geeft aan waterstof en dat klopt niet.

Waaschijnlijk dat Tjorque dit wel kan berekenen, het gaat ongeveer zo:

neem 20 ampere per uur, dat kost je X liter diesel, de energie waarde van diesel is X aantal KJ per liter. met 20 ampere per uur kan je X liter waterstof produceren met een X KJ per liter.

Zal es op moeten zoeken hoeveel energie er in een liter waterstof zit, dacht dat het ergens het 30 voudige van diesel zou zijn. Ik heb dat ergens voorbij zien komen maar moet nog even verder lezen.

Wat betreft die aceton, ik heb er zelf ook mee gereden, de meningen zijn verdeeld, gebruik de zoekfuntie en lees.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    [quote=ericzwiep;36738]@MSH, dat is vorige week nog eens ontkracht bij mythbusters.............

@EZ, je bedoeld dat ze de Hydro booster getest hebben en dat het ding niet werkt?

Heb nog op de site gekeken maar kan de uitzending niet vinden.

Groeten,

Eric.
  • hoptillehoptille PPO Burner
    edited July 2008
    Volgens mij bedoelde hij dat de mythbusters gekeken hebben naar aceton toevoegen aan je brandstof en die ontkracht hebben
    edited July 2008
    YouTube - Regular cars can run on hydrogen

Mythbusters Motor draaid op waterstof.

YouTube - Fuel Economy Test #5: ACETONE REVEALED!!!

Mythbusters motor test met aceton.

Groeten,

Easy rider.
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=easy rider;36739]
    Zal es op moeten zoeken hoeveel energie er in een liter waterstof zit, dacht dat het ergens het 30 voudige van diesel zou zijn. Ik heb dat ergens voorbij zien komen maar moet nog even verder lezen.
    Niet echt.. waterstof heeft een vrij lage energiedichtheid.
    Vloeibare waterstof(en dat is nog best lastig te maken...) Heeft een energiedichtheid van 2,4 kWh per liter.
    Diesel daartegen heeft een energiedichtheid van heeft een energiedichtheid van 9,8 kWh per liter...
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Volgens mij heb je 4 maal zoveel energie nodig om de waterstof te maken dan dat je eruit krijgt bij verbanding. Maar de crux in dit verhaal is natuurlijk dat het niet de bedoeling is om de brandstof totaal te vervangen, maar door middel van de toevoeging van waterstof een efficientere verbranding te krijgen en daardoor brandstof te besparen. Eigenlijk lijkt dit wel wat op de LPG injectie dan.

Groet,
    Ingmar
    edited July 2008
    waterfuelforall.com - Index

Zuid afrika volgens de Whois info. Ik dacht al met een naam als Wouter, zou het een NL zijn. Maar blijkt ZA te zijn. Wel een forum...
    edited July 2008
    [quote=easy rider;36739]Maar wat de auteur vergeet te melden is dat in dit geval de energie in het water zit in de vorm van waterstof.
    Waterstof EN zuurstof.
    H2O word gesplitst.
    Positieve H+ ionen verzamelen zich bij de -pool en vormen H2 (waterstofgas).
    Negatieve O- ionen verzamelen zich bij de +pool en vormen O2 (zuurstofgas).
    Het mengsel van zuurstof en waterstof word volgens mij knalgas genoemd en is explosief.
    Nogal wiedes dat je zo het rendement van diesel in oude motoren kunt verhogen.
    Heeft er nu nog niemand twee RVS dingetjes in water gehangen? Het lijkt zo simpel.
    Ben vandaag natuurlijk weer vergeten bij de oudijzerboer langs te gaan.
    edited July 2008
    Inderdaad Carlo, Waterstof EN zuurstof dat is wat er uit de cel komt.

Ik heb nog wat verder onderzoek gedaan en wat blijkt: er is niet 1 uitvoering die de meest efficiente is.

Er zijn cellen met vlakke platen, 7 tot 11 stuks, ronde buizen met verschillende hoogte en 6 of 7 buizen. Ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

Er zijn er die een regeling hebben zodat de Ampere's niet boven b.v. 20 uitkomen anders loopt de temperatuur te hoog op en andere regelen dat weer met tweaken van het gehalte Kalium hydroxide.

Er zijn zelf versies waarbij de flow van het "gas" elektronisch geregeld word.

Kortom gek word je er van. Ik zal nog meer moeten lezen om te bepalen wat de beste optie is. Voor mij is duidelijk dat ik een systeem wil bouwen wat: veilig, betrouwbaar en efficient is.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    [quote=ingmar89;36749].........Vloeibare waterstof(en dat is nog best lastig te maken...) Heeft een energiedichtheid van 2,4 kWh per liter.
    Diesel daartegen heeft een energiedichtheid van heeft een energiedichtheid van 9,8 kWh per liter...

Ik vind deze waarde na even ge googeld te hebben diverse keren terug "The energy value of diesel is 35.6 MJ/L, hydrogen is 141 MJ/L"

[quote=ingmar;36750]Volgens mij heb je 4 maal zoveel energie nodig om de waterstof te maken dan dat je eruit krijgt bij verbanding. Maar de crux in dit verhaal is natuurlijk dat het niet de bedoeling is om de brandstof totaal te vervangen, maar door middel van de toevoeging van waterstof een efficientere verbranding te krijgen en daardoor brandstof te besparen. Eigenlijk lijkt dit wel wat op de LPG injectie dan. Groet, Ingmar

De wet van Farrady zegt dat je nergens meer energie uit kan halen dan dat je er in stopt. Deze beredenering is is al lang geleden ontkracht omdat hij niet klopt. De waterstof cel is hiervan een prachtig voorbeeld.

De waterstof cel in dit topic maakt niet alleen waterstof maar ook pure zuurstof, die combinatie is een prima brandbaar gas wat er voor zorgd dat de verbranding van DINO of PPO bijna volledig word. Op die manier word de efficientie van de motor veel hoger en zullen de stoffen die normaal niet verbrand worden toch verbranden. Als je de zaak goed voor elkaar hebt dan kan je bijvoorbeeld uitkomen op een roet uitstoot van 0%.

Dit laatste is natuurlijk een ideale situatie maar ik heb op het internet al veel rapporten gevonden die daar heel duidelijk over zijn.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    Misschien dat die "smacks booster" wat is? Denk er over om die gewoon te kopen, hij is niet echt heel duur.
    http://www.smacksboosters.110mb.com/

Zie hier nog een (saai) filmpje van bijna een uur.
    Brown?s gas (HHO):Schone, goedkope en onderdrukte energie - ZapLog
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    De waarden die jij meldt zijn volgens mij per KG, echter een liter diesel is ongeveer 10 keer zo zwaar als een liter (vloeribare)waterstof.

Maar dit hele verhaal doet natuurlijk niets af aan het feit dat die waterstof mischien best de verbranding van diesel verbeterd.
    Ik heb alleen zelf het idee dat de hoeveelheden die je bij 20A maakt, dermate minimaal zijn dat het eigenlijk geen effect heeft. Maargoed we zullen zien wat er uit komt.
    Verder: Om waterstof als brandstof te gaan halen heb je iets nodig wat 'gratis' of in elk geval, goedkoop. veel energie maakt. Ik denk daarom dat het echt doorbreken van waterstof nog wel even duurt. we gebruiken er immers nu onze dure stroom voor. vervolgens gaat er wat verloren bij de omzetting.(zuurstof gebruiken we niet) En daarna nog het verlies van het samenpersen naar 700(!)Bar. Maar als er nu een kernfusiecentrale operationeel wordt...
    edited July 2008
    [QUOTE=easy rider;36797]
    De wet van Farrady zegt dat je nergens meer energie uit kan halen dan dat je er in stopt. Deze beredenering is is al lang geleden ontkracht omdat hij niet klopt. De waterstof cel is hiervan een prachtig voorbeeld.

De wet van Farrady ? Even gegoogeld, maar die kan ik niet zo gauw vinden, wel Faraday maar dat is toch wat anders. Wet van behoud van Energie zul je bedoelen. Maar mijn opmerking slaat op de ontbinding van water door middel van Electrolyse.

Groet,
    Ingmar
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    Er wordt ook een hoop onzin gescheven hierover.
    Die mensen hebben het over HHO -gas...
    Nou als je ergens ook maar even scheikunde gehad hebt weet je dat dat niet bestaat.
    Wat er uit zon electrolyse apparaat komt is H2 + O2. Waarbij er dus 2x zoveel waterstof wordt gemaakt als zuurstof.
    Er vindt dus de volgende redoxreactie plaats.

Aan de kathode;
    4H2O + 4e- --> 4OH- + 2H2
    Aan de anode;
    2H2O --> O2 + 4H+ + 4e-

Die 2 opgeteld;
    6H2O --> 4OH- + 4H+ + 2H2 + O2

Wat te vereenvoudigen is waar het om gaat, de waterstof en de zuurstof:
    2H2O --> 2H2 + O2

Maargoed, mischien maken zij een ander soort gas..(het zogenaamd HHO-gas;))
    Verder, als je dit gaat maken:
    Hou alsjeblieft die waterstof en zuurstof gescheiden.
    edited July 2008
    [quote=ingmar89;36808]Er wordt ook een hoop onzin gescheven hierover.
    Die mensen hebben het over HHO -gas...
    Nou als je ergens ook maar even scheikunde gehad hebt weet je dat dat niet bestaat...................Hou alsjeblieft die waterstof en zuurstof gescheiden.

Klopt, dit systeem word veelal gebouwd door amateurs, net als wij eigenlijk. HHO bestaat in de scheikunde niet, wat ik lees is dat het een mix is van waterstof EN zuurstof wat tesamen uit de cel komt.

Er staan grappige filmpjes op b.v. youtube, je lacht je rot.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    [quote=jgdenhol;36801]Misschien dat die "smacks booster" wat is? Denk er over om die gewoon te kopen, hij is niet echt heel duur..............

Smackbooster is er 1 van de vele uitvoeringen, heb die vent even gemaild, is uitstekend geschikt voor een diesel motor. Ik dacht dat de prijs iets van 185 dollar was, je hebt ze ook van 1000 dollar. Ik ga pas echt iets doen als ik alles hierover heb gelezen, kopen of zelf bouwen, zelf bouwen is leuker.

Groeten,

Easy rider.
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    Het punt is namelijk, 1 vonkje o.i.d. in het pijpje waar dat spul uit komt, en het het ding vliegt vanaf begin tot eind in de lucht. je hebt immers zuurstof
    edited July 2008
    Je kan de waterstof en zuurstof niet gescheiden houden omdat het samen uit de cel komt. wat men doet is een "bubbler" tussen de cel en het luchtfilter plaatsen, dat is een soort syphon met water waar het "gas" eerst doorheen gaat eer dat het in de lucht inlaat komt.

Als je dat per ongeluk een "back fire" hebt komt de vlam alleen maar tot op de "bubbler" en trekt niet de cel in.

Groeten,

Easy rider.
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=easy rider;36815]Je kan de waterstof en zuurstof niet gescheiden houden omdat het samen uit de cel komt. wat men doet is een "bubbler" tussen de cel en het luchtfilter plaatsen, dat is een soort syphon met water waar het "gas" eerst doorheen gaat eer dat het in de lucht inlaat komt.

Als je dat per ongeluk een "back fire" hebt komt de vlam alleen maar tot op de "bubbler" en trekt niet de cel in.

Groeten,

Easy rider.

Toch denk ik dat die slang dan wel aan flarden is...
    Maargoed, zo groot is de kans op vuur in je inlaattraject natuurlijk ook niet.
    edited July 2008
    [quote=ingmar89;36816]............Maargoed, zo groot is de kans op vuur in je inlaattraject natuurlijk ook niet.

Denk ik ook niet, je moet de slang zelfs aansluiten voor het luchtfilter.

Groeten,

Easy rider.
    edited July 2008
    [QUOTE=easy rider;36818]Denk ik ook niet, je moet de slang zelfs aansluiten voor het luchtfilter.

Er voor ?? dan gaat ie dus door de hete turbo heen, mijn gevoel is juist in het inlaatspruitstuk.

Groet,
    Ingmar
Sign In or Register to comment.