Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Tank-in-tank

monkee21 PPO Burner
edited July 2008 in Algemene Techniek
Bij grote tankwagens die verschillende vloeistoffen vervoeren wordt soms gebruik gemaakt van een tank-in-tank systeem. Waarbij een soort ballon gevuld wordt met de andere vloeistof. Kunnen we dit principe niet gebruiken om het probleem van de extra tank te omzeilen. De vlotter zou dan gewoon zijn werk doen ( als ie niet in de knoop ligt )voor het totaal van de twee vloeistoffen en aldus een idee geven van de toestand.

Laat jullie Kreativiteit er maar eens op los.
groetjes Monkee

Comments

• Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Origineel idee. :idea:

In de luchtvaart past men rubber zakken (bladder-tanks) toe in vliegtuigen die geen vloeistofdichte vleugels hebben.

Als je dit voor elkaar krijgt verdien je de complexiteitsprijs! :)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    doet me wel gelijk denken aan nog een ander idee.... lpg tank openzagen, kleinere lpg tank (relatief klein verschil) erin bouwen, weer dichtlassen met openingen naar buiten. dan het geheel isoleren. binnenste tank PPO, en in de buitenste tank koelvloeistof vd motor.... dan heb je wel mooie tank verwarming. ...puur ff theorie.. maar mooi zou het wel zijn(wel hele lasklus) en met gewoon verkrijgbaar spul vd sloperij.

grtz, Fury
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Met dat ballon-idee zul je wel de brandstof onder druk moeten tanken... Maar euh... waarom :confused:
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    Nou simpel toch?
    -je orginele tank wordt kleiner, je gebruikt geen kofferruimte.
    -je orginele tankmeter werkt nog:)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    [QUOTE=ingmar89;36648]
    -je orginele tankmeter werkt nog:)

Dat betwijfel ik, de binnentank zit waarschijnlijk in de weg maar als het zou werken, hoeveel diesel en hoeveel ppo heb je dan ?
  • ingmar89 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=Raaf;36649]Dat betwijfel ik, de binnentank zit waarschijnlijk in de weg maar als het zou werken, hoeveel diesel en hoeveel ppo heb je dan ?

Was uiteraard een beetje in de ideal situatie;)
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Zoals ik al eens een keer eerder gepost heb in http://www.ppo.nu/forum/f59/svo-wvo-tanken-slovenie-2182/index2.html zijn deze Drinkwatertank flex 150 liter zakken wellicht ook een overweging om toe te passen als PPO tank. Voordeel ervan is dat ze makkelijk ergens onder te brengen zijn, denk maar eens aan onder een achterbank bv. een starre tank is lastig te maken daarvoor.

Groet,
    Ingmar
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    spijtig dat die waterzakken niet de helft kosten als ze half zo groot zijn, ik zou twee stuks van 75 wel zien zitten :D:D
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Wel even uitkijken met scherpe randen en uitstekende schroefjes.....:roll:
  • monkee21 PPO Burner
    edited July 2008
    Waarom?

omdat 2 tanks meer plaats innemen dan 1
    omdat je perfekt kan inschatten hoeveel diesel je nog hebt als je weet dat je bvb maar 10 liter dino tankt en de rest aanvult met ppo.Waarna je zoals gewoonlijk verder blijft rijden op ppo. Als je de dino alleen gebruikt om te starten kom je er heel lang mee toe. Wanneer je ppo op is ( geen paniek je kan zo omschakelen tijdens het rijden het systeem is zeer vlug ontlucht als je rijdt ( al stilvallende ))staat je metertje op de laagste stand bij 10 liter en dat kan je ook in je geheugen griffen.

omdat je tank uitgerust is met 2 leidingen waarvan je er eentje pikt voor de ppo. KGR dus.

omdat de dames en heren borderkeepers de inhoud van je tank checken of je niet met verdacht spul rijdt.

Omdat het een te gekke simpele en goede oplossing is

.

In de meeste labo's gebruiken ze cubitainers van 10 tot 20 liter. Zouden ze die ook in groter formaat hebben ? Deze kan je niet met druk belasten dat is meer iets voor een balg van een expansievat maar dat is rubber en niet bestand tegen oplosmiddelen.

Ik bel even naar de sloop om een tank te bietsen die dan kan dienen om te experimenteren

Groetjes Mon
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited July 2008
    Heb je al een tank gevonden?
  • monkee21 PPO Burner
    edited July 2008
    nee
    en de aanpassing zal niet makkelijk zijn
    spijtig maar ik heb niet voor gyneacoloog gestudeerd.
    het moet allemaal langs de vulstop worden ingebracht.
    nie simpel
Sign In or Register to comment.