Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Dieseltank voor PPO

hanzo PPO Burner
edited July 2008 in Algemene Techniek
image

Toevallig kan ik voor weinig (10 euro) van een boer een tank overnemen die oorspronkelijk voor rode diesel gebruikt is. Er zit ook een handpomp bij. Deze lekt wel, er schijnt een "touwpakking" in te moeten.

Het is een tank met een inhoud van 600 liter, afmetingen ongeveer 1,20 meter breed, 60 cm hoog.

Nu heb ik een aantal vragen:

- Zou dit praktisch zijn, beter dan een IBC van 600 liter? (Ik heb al gehoord dat een IBC handig is omdat je ziet hoeveel erin zit)

- Ik hoorde dat de rode diesel er zo uit is, loop ik dan ook risico dat het in de tank van mijn auto terug te vinden is

- Zou dit meer dan een IBC argwaan opleveren van eventuele pottenkijkers?

- Zou het staal gaan roesten en filters verstoppen? Van diesel weet ik dat het staal beschermt.

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited June 2008
    Als er rode mazout in gezeten heeft, afblijven...
  • hanzo PPO Burner
    edited June 2008
    Zou er geen methode zijn om de tank te reinigen?
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Bedenkwel dat een boer niets voor niets weggeeft. Ik zou gewoon een IBC nemen, veel makkelijker schoon te maken, die zijn niet veel duurder. Bovendien een IBC is ook veel lichter en gemakkelijker om te vevoeren.

Groet,
    Ingmar
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    - Zou dit meer dan een IBC argwaan opleveren van eventuele pottenkijkers?

Je zou hem afhankelijk van hoe je woont wel in camoflage kleuren kunnen verven.
    Tevens denk ik dat deze misschien minder ruimte inneemt dan een ibc.

Ach kon ik zelf maar een ibc kwijt in de kelder...
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Een 600 liter IBC kan je door een deur heen krijgen (wel eerst even open doen dan :D) omdat die 80 breed zijn.

Ze zijn nogal geliefd en zijn daarom duurder dan 1000 liter IBC's.

Groeten,

Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Easy, bij mij pastte die 600 liter ibc's mooi niet door de deur, maar ik heb ze gewoon uit elkaar gehaald en zo met 90 kilo en een aanloopje door de deur "gemotiveerd"
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Tering! wat zijn die IBC's duur!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    @Tjorque, we gaan niet Rotterdams schrijven he :D Tering.

Ja inderdaad duur, gewoon ff googelen of marktplaats.

@Miglowie, ik motiveer ook altijd, hier zeggen we "met geweld naai je een ezel"

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    Torque...wat vindt je duur dan 25 euro ?

Groet,
    Ingmar
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Marktplaats.nl > tonnen regentonnen of vaten evt. met kraantje - Tuin en Terras - Regentonnen
    Precies zo'n tonnen heb ik. (220 l)
    Betaalde geloof ik 20 e per ton incl. kraan.
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [quote=ingmar;36360]Torque...wat vindt je duur dan 25 euro ?

Groet,
    Ingmar

Ik doelde vooral op die nieuwprijzen van die IBC's... Ik weet dat ze tweedehands veel goedkoper zijn hoor :)
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited July 2008
    [QUOTE=wodan;36239]Als er rode mazout in gezeten heeft, afblijven...
  • hanzo PPO Burner
    edited July 2008
    Die 10 euro was de oud-ijzerprijs. Ik heb geen adres waar ik oud ijzer kan afleveren en ook niet veel zin om ermee te gaan slepen als ik 'm toch niet ga gebruiken. Dan laat ik die boer 'm zelf afgeven (er komt elke paar weken een ijzerboer bij hem langs).

De pomp is misschien nog wel te gebruiken maar heeft twee (drie) nadelen:

- Er heeft rode diesel in gezeten (hoe maak je dat schoon? Doorspoelen met wasbenzine of zo?)

- de pakking is stuk (hij had het over een touwpakking)

- Niet electrisch. Ik begrijp dat veel mensen op den duur toch een electrische pomp gaan gebruiken.

Maar laten staan dus :)
    edited July 2008
    10 euro voor oud-ijzerprijs, dat lijkt me stug dan wordt ie genept. Oud-ijzer doet momenteel rond de 25 eurocent per kilo (begin juli), lijkt me stug dat ie maar 40 kilo is.
    Waarschijnlijk zit er nog meuk in de tank waar de oud-ijzerboer geen trek in heeft.....

De pomp kun je gewoon spoelen met wat wasbenzine of diesel, zoveel residu zal er ook niet inzitten.

Groet,
    Ingmar
    edited July 2008
    Kom nou de pomp spoelen om rode diesel er uit te spoelen??????????
    WHAHAHAhahahaha :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
    Waar maken jullie je eigenlijk druk over?????????/
    Pfffffrrrrttt !!
    Zelfs een rechter zou jullie uitlachen!
  • hanzo PPO Burner
    edited July 2008
    Wat bedoel je daarmee? Het schijnt dat zelfs het kleinste spoortje rode diesel al een naheffing betekent. PPO daarentegen kan legaal op verscheidene plekken (w.o. Duitsland) getankt worden...
  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Maar hoeveel rode diesel zit er nog in die pomp? 100ml rood op een volle tank, merk je niet op hoor. Het wordt wat anders als je 5 liter bijtankt.
    edited July 2008
    Als het zover komt (naheffing) dan vertel je het verhaal van boer en pomp en dat geloven ze echt wel.
    Douaniers zijn ook mensen.
  • RaafRaaf Modding Member
    edited July 2008
    Bovendien doet de douane een visuele controle als ze je aanhouden, bij twijfel sturen ze een monster op (ik spreek uit ervaring)
    Maar ik denk niet dat ze rode kleurstof zullen zien van de resten in die tank.
    Vraag me enkel af hoe ze reageren op GPO ?
    edited July 2008
    [QUOTE=Raaf;37557]
    Vraag me enkel af hoe ze reageren op GPO ?

Volgens mij als ze er lucht van krijgen, zullen ze gewoon trek in een visje of friet krijgen.

Groet,
    Ingmar
    edited July 2008
    :lol::lol::lol::lol::lol:
Sign In or Register to comment.