Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Alfa 146 1.9 TD

Knientje PPO Newbie
edited June 2008 in Overige merken
Ik heb ooit een Seat Inca SDI gehad en 50-50 diesel/slaolie ging prima, maar nu heb ik zo'n Italiaan :mozilla_oops: en ik weet niet wat voor merk brandstofpomp er in zit en kan dit ding er eigenlijk wel op rijden?

Het is een Alfa Romeo 146 1.9 TD uit 1997. Het is dus nog een gewone turbo diesel en geen JTD dus

Wie heeft er al ervaring mee?

Comments

• easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Geweldige motor zo een 1.9 TD.

Welkom op dit forum Knientje.

Voor zover ik weet heeft die een Bosch pomp en kan dus op 100% PPO lopen (niet onaangepast natuurlijk).

Advies: gebruik de zoekfunctie op "Alfa" en je zal het e.a. vinden over je auto. Eerst ff flink inlezen, zijn zaken onduidelijk dan ga je vragen en dan naar harte lust ombouwen die auto.

Groeten,

Easy rider.
  • Knientje PPO Newbie
    edited June 2008
    Ik heb weinig zin om alle threads te lezen en handig ben ik niet, dus eventuele ombouw/aanpassing moet door professionals gebeuren, dus daar zit voor mij een kostenplaatje aan vast.Enig idee waar en wat ongeveer de kosten zullen zijn.
    ik zal niet lang met deze Alfa blijven rijden want hij bevalt me niet, maar ja ik heb hem nu eenmaal en als er dan toch slaolie in kan, altijd goedkoper dan diesel. met het PPO-verhaal in mijn achterhoofd heb ik een diesel gekocht, voor het geval die (de diesel en de benzine )echt onbetaalbaar worden. En voor een benzineauto zijn er weinig aternatieven....
    edited June 2008
    Aha, ik wil van alles maar wil er geen moeite voor doen.

Hmm, OK, Een professionele ombouw kost je al snel 1000 tot 1500 Euro en de schone PPO kost je tussen 1,00 en 1,30 per liter dus reken maar uit hoeveel kilometer je moet rijden om dat er uit te krijgen.

Je kan ook simpel beginnen en dat hoeft niet veel geld te kosten maar ik heb geen zin om dat allemaal uit te gaan leggen, dat kan je allemaal lezen op dit forum.

Plantaardige olie rijden doe je vanwege het milieu en dat je er op dan den duur wat geld mee bespaard is mooi meegenomen voor de knip.

Groeten,

Easy rider.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Hallo Knientje,

Haha, ik heb er nog geen cent mee bespaard, op het moment.
    Alles wat ik over hield van het "niet dieselrijden", zit weer ge
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited June 2008
    [QUOTE=easy rider;36175]

Plantaardige olie rijden doe je vanwege het milieu en dat je er op dan den duur wat geld mee bespaard is mooi meegenomen voor de knip.

Ha, ha dan moet je wel veel rijden want een PPO rijder is al snel bezig om iedere keer zijn systeem te moderniseren/aanpassen zodat je wel heeeeeeeel veel kilometers moet maken om het terug te verdienen.
    Hou het maar op een leuke hobby en doe het vooral niet voor het geld.

Succes

Douwe.
    edited June 2008
    [quote=Dappere Douwe;36193].....

Je hebt helemaal gelijk Douwe maar als je dit forum goed doorleest en niet opnieuw het wiel gaat uitvinden kun je voor redelijk weinig geld je auto ombouwen.

Groeten,

Easy rider.
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited June 2008
    't is mij nog niet gelukt maar dat hoeft ook niet. Ik vermaak me iedere dag weer en met het rijden en met het lezen. Geweldig.

Douwe.
Sign In or Register to comment.