Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Motorolie bijvullen

FaceFace PPO Burner
edited June 2008 in Algemene Techniek
Nu zag ik hier wel ergens een (stokoud) draadje over olie verversen, maar wat ik me nu afvraag:

sinds ik ZBO/dino mix rijd ('slechts' 25%) heb ik al enkele malen de motorolie moeten bijvullen. Niets dramatisch, al was dit voorheen nauwelijks nodig.

Weet iemand deze newbie uit te leggen wat de relatie kan zijn tussen PPO rijden en een stijging van het motorolieverbruik? Want daar ben ik toch wel benieuwd naar.

Goudgele groeten,

Comments

• CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ik zou het niet weten. Heb er nog nooit van gehoord.
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    schraapveren door ZBO in combi met lange stilstand vast misschien.
    heb wel is gehoord als die vast zitten t olie gebruik toeneemd.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Als het olie pijl stijgt, zou ik me zorgen maken.
    Omdat je nu bewuster met de wagen omgaat, vanwege het plantaardig rijden, valt het olie verbruik op. Als er geen donkere walm achter de wagen hangt en 's ochtends geen donkere plas onder de wagen ligt, zou je geen zorgen hoeven te maken.

Grtz, Ed
  • Dappere DouweDappere Douwe PPO Master
    edited June 2008
    Het is allemaal zo simpel :) :) :)

Douwe.
  • FaceFace PPO Burner
    edited June 2008
    CaddyEd -> klinkt aannemelijk; misschien ben ik toch meer bezig met "het nieuwe rijden" dan ik zelf in de gaten heb... En als verder niemand hier dit verschijnsel constateert, dan houden we het voorlopig maar op een incident.
Sign In or Register to comment.