Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Daihatus Taft

tim3343 PPO Newbie
edited June 2008 in Oosterse merken
Hi !

Ik heb hier nog niets teruggevonden over een Daihatsu Taft, dus gooi ik hier maar een lijntje uit.

Het gaat hem over mijn Daihatsu Taft Diesel van 1981 (soort jeepke). Volgens wat ik hier allemaal lees, zou die dus ook moeten kunnen rijden op een mix van diesel en plantaardige olie.

Mijn vraag : zonder aan te passen, hoeveel mag ik mixen ? 50/50 in de zomer en 80/20 in de winter ?

Hoe zit dat met die bezine, allez, dieselpomp of hoe heet dat ? Weet iemand of dat in zo'n Taft het degelijkere type is ? Ik las hier dat er twee soorten bestaan waarvan er

Comments

• MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [standaard antwoord-mode]Als je gaat mengen zonder ombouw, moet je luisteren naar je motor en met name de koude start. Nu de zomer eraan komt, zal je iets meer kunnen mixen dan in de winter.[/standaard antwoord-mode]
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Trek de motorkap open en maak foto's... :)
    Alles hangt er vanaf van wat voor motor en injectiepomp er in ligt.

Zonder ombouw zou ik niet teveel bijmengen. Lees de vele waarschuwingen die hier verspreid staan maar eens goed door. :D
  • stoterstangen90stoterstangen90 PPO Burner
    edited June 2008
    Ik geloof overigens dat je dan ook wel een van de laatst overgebleven Daihatsu Tafts hebt die er nog rondrijden in de lage landen.......
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ik denk dat er nog wel aardig wat Rocky's zijn en die zouden hetzelfde moeten zijn?
  • tim3343 PPO Newbie
    edited June 2008
    [quote=stoterstangen90;35396]Ik geloof overigens dat je dan ook wel een van de laatst overgebleven Daihatsu Tafts hebt die er nog rondrijden in de lage landen.......

Dat valt nog wel mee hoor. Ik ken toch nog een aantal Taft-rijders. Maar met veel zijn we inderdaad niet meer :-)
Sign In or Register to comment.