Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

vraagje aan nero of andere ppo/apo nerds.

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited June 2008 in Algemene Techniek
heb ontdekt dat mijn oude originele filterkop een ingebouwde terugslagkep heeft.
Heb even flink aan het slangetje gezogen ( in tegengestelde richting dus zou het dicht moetern zijn) . Toch hoorde ik een soort klein sisisend geluid aan de binnenkant van de filterkop. Dat zou dus inhouden dat deze terugslagklep kapot is . Wat zouden hiervan de gelvolgen kunnen zijn. Is het misschien mogelijk dat er daardoor lucht in de brandsofpomp komt.

Kan het zijn, bij geen gebruik van een terugslagklep (diesel kan dus vanuit pomp teruglopen) er lucht in de leidingen ontstaat, en bij weer gas geven deze lucht weer in de pomp gezogen word.?????

Comments

• jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Sorry pieterbell0001 ik ben geen nero of nerd, jij hebt meer posts gemaakt hier dan ik.

Gisteren had ik mijn slangen verkeerd om op de magneetkleppen. Dan zuigt de pomp de slang vacuum dus met ingeschakelde magneetklep. Rijd voor geen meter. Maar op het moment dat ik de schakelaar terugzette draait het motortje weer primagoed. Een klein beetje lucht in je diesel leidingen hoeft volgens mij geen probleem te zijn als dat meteen retour gaat naar je tank.
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    absoluut! Zeker kan er hier lucht in de pomp binnenkomen.
    Dat dingetje zit er niet voor niks.
    Best compleet vervangen. Is al bij al niet zo duur dacht ik.

Gr
    Nero
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited June 2008
    weet nu waarscheinlijk waar het lek zit....
    was vanmiddag aan mijn filter aan het rotzooien ( hij was flink heet) en kwam toen tot de ontdekking dat mijn filter na een uur gereden te hebben , ongeveer half leeg was,
    bij het losdraaien ervan zag ik dat er al olie uitstroomde voordat ik hem had los gedraaid.

heb namelijk een heel groot filter waar 1,3 liter in gaat . Dat ding weegt dus alles bij elkaar ongeveer 2 kilo, als dat gewicht gaat schudden terwijl je rijd , word de rubber ring vervormt, en trekt ie een beetje lucht naar binnen, temeer daar ik ook een filterhuis had met een heel smal afsluitrandje waar ook nog 2 ribbeltjes op zitten . Ook kwam het omdat ie flink heet werd waardoor de rubberre afsluitring makkelijker te vervormen is.
    heb nu op de sloop een ander filterhuis gehaald met een breed en vlak afsluitvlak.

denk dat het nu beter gaat lukken
    edited June 2008
    heb gisteren ook even het zeefje wat in de tank zit doorgeblazen..... nou ... dat scheelde werkelijk een stuk zuigkracht .

had zo'n handpompje bij monopoel besteld ( rubberen balletje) die op de aanvoer gezet.
    als je hem inkneep, duurde het ongeveer een minuut voor dat hij weer in de originele stand was.
    heb toen de kompressor op de aanvoer gezet, en even flink geblazen.
    daarna weer het pompje geprobeerd , en..... hij kwam een stuk sneller in zijn originele stand.

conclusie : zeefje in tank kan ook voor problemen zorgen , af en toe schoon blazen via de aanvoer. of tank open en eruit halen.
    edited June 2008
    zo.... van de week toch maar even de tank onder mijn auto uit gehaald.
    wat een troep zat er in het zeefje ..... niet te geloven ... helemaal dicht zat ie.

http://83.160.188.70:50000/tank/zeefintankna3jaart_ppo_apo.jpg

gelijk ook maar een nieuwe lijding aangebracht 12mm koperen pijp, en zeefje verwijderd.
    oude situatie

http://83.160.188.70:50000/tank/tank%20voor%20behandeling.jpg
    nieuwe situatie

http://83.160.188.70:50000/tank/tank%20na%20behandelin.jpg

http://83.160.188.70:50000/tank/binnenkant_tank.jpg

trekt nu veel beter , kan de pomp meer vervroegen zonder problemen,
    start gelijk ( voorheen ook wel , maar duurde toch iets langer als nu)
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Koper en PPO zijn geen vrienden.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Klopt, maar in hoeverre brengt dat schade en waaraan?

Bij mijn "thuis tank systeem" zoals o.a. te zien is op deze site en de site van Elsbett, heb ik dikke koperen 22MM leidingen gebruikt, zal wel even duren eer dat deze door gaan "rotten", als je van rotten kan spreken dan.

Als je een IP heb die volledig elektronisch gestuurd is, o.a. zonder gaskabel, dan heb je daar meestal koperen sleep contacten is zitten dus dan zou juist hier schade kunnen ontstaan maar dan is de vraag: gaat ie nu stuk of niet en gaat is stuk, hoelang duurd het dan voordat ie de geest geeft?

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    ik heb het vermoeden dat ikzelf het eerst de geest zal geven.!!

Als je een IP heb die volledig elektronisch gestuurd is, o.a. zonder gaskabel, dan heb je daar meestal koperen sleep contacten is zitten dus dan zou juist hier schade kunnen ontstaan maar dan is de vraag: gaat ie nu stuk of niet en gaat is stuk, hoelang duurd het dan voordat ie de geest geeft?
  • Ruud S Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Easy Rider: naar aanleiding van die foto had ik een telefoontje ontvangen van een collega ombouwer, vandaar mijn reactie:)
  • Yukkie PPO Newbie
    edited June 2008
    Effe een vraagje

Hoeveel zbo kan ik ongestraft toevoegen aan ca. 60 L diesel zonder dat ik ook maar iets aan m'n pomp o.i.d. hoef te veranderen..... 1:10 1:20 ??? (ben nog een noob maar zag hierover zo 1,2,3 niets op het forum staan)

Yukkie
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    [QUOTE=Yukkie;35711]zag hierover zo 1,2,3 niets op het forum staan

Misschien niet 1,2,3 maar als je even de tijd neemt vind je het vast.
    Bovendien open een eigen topic als je vragen hebt dat is wel zo overzichtelijk
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    Hallo Yukkie,

FF hier de zoekfuntie gebruiken, zoek op "mengverhouding" en ik vind

http://www.ppo.nu/forum/f59/zet-hier-uw-1-tank-mixverhouding-neer-per-maand-1080/

Hey zie daar, mengverhoudingen voor 1 tank systemen en auto's zonder ombouw.

Hoeveel zbo je ongestraft kan toevoegen weet niemand, dat is helemaal afhankelijk van type IP en combinatie buiten temperatuur.

Groeten,

Easy rider.
  • Yukkie PPO Newbie
    edited June 2008
    Raaf & Easy Rider bedankt !

(Jullie hebben hele leuke onderschriften)

Yukkie
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Begin met 5-10 %.
    Dat is veilig.
    Als je meer toevoegt merk je dat bij starten. Merk je vanzelf.
    Daarna kun je meer toevoegen of ombouwen.
Sign In or Register to comment.