Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Apoisten opgelet. zet hier uw ervaring m.b.t. vervanging filter.

pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
edited June 2008 in Olieen
kunnen julie hier een draadje maken met betrekking tot het vervangen van het filter, type en merk bij rijden op apo.

zou graar willen weten om de hoeveel km je met apo het filter zou moeten vervangen.
En ook graag verwarmd en onverwarmde ervaring.

heb zelf een filter van monopoel er op zitten , de grootse van 1,2 liter inhoud.
moest ik al na 1500 km vervangen op apo dus en onverwarmd.

ga nu weer voorverwarmen met plaatwisselaar, maar de boel werd zo heet dat al de hete slangen werden dicht gezogen vandaar dat ik een tijdje zonder verwarming heb gereden.
heb nu alle slagen die heet worden vervangen door uitgegloeid koperen buis 12 mm.

het schijnt op het eerste gezicht te werken .

Comments

  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=pieterbell0001;35068], maar de boel werd zo heet dat al de hete slangen werden dicht gezogen .


    k denk dat jij zie quote een ander probleem hebt.
    en dus achteraf gezien nog nooit een echt verstopt filter hebt meegemaakt

    wbt filter: MAN filter , type WK 8423. ( orgineel VW filter)
    en draai al jaren lang meer dan 15000 km per filter mee.
    en hij zit na de platenWW, en word knetterheet.

    grtn en sucses.
  • pieterbell0001pieterbell0001 PPO Addict
    edited June 2008
    gebruik je dan ook een opvoerpomp????
    ik eerst wel , maar doet t nou niet meer , dus heb ik verwijderd.

    [QUOTE=pjotter;35070]k denk dat jij zie quote een ander probleem hebt.
    en dus achteraf gezien nog nooit een echt verstopt filter hebt meegemaakt

    wbt filter: MAN filter , type WK 8423.
    en draai al jaren lang meer dan 15000 km per filter mee.

    grtn en sucses.
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=pieterbell0001;35081]gebruik je dan ook een opvoerpomp????
    .


    nee niet nodig: want heb de aanvoernippel APO/PPO onder in mn 90 liter rvs tank.
    dus heb altijd druk op mn PPO aanvoersysteem.
    zelfs in de winter als de APO/soja als behangplaksel zo dik in mmn tank zit,
    worden mn knetterhete LGR leidingen niet vacuum gezogen.

    dus:roll:
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2008
    Goed idee Pieterbel
    Zullen we het een beetje gestructureerd aanpakken:
    Voertuig:
  • NiekNiek Super Moderator
    edited June 2008
    Hier dan de waarden voor mijn auto:

    Voertuig: Mitsubishi L300 4x4 TDI
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    VW golf. 1900D bj 1996,
    motor type: Y1

    PPO ombouw:
    2 tanksysteem, met KGR. bij mij LGR-(lang gesloten retour.)
    omdat ik de PPO kranen binnen in mn auto heb.

    wbt filter:
    MAN filter , type WK 8423. ( orgineel VW filter)
    en draai al jaren lang meer dan 15000 km per filter mee.
    filter zit zamen met de KWW in geisoleerd, en krijgt de PPO na de WW.
    ( knetterheet dus).

    zomer/winter: geen verschil.

    opvoerpomp:
    niet nodig,daar mn PPO tankaanvoer onderin zit.
    waardoor mn LGR altijd onder druk staat.

    soort PPO:
    meestal soja,dan ZBO en APO.
    merk geen opvallend verschil wbt filterwissel tussen deze 3 soorten.
    in de toekomst misschien ook nog XW100.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Voertuig: VW Caddy 1.9 TDI
  • DyslectieDyslectie PPO Master
    edited June 2008
    Voertuig:vwt4
  • DD PPO Burner
    edited June 2008
    Voertuig: Nissan patrol 3.3 td
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Voertuig: VW Caddy 1.9 SDI
    Tank systeem: Tweetanksysteem
    Twee filters (1 voor dino, 1 voor gpo)
    Filtertype voor de gpo: ALCO
    Filterinhoud: 1,2 liter
    Geen verwarmde gpo tank, maar wordt wel verwarmd door de warme retour
    Warmtewisselaar: Voor gpo filter
    Kort gesloten retour: Nee
    Grof voorfilter: Ja
    Extra opvoerpomp: Ja, Facet
    Kwaliteit APO: 1µ gefilterd
    Verschil zomer/winter: Geen
    Filterwissel: Om de 7500-10.000 km
    Opmerkingen: Circa 5-10% eigengemaakte biodiesel toegevoegd bij de GPO
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Voertuig: peugeot 205
    Tank systeem: 1-tank
    1 filter
    Filtertype voor de gpo: Bosch
    Filterinhoud: ?
    standaard voorverwarming P205
    Warmtewisselaar: na GPO filter
    Kort gesloten retour: Nee
    Grof voorfilter: Nee
    Extra opvoerpomp: Nee
    Kwaliteit APO: 10µ gefilterd
    Verschil zomer/winter: ??
    Filterwissel:Dino en flesjestijd pas na 40-50.000 km
    APO/GPO tijd, bij 14-15.000 begint het inhouden en bokken bij hoge snelheid.
    Opmerkingen: APO/GPO bevat standaard 5% ome peter. mix variatie 5-20% ome peter.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Goe bezig eric ;-)
Sign In or Register to comment.