Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

read/post restricties mogelijk voor newbies?

ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
edited June 2008 in Forum beheer
Tis maar een balletje wat ik ff opgooi.....verwacht storm. Er komen stees meer nieuwbees met vragen. sommige vanuit luiheid, sommige vanuit commercieel belang en sommige vanuit....achja.
Kunnen we tijdelijk ff een postingstop voor newbees (nieuwe en newbies met minder dan 5postings) doen, daarmee bedoelende dat ze niet in de huidige topics kunnen posten of nieuwe kunnen aanmaken behalve in een apart NEWBEE hoofdstuk????

in dat aparte voor hen toegankelijke newbie hoofdstuk kunnen ze alles gooien. aan de langere leden dan om er een antwoord op te geven. later kan zo'n (serieuze) newbie wel toegang krijgen tot de rst om te posten.

dus read/post restricties mogelijk?

Comments

• wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    Tja, ze storen me ook al eens, maar soms vergis je je al eens (Zie bv. posts ampuriab) ...

Ik ben eigenlijk meer voorstander voor een niet vermeld forum gedeelte dat pas zichtbaar word eens je bv 50 of 100 posts hebt... Of dat je pas begint te zien als de forumbeheerde of een moderator je toegang heeft gegeven...
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Wodan, die discussie is een tijdje terug al geweest. Dat van ampuriab is spijtig.
    Misschien in combinatie met mijn voorstel van de post restrictie, een nieuwbie kan bij zijn aanmelding een bericht sturen naar Menno met daarin een motivatie om al direct een posting licentie/vergunning of hoe je het wilt noemen te krijgen.

In ampuriab zijn geval zou dat geen probleem geweest zijn. kheb het dan niet over 1 of 2 regels maar meer wat zijn je plannen, wat is je ervaring en ff voorstellen.

Ik zie en verwacht echt een storm van newbies met 'storend' postings of deja-vu postings omdat ze de zoekmachine niet gebruiken. of mensen die hier hun frustraties rondom de dinoprijs gaan spuien. Hahahah geef ze anders alleen posting toegang tot de koffiehoek!!
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=wodan;34413]Of dat je pas begint te zien als de forumbeheerde of een moderator je toegang heeft gegeven...

Dat hebben we al, namelijk de betaalde toegang.
    edited May 2008
    feit constatering door Ruud S over belangstelling voor dit forum

Vanuit heel Europa is er ineens heel veel belangstelling (2 tot 3 maal zoveel). Ik hou dat dagelijks bij.

temeer reden voor bovenstaande.
  • NiekNiek Super Moderator
    edited May 2008
    Ik snap er echt niks van. We zijn een openbaar forum, we promoten het rijden (en meer) op plantaardige olie (biobrandstoffen in zijn algemeenheid). Dat doen we vanuit oogpunt milieu en soms/vaak ook kosten. Het is fantastisch als er meer mensen gaan ppo-en. Daarmee geef je PPO een groter draagvlak en wordt je (door de gemiddelde Nederlander/Belg) niet meer beschouwd als idioot en onbelangrijk bijverschijnsel.
    Laten we alle newbies hartelijk welkom heten en ze helpen het forum te doorgronden.
    Niek
  • neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Niek, ik ben het met je eens! :p
    Hoewel sommige berichten van newbies me totaal niet interesseren. Maar dan heb je ook de keuze om er niet op te reageren of ze gewoon niet verder te volgen.
    Voila.

Laat ze toch doen. We zijn zelf ook zo begonnen in de tijd!

Gr
    Nero
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=nero;34449]Voila.
    [QUOTE=nero;34449]niet op te reageren

..8-)..
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    [QUOTE=smul;34418]Dat hebben we al, namelijk de betaalde toegang.

Ah, ik wist niet dat dat er effectief al was!
  • dyssie pda PPO Wannabe
    edited May 2008
    balletjes gooien.
    en dan hopen op storm.

dat is pas iritant.

waar om lobie je zo tegen de nieuwe hier.
    lees het dan niet.

toen ik hier voor het eerst kwam
    gloof de ik het ook niet.

(tank al je helle leven aan de pomp
    en nu kan je gewoon op po rijden.
    ik heb heel lang gedacht dat het een
    1april grap was)

dus ik kan mij de argwaan wel begrijpen.

ps we hebben het hier kort geleden nog wel over gehad.
    dus van waar dit topic op nieuw

dyssie
    edited May 2008
    oke, ik heb mijn punt gemaakt. ben zeker niet tegen newbies maar goed als er dan totaal geen poging gedaan wordt om iets van structuur te blijven houden op ppo.nu so be it.
    dan piesen we maar overal en in elke post, waar zeiken we ook eigenlijk over?
    ff wat opschonen in het forum tot nader order.
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited May 2008
    Hi Ericzwiep,

Je hebt PB.

Groeten,

Easy rider.
  • mennomenno Webmaster
    edited June 2008
    [quote=ericzwiep;34510]oke, ik heb mijn punt gemaakt. ben zeker niet tegen newbies maar goed als er dan totaal geen poging gedaan wordt om iets van structuur te blijven houden op ppo.nu so be it.
    dan piesen we maar overal en in elke post, waar zeiken we ook eigenlijk over?
    ff wat opschonen in het forum tot nader order.
    mensen,

er wordt wel degelijk gewerkt om het forum te verbeteren maar een groot deel hiervan gebeurt achter de schermen. Daarnaast draaien we volledig op vrijwilligers en kan het dus wel eens gebeuren dat mensen geen tijd hebben. Dat is de realiteit en daar zullen we mee moeten leven.

Bij mij thuis zagen de afgelopen 3 weken er als volgt uit: 5:45 opstaan, naar het werk, 18:00 thuiskomen, eten en tot 23:00
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Aan allen die zich drukmaken over newbies en dergelijk....

Aanschouw hoe het ineens erg stil wordt, omdat de flesjes te duur zijn ten opzichte van Diesel. Ik had dit wel een beetje verwacht, mensen zijn te lui om een beetje moeite te doen, waardoor de meeste newbies nu al weer afvallen.

De echte stokers zien we wel op het forum, de serieuse ombouwers zijn druk bezig, al mis ik wel hier en daar ombouwfoto's :wink:

Tim
  • Ondar PPO Wannabe
    edited June 2008
    [quote=Tim;35155]
    De echte stokers zien we wel op het forum, de serieuse ombouwers zijn druk bezig, al mis ik wel hier en daar ombouwfoto's :wink:

Eens, ik ben inderdaad ook druk bezig geweest.
    Van mijn Visa diesel moest spatbord en bumper vervangen worden (ik had een vangrailtje aangetikt). Mijn 2cv is geschorst en begonnen met voorbereiden om chassiswissel uit te voeren. Eigen huis verkoopklaar gemaakt, uitzoekwerk betreffende zelf (ver)bouwen van een schuur naar een huis is in volle gang: bod gedaan op pakhuisje in Den Bommel.

Mijn inbouwinstallatie is nu half afgemaakt, oftewel hij doet het wel maar is niet mooi afgewerkt en ben er dus ook nog niet trots op.
    Dit weekend hoop ik zaterdag weer een dagje tijd te hebben en hoop de ombouw af te maken daarna zal ik de foto's ook posten uiteraard.

groeten,

Ondar
    -die al wel op GPO rijd-
Sign In or Register to comment.