Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

koude GPO in pomp

Ondar PPO Wannabe
edited May 2008 in Algemene Techniek
Wat is de beste manier om op koude GPO te starten indien je (lees ik) vergeten ben om voor stoppen van de motor de brandstof op diesel te zetten.

voorgloeien --> starten --> niets --> shit vergeten gister om te zetten --> terug naar diesel zetten
3x voorgloeien --> starten --> niets
voorgloeien --> doorstarten tot buren raar opkijken --> niets

aanvoerleiding is nu vol met diesel --> doorstarten (gaat nu wel steeds sneller) --> niets

stiekum klein beetje remmenreiniger in luchtinlaat --> starten lopen, beetje zagen en dan na 30 seconden goed stationair.

Nu is mij verteld (en is ook heel logisch) dat dit toch niet helemaal goed is voor mijn motor.

greetingzz,

Ondar
-die niet meer moet vergeten om terug op diesel te zetten en een verklikkertje in gaat bouwen-.

Comments

  • browniebrownie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Dat is in elk geval slecht voor je pomp (en startmotor). Je merkt al wel aan het startgedrag dat je startmotor moeite heeft om een bandstofpomp vol GPO rond te draaien.
    Dus vooral voorkomen dat dit gebeurt. De beste oplossing zou natuurlijk zijn de pomp leeg laten lopen en vullen met diesel, maar dat is niet zo praktisch als je net weg moet.
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    Beste wat je kan doen is gans het motorcompartiment opwarmen naar +70 graden Celcius en dan starten...
    Dus wagen binnenzetten (duwen dus, gaat ge zelf al warm van krijgen) en heteluchtblazer onder de motor zetten en halve dag laten 'opwarmen'...
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Ik denk dat als je pomp opgewarmd is naar pak m beet 20 graden je motor wel te starten is hoor. Dus als je met de fohn/verfafbrander tekeer gaat, moet je een heel eind komen.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Ondar,

    Een (spreek uit) feun (hoe schrijf je dat?) op je pomp, leidingen, maar ook je filter. Als je tot 20-30° komt is dat waarschijnlijk al genoeg. Dit neemt misschien 5 min. in beslag en ontziet je pomp, startmotor en je accu :D.

    Herman
    300SD
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=pena;33773]Een (spreek uit) feun (hoe schrijf je dat?)

    föhn

    Ja, ich bin hier der deutscher
    :-)
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Dank(e) Smul,

    Sieht viel besser aus :p.

    Herman
    300SD
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    "feun" :D

    @ Pena, het lijkt hier bijna "The revenge of the pink panther": "there is someone on the feun" "do you have a reum"

    @ Smul weet jij de officiele nederlandse vertaling voor "Schwitzerdütsch"?

    Neandertaal ! :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    "Are there any massages?"
    "Kato, wher are you hiding?" Toen waren we nog jong....
Sign In or Register to comment.