Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

rijden op oude motorolie?

furyfury Livin' and Breathin' PPO
edited May 2008 in Olieen
hey hoi,

zat net zomaar te brainstormen. zou het mogelijk zijn oude afgewerkte motorolie zodanig te filtreren en te verdunnen dat dit ook te verstoken is?

ik weet dat een diesel prima loopt op nwe motorolie(welliswaar wa dik voor de pomp).

heb namenlijk nog een tankje olie staan die ik graag wa leger heb (litertje of 2000) ;) lolz

grtz, Hans

Comments

• neronero Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    is natuurlijk goed te doen,
    maar wat je uitstoot, dat is niet meer te doen! :(
    zwarte rook a volont
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    vandaar dat ik me afvroeg of dit op de een of andere manier zodanig te filtreren is en evt te verdunnen met andere brandstof ofzo zodat het niet extreem rookt ofzo. tis ook meer brainstormen. ik grap al jaren dat ik eens een oude tank of vr8wagen ofzo zou moeten hebben om het op te stoken...maar vroeg me toch af of het personenauto geschikt te maken zou zijn...mn vat is nu vol en moet het gaan laten ophalen. strax mooie kostbare brandstof kwijt;)

maar kga toch eerst maar eens lekker op PPO rijden:)

nu nog filterdoek regelen voor oude ZBO te filteren. kon dat via caddy daddy ofzo(d8 zoiets ergens gelezen te hebben)

greetz, Hans
    edited May 2008
    filterdoek moet je bij Easyrider halen. Dacht dat ie net een grote lading binnenhad, en zeer goedkoop.

Gr
    Nero
  • Man@workMan@work Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Motorolie is echt om te smeren. niet om te stoken!

Waarom koop je geen Trabbi of een oude tweetakt motorfiets en ga je het verstoken in een 1:50 mengsmering? Dan is het nog enigzins te verantwoorden.
    edited May 2008
    met 2000l motorolie zal ie dan veeeeeeel kilometers moeten afleggen.:D
    edited May 2008
    haha, ik heb al een trabant....was mn eerste auto. heb er 8 gehad en nog steeds eentje...lolz! toeval:D
    edited May 2008
    mengverhouding 1 op 33 verbruik 1 op 15 ...reken maar uit..ongeveer een miljoen kilometer ofzo..lolz

thnx voor de reactie..nu eens easy rider zien te vinden
  • TjorqueTjorque Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    Laat die olie maar gewoon recycleren... :D
    Das iets ecologischer dan vervuilde olie opstoken, want dan stuur je een hoop metaaldeeltjes (om maar te zwijgen over de andere rotzooi) in de lucht, die ik niet wil inademen...
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited May 2008
    [QUOTE=Tjorque;33895]Laat die olie maar gewoon recycleren... :D
    Das iets ecologischer dan vervuilde olie opstoken, want dan stuur je een hoop metaaldeeltjes (om maar te zwijgen over de andere rotzooi) in de lucht, die ik niet wil inademen...

Mee eens. Yakkie...
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited May 2008
    Mijne heren,

Ik heb al vanalles verstookt in een zelfontsteker.

Zuiver en alleen om uit te vinden wat er mogelijk is.

Het aanwenden van hedendaagse motorolie als brandstof is gewoonweg niet aanvaardbaar.

Vroeger kon het wel, minerale olie zonder al te complexe doops. De MWM van Dr. Maurer was er voor gemaakt.

Maar nu, met alle volle synthen en half syntheten, echt niet doen!

Milieutechnisch en ecologisch absoluut niet verantwoord!

Groet,Cp
  • wodanwodan Super Moderator
    edited May 2008
    Het KAN wel, zie bv in autogarages. Kost veel geld omdat de verbranding perfect moet zijn en de verbrandingsgassen 'gewassen' moeten worden.
    edited May 2008
    twas ook meer brainstormen. ik hoorde van mn olie leverancier dat ze de oude olie weer recyclen. ergens int voormalige oostblok ofzo zou fabriek staan die oude afgewerkte olie weer reinigt tot schone olie. dus blijkbaar kunnen ze het dan toch weer mooi maken.....waarschijnlijk met zeer ingewikkelde proced
Sign In or Register to comment.