Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

GPO schoonmaken, nieuwe manier

1235»

Comments

• pjotterpjotter Banned
    edited March 2009
    mooi Smul": kunnen ze rustig slapen vanacht.

BEHALVE Hanzo:want die MOET verplicht (bij)doorlezen lezen vanacht.
    en leren Quoten?:rolleyes::D
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=pjotter;47090]kunnen ze rustig slapen vanacht.Sinds jij G3 rijdt, slaap ik niet meer :mrgreen:

Je moet je ook willen verdiepen in Biodino maken, dan begrijp je al veel meer....

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited March 2009
    [quote=Tim;47091]Sinds jij G3 rijdt, slaap ik niet meer :mrgreen:

heb jij een probleem Tim,ik niet.
    ik lig niet wakker van G3,bijna wel van overstap van Duits naar Frans merk.

[quote=Tim;47091]
    Je moet je ook willen verdiepen in Biodino maken, dan begrijp je al veel meer....
    Tim

klopt: en niet naar de laatste stap vragen als je de eerste nog niet snapt.
  • hanzo PPO Burner
    edited March 2009
    [quote=smul;47088]Precies. Wanneer je verontreinigt vet gebruikt verloop je biodieselproces niet volledig / optimaal zijn wij achter gekomen. Vandaar dat we het vet nu eerst zuiveren van zoveel mogelijk andere zaken zoals water, mechanische vervuiling en andere rommel.

Klopt, het is eigenlijk helemaal niet zo ingewikkeld... maar het moest natuurlijk wel bedacht worden! (die credits komen Cp toe!)

Dus dat deden jullie eerst niet?

Dat je van zo schoon mogelijk vet moet uitgaan om biodiesel te maken lijkt me evident... Voor de reactie zelf, maar ook voor de kwaliteit van het eindproduct. Ik nam (en neem) aan dat je nl. niet alle stukken vlees en veren in het biodieselvat laat zitten. In die zin vroeg ik me dus ook af wat die nieuwe stap dan was. Ik had het eigenlijk niet verwacht dat dat (blijkbaar) eerst zo was. Vandaar ook de opmerkingen van Carlo - hoewel wat cru - waar ik me wel in kon vinden. En echt geniaal is het niet, afschuimen en decanteren. Maar wel leuk dat er nu plaatjes bij staan van dat proces.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=hanzo;47102]Dus dat deden jullie eerst niet? Dat je van zo schoon mogelijk vet moet uitgaan om biodiesel te maken lijkt me evident... Voor de reactie zelf, maar ook voor de kwaliteit van het eindproduct. Ik nam (en neem) aan dat je nl. niet alle stukken vlees en veren in het biodieselvat laat zitten.

Hanzo, natuurlijk zal iedereen die biodiesel maakt de stukken vlees en veren eruit halen. Inmiddels heb ik ook het proces van een aantal andere biodieselmakers gezien, en niemand haalt de opgeloste vervuiling uit het vet. Men maakt biodiesel van alle rommel dat overbleef, zonder het eerst te zuiveren. Dat is de reden waarom men vreemde niet bruikbare emulsies overhoudt in het proces.

We hebben op de nieuwe manier een veel betere afscheiding gekregen van de glycerine, de biodiesel had destijds een fantastische kleur...dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet :)
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=smul;47175]de biodiesel had destijds een fantastische kleur...dan weet je weer waarvoor je het allemaal doet :)Je spreekt verleden tijd, zijn jullie gestopt?

Tim
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [QUOTE=Tim;47177]Je spreekt verleden tijd, zijn jullie gestopt?

In december/januari en februari vrij weinig gedaan door tijdsgebrek. Het begint nu weer langzaam op gang te komen.
Sign In or Register to comment.