Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

GPO schoonmaken, nieuwe manier

135

Comments

• penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Leuke foto's Smul,

Dat je op dat vet nog kan rijden :confused:.

Herman
    300SD
  • wodanwodan Super Moderator
    edited June 2008
    Mits vet proper is en goed verwarmd, kan je erperfect op rijden. Zie bv omgebouwde trucks in de US, met hun grotere afstanden pas echt zinvol.
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;34654]en de koude start niet te vergeten.

en das de bedoeling van de ontwikkelaars van t goedje.

Pjotter,

Wat dat betreft heb ik van te voren tegen je gezegd dat we nog in de testfase zitten. Wat we nu zien is dat de ene auto start er wel goed op, de ander start ook maar draait niet smoothy de eerste kilometers. Om dat te ondervangen is het meemengen van een klein beetje diesel al genoeg, je hebt in elk geval wel veel minder diesel nodig!

We moeten natuurlijk nog wat in het recept bijschaven. Afgelopen zaterdag en zondag nagenoeg de gehele dag bezig geweest met brouwen. Ook al is dit de derde + vierde batch, we hebben weer nieuwe dingen geleerd!
    edited June 2008
    Respect! Doe zo verder zou ik zeggen. Succes.
  • monkee21 PPO Burner
    edited June 2008
    van vet en viezigheid schone brandstof maken dat verdiend idd respect. Smul en CP zijn jullie mss. TiTa -tovenaar of hans Kazan .

Der staat hier al een kleine 500 kg standby om het de volgende winter ook eens te avonturen.

Respect !!
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    TITA Toveraap :D.

Vandaag de XW100 getest, ik had nog wat GPO in de tank dus mix gereden, 25% GPO / 75% XW100.

Verschil in starten heb ik niet gemerkt omdat de Beemer met deze temperaturen toch al na 1 keer voorgloeien goed start.

Maar..... wat wel opviel was dat de motor "stiller" was en dat al bij lage temperatuur van de IP.

Veel meer is mij eigenlijk niet opgevallen behalve dan dat de scherpe GPO geur minder aanwezig was.

Morgen en woensdag nog even 2 lange ritten maken (totaal 600KM) daarna post ik weer ervaringen.

Groeten,

Easy rider.
  • tdibertje PPO Burner
    edited June 2008
    [quote=smul;33685]De glycerine die we overhouden in het biodieselproces slaan we op en gebruiken we om Chicken Powers huis mee te verwarmen. Onlangs heeft hij een kachel aangeschaft en die aangepast zodat er glycerine mee verstookt kan worden.

Kunnen jullie iets meer vertellen over het aanpassen van een ketel om er glycerine me te stoken??
    Hoe houd je het spul vloeibaar (heet)??
    Ik heb ook nog een hoop flesjes glycerine staan die ik eigenlijk wil verstoken.
    Als alternatief hiervoor wil ik ook een deel van m'n eigen gebrouwen biodino verstoken in mijn ketel.

Ik vind erg weinig info hierover op het net, dus vandaar deze vraag.

Groetjes tdibertje
  • ingmar89 PPO Burner
    edited June 2008
    [QUOTE=tdibertje;34793]Kunnen jullie iets meer vertellen over het aanpassen van een ketel om er glycerine me te stoken??
    Hoe houd je het spul vloeibaar (heet)??
    Ik heb ook nog een hoop flesjes glycerine staan die ik eigenlijk wil verstoken.
    Als alternatief hiervoor wil ik ook een deel van m'n eigen gebrouwen biodino verstoken in mijn ketel.

Ik vind erg weinig info hierover op het net, dus vandaar deze vraag.

Groetjes tdibertje

Volgens mij is het een houtkachel\palletkachel...
    edited June 2008
    In navolging op mijn ervaringen met de XW100 kan ik melden dat het spul goed te verstoken is echter..... het tikken van 1 van de verstuivers is weer terug, de motor draaid er niet minder door maar eerst liep hij bijna geruisloos en nu is het tikken weer terug, soms hard soms zacht.

Ik heb inmiddels een middel gevonden wat dit tegen zou moeten gaan en ga dit vogende week testen, hierover later meer.

Groeten,

Easy rider.
    edited June 2008
    ER,

Begrijp ik het goed dat 1 van de verstuivers niet (meer) tikte bij GPO maar wel weer bij XW100? En ook bij dino?

Heren mixers: kan dit te maken hebben met de viscositeit?

Herman
    300SD
    edited June 2008
    Nee ik heb altijd last gehad van tikkende verstuivers bij PPO alleen soms is het weg en soms komt het weer op. Bij de XW100 was het even weg gisteren maar is vandaag weer terug gekomen.

Met DINO weet ik het niet, ik heb nog nooit met deze verstuivers gereden op DINO.

Groeten,

Easy rider.
  • Chicken PowerChicken Power Banned
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;34468]
    tuurlijk ben ik ANTI biodino door de aanwezige methanol
    maar CP en Smul beweren dat er minimaal in zit.
    Pjotter, lees de andere postings is door.
    Waarom anti bio dino? Die methanol is in die vorm dan geen methanol meer!

[QUOTE=pjotter;34468]maar zie foto: pjotter is en blijft sceptis, en doet eigen resurgd.
    door te zien hoe de muntjes in de sleurhut dr maandag uitzien.
    ( misschien is t bekertje wel weggevreten):shock:, en zit mn tafel nu inmiddels onder de drek), ik :koe:

Goeie test, maar heb je het zelfde gedaan met je eerder gebruikte *PO spul, dat zou een juist vergelijk geven. Is dat bekertje van styreen?

Nikkelen guldens dubbeltje zal bij beiden weinig doen, dat je het nog hebt!

Groet, Cp

[QUOTE=Tim;34540]Smul,
    Het is een heel proces, ik wil piccies met roerwerken en stookinstallaties. Cp gebukt (zonder gapende bilspl**t) boven een rokend versgebrouwen XW100 brouwsel, filterinstallaties, kwijl kwijl...:mrgreen:

Het moet niet roken, nog te veel glycerine. En vers gebrouwen heb je d'r niks aan, rust rust, rust.

En qua bilspleet heb ik na de medische ellende van vorig jaar nog het volgende te ondergaan, het heet 'skin tags':

Chirurgische operatieve behandeling van anale huidflapjes, skin tags

Groet, Cp

[QUOTE=pjotter;34541]kan niet terugvinden of dr een visco vergelijkings test door jullie is gedaan.??
    je schrijft nagenoeg: maar in hoeverre.?
    Geen. Meetproces is naar betrouwbare en reproduceerbare meetmethoden hier niet voorhanden. Blijft 'fingerspitzengefull'.

[QUOTE=pjotter;34541]heb woensdag avond laat een flesje in t vriesvak van de sleurhutkoelkast gelegd.
    s morgens was de inhoud volledig ingestijfd.
    Das ni zo vreemd, wij gingen maar tot -1,5 graden Celsius.

[QUOTE=pjotter;34541]vandaar dus mn twijvel over de visco
    Op die waarneming dus niet terecht.

Groet, Cp

[QUOTE=pjotter;34545]zal toch wel degelijk uitmaken of je een vat van 1000 liter/een 200 liter vat of een ppo tank van rondom de 40 liter een bepaalde tijd afkoeld onder dezelfde conditie s.

Yep, dat klopt. Maar we hebben het hier wel over een serieuze commerciele koelinstallatie van enige kW, met een gigantische luchtstroom per 24 uur. Je ziet de vetkristallen groeien aan de wand. Metingen zijn aan de oppervlakte verricht via IR scanner, en qua kern geverifieerd middels een directe opnemer. Geheel en al volgens HACCP protocol.... . :D

[QUOTE=pjotter;34541]dus ik weet haast wel zeker dat een 1000 liter vat na een week koelcel van 0 graden in t centrum een temperatuur heeft van ruim boven nul.
    Neen, je hebt die koelcel niet, je hebt daar geen vat in staan (waren er trouwens 2 van 600 liter, voor de goede lezer), en je hebt er feitelijk nooit aan gemeten. Ik wel.

[QUOTE=pjotter;34541]please: hou t simpel, meten is weten.meer niet

So we did.

Groet, Cp

[QUOTE=pjotter;34640]naar de winter toe maak ik me toch zorgen over t gebruik van puur XW100.

heb thuis een flesje 20 uur in de koeler gelegt.
    temperatuur schat ik tussen 3 en 6 graden( mn biertjes lagen dr naast, en die waren prima op temperatuur):)
    zie t verschil: de eerste 2 foto s behoorlijk troebel en licht lobbig en de 3e na deze ffn opgewarmt te hebben.

Dank voor je waarnemingen en de verslageving daarvan.

Maar ik zie er wat vervuilingen in, die er hier pertinent niet waren.

Ik vermoed dat er wat contaminaties tijdens het overschenken zijn gebeurd. Zeker gezien de helderheid van de vorige foto's.

Groet, Cp

De rest laters, trusten.

Cp
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    reden van tegen biodino is : tydens een uitzending van ik dacht tros radar.
    waarin in een verslag met een duitse pomphouder bleek dat zn nieuwe bestrating rondom zn biodino pomp binnen t jaar helemaal aangevreten was.

nu nog wat resultaten:

foto 1: 1 muntje toch aangetast/schoongevreten.
    foto 2 : zie kleur brandstof.
    foto 3: nieuwe proef ,nu met ZBO.
    en k zie t maandag wel.

image

image

image

k wil nog biodino halen van over de grens, en wat gaan vergelijken.

trouwens woensdag morgen: een koude nacht.
    en helaas een moeilijke start, met behoorlijk jojo-en.
    k moest gas bijgeven.

de rest in mn PPO tank gereden, en daarna dino getankt.
    want Pjotter wil een normale start s morgens.

[quote=Chicken Power;34963]Maar ik zie er wat vervuilingen in,

zou kunnen komen doordat ik t met een balg handpompje t flesje heb volgepompt.
    k gebruik deze normaal voor om mn reserve filter vol te pompen met dino.
    zodat deze kant en klaar (zonder lucht) lig.

hier kan dus vuil ingezeten hebben

tzv, grtn
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=Chicken Power;34962]Neen, je hebt die koelcel niet, je hebt daar geen vat in staan (waren er trouwens 2 van 600 liter, voor de goede lezer), en je hebt er feitelijk nooit aan gemeten. Ik wel.
    Groet, Cp

[quote=pjotter;34545]dat een literfles soja na 1 nacht vorst ingedikt is : en een 20 liter kanister vol met soja pas na 3 dagen nachtvorst behangplaksel is.

dus ik weet wel degelijk waar ik t over heb CP.

t gaat juist om afkoeling van kleine hoeveelheden.
    over 3 a4 maanden alweer de 1ste onverwachte nachtvorsten.
    dan zit de wx100 zo als t nu is dik in de pomp en verstuiverleidingen.

heb daarom weer dino in de tank.
    intussen wacht ik met vertrouwen t oplossen van de kinderziektes af .
    om dan is weer te gaan testen.

grtn
    edited June 2008
    [QUOTE=Tim;34540]Mooie foto's, maarrrruuu...

Cp gebukt (met gapende bilspl**t) kwijl kwijl boven een rokend versgebrouwen XW100 brouwsel, filterinstallaties...

Geen truckage en Cp had het zelf niet eens door. Vandaag geschoten, laat je vrouw het maar niet zien! :-P

image
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Pffffffproest!!!!

Grtz, Ed
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    piest hij nu in zijn IBC??? vandaar die gele kleur :D:D:D:D:D:D
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Het poeliers decollet
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Oops! Daar ga je CP, je kont op het net. Dat gaat de hele wereld over.

Zijn de bezoekersaantallen van dit forum al gestegen?
    edited June 2008
    [QUOTE=ericzwiep;35017]piest hij nu in zijn IBC??? vandaar die gele kleur :D:D:D:D:D:D

Dan zou hij in de slang piesen, met losse handen :D
    edited June 2008
    image Smul, you got him.
  • ericzwiepericzwiep Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    gloryhole :mozilla_kiss:
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    HAHAHAhahahahaha wat een vadsig vies forum is dit! :D:D
    edited June 2008
    Tsja, je moet er wat voor over hebben.

Gelukkig roest m'n reet niet, en met die pose die IBC tot drie draadgangen onder de dop volgekregen.

Mooie score, en het rijdt veel prettiger. We hadden ook nog een kilometer of tien met iets meer dan een halfvol IBC gereden over allerlei dijkjes, maar dat is niet echt fijn. Dat gaat dan een eigen leven leiden, ondanks een voldoende laadvermogen.

De slappe lach brak echt uit toen we veilig thuis waren, als kroon op de mooie score aan prima olie.

Smul: wat zou d'r aan vervuiling inzitten?
    Cp: Ik denk het meeste zetmeel.
    Smul: Of paneermeel!
    Cp: Smul, dat is zetmeel.

Cp: leuk vestingstadje.
    Smul (zonder Tomtom): Ja ook iets met de Oranjes. Den Briel, dat ligt hier toch ook?
    Cp: Nee, dat is weer drie eilanden terug.

Niet een ieder zal het begrijpen, maar wij hebben in gezelschap van een paar gouden rakkers nog is behoorlijk na gelachen.

Groet, Cp
    edited June 2008
    Vandaag hebben we onder andere Raaf en Wodan op bezoek gehad. We kunnen binnenkort de resultaten van Raaf hier wel verwachten!
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    waarom heeft Wodan niks afgenomen???
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;35071]waarom heeft Wodan niks afgenomen???

Die was heel ecologisch aan het carpoolen, hij woont in Raaf 's achtertuin. Of zo iets.

Maakt ook zijn eigen sapje.

Was dus erg leuk elkaar te ontmoeten, en is ff gezellig over de schutting van de buren te kijken.

Lekker aan het stoeien geweest over cavitatie.

Beiden weer veilig thuis?

Groet, Cp
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;35071]waarom heeft Wodan niks afgenomen???

Omdat de XW100 op is. Komende dagen komt de volgende batch klaar.
    edited June 2008
    [QUOTE=smul;35073]Omdat de XW100 op is.

Ook een benadering; de 'marketeer' aan het woord... , meestal zijn ze niet zo eerlijk. hahaha!

[QUOTE=smul;35073]Komende dagen komt de volgende batch klaar.
    Weer een fraai hormonaal gedreven formulering!

Groet, Cp
    edited June 2008
    ja hehe.....ga jij nou maar effe in het sapje roeren ;-)
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=Chicken Power;35074], meestal zijn ze niet zo eerlijk. hahaha!

, Cp

maar nu wel dus : en word Wodan aankomende week tester nr zoveel?
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;35076]maar nu wel dus : en word Wodan aankomende week tester nr zoveel?

Wat mij betreft wel, ik weet alleen niet of hij daarvoor effe naar Rotterdam en terug rijdt...
    edited June 2008
    Ik was enkel Co-piloot en kwam gewoon goeidedag zeggen.
    XW100 ofzo heb ik niet nodig, ik rij gewoon altijd met iemand anders mee om me te verplaatsen :D :D

Het was een leuk bezoekje waar ik wat informatie heb opgestoken.
    Visueel kan ik alvast bevestigen dat de XW100 er prima uitziet qua geur en vloeibaarheid, voelt aan als 40/60 Diesel / KZO als je het op je vingers hebt.

Ikzelf heb geen XW100 testambities: Ik hoor de bevindingen van de anderen wel ;)
  • RaafRaaf Modding Member
    edited June 2008
    Testrapport XW100 : geen bijzonderheden, de Mitsu gedraagt zich als op mijn gebruikelijke mix van APO en dino (70/30)
    Ook bij koude start meteen aanslaan en rustig lopen.
    Ik heb niet met 100% XW100 gereden, er zat nog ongeveer 5L apo-dino mix in de tank toen ik de 20L XW100 er bij gooide.

Het is een mooi produkt wat zeker potentie heeft, ziet er goed uit is vrij helder tov APO en de viscositeit is prima om zonder toevoegingen in een 1 tank set up te gebruiken bij de huidige temperaturen.
    Als je 100% plantaardig wilt rijden op gebruikte frituur olie en biodiesel van gebruikte vetten, dan is het prijstechnisch niet verkeerd, een APO-Dino mix 70-30 is (nu nog) ongeveer 6 ct per liter goedkoper.
    Verder is het een prima olie afhaal punt daar in Rotterdam ipv zegeltjes krijg je koffie en broodjes :cool:
    En mooi om eens een kijkje te nemen daar in de keuken bij CP (met bretels) :D
    edited June 2008
    [QUOTE=Raaf;35131]Verder is het een prima olie afhaal punt daar in Rotterdam ipv zegeltjes krijg je koffie en broodjes :cool:

En zo hoort het, want Smul zegt: "zegeltjes kun je nou eenmaal niet eten!". ;)

Raaf, dank voor je testresultaten en vele kilometers gewenst!
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Hoi CP,

Ik heb nog even zitten nadenken, over mijn koudestart verschijnselen samen met de XW100. Ik las gisteren een uitspraak van Nero over het zagen/jojo'en tijdens het stationaire lopen van de motor, dat de plaatjes van de schottenpomp in de dieselpomp dan blijven kleven.
    Als ik aan het warm rijden was op de XW100 had ik ook totaal geen vermogen, lees; te weinig brandstof. Het gekke was als ik dan over schakelde op de APO, was direct zelfs met 30°C APO het probleem verholpen.

Mijn conclusie is dus dat er een kleverige substantie zit in de XW100.

Bij een warm gelopen motor, was het probleem ook weg.

Ik hoop dat je wat aan deze info heb en van mijn brainwave ;)

Grtz, Ed
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    deze week s morgens tijdens de bijna nachtvorst was t belabberd starten met xw100.
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Pjotter,

De XW100 is natuurlijk nog steeds ongeveer 70% GPO. De biodiesel zal allicht de viscositeit verbeteren, echter biodiesel is dikker dan diesel. Dit zouden de heren eens kunnen gaan meten, ook tbv het lijstje van Peus.
    smul said:

zonder aanpassingen 100% op dit mengsel gereden kan worden.

Dit vind ik voorlopig dan ook wat vroeg geroepen.

Tim
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    heb ik ook al aangekaart.

maar de bedenkers hebben nog steeds niet de moeite genomen om wat simpeldere testjes te doen.(zoals ik reeds gedaan heb).

om te bewijzen dat xw100 tot aan de vorst 100% gereden kan worden.
    ook niet de moeite genomen om hun 1ste posting wat aan te passen( minder belovend).
    edited June 2008
    [QUOTE=pjotter;35819]maar de bedenkers hebben nog steeds niet de moeite genomen om wat simpeldere testjes te doen.(zoals ik reeds gedaan heb).

Pjotter, ik haal even Easy Rider erbij:

[QUOTE=easy rider]Assumption is the mother of all great f-u-c-k up's!

We zijn op dit moment zo'n beetje continu aan het testen. De grote vraag momenteel is, waarom er diverse auto's er prima op starten en sommige niet zonder toevoeging van diesel.

[QUOTE=pjotter;35792]deze week s morgens tijdens de bijna nachtvorst was t belabberd starten met xw100.
    Je hebt het hier over
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Smul, ik denk niet dat het de bedoeling van Pjotter is om jullie werk af te kraken. Opbouwende kritiek met als doel dat jullie met de feedback een goed product kunnen maken.

Je schiet naar mijn mening wel erg in de verdediging dus vandaar even dit berichtje.
    Volgens mij wil Pjotter gewoon heel graag op jullie product rijden. Maar dan wel zoals het door jullie is aangekondigd en dat kan hij nog niet.
    edited June 2008
    Ik denk dat men iets te enthousiast is geweest, geeft niet, zou ik ook zijn.

Nu verder door ontwikkelen en volhouden, de aanhouder wint uiteindelijk.

Ik ga er vanuit dat wij hier op dit forum allemaal ons steentje zullen bijdragen aan een schoner milieu want daar gaat het toch om of ben ik soms weer naief?

Groeten,

Easy rider.
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    1ste week juni ook startproblemen (Jojo-en).gelijk smiddags dino getankt.
    en deze week ook.

tuurlijk begrijp ik t (over) enthousiastme.

maar niet de wijze van testen.en de raad die ik geef.

en wel :simpel testen .
    wat inhoud kleine hoeveelheden koelen, dan heb je de volgende dag resultaat.
    en niet in hun mega:cool:-le koelcel waar een week lang 2x 600 liter word gekoeld
    en dan nog niet zeker kunnen zeggen hoeveel de temperatuur in t hart van de container is.

[quote=pjotter;35005]dus ik weet wel degelijk waar ik t over heb CP.

t gaat juist om afkoeling van kleine hoeveelheden.
    over 3 a4 maanden alweer de 1ste onverwachte nachtvorsten.
    dan zit de wx100 zo als t nu is dik in de pomp en verstuiverleidingen.

heb daarom weer dino in de tank.
    intussen wacht ik met vertrouwen t oplossen van de kinderziektes af .
    om dan is weer te gaan testen.

grtn

verder hoe ik me aan deze quote

grtn en sucses verder.
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Wat betekent XW100 eigenlijk?
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Ha,

Ik denk beide voornamen en 100%, zoals van B100 (biodiesel 100%).

Tim
    edited June 2008
    [QUOTE=Tim;35868]Ik denk beide voornamen en 100%, zoals van B100 (biodiesel 100%).

Soms denk ik dat de wereld voor Tim geen geheimen meer heeft....

Zeker niet na de foto van Cp die ik in het topic gezet heb :-P
    edited June 2008
    Afgelopen dagen zijn Sinnefjild, Ingmar en Ondar langsgeweest. De laatste twee zullen hun ervaringen ermee posten.

Sinnefjild rijdt in een oude Benz, dus die heeft geen xw100 nodig, maar vond het wel leuk om ons goedje eens te zien, ruiken en proces te bekijken.
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Gisteren zoals Smul al zei een voorraadje XW100 opgehaald. Gisteren avond 20 liter in de tank gegooid puur, er zat nog een voorraadje 70/30 APO/Diesel. Uitgaande van +/- 15 liter die er nog in de tank zit, bestond het mengsel derhalve uit 60% APO, 30 % Biodiesel en 10 % diesel. Gisteren nog even een lokaal rondje om de kerk gereden om de tank goed te laten mixen, in die route zitten een aantal redelijke drempels. Wat me opviel is dat de lucht uit de uitlaat minder scherp is, maar wat zoetiger ruikt.

Vanmorgen een probleemloze start, niet voor laten gloeien maar gelijk doordraaien en lopen.
    Ook de bescherming tegen de bumperklevers werkt ook nog (de kick-down schakelaar) dus voorlopig goede resultaten.

Volgende tests met 70 % XW100 en hoger......zolang uiteraard de voorraad strekt.

Groet,
    Ingmar
  • pjotterpjotter Banned
    edited June 2008
    [quote=ingmar;35898]+/- 15 liter die er nog in de tank zit,Groet,
    Ingmar

waarom niet de moeite nemen om die tank diep in t rooie rijden.
    of desnoods om leeg te hevelen.

om zo een goed beeld van xw100 te krijgen.

grtn
    edited June 2008
    Hoi Pjot,

Niet zo negatief ;), hier is slechts prakties gedacht.

Herman
    300SD
Sign In or Register to comment.