Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Fury's astra F tds ombouw

13»

Comments

• soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    knap werk... ziet er goed uit... ik zou er persoonlijk niet aan beginnen maar vind het echt erg mooi om te zien! Beetje kunstenarij zelfs :D Is hij klaar tegen Bierbeek?
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    [QUOTE=easy rider;47650]

Wel een vette verbouwing zeg. En waar is die propellor voor? Airco?
    Er zit zelfs een dubbele tank opening in, helemaal geweldig.

Dit is een knap stukje werk, Uberrestoratie kan je wel zeggen.

Danku, wacht maar op de komende foto's..dan komt de techniek in zicht:)

De 2e propellor is ectra koeling voor de motor. Normaal gezien hebben opels een Fan met 2 standen (weerstand op 1e stand) ik heb strax gewoon 2 fan's. Dus een defecte fan is zeldzaam dan. Tevens kan ik de 2e fan ook van binnen uit inschakelen (en ook nog eens op de sensor automatisch)

2e tankopening is idd wel leuke gadget..nooit olie in de auto tijdens het vullen. Ook kunnenvullen met volle laadruimte. Binnenwerk en vulbuis van suzuki alto, buitenplaat met deksel uit dezelfde 97er astra waar mn achterrand vandaan komt. Alsk dan toch ga spuiten en veel moet lassen.....kan dit er ook nog wel bij ;)

Nu veelal kleine dingen...bedrading, abskmteller aansturing uitzoeken en schakeling zien voor te ontwerpen (iemand ervaring met omzetten van inductieve puls naar (5v) blokgolf puls?) wielophanging,plaatsing van de vele ascessoires en componenten (veelal op nwe plaatsen) etc

keep you posted!

greetz, Hans
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2009
    [quote=fury;47656].......iemand ervaring met omzetten van inductieve puls naar (5v) blokgolf puls?) .......

CaddyED weet hier alles van.
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Hoi Hans,

Heb ik altijd willen doen.
    Zoals Ed zei: image.

Herman
    300SD
  • ingmaringmar Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    [QUOTE=fury;47656]
    Nu veelal kleine dingen...bedrading, abskmteller aansturing uitzoeken en schakeling zien voor te ontwerpen (iemand ervaring met omzetten van inductieve puls naar (5v) blokgolf puls?) wielophanging,plaatsing van de vele ascessoires en componenten (veelal op nwe plaatsen) etc

Hans....wat bedoel je precies met die inductieve puls...een spike ?
    edited April 2009
    Elektronische hulp nodig... je zegt het maar... Kan je "tekenen" hoe de puls eruit ziet en welke karakterestieken het signaal heeft? Vaste spanning, vaste periode, vaste frequentie, vaste ducty cycle?
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Zo, drie man sterk voor een blokpuls. Dat moet wel gaan lukken. ;)
    edited April 2009
    Hey kijk eens aan..geweldig...hulp met de puls:)

Nou kzal zeggen welke gegevens ik tot dusver heb...ff het verhaal compleet uitleggen.

Nu wil ik dus de km teller van een 2.0 16v astra Gsi met traction control gebruiken. mooier lettertype, wijzerschaal tot 260, electronische aansturing, gemakkelijker instelbaar etc...dus die wil ik gewoon:)....maar nu blijkt deze zijn snelheids signaal uit de ABS te krijgen. nu dacht ik..peanuts, ik heb ook ABS, ff kijken op welk pootje ie moet worden aangesloten...dus ik alle schema's opgevraagd...geen enkele te krijgen van de km teller...maar wel van de abs met traction control. Bij dit systeem gaan 4 signaal kabels van de ABS unit (et ingebouwde computer) naar de tractioncontrol computer (en ik heb geen traction control uiteraard). Dus ik dacht ff aansluiten en klaar....
    maar: blijkt dat de auto met traction control een andere ABS servo heeft, met 4 pinnetjes meer en een totaal andere stekker.....die 4 draden naar de TC. Nu zou ik alles kunnen gaan ombouwen naar dit andere ABS systeem...maar dit houdt in dat ik en een andere ABS servo moet hebben (deze simpelere heb ik er 2) terwijl er van die andere een stuk minder zijn...en de kabelbookm totaal moet aanpassen want de signaal kabels vanaf de sensoren zijn wel afgeschermd enzo..niet ideaal omdoor te knippen en andere op aan te sluiten.

Volgens een firma in engeland wordt teller aangestuurd met een blokgolf van 5 volt. dit sgnaal is rechtevenredig en wrs gewoon zelfde freq als de puls die van de abs sensoren komt. dit wil ik nog even controleren door een blokgenerator op de teller aan te sluiten. De homokineet heeft 29 nokjes..dus 29 inductieve pulsjes per omwenteling vh wiel...zou ong neer komen op 445Hz bij 100km/h. Wel een bruikbare freq..dus controleerbaar.

Er vanuit gaan de dat deze freg klopt, moet ik dus enkel een schakeling hebben die ik parallel zet aan de abs sensor die op de ABS unit zit aangesloten. Het signaal is puur inductief lijkt me... nokje wat langs spoel gaat(abs sensor). Heb dit nog niet kunnen scopen ofzo...heb niet echt de juiste scoop daarvoor en ook niet de auto nog om het te kunnen testen.

Dus een schakeling die het inductieve pulsje... in een freq varierend van 0 tot 900Hz omzet in een blokgolf van 5v... dit zou vrij simpel te maken moeten zijn lijkt me... transistortje, ic'tje... wel lang geleden dat ik me hier mee heb beziggehouden. als ik een schema heb dan bouw ik het zo. Ik heb geen idee hoe groot de pulsen enzo kunnen worden... moet iig een schakeling zijn die niet snel opblaast maar ook het signaaltje nie verstoord zodat de ABS in de war raakt...... moet wel te doen zijn..maar ff kijken hoe.

thnx alvast:)..alle tips of hulp welkom:d

greetz, Hans - fury
    edited April 2009
    Fury,

Inductief pulsje, komt dus van een hall-sensor dan? Dat is een heel klein signaaltje en dat zal je dus eerst moeten versterken.
    Als je hiervoor een opamp gebruikt en de versterkingsfactor zo neemt dat deze overstuurt (clipt) en dus tegen de voedingsspanning (5V dus in jouw geval) aanloopt, dan heb je een blokgolf.
    Andere optie is eerst versterken met een kleinere versterkingsfactor, afhankelijk van de grootte van het pulsje. Dan een comparator die je een redelijk lage treshold geeft om de noise ervan af te halen. Zo krijg je ook je blokgolf met dezelfde frequentie. Als de pulsbreedte ook een rol speelt, dan wordt het iets ingewikkelder (omdat de frequentie varieert).
    Als dit werkt, dan ben je met enkele componentjes al klaar...
    edited April 2009
    Wellicht gewoon een schmitt-triggertje, met aan de ingang 2 zener-diodes (anti-paralel)van 4.7 V en een weerstandje in serie...
    edited April 2009
    ik heb de volgende info over het ABS sensor signaal nog gevonden op een forum...kwil ze nog vraag stellen of hun precies weten wat het bij de astra is...maar het systeem vd astra is vrij basic..dus ik verwacht geen gekke dingen..en het is ook gewoon van papa Bosch.

De enigste goede methode om abs-sensoren te controleren is met een oscilloscoop al rijdend ( eigenlijk gewoon met een opgekrikt wiel draaiend is ook al redelijk goed ) het scoopbeeld bestuderen: dit moet een zuivere sinusvormige wisselspanning geven. E

edited April 2009
    jah die uitdrukking Schmitt trigger kwam ook boven waaien uit mn mts tijd....maar weet nie echt meer hoe of wat.. heb je mss enige schema's ervan?... of evt naam van een ic waar deze inzit en welke gangbaar is..dan kan ik eens een data sheet zien te vinden. Zenerdiodes ben ik nooit echt zo bekend mee geweest...maar beperkt les in gehad en nooit echt in de praktijk gebruikt :oops:

thnx alvast:D grtz
    edited April 2009
    Fury,

Een schmitt-trigger kun je bouwen uit discrete componenten, waarbij je dan zelf de omschakel-waarden en off-set kunt bepalen door middel van keuze van weerstanden.
    Hier Schmitt trigger - Wikipedia, the free encyclopedia staan wat voorbeelden en tevens IC's die je hiervoor kunt gebruiken in de 7400 serie of de 4000 serie. Voor de voeding uit 12 V heb je dan ook een 5 V voeding nodig, maar dit is gewoon zo'n 7805, met twee condensators.

Die zenerdioden van 4,7 volt, die gaan in geleiding als de spanning erover boven de 4,7 volt komen en beschermen dus je ingang, als je ze antiparalel zet, dan geldt dit ookvoor de negatieve impuls. De weerstand in serie beperkt de stroom, want anders duvelt je signaal in elkaar.
    edited April 2009
    Ben nu de datasheet van de SN74LS13 en de 14 aant bekijken.

Dual Schmitt trigger 4-input NAND Gate
    Hex Schmitt trigger Inverter

de 2e is mss met minder poes pas... 6* is mss wa veel..mjah...beter 1 teveel dan te weinig:P

wordt nog wel ff puzzelen...heb al ca 6jaar geen electronica meer aangeraakt:P

maar kzal mn bevindingen hier zetten en hopenlijk geven jullie oordeel...en alles blijft welkom:)
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Respect!
    Veel plezier met puzzelen :)
    edited April 2009
    Als het signaal van een hall sensortje komt, zal je eerst moeten versterken/bufferen want het pulsje zal niet genoeg "vermogen" hebben om de zenerdiode te laten geleiden...
    edited April 2009
    Ik denk nu aan het volgende:

Hallsensor(dc met gesuperponeerd de puls van 140mV) -> Opamp 20x gain met dc-offset -> comperator -> naar km teller
    edited April 2009
    Ed, wat denk je van eerst DC eraf halen met ontkoppelcondensatortje, dan versterken, dan comparator... Of is de DC-component altijd een constante?
    edited April 2009
    Daar heb ik inderdaad nog aan zitten denken. Maar expres even weg gelaten.
    edited April 2009
    [QUOTE=soapwater;47688]Als het signaal van een hall sensortje komt, zal je eerst moeten versterken/bufferen want het pulsje zal niet genoeg "vermogen" hebben om de zenerdiode te laten geleiden...

Eens....heb zelf geen ervaringen met signalen van een hall sensor, maar die versterker kan dan toch gewoon een "emittor-volgertje zijn....of moet je een op-amp gebruiken met hogere ingangsweerstand ?
    edited April 2009
    Een opamp lijkt mij wel beter, vanwege idd de hoge ingangimpedantie. In een TL072 zitten er toch twee.
    edited April 2009
    Hans,

Kijk hier anders even Index :: Schakelingen Online gebruik de zoekmachine met hall....daar staat vast wel iets dat je kunt gebruiken.
    edited April 2009
    in het stukje in het AMT forum wat ik gecopieerd had hebben ze het over inductieve sensoren of Hal sensoren,,,daar ik 2draads sensoren heb op een vrij eenvoudig systeem, en tevens de sensors nw niet zo duur zijn , is de kans wel zeer groot dat het geen hall maar inductieve sensoren zijn. Wat is dan het beste...alsnog een schmitt trigger?...of toch met een opamp ofzo? En wel of nie scheidings C plaatsen.100km/h=445Hz.

alvast hartelijk dank voor jullie research:D

kzal wel eens kijken of ik het schema'tje vd ABS hier kan zetten.

thnx!
    edited April 2009
    Een opamp wordt gebruikt om verschillende schakelingen op te bouwen, een schmitt-trigger is daar
    edited April 2009
    Sow..schakeling wordt steeds complexer:P

Is het beter om een ic met 2 comparators gebruiken ipv een ic met een comparator met daar achter een 74LS14 kant en klare schmitttrigger?

Het afregelen van die versterkings factoren etc wordt me allemaal wel wa gretig....Mts is alweer een dikke 10j geleden ofzo..en op da stukje HTS waren ze veels te veel met wisknudde en vergaderen bezig dan met echte electronica. Ken de benamingen wel..maar in de praktijk niet gebruikt.... dus ga mss wel een beetje hulp nodig hebben:oops:

als iemand evt tijd en zin zou hebben om een schemaatje te tekenen :oops:... probeer ik da uit te werken in daad werkelijke componenten... laat ik het ff door jullie keuren (componenten keuze enzo)..en maak ik een mooie box met daarin deze schakeling en de 2 timers voor de retour van de PPO/Diesel :D

Zou de condensator welke als HDF fungeert ook goed werken als HDF bij freq's van pak em beet 40 a 50Hz (zeg 10km/h)?

De instellingen van de comparator zou evt mss met een potentiometer kunnen...dan met een scoop op de auto zien af te regelen. Maar kmerk wel echt dak een boel kwijt ben... mjah...tijd gaat zo snel..mn koppie zit nu meer vol met auto stuff.

thnx alvast voor jullie denkwerk:)

greetz! en alvast een zeer prettige zondag nog:D
    edited April 2009
    Ziehier een schemaatje... Hopelijk heb je er iets aan. Ik had niet direct een tekenprogramma bij de hand dus heb ik maar wat gekribbeld...

-ontkoppelcondensator in serie die de DC-component eraf haalt en fungeert als LDF
    -dan versterker, factor in te stellen zodat je onder de max spanning (5V) blijft
    -Comparator met opamp heeft als voordeel dat je de drempel zelf in kan stellen
    Wanneer de spanning op de + ingang hoger wordt dan de ingestelde spanning op de - ingang, klapt de uitgang om van - naar +.
    Als je hem voedt met 5V en de andere kant aan massa, schakelt hij dus tussen GND en +5V.

Dit zou moeten werken. Je kan de waarden best grofweg berekenen en dan finetunen m.b.h.v. scoop en testopstelling. Kan je niet eens wat foto's maken van een scoopbeeldje van de signalen, dan hebben we een idee waarover we praten. Anders is Bierbeek misschien een optie om te gaan meten?

Maak je verder geen zorgen over dat LDF, de Condensator kies je i.f.v. de laagst mogelijke frequentie. Andere optie is, zoals ik al zei, de DC-spanning eraf halen m.b.h.v. de comparator (drempelspanning) maar dat lijkt me niet zo stabiel. Als er geen sprake is van DC, is het helemaal niet nodig.

image
    edited April 2009
    Thnx:)...geweldig... heb wel wat vrees dat ie met bierbeek nog niet kan rijden:oops:...was wel de bedoeling dat ik er mee naar daar kon komen...maar gezien dat er nog geen tank, geen leidingen, geen dashboard, geen ramen, geen deuren, geen achterklep en nog geen bedrading verder dan het schutbord in zit..en tevens de hele koets nog strak gezet en gespoten moet worden (op de motorruimte na)....... kdenk dat een maand toch te kort dag gaat zijn...:mozilla_cry: Hoe graag ik zou willen... maar ik ben hoe dan ook zeker wel op de meeting dan:)... en kzal kijken wat ik evt kan meenemen van gegevens enzo. Ff puzzellen:)

nogmaals thnx :)

Kga ook zien dat ik deze week nog de nwe reeks foto's met motor enzo kan plaatsen.

greeetz:)
    edited May 2009
    Heey hey.. weer ff een update van de astra....

eigenlijk nie heel veel gebeurt..druk gehad met boekhouding en een verhuizing...

tank is er van onder. nwe tank staat te wachten. veersteun RA is ervan onder geslepen. en nog wa voorbereidingen voor het audiosysteem gemaakt.

Ik kan dus helaas de auto nog nie meenemen naar bierbeek voor een ABS signaal meting..maar ik kan wel een achterwiellager met ABS sensort ingebouwd meenemn (complete naaf)..mss kunnen we dan wat uitmeten?...evt zelfs een losse abs unit meenemen...alles kan. wat denken jullie?

Khoor wel wak beste kan meenemen.

Foto's heb ik thuis op de pc..moet ze nog ff op cd branden en op deze pc zetten..beetje omslachtig..daarmee dat het wa langer duurt.

Greetz, Hans - Fury
    edited June 2009
    hier weer eeen update... foto's volgen nog..komt er nie van... maar dan wel een hele reeks...
    wa nu gedaan?...het volgende:

-veersteun is vervangen
    -bodem van reservewiel bak eruit geslepen & vlakke plaat erin voor de PPO-Tank
    -achteras er van onder. Jonger exemplaar van sloop gehaald (toch wel aardig
    wa roest op de oude as rond de bevestiging van de schokdempers) en deze as
    die ook al flink wa oppervlakte roest had laten stralen+coating..nu nog
    opbouwen en eronder zetten)
    -nwe tank is binnen..moet nog gemonteerd worden (dino tank)
    -RVS platen geslepen voor de PPO tank, enkel nog binnenschotten,
    aanzuigbuis, vulbuis ed maken en dan alles lassen.
    -auto is verhuist naar andere loods en staat nu op 4 kolommer ipv 2 kolommer
    -versterker board gebouwd, plek bepaald..enkel nog stukje bodem verbouwen
    ervoor.

volgende stappen... as opbouwen, filterbak voor PPO filter in bodem bouwen/lassen, PPO tank bouwen (net meters bepaald, en ga deze dit weekend bestellen in amerika...mooi VDO spul), vulbuis bouwen, rolkooi maken, PPO tank inbouwen, aansluiten en leidingen leggen, hardi/facet pomp inbouwen etc etc

kan ik amerika wel leuke pomp kopen..maar staat nix bij over diesel of PPO..normaal gezien ontworpen voor benzine.. iemand enig idee wat die doet met PPO?..wel mooie 1/4inch aansluitingen en compact ontwerp. Volgens mij zoiets als smul heeft als overhevel pomp vd tanken. zo'n ding wat beetje op transformator lijkt.

Summit Racing – High Performance Car and Truck Parts l 800-230-3030 en dan zoeken op PFS-10701. 39.95$ (nog geen 30€ ex porto)..wat denken de experts ervan?

greetz, Hans
    edited August 2009
    Hey die hey..weer ff update.

de bestelling uit de US is binnen. Kan ik eindelijk mn tankmeters enzo gaan inbouwen in de tank:D

De PPO filter unit met pomp en terugslag klep is ook gebouwd. Hierop zit een Hardi pomp (QH QFP171E) en het ER filter huis 1Mµ. Deze komt in de bodemplaat gebouwd...ter hoogte van waar normaal het zitvlak van de achterbank zou hebben gezeten bij een personen uitvoering. Bereikbaar via een luik in de bodem.

Heb een meut foto's..tijd dak ze derop ga knallen. Vrees dat het een zware post gaat worden met al die foto's dan:P

zodra ik tijd en kans heb knal ik ze erop:) Maakt deze post ook weer eeens wa intressanter.

Greetz, Fury - Hans
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited August 2009
    Wanner je je fotos bij photobucket of een dergelijke site hebt staan kan je vaak ook alleen een thumbnail laten zien, dan wordt het hier geen zware post en zie je toch wat voor foto je gaat bekijken voordat je hem opent.
    edited January 2010
    Hey hey...nou weer ff een update....

de tds is niet heel veel aan gedaan...wa kleine dingen afgemaakt enzo..achteras helemaal in de lak etc, voor remklauwen gereviseerd en gelakt..dat soort grut..

Heb ook wa tijd gestoken in een 2e astra Van... zie de foto's vd meeting in drenthe...hij zag er fleurig uit.... nu is ie legergroen... inmiddels alweer een 7000km mee gereden op mengsel..1/3 PPO met 2/3e Dino.Deed ie op zich prima.... tot 2wk terug de bout van mn looprol afbrak.....riem nam nokkenas nog keer mee.....en dus ravage.. 8 tuimelaars gebroken, paar hydraulische stoters zichtbaar omzeep...en de kleppen een flinke douw gehad.... dus kopje eraf.

Kop bleek gescheurd...dus andere kop erop(de kop vd oude motor die oorspronkelijk in het TDS project zat gepakt) die gereviseerd en gevlakt..stalen koppakking ertussen, nwe distributie set, waterpomp, v-snaren en startmotor gereviseerd en gelast.Verstuivers laten testen..2 gaar....had nog setje liggen...ook 2 gaar...dus al met al 4 goeie:D

Motor starten..deed ie goed..maar maffe ding lijkt ergens lucht te pakken...start goed, dondert stil...en dan lang starten eer ie weer wil aanspringen...opzich raar want filter en aanvoerslangen naar de pomp waren niet los geweest..en de diesel leidingen van pomp naar verstuivers vertonen geen lekkage. retourslangetjes zijn nw. Maar goed...mss toch de pomp een douw gehad vd klap?....heb maar een terugslagklep tussen de aanvoerslang gezet...dit maakt wel goed uit..motor dondert niet meer stil en blijft lopen..stottert de 1e km af en toe nog klein beetje....het hoort niet...maar daarna loopt ie verder als een zonnetje... brandstof pomp lijkt van onder een klein beetje te zweten...maar dat deed ie voorheen ook al...blijft een vaag geval. Zit te overwegen om mss een hardi pomp erbij te zetten..dan moet alles perfect zijn...hoewel ie het wel goed doet verder.....meer voor de zekerheid....

maar de pech was nog niet klaar hoor.....luchtfilter had ik nie vervangen omdat deze er nog redelijk uitzag,,,en ik nog ergens op zolder een mooie k&N ervoor had,,,,,als ik het eens geweten had........... week later zuigt het kreng een klein stukje schuimrubber aan vd rand vh luchtfilter (zat dus blijkbaar haarscheurtje in).....recht de turbo in....dit is althans het enigste wat ik heb kunnen vinden wat ie heeft kunnen aanzuigen...maar toch echt duidelijk zichtbare schade aan de schoepen vd turbo...en hij blaast nu alsof het een vr8wagen turbo is.....dus turbo in onbalans:S...baal baal baal....nu net andere turbo gestoken en de K&N mooi schoongemaakt.....hopenlijk nu alles goed....when does the hurting stop????....ben nu wel aardig blut:S

te bedenken hoeveel pech.... haal turbo van sloopblok...blijk vervolgens dat motor zonder olie heeft gestaan...dus niet meer betrouwbaar.... bestel dan maar turbo via internet...... komt maar niet... blijkt pakketje zoek geraakt te zijn bij dhl ofzo....kon wel eens maand duren eer die nog eens terecht zou komen:S..... dus maar gaan rondbellen en vandaag er ergens een gaan ophalen...weer een 100km rijden en 2* tolkosten..... gaat lekker h
  • carl PPO Addict
    edited January 2010
    amaaai, fury das flink balen hoor.

hou de moed er in man.

veel sterkte toegewenst.

gr carl
    edited December 2010
    Hey die hey..nou daar gaan we dan eindelijk weer verder met het TDS project.

Ff stil gestaan...maar heb nu mn gele koni's voor achter besteld en iemand gevonden die wel zou kunnen strakzetten. Dus we gaan er weer tegen aan.... handig h
    edited December 2010
    Jetzt Gehts Los! Astra staat van tussen de mottenballen gehaald...klaar om deze middag nog op de brug te gaan.......dit weekend al de filterbak gaan aftekenen in de bodem etc... zandstralertje besteld voor echt alle diepe plekjes weg te kunnen krijgen:)....we gaan er tegen aan!

day1: christmas: astra op brug, bodem opengeslepen voor filterbak en past nu. Koker tbv bodem ook al uitgeslepen. bev voor filtersteun zo gaan aftekenen.
    day2+3:matige plekken bodem gestraald en geborsteld. plaat uit gezaagd voor leiding entree, leiding entree gemaakt, gaten geboord in bak, deksel bevestiging gemaakt, versteviging bodem, holle ruimte in Hammerite gezet nu ik er nog bij kon, bak erin gelast....zo stevig als wat....als een blok! Ook lasapparaat nog ff moeten servicen...

Morgen leiding entree erin gaan lassen en gat bodem dichtlassen...dan nog gat opfrezen en alles nog eens in de hammerite....dan klaar! En volgende stuk vh project doen.

Greetz!
    edited December 2010
    Owjah...heb foto's gemaakt...nu enkel nog zien te plaatsen:)..jullie hebben er nog veel tegoed!!!
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2010
    image

Hoi Fury,

Je snapt het al, we zijn gewoon benieuwd, naar een professionele ombouw :p .

Herman
    300SD
    250D
    edited January 2011
    Hier dan weer een update na het weekje bezig geweest te zijn.

Laswerken zij heel ver klaar.... net nog 2 steunen maken op de wielkasten en 1 flens in de bodem lassen ...beide voor de rolkooi. En dan de rolkooi/beugel zelf nog lassen...het ontwerp is wat gewijzigd...het wordt nu een uitneembare. Was toch praktischer.

Wat er gedaan is afgelopen week:
    -De filter+pomp behuizing met leiding entree/uitgang zit nu helemaal in de bodem gelast en in de hammerite
    -Reservewiel bak heeft nu een vlakke bodem met een stevige steun voor de originele tank
    -groot deel van de achterste bodem zit in de hammerite
    -paar kleine plekjes afgelast in de binnenschermen.
    -Kit van ouder eerder gedaan laswerk afgehaald om strax alles goed in de coating te zetten
    -holle ruimte onder bodem plaat R ook goed geborsteld en flens steun plaat erin gelast voor de rolkooi steun/flens
    -rolkooi flenzen gemaakt met 4* ingelaste moer. R al gestraald, gecoat en in auto gelast. Rock solid!

nu nog linker stralen en aflassen en die steunen...Rails systeem voor de audio maken. schermranden de lassen waar nodig nog gladslijpen en stralen en alle deukjes goed schuren en dan kan de koets in de epoxy:)....We komen er wel!

En jaja..foto's zijn gemaakt hoor:)

Greetz!
  • hautessahautessa PPO Addict
    edited January 2011
    [QUOTE=fury;59280]
    En jaja..foto's zijn gemaakt hoor:)

Met alleen fotos maken, zien we nog niks hier :D:D:D:D:D. Je mot ze poste, hehehe:eek:!
    edited January 2011
    Poging om foto erbij te zetten... eerste deel staat nu op de pc...dus kunnen jullie eindelijk eens mee genieten.

Greetz
    edited January 2011
    Zal de andere ook nog wel over gaan zetten...maar dan weer eens via zo'n foto site....hele meut....maar hier komt er dan nog eentje.... auto is alweer stuk verder hoor.
    hoewel het project al even in een hoekje staat te wachten op strakzetten, spuiten en daarna verder af te bouwen..   heb ik onlangs wel nog wat leuke reserve onderdelen gevonden. Lokale sloperij was aan het opruimen.. en daar bleek nog een vectra te staan die in de sloopregelings tijd nog binnen was gekomen met beetje schade. Hij dacht dat deze weinig km's zou hebben. Contactslot en schakelaars waren er al uit. Ook hoofdremcylinder, bumper en div plaatwerk enzo. Maar... de motor met bak zat er nog in. Mooi voor op reserve. Heb toch spanning op de teller kunnen zetten. En wat bleek...   iets van 123.700km ofzoiets stond er op :) :)  en dat op een TDS (X17DT / TC4EE1) isuzu motor die op zn slofjes makkelijk over de 4 ton moet kunnen lopen ...  dus wel leuke aanwinst. Als ook de voorremmen (zelfde als GSI) en de achterremklauwen zitten inmiddels op moeders astra. Die is nu ook voorzien van schijven rondom.  Ombouwen blijft een passie :)

Greetz!
  • suzukisuzuki Livin' and Breathin' PPO
    Kluskoning
    ;)
    Stop ooit wel met klussen hoor. Zo vlak voordat ik een nwe woning krijg. Zo een heel compacte ..veelal van hout met een deksel erop. Goed geïsoleerd .. richting de 2 meter onder de grond   ;)
    Maar dat duurt nog wel ff als het goed is
Sign In or Register to comment.