Om jezelf hier te registreren op PPO.NU stuur een e-mail naar registraties @ ppo.nu dan krijgt u per kerende een registratie link in de mail. (Leden die al geregistreerd waren op het vorige Vbulletin forum, kunnen met de login en paswoord van toen ook hier inloggen)

Fury's astra F tds ombouw

2

Comments

  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    Hans, gecondoleerd :( Als het toxologisch is geweest: Misschien stapelgif, elke keer een klein beetje via de voetzolen ofzo. Maakt op zich ook niet uit, ze is er niet meer, das het ergste.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    thnx! de arts dacht mischien toch aan een "dierenbestrijdingsmiddel" ..maar weten zullen we dat niet. stapelgif zou je toch denken dat dan eerder als 4jaar toeslaat?...ze was tot de dag ervoor gewoon goed gezond. nix raars gemerkt. niet overgeven , geen andere reacties. zelfs kort voordat het toesloeg liep ze nog rond.... maar ben geen dokter..en helaas ook geen magi
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    hoe zijn jullie ervaringen met de Quinten and Hazel brandstof pompen (membraam pompen) zoals de QFP171E

    XSParts Fuel Pumps en dan zoeken op:
    qfp171E

    of enkel plaatje:

    image
    image

    dit is de bekende pomp met aluminium boven zijde en 2 draaibare slang aansluitingen. en onderdaan cylindervormig en knalblauw kunstof onderkant met 2 vlakke stekker aansluitingen. de pomp die tikkend op druk komt en ook geen overdruk cree
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited June 2008
    is exact het zelfde als een Hardi pomp dus uitermate geschikt voor PPO, een Hardi kost 65 Euro.

    Groeten,

    Easy rider.
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited June 2008
    Hans, vervelend van je kat man, kan we goed voorstellen dat je er aan gehecht was.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited June 2008
    thnx voor de steun!

    dat je toch zo'n douw kan krijgen ervan..damzz..

    en easy, ben wel blij dat die pomp geschikt is. die hebben we volgens mij nog op voorraad bij mn weekend bij-baan. eens vragen voor een leuke korting.

    greetz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Zo, deze donderdag mn brandstofpomp opgehaald:) (Bosch Pomp Rotatie)

    hoop centjes lichter, maar iig weer helemaal netjes in orde.

    Nu kan ie er hopenlijk weer een paar ton tegen aan.

    zit al losjes op de motor. vd week ff netjes monteren en de poelie en distributieriem er al op. dan ist net nog kwestie van afstellen. En das op de meeting vast maar kwestie van minuten werk.(hoop echt dat iemand het afstelgereedschap bij heeft dan).

    Dan brandstof leidingen erop, startmotor, inlaatspruitstuk, kapjes etc...montage klare motor:D:D

    meeste werk daarna wordt de aanpassing vd auto voor deze motor. Jaja de PPO ombouw is maar een klein deel vd totale ombouw vd auto.

    maar strax weer leuke auto die er dan toch weer een paar ton tegen aan moet kunnen. Hopenlijk toch meer dan 5jaar.

    greetz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited July 2008
    Zo... mn boekhouding zit erop. Ben nu aant opruimen en daarnaast ga ik me nu storten op het apk klaar maken van mn escort cabriootje. De escort moet me mobiel houden als de astra helemaal uit mekaar ligt..dus wel zo belangerijk. dus maar eens wa avondjes lassen en schokbrekertjes en remslangetje en koplampjes doen. ..daarna nog wel boel body werk doen om em echt weer mooi te krijgen (een of andere lapzwans heeft er tegen gereden... verzekeringstechnisch al snel een 1000euro schade [B-Stijl en deur])...dus daar ben ik nog wel ff mee bezig..maar dat kan ook al rijdend.

    De astra motor is nu zo goed als klaar. nu net nog paar kleinigheidjes als intercoolerleidingen, inlaatspruitstuk en kabelboompje....en dan is ie inbouwfertig.

    Dus gelukkig kunnen we dan echt verder met het astra PPO full option ombouw project.

    de oude motor is net ontmaagd op 10L XW100 van CP. Daar draaide ie goed op.. enkel koude start was iets moeizamer.Mjah..de 17D motortjes zijn toch al beetje moeizame starters. En de tank was zo goed als leeg toen ik het erin kapte...dus meer dan 50% was XW100. Helaas nu weer dino bij moeten vullen.

    greetz, Hans
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    [QUOTE=fury;38726]Heb wel zitten denken aan een tank met de afmetingen van mn laadbak....

    Effe maar naar je eigen topic gequoted.

    Al eerder rezen hier ideeen om gewoon de achterbak
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    dan heb je wel een drastische tank....maar bij mij was het meer een idee voor een uitneembare tank. normaal met de 45l tank. en dan voor de vakanties en lange ritten die Mega tank...en die is dan vlak van boven zodat spullen gewoon op de tank kunnen..maar das nog beetje brainstormen

    de kofferbak met plastic bekleden...je bedoeld polyester ofzo?...als da PPo geschikt zou zijn is het wel speciaal idee..zou alleen bang zijn voor roestvorming tussen het plastic en het metaal...mss beter eerst flink in de tectyl ML, daarna isolatie erop, daar plastic folie op en daar polyester op..dan heb je gelijk isolatie..maar da sook maar idee...kzou het zelf nie toepassen...heb daar nie de geschikte auto voor.

    greetz, Hans
  • smulsmul Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ik heb zelf +/- 140l tank achterin. Gewoon vast, nog nooit ruimte problemen gehad met de Caddy.

    Als ik mijn originele tank ook volgooi, rij ik weg met 200 liter. Dat betekent voor mij een actieradius van 3600km. Voor mij is dat voldoende om naar Zwitserland/Italie heen en weer te rijden en daar ook nog wat te toeren.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    ah jah zoiets dacht ik ook. heb helaas geen plek voor vaste grote tank...althans ik heb natuurlijk wel plek, maar dan moet ik mn laadbak opofferen. Dus daarom maar int reservewiel. voor de normale ritten heb ik dan toch genoeg... 45liter doe je toch heel wat ritten mee...en dan heb ik ook nog de normale tank..ook nog eens ca 45L.

    en dan evt met grote tank erbij....lolz... pak em beet 250L...dus dan bijna 350L brandstof...en dan met een verbruik van tussen de 1 op 15 en 1 op 20:)...ff rondje europa zonder te tanken.

    greetz, Hans
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Als ie vol zit zal het eerder 1 op 15 zijn en tegen dat ie leeg is 1 op 20 :P
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    vrees dat het ook wel zoiets gaat worden...en int begin zal ie vast minder snel zijn als daarna..gelukkig mag ie het qua laadgewicht wel hebben....dacht 500Kg ofzo.maar dan is ie wel wa minder comfortabel...en denk dak toch wel paar schotten erin zet dan..is de tank steviger en minder klotsen....toch heftig als er 150L naar voren komt als je vol in de remmen gaat.beetje remming erin dan... denk dak ivm de kosten voor die dan maar gewoon staal zou pakken, zelfs dat is nu al aso duur eigenlijk.

    Grtz, Hans
  • MiglowieMiglowie Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Ik had laatst een vat van 60 liter achterin dat half gevuld was, dat merk je al in de bochten en bij acceleren/remmen, laat staan 150 kilo. Daar word je echt niet blij van.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited August 2008
    Daarom wilde ik em ook maar ca 15cm hoog maken, en schotten erin lassen waar de olie maar net langs kan...zodat je eigenlijk allemaal kleine compartimenten hebt... hopenlijk heb ik er dan minder last van.. beetje zoiets als in een originele tank.

    'maar zover ben ik nog nie hoor..eerst de kleine tank en de rest en de nwe motor enzo.. heb net een fors stuk gedaan aan de filter installatie:)...lekbak is af, steun erin en vat erop...nu nog de aftappen lassen en de 1micron filter erop...dan ben ik toch ver klaar...heb iig al 1 kogel kraan:D

    greetz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited October 2008
    hier maar weer eens een postje omtrend de vorderingen.

    Het gaat zeker niet snel....dit omdat de astra volledig omgebouwd wordt..dus ben druk alles aan het voorbereiden(noujah..druk..gewoon geregeld bezig)..de vorderingen:

    astra:
    -dakconsole in aanmaak. begint in model te geraken. 16 schakelaars met leds, 2 extra leds, 2 52mm paneel meters (tank niveau en temperatuur van de PPO)
    -schakelkleppen blok is bedraad met stekker eraan.
    -stereo installatie is nu compleet (occasie bij mekaar gescharreld. 2*125W RMS) alleen nog MDF plaat kopen voor de woofers.
    -TDS motor nu echt klaar...Intercooler buizen zelfs ff mooi gespoten in zwart.
    enkel nog oliedruk sensor en olie temp sensor erop en de bedrading, maar mechanisch zit ie geheel in mekaar tot luchtfilter aan toe.
    -de leren stoelen staan klaar voor inbouw
    -bezig de lexmaul bumper te redden (valt vies tegen...wie plamuurt er graag en goed voor lage prijs?)

    bmw:
    -tank klaar inc alle koppelingen, kranen etc
    -leidingen en accu kabels liggen tot aan achter - binnendoor gelegd
    -frame voor accu, tevens steun voor extra filter en relais gemaakt

    filter installatie:
    -lekbak gemaakt
    -vat op voet gezet
    div kranen en bakken en filters gekocht....nu nog wa kleinigheden en dan komt da ook weer goed.

    al met al stiekem weer heel wat uren in gegaan.

    grtz, Hans _ Fury (of was er nu iets met groeten??)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited December 2008
    Hey die hey allemaal,

    was ff stil rondom mij...omstandigheden enzo..dus moet weer veel bijlezen hier. Wel af en toe beetje chat gedaan.

    Maar ook de astra is nu aan de beurt...ben begonnen met de hele grote ombouw!

    De body is al ver gestript... net nog motorkap en achterklep zitten vast..de rest is eraf van plaatwerk.,,,scherm ook al uitgeslepen. De week het laswerk doen. Volgende week motor eruit...week erop binnenkanten spuiten.

    Nwe motor erin met alle aanpassingen van dien...iig dat ie kan rollen. Dan buitenkant strakzetten (nog mensen die graag plamuren/schuren?:mozilla_tongue:) ....en dan kan ie een nw verfje krijgen. En dan alles weer in en opbouwen...met PPO installatie:) Uiteraard maak ik een foto reportage....dus als ik eenmaal een beetje ver ben komen die wel weer. Wel weer ff kijken hoe ik ook alweer foto's moest doen...met die ene site lukte het ff nie meer zo goed...denk dak wa fout deed ofzo...ook alweer ff geleden.

    Greetz, Fury - Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ff een rap postje over de status.

    Auto is geheel gedemonteerd,,,,tot het laatste boutje ongv (enkel tank en achteras zitten er nog onder...)...

    laswerk grotendeels klaar. nwe dorpel links, schermrand links, chassisbalk rv gelast en aangepast, div kleine plekjes gelast, en de rechterscherm rand ben ik nu aan bezig...daarna strakzetten van de body...en nog mog een 2e tanklep voor de ppo erin en nwe rand voor het achterklep rubber.

    ...spuiten body en weer opbouwen.... majah...keep you posted!

    greetz, Hans
  • jgdenholjgdenhol PPO Master
    edited January 2009
    Als ik het allemaal zo lees ben je al bijna klaar ;-)
    Wel een hoop werk. Maar gelukkig voor jou weet je goed waar je mee bezig bent en hoe je het moet doen.
    Ieder zijn vakgebied he!
    Succes.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    haha...jah bijna klaar.....met het laswerk....

    -rechterscherm rand zit erin...enkel nog stuk binnenscherm...

    -achterrand vh rubber heb ik maar drastisch opgelost...achterkant uit een 97er astra gezaagd en zet de hele onder rand over. ...al half uit de wagen gezaagd. heb gelijk de complete tankklep met toebehoren tesamen met flink stuk achterscherm uitgezaagd.... dus nu die nog naast mn andere originele tanklep zien in te bouwen...voel me nu net westcoast customs ofzoiets..lolz

    -dan nog extra fan voorin lassen.... wel de voorbalk ervoor aanpassen.

    Ik hoop zo op zn vroegst zondag, maar denk eerder maandag klaar te zijn met het lassen. dan nog alles gladslijpen...en dan begint het rampen werk...plamuren:S

    Dus jah...bijna klaar met 1 deel vh project:P...dan de grote rest nog:)..wel cool dak dan strax PPO tankklepje heb van buiten:),,,,echt auto gebouwd voor 2 tank systeem dan:)...

    nu maar eens lekker naar huis...beetje relaxen..morgen nog wa werken..zondag weer hele dag meten, slijpen, lassen, bakken en braden:P

    grtzzzz
  • carl PPO Addict
    edited January 2009
    knap werk

    prachtig dat je dat allemaal kan .

    ik heb vandaag 2 plaatjes aan mijn dorpels gelast aan de achterwielen en was door de keuring maar ,het viel niet mee ,het werk , wat lasspatters op mijn voeten en op mijn armen .

    pijnlijk ,was blij dat het werk gedaan was:D
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Ach vaak genoeg doen....en beetje handigheid erin krijgen... lasspettertjes ken ik wel..maar als het goed is schoongemaakt dan gaat het wel...en je leert op den duur ook wel waar ze terecht komen...maar soms rolt er wel eens een gloeiende spetter over je rug, of blijft ff lekker plakken op je hoofd en schroert tussen je haartjes in je hoofdhuid..en op de handjes (heb meestal geen handschoenen aan)...maar al met al valt het wel mee:)...zolang het materiaal maar goed schoon en roestvrij is...voorbereiden is zeker meer dan het halve werk...zelfs het grootste werk vaak. meten meten meten,.,,uitslijpen,...en beter iets te groot dan te klein....dan heb je zeker goed vlees...en gewoon opt gemakje lassen om trekken te voorkomen... mn 50L gasfles stond halverwege toen ik begon aan de astra...en begint nu het einde te naderen:)

    de tankklep en achterbalk zij uitgezaagd en op maat gemaakt...nu enkel nog lassen...en ik zoek nog een mooie vulbuis voor mn PPO tank....de originele astra buis is van plastic en zit zo'n stomme klep in (de donor tankklep is van een benzine wagen)...dus wil gewoon een stalen buis - no nonsense..en die erin lassen dan

    en uiteraard hebk die nie op een zondag:(

    mn kleine plekjes zo maar aflassen, de achterbalk doen..en dan morgen een mooie donor zoeken voor een tank vul buis...morgen da zijstuk doen...tis nu toch al ver gevorderd:D..da lassen da komt wel goed...tis iig allemaal al op maat gelukkig. Uiteraard weer foto's gemaakt...strax een heel foto album. Wel stoer strax...2 tankklepjes naast mekaar. links en rechts had ik leuker gevonden, maar helaas was de auto daar nie echt voor geschikt..dan had ik of mn uitlaat moeten weghalen, of de chassisbalk moeten wegslijpen voor mn vulbuis.....dan maar 2 aan dezelfde kant...heeft ook wel iets:) ok..geen geheime tanks in de auto dan ofzo...gewoon open en bloot... maar wel handig, nooit geen PPO morsen in de auto (tank komt op plek reservewiel..dus in de auto helemaal nix te zien dan).

    Morgen hopenlijk eindelijk het einde vh laswerk....tzal wel moeten...anders zit ik nog zonder gas strax....moet weer fles bijhalen:P

    de tank zelf moet ook nog gemaakt worden...maar denk dak een kameraad van me daarvoor lief ga aankijken..die doet fotolaswerk met de TIG...en das toch wel wreed mooi allemaal:)..dan hebk wel een supertank:) Iemand nog RVS plaat in de aanbieding?

    greetz, Hans
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    lekker bezig Fury.
    ben wel benieuwd naar de foto s .

    je topic wat doorgenomen: welke PPO leiding neem je.??
    ik zou voor instrumentatie RVS leiding gaan.
    dat is gewoon t sterkste,en zul je qwa steenslag of ander iets wat onder je doorkomt nooit lekkage krijgen.

    ffn een fabel uit de wereld helpen.
    koper en PPO doen elkaar niks,kunnen prima zamen alleen niet open en bloot onder de auto.(steenslag/lekkage)


    heftige lasklus zo te vernemen.
    moet zelf voor mn maatje ook wel s wat lassen aan uitlaat of een stukkie plaat her en der ( voor de APK.maar dan met electrode:mad:
    nog meer gespetter dus als met co 2.
    ( is er toevallig nog een mig/mag in de aanbieding bij jou in de buurt)
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Oeii..jah elektrode spettert idd wel wa meer...moet zeggen dat ik daar nog weinig ervaring mee heb. Kzou nie echt zo direkt een MIG/MAG hier ergens te koop weten...maar die zullen toch vast wel op internet te koop staan?

    Qua leiding wordt het kunstof leiding. de originele brandstofleiding van opel is ook kunstof, en ik heb de leiding ook al...wordt wel volledig geisoleerd en daardoor ook extra beschermd.

    Zodra ik weer eens heb uitgepuzzeld hoe de foto's op internet te zetten (vorige site die ik had lukte het ineens nie meer) dan zal ik er al eens een meut opzetten..heb er wel al vele tientallen...maar iig een selectie dan toch:)

    ben voor vandaag nu klaar...zo ff omkleden en avondje ontspanning doen

    greetz allemaal!
  • belgbelg PPO Burner
    edited January 2009
    met electroden zou ik ook ni veel zin hebben om op een uitlaat te beginnen lassen, met wat pech blijf je lassen..
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    Pjotter lukt dat wel.
    voor mn VW golf neemt ik een stuk van 20 mm lange binnenmaats pijp.
    en daar gaan de te lassen uitlaatpijp delen overheen, en ik schijt de pijp dicht.

    VW golf draait al 6 jaar met de zelfde(opgelapte) uitlaat.

    autoplaatwerk : k neem dikke 4 mm plaat, daar start ik de electrode op, en neem dan iedere x ffn de dunne autoplaat mee in smeltbad.

    ben mee eens co2 lassen gaat sneller, en je kunt er dunnere plaat mee lassen.maar die hebben we nog niet.
    staat wel op ons verlanglijstje
  • wodanwodan Super Moderator
    edited January 2009
    [QUOTE=belg;45145]met electroden zou ik ook ni veel zin hebben om op een uitlaat te beginnen lassen, met wat pech blijf je lassen..
    Klopt, tenzij je dunne electrodes neemt en goed kunt lassen ;)
  • belgbelg PPO Burner
    edited January 2009
    ik heb er eentje van contimac, "vrij goedkoop" en degelijk. ik heb hem nu dikke 6 jaar denk ik en al vrij veel mee gelast zonder enige problemen, nooit herstelling moeten doen, enige minpuntje is mss de toorts, maar deze kan altijd vervangen worden..

    CONTIMAC PRO EQUIPMENT
  • CarloCarlo Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    Die TIG 160 AC/DC lijkt me wel wat. Kzie nergens prijzen staan?
    En ik wil ook wel fotoos zien. Anders mail ze maar dan zet ik ze d'r wel op.
    P.S. OK ik zie het al... 2,5 k €. was al op een Lorch aan't geilen ook in die prijsklasse...
  • pjotterpjotter Banned
    edited January 2009
    TIG lassen is nie wat voor autoplaatwerk en uitlaten oplappen.
    materiaal moet nl schoon zijn, en wbt autoplaatwerk : de te lassen delen zitten meestal op kltn plaatsen is meestal niet 100% schoon te kriegen en t is nog kltnnr om op die kltn plaatsen de lasdraad toe te voegen aan t smeltbad.
  • belgbelg PPO Burner
    edited January 2009
    ik denk mss nog ergens een cataloog te liggen hebben, zal ik morgen een strachten te zoeken,
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited January 2009
    weer ff een update...

    de body is in principe gelast...net nog wa dingen in de bodem..maar nix meer wat gespoten zou worden... de motorruimte is net geprimerd,gekit, epoxy +filler... nu nog 1* schuren en dan kan de blauwe lak op de motorruimte,voorfront, wielkasten voor, paravan bak en schutbord (binnen en buiten)....toch al iets klaar dan:)

    daarna kan motor erin. komende week subframe laten zandstralen... daarna kan schutbord bekleding, stuurhuis, PPO kleppen frame, motorblok met bak , ABS servo en rembekrachtiging, draagarmen, aandrijfassen, veerpoten etc etc er weer in:P..begint het toch ergens op te lijken:D

    wel ff weekje er van tussen gelegen...pootje dubbelgeklapt

    keep you posted....

    greetz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    primer alweer geschuurd...van de week is ie blauw:) (de motorruimte dan toch)...subframe is ook nog deze week klaar zegt men.

    Zit nu alweer te denken aan de planning verderop.... de tankmeter.

    Heb een mooie set gezien in amerika...VDO meter en universele vlotter unit voor in een tank...ca 56 dollars maar bij mekaar (ex porto, invoerrechten etc)..ze hebben ook mooie bijpassende temp meter...maar helaas wel in fahrenheit ..wel vanaf 100F (dus ca 40graden) dus niet heel hoog begin. Gewoon van die zwarte 52mm inbouw meters (hoewel ze daar ook allerlei andere kleurtjes hadden..ik ga gewoon voor zwart..ouderwetse degelijkheid:D)

    Als er nou nog geintresseerden zijn kunnen we evt mss samenbestellen en kosten delen. Alle beetjes helpen. Tis VDO spul..dus da staat toch wel goed bekend d8 ik zo (zou mn andere metertjes ook wel in VDO gehad willen hebben..majah heb juist al 4nwe equus meters.....budget staat geen onnodige kosten toe nu..dus beneden equus en boven VDO)

    Moet er nu al aan denken zodat ik het binnen heb als ik zover ben dat de dakconsole er tegen aan kan.

    Kga nu weer lekker naar huis..morgen weer een dag:)

    greetz, Hans - Fury
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited February 2009
    [quote=fury;46022]......Heb een mooie set gezien in amerika...VDO meter en universele vlotter unit voor in een tank...ca 56 dollars maar bij mekaar (ex porto, invoerrechten etc)..ze hebben ook mooie bijpassende temp meter...maar helaas wel in fahrenheit ..wel vanaf 100F (dus ca 40graden) ........

    Wat je ver haald is lekker zeggen ze wel es maar.... dichterbij huis is vaak beter. Kijk even hier voor meters. Gast zit bij mij op de hoek.
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited February 2009
    Motorruimte staat in de lak:)....lekker:D.. mooie kleur!

    Heb nog op die site gekeken er...maar vind nog geen brandstof niveau meters..en tis ook meeste afwijkende kleuren...ik wil gewoon zwarte rand met zwarte achtergrond...simpel:)

    wel mooi spul verder...niet erg goedkoop...maar wel mooi.

    Kan nu eindelijk gaan opbouwen onder de motorkap:)

    greetzzz
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    hey hey...weer een update..

    gemonteerd:
    -schutbord isolatie
    -kachel blok
    -stuurhuis (met bekrachtiging-had ie nog nie)
    -rembekrachtiger+hoofdremcylinder
    -ABS servo (zat er nog nie in)
    -radiateur en intercooler
    -hoofd fan en auxilary backup fan gemonteerd.
    -PPO kleppen blok
    -originele brandstof filter houder
    -2 vd 3 hoofdkabelbomen worden op dit moment gemonteerd en zijn reeds fors uitgebreid... komen nog kleine kabelbomen bij en deze moeten nog beetje afgewerkt worden... groot deel van de uitbreidingen komen wel binnen achter het dash....gaan nog vele uren in..en honderden meters draad.

    de motor staat op punt van monteren en ben al veel aant uitdokteren
    ..nog veel werk..maar we vorderen. ben nog steeds aant kijken vr goeie plamuurder....en anders als de motor hangt en subframe met draagarmen eronder zit zelf maar beginnen.

    grtz, Hans
  • penapena Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Hoi Hans,

    Waanzinnig, je hebt er een fan bij.
    Heb ik altijd willen doen :p.

    Dat wat ik doe is echt in de marge.

    Maar, eigenlijk wil ik image zien.
    Heb je die al?

    Herman
    300SD
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    heyzz... jah foto's hebk wel... maar ben ff kwijt hoe ik ze ook alweer hierop krijg... moet da terug zoeken en via die ene site waar ik eerder foto's had gezet wilde het nie lukken meer... of ik doe wa fout of dr is wa veranderd.

    Beetje puzzel werk dus...en moet nog ff foto maken vd laatste fase. Maar komt zeker:)

    grtz, Hans
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Hey hey...hier weer de vorderingen..keeping you posted live from the shop.

    -De motor hangt erin:)
    -subframe met draagarmen en (zware) stabi stang
    -diverse slangen al aangesloten(IC en koeling)
    -ABS systeem (servo ed) ingebouwd en aangesloten (enkel sensoren nog)
    -PPO kleppen -diesel kant reeds aangesloten (slangen)
    -Relais box PPO,Fan systeem en div asc in aanbouw (Fan deel klaar) ca 15relais
    -Aandrijfassen met ABS homokineten gemonteerd.


    nu nog 1 kabelboom erin, steunen maken vr 2e filter en WW en koelwaterslangen aanpassen voor WW, veerpoten opbouwen (als ze terug zijn vd straler) en eronder zetten...dan lijkt het weer wa meer op een auto.

    Nog veel werk..maar elke dag weer een stukkie verder:)

    greetz Fury - Hans
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2009
    En het interieur? Kalfslederen bekleding? :mozilla_wink:
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    Het interieur zal geserveerd worden met
    -zwart lederen(verwarmde) calibra zetels
    -zwart dashboard en deurpanelen
    -zelfgebouwde dakconsole met 16 schakelaars en 2 meters (PPO niveau en temperatuur)
    -MP3 stereo met4*50w piek+ 2*125W rms
    -alarm met meerdere sirenes
    -centrale vergrendeling
    -electrische ramen
    -cruisecontrol
    -SPARCO pedalen (geen overzet)
    -olie temp meter
    -oliedruk meter
    -turbodruk meter
    -voltmeter
    -boordcomputer
    -dubbele ascessoires stekker
    -verwijdering van asbak (plek voor boordcompu en voltmeter en stekkers)
    -lichthoogte regeling
    -lederen calibra stuur
    -astra 1997 nw model versnellingspook
    etc etc etc

    al met al komen er ca 24 schakelaars bij en enkele honderden meters draad.

    Of het leer kalfsleder is durf ik niet te zeggen..iig echt leer:)

    maar eerst de motorruimte maar eens wa verder afmaken:)...werkt lekkerder in het interieur alsk weet dat de motorruimte al klaar is:D

    grtzzz
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [quote=fury;46881]
    Of het leer kalfsleder is durf ik niet te zeggen...


    Ik hoop voor jou van niet... Kindermoodenaar :D
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited March 2009
    Die kalfjes worden toch geconsumeerd en blijven die huiden derhalve over voor de meubel en auto industrie.
  • soapwatersoapwater Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    [quote=easy rider;46894]Die kalfjes worden toch geconsumeerd en blijven die huiden derhalve over voor de meubel en auto industrie.
    :mozilla_cry:'t Was maar een grapje hoor...
  • Tim Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    :wink:

    Ik ben vegetari
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited March 2009
    kalfje, lammetje, biggetje..maakt allemaal nie uit..alst maar lekker smaakt op onze volgende PPO BBQ:koe::P ...en als er dan ook nog duurzame autobekleding overblijft:cool:....

    Zat met mn boekhouding..dus niet zo heel veel kunnen doen.

    wel het volgende:

    -veerpoten rebuild:
    gedemonteerd en laten stralen
    voorzien van gele extern verstelbare koni's
    nwe lagers
    vlak voor abs sensor gereed gemaakt
    poot 1 reeds onder de auto
    -div dingen op electrisch vlak... relais box in aanbouw ed
    -div waterslangen en leidingen.

    verder nog reserve ABS unit, boordcomputer en gsi bumper gescoord

    keep you posted:P...sorry nog geen tijd gehad voor foto's online te zetten:oops:

    grtz!
  • furyfury Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Nou hier dan een eerste reeks foto's.... dit is nog van de demontage en het klaarmaken van de neus,,,,foto's van de montage vd motorruimte volgen met de volgende reeks(staan nog nie op de internet pc)

    foto's tot en met februari zo:

    image

    image

    image

    image


    image


    image


    image


    image

    image


    image



    ps: heb wel gemerkt dat win98 en photobucket nie echt ideale combi is...o zo traaaaag....kon de foto's nie eens goed zien..en constant klapt IE eruit..mjah..tis dan toch gelukt.

    nog ff uitzoeken hoe ik die link als foto ook alweer zette hier...maar de links staan er iig...heb iig de directe link en de email&img link gezet...moet toch iets werken dan:)

    greetz
  • easy ridereasy rider PPO Junkie
    edited April 2009
    Gewoon zo.

    image

    Wel een vette verbouwing zeg. En waar is die propellor voor? Airco?
    Er zit zelfs een dubbele tank opening in, helemaal geweldig.

    Dit is een knap stukje werk, Uberrestoratie kan je wel zeggen.
  • CaddyEdCaddyEd Livin' and Breathin' PPO
    edited April 2009
    Wowhh! :mozilla_surprised::-):mozilla_tongue::mozilla_cool: Pet af zeg... !

    Je hebt het echt grondig aangepakt.
    Die wil ik zeker wel eens van dicht bij bewonderen.
Sign In or Register to comment.